maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 קינוחים בריאים וטעימים שילדים אוהבים

 גם ילדים שמוכנים לאכול מזון בריא בארוחות הצהריים או הערב ממתינים בקוצר רוח למנת הקינוח המתוקה שמגיעה בסופן. כיוון שכיום ילדינו ונכדינו צורכים סוכר ומזון תעשייתי לאורך חלק גדול מהיום, רובנו היינו שמחים להפוך לפחות את הקינוחים שהם צורכים בבית לבריאים יותר עבורם. עם זאת, ילדים רבים נעשים חשדנים כלפי הגשת מזון שהם לא מכירים או כלפי שינויים רבים מדי בקינוחים מוכרים ומסרבים לצרוך אותם. אז מה ניתן לעשות? המתכונים הבאים יעניקו לכם פתרון לבעיה באמצעות מנות ומוצרים שילדים מכירים, עם כמה שינויים שעוזרים להם להפוך לבריאים יותר, מבלי לפגוע בטעם. תוכלו לטעום גם בעצמכם ולהיווכח.
מתכון לכדורי שוקולד

איזה ילד לא אוהב לגלגל כדורי שוקולד מתוקים עם הידיים ואחר כך לאכול אותם בתאבון? כדורי השוקולד שהתרגלנו לראות באירועי ילדים רבים הם טעימים וקלים להכנה, אולם בחלקם משתמשים בכמויות רבות של סוכר. המתכון הבא מציע להחליף את הסוכר בסילאן, ולהוסיף שקדים, תמרים ועוד. ניתן להשתמש במערבל מזון,או להכין בידיים. את התערובת ניתן גם להכין מראש ולשמור מספר ימים במקרר או במקפיא. 

רכיבים לכדורי שוקולד:
פירורי עוגיות - 2 כוסות (לחילופין, ניתן לטחון את העוגיות לבד בבית באמצעות הכנסתן לשקית וכתישתן באמצעות מערוך)
ממרח שקדים - 2 כפות
קקאו - 1 כף (לא ממותק)
מים - 3 כפות
סילאן - 2 כפות (ניתן לשנות את הכמות לפי הטעם)
פתיתי קוקוס - 1 כוס (לציפוי, יש להוסיף לפי הצורך)
מתכון בריא לחטיף כדורי תמרים

החלפנו את כדורי השוקולד בכדורי אנרגיה טבעיים עשויים מתמרים, המתכון הבא מציע להחליף את הסוכר בסילאן, ולהוסיף שקדים, תמרים ועוד. ניתן להשתמש במערבל מזון,או להכין בידיים. את התערובת ניתן גם להכין מראש ולשמור מספר ימים במקרר או במקפיא. 

רכיבים לכדורי בריאות:
תמרים - 10 (ללא גרעינים)
שקדים - 1 כוס (קלופים)
סילאן - 2 כפות (ניתן לשנות את הכמות לפי הטעם)
קקאו - 1 כף (לא ממותק)
שבבי קוקוס - 1 כוס (לערבב היטב)
מתכון לעוגת בראוניז שוקולד ושעועית ללא גלוטן

מתי בפעם האחרונה הגשתם קינוח עם שעועית שחורה וללא תוספת סוכר? הבראוניז הבאים הם טעימים ונימוחים, ואיש מהסועדים, כולל הצעירים והבררנים מביניהם, לא ינחש שהקינוח שחוסל במהירות הוא חלופה בריאה יותר לעוגה שהם מכירים.

רכיבים לעוגת בראוניז:
שעועית שחורה - ½1 כוסות (מעוכה ומבושלת)
שמן - ½ כפית
חלב - 1 כף
קקאו - ½ כוס
סוכר קוקוס - ⅔ כוס
חומץ בלסמי - 1 כפית
קפה נמס - ½ כפית
אבקת סודה - ½ כפית
תמצית וניל - 1 כפית
מלח - קמצוץ
שוקולד - 1 כוס (מריר, מגורד דק)
מתכון לוופל בלגי

אי אפשר לסיים ארוחה מבלי להתייחס לוופל הבלגי, בייחוד כאשר מחפשים אחר קינוח חורפי שמותיר תחושה חמימה ומתוקה בבטן. הוופלים בבלגיה נאכלים בארוחת הבוקר עם ריבה, כארוחת ביניים עם תותים או כקינוח בארוחת הערב, ומדובר במנה שאהובה על ילדים והוריהם גם יחד. החיסרון הנלווה לקינוח מסוג זה הוא כמובן הכמות הרבה של הסוכר, אבל אם יש לכם טוסטר וופלים בבית תוכלו לנסות את המתכון הבא שישדרג את הוופל שלכם ויהפוך אותו לבריא יותר באמצעות שקדים, דבש ותוספת של פירות.

