maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מתכונים עם אגוזים שיגרמו לכם ללקק את האצבעות

אגוזים לא רק מעניקים טעם נהדר ומשדרגים בקלות מגוון של מנות, הם גם בריאים ועשירים בוויטמינים ובמינרלים חיוניים. השילוב הנפלא של אגוזים במתכונים מתוקים מוכר למרבית האנשים וכולם מחכים בשקיקה לרגע בו יונח הקינוח על השולחן, אך אחרי שתטעמו כל אחת מ-7 המנות הנפלאות האלה, אתם תרצו לשלב אותם גם במנה הראשונה או העיקרית במקום לחכות לסוף הארוחה...
מתכון לפטריות פורטבלו ממולאות בקרם קשיו

המתכון הזה הוא מזין, יצירתי, טבעוני וטעים להפליא. בנוסף, היתרונות הבריאותיים של הפטריות יחד עם הסיבים התזונתיים, הסידן והמגנזיום שנמצאים באגוזי הקשיו, יחזקו את העצמות בגוף ויסייעו לו להפיק אנרגיה ולתפקד טוב יותר במהלך היום.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפטריות:
שיני שום - 2 (טחונות)
רוטב סויה - ¼ כוס
רוטב צ'ילי - 1 כפית
יין לבן יבש - ¼ כוס (או מים)
שמן קנולה - ¼ כוס
פטריות פורטבלו - 6 (גדולות למילוי, ללא רגליהן)
מלח גס - קורט
פלפל שחור - קורט (טחון טרי)
פטרוזיליה - מעט (לקישוט)
רכיבים לקרם קשיו:
אגוזי קשיו - 1 כוס (קלויים ללא מלח, כ-125 גר')
מים - 2 כוסות
מלח גס - 1 כפית
רכיבים למילוי:
שמן זית כתית - 2 כפיות
שום - 2 כפיות (כתוש)
יין לבן יבש - 4 כפיות (או מים)
עלי סלק - צרור (יחד עם הגבעול, קצוץ דק)
מלח גס - ½ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית (טחון טרי)
אופן הכנת הפטריות:
  1. חממו מראש את התנור על 200 מעלות ופרסו נייר אפייה משומן קלות על תבנית אפייה.
  2. בכלי רחב ערבבו היטב את השום, הרטבים, היין והשמן וטבלו חצי מכל פטרייה בתערובת.
  3. הניחו את הפטריות על גבי התבנית, הכניסו לתנור ואפו אותן במשך 10-12 דקות. לאחר מכן, הוציאו את התבנית מהתנור והניחו בצד.
אופן הכנת הקרם קשיו:
  1. הניחו סיר בינוני על להבה בינונית-גבוהה, הוסיפו קשיו טחון ומים, ערבבו היטב והמתינו לרתיחה. preperation
  2. כבו את האש, כסו את הסיר והמתינו כ-10-12 דקות.
  3. לאחר מכן, העבירו את התערובת לבלנדר או למעבד מזון והוסיפו מלח. הפעילו את המכשיר עד שהתערובת תקבל מרקם קטיפתי, חלק ומעט סמיך.
אופן הכנת המילוי:
  1. טגנו שמן זית במחבת גדולה על להבה גבוהה, הוסיפו את השום וערבבו במשך 30 שניות. שימו לב שהוא לא נשרף!
  2. הוסיפו את היין (או המים) בזהירות וגם את עלי הסלק, המלח והפלפל ובשלו במשך 2 דקות תוך כדי ערבוב.
  3. הוציאו את הפטריות מהמחבת ומלאו אותן בזהירות בתערובת שהכנתם.
  4. אפו את הפטריות יחד עם המילוי למשך 6-8 דקות, העבירו לצלחת ומזגו מעל הפטריות את קרם הקשיו שהכנתם ולצדו מעט פטרוזיליה לקישוט.
מתכון ללחם פקאן ותמרים

המנה הנהדרת הזו תספק לכם את הרכיבים הנפלאים שבאגוזי הפקאן כמו חומצה אולאית שתורמת להורדת לחץ הדם ורמת הכולסטרול, אבץ, מגנזיום, סלניום וסיבים תזונתיים, וגם טעם נהדר. כמו כן, המתכון הפשוט הזה הינו קליל ודורש מעט עבודה ביחס למתכונים אחרים להכנת לחמים.

זמן הכנה: 20 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לקמח המתובל:
קמח מנופה - 2 כוסות
סודה לשתייה - ½ כפית
אבקת אפייה - 2 כפיות
קינמון - 1 כפית (טחון)
אגוז מוסקט - 1 כפית
אבקת ציפורן - ¼ כפית
מלח גס - 1 כפית
רכיבים ללחם פקאן:
תמרים - 2 כוסות (פרוסים לרצועות דקות, כ-280 גר')
ליקר תפוזים - ⅓ כוס (או טריפלסק)
חמאה - 55 גר'
סוכר חום - ¾ כוס
ביצה - 1
תמצית וניל - 1 כפית
קליפת תפוז - 1 כף (מגוררת)
מיץ תפוזים - ¾ כוס (סחוט טרי)
אגוזי פקאן - ¾ כוס (קצוצים גס, כ-90 גר')
אופן הכנת הקמח המתובל:
  1. אחדו את כל המרכיבים של תערובת הקמח בקערה.
אופן הכנת הלחם פקאן:
  1. חממו את התנור מראש על 180 מעלות, שמנו תבנית מלבנית לאפיית לחם, רפדו את התחתית עם נייר אפייה משומן וקמחו אותו מעט.
  2. ערבבו בקערה קטנה את התמרים וליקר התפוזים והניחו בצד ל-30 דקות. ערבבו מדי פעם.
  3. בעזרת מערבל חשמלי ערבבו חמאה וסוכר חום ביחד והניחו את התערובת בצד.
  4. לאחר מכן ערבבו במערבל ביצה, תמצית וניל וכף קליפת תפוז מגוררת במהירות נמוכה.
  5. תוך כדי שהמערבל פועל, הוסיפו בהדרגה את תערובת הקמח יחד עם מיץ תפוזים לתוך התערובת עם הביצה וערבבו עד ליצירת מרקם אחיד. כבו את המערבל והוסיפו את תערובת התמרים שהכנתם קודם לכן ואת אגוזי הפקאן, וערבבו ידנית. preperation
  6. צקו את הבלילה לתבנית שהכנתם ואפו במשך 50 עד 60 דקות. השתמשו בקיסם שיניים כדי לבדוק אם הלחם מוכן.
  7. לסיום, הניחו לתבנית להתקרר במשך כ-10 דקות ולאחר מכן הוציאו את הלחם מהתבנית והניחו לו להתקרר לחלוטין לפני ההגשה.
מתכון לרוטב פסטו מפיסטוק וגרגירי חומוס

