print header

6 מתכונים מומלצים לדיאטה קטוגנית

  רוב סוגי הדיאטות מצריכות מאיתנו לוותר על מאכלים רבים, שבעולם מושלם היינו יכולים לאכול כמה שיותר מהם מבלי לסבול מהשלכות שליליות. עם זאת, ישנה דיאטה אחת שדווקא מעודדת אתכם לא לוותר על מאכלים עתירי שומן, וכל מה שצריך לעשות עבורה זה להגביל את צריכת הפחמימות. מדובר בדיאטה קטוגנית, שבה האתגר האמיתי הוא ללמוד לחיות ללא בצקים, קינוחים, עוגות ולמעשה כל דבר פחממתי כמעט. אם אימצתם את השיטה הזו - כדאי שתדעו כי במטבח שלכם יש הרבה מרכיבים שאפשר להכין מהם קינוחים וחטיפים נהדרים שמועילים לתפריט הנדרש מכם, ואפילו לחם ופיצה קטוגניים. אז הכירו את 6 המתכונים הנפלאים שיעזרו לכם לעבור את הדיאטה הקטוגנית בשלום. 

מתכון ללחם טחינה נטול גלוטן

רבים מאיתנו נאבקים במהלך החיים בניסיון לשמור על משקל תקין ולשם כך אנו מנסים דיאטות שונות הקיימות בשוק. בעוד שכל אחת מן הדיאטות האלו מתבססת על עקרונות שונים, ישנו עקרון אחד המשותף כמעט לכולן והוא שרצוי להימנע מכמויות גדולות של קמח, בייחוד קמח לבן, משום שהוא עמוס בפחמימות ומעכב את הירידה המיוחלת במשקל. למרבה המזל אין זה אומר שצריך לוותר על אכילת לחם, שכן ניתן להכין בקלות ובמהירות תחליף ביתי וטעים שמומלץ לכל אחד לנסות. לחם הטחינה שונה מהלחם שכולנו מכירים מאחר שבניגוד אליו, הוא אינו מכיל קמח ולכן הוא מתאים לכל מי שרוצה לשמור על המשקל וכן לחולי צליאק, שאינם מסוגלים לעכל את הגלוטן הנמצא בקמח. עוד יתרון נפלא של לחם הטחינה שראוי לציין הוא שבניגוד ללחם רגיל, שהכנתו לוקחת זמן רב וכוללת שלבים לא מעטים, את המאפה הבריא והטעים הזה תוכלו לאפות בקלות ובמהירות, ללא צורך בלישה וללא זמן התפחה. אז למה אתם מחכים? הצטיידו במרכיבים הדרושים והתחילו לעבוד!
 
אם עדיין לא השתכנעתם שכדאי לכם לנסות להכין את המתכון הנפלא הזה, כדאי שתכירו כמה מהיתרונות הבולטים של המרכיב העיקרי שלו, הטחינה. "האחות החורגת של החומוס" היא בריאה מאוד משום שהיא מכילה כמויות גבוהות של חלבון, ברזל וסידן, והיא מסייעת להורדת רמות ה"כולסטרול הרע" (LDL) בגוף. כמו כן, היות והטחינה עשויה מזרעי שומשום, היא מכילה גם את חומצות השומן הטבעיות והבריאות שמצויות בהם, אשר משתייכות לקבוצות אומגה 6 ואומגה 9. חשוב לציין שמכיוון שבטחינה יש כמות גבוהה של שומנים, צריכה מוגזמת של לחם הטחינה עלולה לפגוע בשאיפתכם לרדת במשקל, למרות שהשומנים האלו חיוניים לבריאותכם. עם זאת, לחם הטחינה עדיין מומלץ יותר מלחם העשוי מקמח לבן, אם כי עדיין יש לצרוך אותו במתינות, כמו כמעט כל מאכל אחר, ולכן מומלץ לחלק את הלחם לפרוסות וליהנות ממנו במשך מספר ימים.
 
אם ברצונכם לצפות בסרטון המדגים כיצד מכינים את לחם הטחינה, לחצו כאן.
 
את המתכון והתמונות הנפלאות הללו קיבלנו מהאתר Gilya Home Styling של גיליה טודורוס, ויש עוד דרכים מגוונות להכין אותו. אתם מוזמנים להתנסות בהכנת לחם טחינה משלכם ולהכין גרסאות נוספות שלו עד שתגיעו לטעם ולמרקם האהובים עליכם. בין היתר תוכלו להוסיף כמות גדולה יותר של סילאן לקבלת "עוגת טחינה", או כף של גבינה לבנה לקבלת מרקם קרמי וטעם פחות "טחינתי". בנוסף, אם תוותרו על הממתיקים כמעט לחלוטין (רצוי לשים מעט כדי לנטרל מרירות), תוכלו להוסיף לתערובת אורגנו או כל עשב תיבול אחר שאתם אוהבים ולקבל לחם מתובל לטעמכם.
רכיבים ללחם טחינה:
טחינה גולמית - 6 כפות (אפשר גם מלאה אך יש לקחת בחשבון שהלחם יהיה מעט מריר)
סודה לשתייה - 1 כפית (במידת הצורך ניתן להחליף באבקת אפייה)
מלח - קורט
דבש - 1-2 כפות (או סילאן טבעי ללא תוספת סוכר)
מתכון ל"פצצות שומן" קטוגניות מתוקות