רכיבים לוופל בלגי:
שקדים - ¼ כוס (קלופים וטחונים)
שמן קוקוס - ¼ כוס
סטיביה - ½ כפית
קינמון - ¼ כפית
מלח - קמצוץ
דבש - 1 כף (או סירופ מייפל ללא סוכר - לציפוי)
פירות לבחירה - מעט (לקישוט)
מתכון לעוגת תפוחים על בסיס תפוח עץ

פאי תפוחים הוא קינוח מתוק, טעים ואהוב על ילדים רבים, אבל במקרים רבים מדובר בקינוח שהדגש בו עבר לבצק ולא למילוי עצמו. הרעיון המקורי במתכון הבא משתמש בבצק כ"מכסה" קטן שנותן מקום של כבוד למילוי האמיתי: תפוח שממולא באגוזים, גרידת פירות ודבש.

רכיבים למילוי:
תפוחי עץ - 6 (חצויים, חלולים וללא ליבה)
תפוח עץ - 1 (גדול, שלם)
דבש - 3 כפות
קמח - 2 כפות
מלח - ½ כפית
אגוז מוסקט - ½ כפית (טחון)
פלפל שחור - ¼ כפית
מיץ לימון - 2 כפות
גרידת לימון - 2 כפות
רכיבים לבצק שמרים:
קמח - ½ קג'
שמן זית - ¼ כוס
מים - ¼ ליטר (חמים)
ביצה - 1
מים - ½ כף
מתכון לגלידת יוגורט ופרי על מקל

השלגונים הבאים מצליחים להיות מתוקים, צבעוניים וטעימים מבלי לכלול תוספת סוכר או צבעי מאכל מלאכותיים, והם גם מהווים פתרון מצוין להורים שמעוניינים להגדיל את צריכת מוצרי החלב של ילדיהם.

רכיבים לשלגונים:
חלב - ¼ כוס
יוגורט - 400 גר' (לבן טבעי, לא ממותק)
שמנת מתוקה - ¼ כוס
דבש - 2 כפות
תמצית וניל - 1 כפית
מקלות קרטיב - לפי הצורך (קטנים)
מתכון טעים לפופקורן פקאן ומייפל

ילדים רבים צופים בטלוויזיה או משחקים במחשב בלווי חטיפים תעשייתיים. מתכון הפופקורן הבא, שניתן להכניס לשקית או לשים בקערה, יכול לשמש בקלות כאחד התחליפים הביתיים לחטיפים הללו. ניתן להכין ממנו כמות גדולה ולהגיש בעת אירוח, או לאחסן בכלי אטום בטמפרטורת החדר למשך עד 3 ימים.

רכיבים לפופקורן מתוק:
פופקורן - 8 כוסות (גרעינים מפוצחים ללא תוספות)
אגוזי פקאן - 1 כוס (קלוי)
חמאה - 6 כפות (ללא מלח)
סירופ מייפל - ½1 כוסות
מלח - קמצוץ
תמצית מייפל - ½ כפית
קינמון - ½ כפית
מדחום סוכר - 1 (לא חובה, ניתן לרכישה בחנויות כלי בית או אפייה)
מתכון לג'לי פירות טבעי

ילדים אוהבים מאוד ג'לי, אבל במרבית סוגי הג'לי המוכן שאנו רוכשים בחנויות נעשה שימוש בצבעי מאכל ובכמות רבה של סוכר. המתכון הבא מציע פתרון לשני סוגי הרכיבים הבעייתיים באמצעות שילוב מיצים טבעיים.

רכיבים לג'לי:
ג'לטין - 5 מנות (ללא טעם)
מים - 1 כוס
מיץ תפוזים - ¾ כוס (טבעי או מיץ לימון או מחית פטל)
אבקת סטיביה - 1 כפית
מתכון לעוגת גבינה אפויה עם פירורים מקמח מלא
עוגת הגבינה הבאה האהובה על רבים, כוללת קמח מלא וניתן להכין אותה ללא מרגרינה. את הסוכר המופיע במתכון אפשר להחליף בסטיביה, בהתאם לכמויות המצוינות.
 
רכיבים לבצק והפירורים:
קמח מלא - ½2 כוסות
אבקת אפיה - 1 שקית (10 גר')
ביצה - 1
סוכר - ½ כוס (או ½ כפית אבקת סטיביה)
שמן - ¾ כוס
רכיבים למלית:
גבינה לבנה - 750 גר' (5%)
סוכר - 1 כוס (או כפית אבקת סטיביה)
קמח תפו"א - ¾ כוס (או קורנפלור)
שמנת חמוצה - 1 גביע
סוכר וניל - 40 גר' (4 שקיות)
שמנת מתוקה - 1 גביע (להקצפה)
מקור: שלומית ר.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: