print header

אוסף 6 מתכונים לארוחת בראנץ' מזינה ובריאה יותר

 מכירים את תחושת הרעב הזו שתוקפת אותנו לעיתים בשעות הבוקר המאוחרות – כמה שעות אחרי ארוחת הבוקר המוקדמת, אבל לא בדיוק בזמן לארוחת הצהריים? כזו שרוצים בה משהו קליל יחסית, אבל שיספק וישביע אותנו? בימים עמוסים בעבודה וסידורים אפשר אמנם להסתפק באיזה חטיף קטן או נשנוש שיסגור את הפינה, אך בזמנים פנויים יותר יש "המצאה" מצוינת שנקראת ארוחת בוהריים (שילוב של בוקר וצהריים), שלרוב מוכרת יותר בשמה הלועזי - בראנץ'. זו נחשבת בדרך כלל ל"ארוחת פינוק" – כזו שעורכים לרוב בסוף השבוע או בימי חופש, ומזמינים אליה חברים ומשפחה כדי ליהנות ביחד. בבראנץ' המסורתי רוב המנות (ואולי אף כולן) מבוססות ביצים, ולא פעם גם מושחתות בצורה מעט מוגזמת – אך אנחנו רוצים לשנות קצת את הנוהג הזה. אפשר לעשות בראנץ' מבלי להכביד על הקיבה יותר מדי ומבלי לפגוע יותר מדי בתזונה הבריאה, למשל באמצעות אוסף המתכונים הבא שהכנו לכם, הכולל 6 גרסאות מזינות ומומלצות יותר למנות בראנץ' מסורתיות.


מתכון למאפים בצורת גזר במילוי סלט ביצים

מתכון למאפי בצק עלים בצורת גזר, המאפים המקסימים האלה יכולים לככב בכל מסיבה או אירוח, ובמיוחד בארוחות צהריים או בראנץ'. לא ברור מה ייקרה מהר יותר - המאפה ייגמר או שתוכתרו רשמית כשפים של השנה.

רכיבים לסלט ביצים:
ביצים - 10 (מבושלות וקלופות)
מיונז - 2-3 כפות
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מיץ לימון - 1 כפית
רכיבים למאפי גזר:
בצק עלים - 1 חבילה (קנויה)
ביצה - 1 (טרופה)
צבע מאכל כתום - מעט (או אדום-וצהוב. ניתן להחליף במיץ גזר)
סלט ביצים - ½1 כוסות (הסלט שהכנו קודם)
פטרוזיליה - צרור (עלים לקישוט, או כוסברה או שמיר)
מתכון לפשטידות ברוקולי וגבינת צ'דר

אם מתחשק לכם חטיף מהיר וטעים בבוקר, באמצע היום או אפילו בלילה לפני השינה (כמוני), זהו המתכון המושלם בשבילכם. זרקו את החטיפים ועברו לפשטידונת טעימה, שמושלמת גם עבור אירוח ואירועים מיוחדים.

רכיבים לפשטידות ברוקולי:
שמן - לשימון תבנית
ביצים - 4 (בינוניות)
ברוקולי - 1 כוס (מאודה וקצוץ)
מלח - לפי הטעם (לא חובה)
פלפל שחור - לפי הטעם (לא חובה)
גבינת צ'דר - ½ כוס (מגורדת)
מתכון לקוקו סבזי - פריטטת כרישה ועשבי תיבול פרסית

אלו מכם שהם בני העדה הפרסית אולי מכירים את המתכון הבא בשמו המקורי, "קוקו סבזי" – זוהי מעין פריטטה, או אם תרצו פשטידת ירק, מרעננת וירוקה במיוחד, שמכינים אותה משילוב של כרישה ובצל עם שפע עשבי תיבול. מדובר במנה נהדרת שיכולה להשתלב היטב בשולחן ארוחת הבוקר או הבראנץ' שאתם מכינים, והבונוס הגדול הוא שהיא גדושה בכל טוב בריא ומזין.  

