print header

אוסף מתכונים מ-9 המטבחים הבריאים ביותר בעולם

  ברחבי העולם תמצאו הבדלי תרבויות עצומים בין מדינה למדינה, וזה בא לידי ביטוי בכל חלק בחיים של התושבים, כולל במטבח הביתי. במטבחים מקומיים משתמשים במצרכים טבעיים ולא מעובדים כדי להכין מנות עם טעם ייחודי ובלתי נשכח, ולמרבה המזל אתם לא חייבים לעלות על מטוס כדי לטעום כמה מהמטעמים הנפלאים שיש לכל מטבח להציע, כי אתם בהחלט יכולים להרכיבם בעצמכם. אך אם כבר להכין, לטעום ולאכול, למה לא לעשות את זה בריא? לתפריט ארוחת שישי הבאה, המיוחדת והמפתיעה שלכם, בחרו להשתמש באוסף מתכונים מאחד מהמטבחים הבאים – שנחשבים לבריאים ביותר בעולם, וכעת גם נסביר לכם למה.
 

1. המטבח היווני

המטבח היווני הוא למעשה הבסיס של המטבח הים תיכוני, אשר החל במקור באי כרתים. במטבח הזה מצויים הרכיבים הבריאים ביותר שניתן לצרוך בתזונה – הרבה פירות וירקות, שמן זית, יוגורט ועוד... מחקרים מסוימים אף הראו כי אוכלוסיית כרתים היא בעלת תוחלת חיים גבוהה וסיכון נמוך מאוד לסבול ממחלות לב לעומת תושבי מדינות אחרות רבות בעולם, וזאת בעיקר בזכות התזונה הבריאה שנהוגה באי. 
 

2. המטבח היפני

האוכל היפני המסורתי עשיר בדגים ובירקות טריים, ויתכן שזו הסיבה שבגללה מחקרים מראים כי היפנים הם בעלי תוחלת החיים הממוצעת הגבוהה בעולם. הדגים הם מקור מצוין לחומצות שומן אומגה 3, ומוצרי סויה מותססים רבים שנהוגים במטבח היפני, כמו מיסו או קימצ'י, הם פרוביוטיים. פרט למתכונים שתגלו באוסף שצירפנו, תוכלו ללחוץ כאן כדי ללמוד גם כמה מתכונים לסושי יפני.
 

3. המטבח המקסיקני

שעועית, פירות וירקות – במטבח המקסיקני תמצאו מזון שהוא גם טעים וגם בריא. השעועית שנפוצה במטבח המקסיקני היא מקור מצוין למגנזיום, ברזל, אשלגן ואבץ, וגם הפירות והירקות שנפוצים בו, כמו אבוקדו, תירס, עגבניות ופלפל צ'ילי, עתירים בוויטמינים ומינרלים חשובים. אולי נאצ'וס ואינצ'לדה גבינתית נראים לכם כמו מאכלים שאינם בריאים, אך אלו הם לא יותר מהגרסאות האמריקאיות של המאכלים המקסיקניים, וכאן תמצאו את המנות הבריאות, המומלצות והאותנטיות ביותר שיש לו להציע.
 

4. המטבח התאילנדי

המטבח התאילנדי עשיר בירקות ובטעמים חזקים, כשבין התבלינים שבהם נעשה שימוש תכוף ניתן למנות את הכורכום, הכוסברה, הג'ינג'ר, הלמון גראס (עשב לימון) ופלפל הצ'ילי. הכורכום באופן פרטני מכיל תרכובת שנקראת "כורכומין" ואשר נחקרה רבות ונמצאה כאנטי דלקתית ונוגדת חמצון. מרכיבים נפוצים נוספים במטבח זה, כמו שום ובצל, הם בעלי איכויות אנטי סרטניות.
 

5. המטבח הספרדי

גם ספרד, כמו יוון, היא מדינה ים תיכונית שבה מזון בריא הוא בעדיפות גבוהה. כאן תמצאו את מנת הטאפאס המפורסמת, שאם תשימו לב היא יחסית קטנה, אך זה האופי כמעט של כל המנות הספרדיות. פרט לכך שדרך הגשה שכזו מסייעת לספרדים לשמור על משקלם, היא גם מאפשרת ליצור מגוון רחב יותר בארוחה אחת, משמע שבסעודה ספרדית תזכו לצרוך חומרים מזינים רבים ממקורות שונים. 
 

6. המטבח האיטלקי

אנחנו לא מדברים פה על הפיצה או על הקלצונה שממולא בעוד יותר גבינה, אלא במנות מסורתיות יותר שמכילות לרוב שמן זית, עגבניות טריות ועשבי תיבול. במטבח האיטלקי יש דגש חזק על שימוש במרכיבים טריים ככל הניתן, כולל דגים, דגנים מלאים, פירות, ירקות וקטניות, ולא חוששים להשתמש בו בתבלינים כדי לשפר את טעמה של כל מנה. במטבח זה כמעט ולא מערבים מזון מעובד, ובמחקרים נמצא כי צמצום השימוש בו מסייע בהפחתת הסיכון לסבול מסוכרת, מחלות לב או השמנת יתר.
 

7. המטבח ההודי

האוכל ההודי ידוע בהיותו בעל טעם חזק שנובע משימוש רב בתבלינים עוצמתיים – הן בטעמם והן ביתרונותיהם הבריאותיים. הקינמון לדוגמה מפחית דלקות, מווסת את רמת הסוכר בדם ומאט את קצב התפתחותם של גידולים סרטניים, ותבלינים נפוצים אחרים במטבח זה, כמו כורכום, הל וכוסברה, נחקרו רבות בנוגע ליכולותיהם האנטי דלקתיות ונמצאו כבעלי יתרונות לכך. כל התבלינים האלה מגיעים מעל מצע שמכיל לרוב ירקות ואגוזים שבריאים אף הם ומומלצים לכולם.
 

8. המטבח הצרפתי

אף על פי שהמטבח הצרפתי מכיל לא מעט מנות מושחתות, המטבח הביתי באזורים הכפריים של המדינה הוא הרבה יותר צנוע. לדוגמה במחוז פרובאנס המאכלים המסורתיים עשירים בשמן זית, דגים, עגבניות טריות, עשבי תיבול ותבלינים, בעוד שמטבחיהם של אזורים אחרים, כמו נורמנדי, ידועים בכך שהם משלבים במנותיהם הרבה יותר בשר וגבינה. מה שלמעשה הופך את המטבח הצרפתי לבריא זה איכות המרכיבים שבהם משתמשים המקומיים, שנוהגים להקדיש תשומת לב רבה למראה, לריח ולטעם של כל מרכיב.
 

9. המטבח הלבנוני

המטבח הלבנוני דומה מאוד ליווני, אולם זהו ביתו של החומוס האהוב - ממש כמו פה בישראל, שחולקת גם היא את המטבל במטבח הלאומי שלה. על אף שארוחות רבות מהמטבח הלבנוני הן עתירות בקלוריות – בעיקר אלה שכוללות בשר כבש – תתפלאו לגלות כמה מרכיבים בריאים יש במאכלים הלבנוניים, המשולבים פעמים רבות בצורת מטבל או סלט לצד הארוחה. אם תצרכו במתינות ממאכליו של מטבח זה - כולל גם מאלו הבשריים, כפי שתמצאו באוסף המתכונים הבא - תוכלו ליהנות ממנות בריאות, מזינות, טעימות ומשביעות.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.