בדיאטה קטוגנית אנו נדרשים להפחית ככל הניתן בצריכת פחמימות ולהגביר באופן ניכר את צריכת השומנים, ויש דרך נפלאה ומפנקת לעשות את זה – בעזרת "פצצות השומן" המתוקות האלה! בכל מנה שכזו יהיה רק גרם אחד של סוכר, ואם תצוותו את הפינוק הזה עם שייק קטוגני, אתם ממש תתאהבו בדיאטה הזו.

מתכון ל"פצצות שומן" קטוגניות מתוקות מקור תמונה: foodnetwork.com
רכיבים למתכון ל"פצצות שומן" קטוגניות:
מתכון לפיצה כרובית ללא גלוטן

כמה פעמים רציתם לאכול פיצה חמה ומפתה, אך מנעתם זאת מעצמכם בטענה שיש בה כל כך הרבה בצק, שזה לא יהיה שווה את הטעם? ובכן, מהיום אתם לא צריכים להתפשר, משום שתוכלו ליהנות מאותו הטעם הנהדר ללא הבצק! הכירו את המתכון המושלם לפיצה כרובית!

מתכון לפיצה כרובית ללא גלוטן מקור תמונה: vodkaandbiscuits
רכיבים למתכון לפיצה כרובית:
ביצה - 1 (בינוניות)
תערובת גבינות מגורדות - 1 כוס (גבינות קשות לפי הטעם, מחולקות)
רוטב פסטו - 2 כפות
אורגנו - 1 כפית
מלח שום - ½ כפית
פלפל שחור - ½ כפית
רוטב לפיצה - 1 כוס

מקרוני גבינה (מק אנד צ'יז) קטוגני

אנחנו משערים שאתם מכירים את מנת מקרוני הגבינה, שידועה בכינוי "מק אנד צ'יז" ואהובה מאוד במטבח האמריקאי. המנה הזו נחשבת לאוכל מנחם עבור מי שגדל עליה, ואם התחלתם דיאטה קטוגנית ונאלצתם לוותר על הפינוק הזה, יש לנו חדשות משמחות בשבילכם; אפשר להכין אותה עם שינוי אחד קטנטן, כשתשתמשו בכרובית במקום במקרוני. תתפלאו לגלות שהתוצאה הרבה יותר טעימה ממה שאתם אולי משערים.

רכיבים למתכון למק אנד צ'יז כרובית:
שמנת מתוקה - 1 כוס
מלח - לפי הטעם
פלפל - לפי הטעם
עוגיות חמאת בוטנים קטוגניות עם 4 מרכיבים בלבד

חשבתם שאתם צריכים לוותר על עוגיות בדיאטה קטוגנית? חשבו שנית! את עוגיות חמאת הבוטנים האלה תוכלו לאכול כאוות נפשכם במהלך הדיאטה, וגם הילדים שלכם ישמחו לטעום מהן - כך שכל המשפחה תוכל לינות מטעמן המתוק ללא שום נקיפות מצפון.

עוגיות חמאת בוטנים קטוגניות עם 4 מרכיבים בלבד מקור תמונה: allrecipes.com
רכיבים למתכון לעוגיות חמאת בוטנים קטוגניות:
עוגת גבינה-דלעת עם קרום שקדים-פקאן

נתחיל בלהגיד דבר אחד חשוב – על אף שהעוגה הזו קטוגנית, גם מי שלא שומר על הדיאטה הזו ישמח לטעום אותה. זאת מכיוון שמדובר בעוגת גבינה דלת פחמימות עם תוספת מפתיעה בטעם, בזכות מחית הדלעת שתשתמשו בה. אם לא תגידו לאנשים שהעוגה הזו דיאטטית, הם אפילו לא יחשבו שזה המקרה!

עוגת גבינה-דלעת עם קרום שקדים-פקאן מקור תמונה: allrecipes.com
רכיבים למתכון לקרום שקדים-פקאן:
שקדים - 1 כוס
אגוזי פקאן - 1 כוס
סוכרלוז - 1 גרם
חמאה - 60 גרם
רכיבים למתכון למילוי עוגת גבינה דלעת:
גבינת שמנת דלת שומן - 675 גרם (בטמפרטורת החדר)
סוכרלוז - ⅔ כוס
מחית דלעת - 425 גרם
קינמון טחון - 1 כפית
ג'ינג'ר טחון - ½ כפית
ציפורן טחון - ¼ כפית
מלח - ¼ כפית

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.