 

מתכון לקוקו סבזי - פריטטת כרישה ועשבי תיבול פרסית מקור תמונה: bon appetit
רכיבים לקוקו סבזי - פריטטת כרישה ועשבי תיבול:
שמן צמחי - 5 כפות
בצל - 1 (בינוני, קצוץ דק)
כרישה - 1 (בגודל בינוני, חלקים לבנים וירוקים מופרדים, קצוצה דק)
ביצים - 5 (גדולות)
מלח - ½1 כפיות
אבקת אפייה - 1 כפית
פלפל שחור - 1 כפית
כורכום - ½ כפית
כוסברה קצוצה - ½1 כפיות
שמיר קצוץ - ½1 כפיות
ביצים נוסח בנדיקט עם אבקת מאצ'ה ותוספות בריאות אחרות

את המנה הבאה אי אפשר לפספס – מקורה במטבח האמריקאי והיא מופיעה לרוב בארוחות בוהריים (בראנץ') כמנה מרכזית, משביעה וטעימה. אנחנו מדברים כמובן על ביצים בנוסח בנדיקט (אגז בנדיקט) – ביצים עלומות המונחות על גבי פרוסת לחם קלוי עם שלל תוספות עליהן. במתכון הבא תגלו גרסה מזינה ובריאה למדי של המנה הזו, כשאת הביצים העלומות שתכינו ילוו תוספות בעלות סגולות מובהקות, דוגמת אבקת מא'צה, יוגורט, שום וכורכום.

 

ביצים נוסח בנדיקט עם אבקת מאצ'ה ותוספות בריאות אחרות מקור תמונה: a couple coocks
רכיבים לביצים נוסח בנדיקט עם אבקת מאצ'ה:
חמאה - ¼ כוס (מומסת)
יוגורט יווני - 1 כוס (דל שומן)
מיץ לימון - 3 כפות (סחוט מלימון אחד)
אבקת מאצ'ה - ½1 כפיות
אבקת שום - ½ כפית
כורכום - ½ כפית
דבש - 1 כפית (או לחלופין סירופ מייפל)
מלח - ¼ כפית
מים חמים - כ-¼ כוס
עירית - לקישוט (קצוצה)
מתכון למנת בראנץ' ביצים עם פטריות וקייל

מתחשק לכם להתפנק במנה קלילה שבאה טוב במיוחד בארוחה שבתפר שבין הבוקר לצהריים - מה שמכונה בלעז בראנץ'? אז מהמתכון הבא תצא לכם מנה שמיועדת בדיוק בשביל זה. השילוב של פטריות, קייל וביצים גם מספק, גם משביע וגם בריא ומזין ביותר.

 

מתכון למנת בראנץ' ביצים עם פטריות וקייל מקור תמונה: bbc goodfood
רכיבים לבראנץ' ביצים עם פטריות וקייל:
שמן זית - 1 כף
פטריות - 250 גרם (קצוצות גס)
קייל - 160 גרם
מתכון לפנקייק גזר בריא ומפנק

רוצים לפנק את כל המשפחה בפנקייקים, אבל גם להכין ארוחה בריאה? מהיום לא צריך לבחור – קבלו מתכון מצוין למנה מתוקה שהרבה פחות מזיקה ממנות דומות ולכן היא משלבת בין השניים באופן מושלם! פנקייק הגזר יצליח להמתיק את היום שלכם ושל אהוביכם, וגם להעניק את היתרונות הבריאותיים הגלומים בירק הכתום האהוב, שמכיל בתוכו שלל מרכיבים שמקושרים בין השאר לשמירה על בריאות העיניים ומראה עור בריא. שיהיה בתיאבון!

מתכון לפנקייק גזר בריא ומפנק מקור תמונה: food
רכיבים למתכון לפנקייק גזר:
חלב - ¾1 כוסות
חמאה - ¼ כוס (60 גרם)
גזרים - 4 (בינוניים ומגוררים)
קמח - 2 כוסות
אבקת אפייה - 2 כפות
מלח - 1 כפית
סוכר - 4 כפות
אגוז מוסקט - כ-⅛ כפית
קינמון - כ-⅛ כפית
שמן - לטיגון (או תרסיס שמן)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.