בעוד שקיימים גרסאות ומתכונים שונים לרוטב הפסטו, דווקא הפיסטוק מצליח לשדרג את המנה הזו ולהעניק לה טעם מפתיע ונהדר. אמנם לא מדובר באגוז, אבל הודות למרקם, לטעם ולערכים התזונתיים שיש בפיסטוק, אי אפשר שלא לצרף את הרוטב הבא לאוסף המתכונים הזה! 

זמן הכנה: 3 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לממרח פסטו:
פיסטוק - ⅓ כוס (קלוי ומלוח, 40 גר')
גרגירי חומוס - 450 גר' (מומלץ להשרות קודם לכן)
שיני שום - 3 (טחונות)
תה ירוק - ¼ כוס (פושר וממותק)
מיץ לימון - ¼ כוס (סחוט טרי)
מלח ים - ¾ כפית
פלפל שחור - ½ כפית (טחון טרי)
שמן זית כתית - 3 כפות
אופן הכנת הממרח פסטו:
  1. ערבבו את כל המרכיבים במעבד מזון או בבלנדר במשך כ-2 עד 3 דקות, עד שתתקבל תערובת אחידה וחלקה. preperation
  2. טעמו ותבלו בהתאם לטעמכם האישי. מומלץ לשמור בקירור לפני ההגשה.
מתכון לקציצות ערמונים עם אגוזי מקדמיה ופטריות

השילוב הנפלא של אגוזי המקדמיה שמהווים מקור מצוין לאשלגן ולוויטמינים רבים, יחד עם הערמונים שעשירים בחומצות אמינו, יתרום רבות לבריאות הלב וכלי הדם שלכם וכן לבלוטות הטעם. בנוסף, קציצות הם מאכל אהוב עבור משפחות רבות מאוד, כך שקציצות האגוזים והפטריות הללו מצליחות לגרוף שלל מחמאות על בסיס קבוע.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לערמונים:
ערמונים - 150 גר' (מבושלים וקולפים)
רכיבים לקציצות:
פטריות פורצ'יני - 40 גר' (מיובשות)
מים - 300 מ''ל (חמים)
שעועית לבנה - 400 גר' (מבושלת ללא נוזלים)
ביצה - 1
דבש - 3 כפות
רוטב סויה - 3 כפות
פרורי לחם - 100 גר'
שמן זית - 2 כפות (או זרעי ענבים)
כרוב קייל - 200 גר'
אופן הכנת הערמונים:
  1. חממו את התנור מראש על 180 מעלות.
  2. חרצו את הערמונים עם סכין בצורת X על החלק המעוגל.
  3. השרו את הערמונים במים רותחים במשך 10 דקות.
  4. הניחו את הערמונים על מגש והכניסו לתנור למשך כ-20 דקות.
אופן הכנת הקציצות:
  1. חממו את התנור מראש על 200 מעלות.
  2. השרו את פטריות הפורצ'יני במים במשך 10 דקות.
  3. הכניסו למעבד מזון פטריות פורטבלו, ערמונים, שעועית לבנה ואגוזי מקדמיה וטחנו את כל הרכיבים עד ליצירת משחה במרקם גס. preperation
  4. סננו את הפורצ'יני (אל תשפכו את המים), הוסיפו אותו לתערובת וערבבו שוב.
  5. העבירו את התערובת לקערה גדולה ולאחר מכן הוסיפו לה גם את הביצה, הדבש ורוטב הסויה ולבסוף גם את פרורי הלחם, וערבבו היטב.
  6. הניחו נייר אפייה משומן על גבי תבנית האפייה.
  7. צרו קציצות מהתערובת שהכנתם, הניחו על התבנית ואפו בתנור במשך 25-30 מעלות.
  8. בשלו כרוב קייל בסיר מכוסה עם המים בהם השרתם את הפטריות למשך כ-5 דקות או עד שיתרכך.
  9. הגישו את הקציצות לצד הכרוב.
מתכון לחמאת שקדים ביתית

חמאה זו היא מקור מצוין למגנזיום, ויטמין A ומנגן, חומרים חיוניים לגוף שאחראים לוויסות חילוף החומרים, בריאות העיניים ומערכת הרבייה. בנוסף, חמאת השקדים היא בעלת אחוזים גבוהים של שומן חד בלתי רווי, ואחוזים נמוכים של שומן רווי.

 

 

זמן הכנה: 5 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לחמאת שקדים:
שקדים - ½1 כוסות
שמן קוקוס - 3 כפות
אופן הכנת החמאת שקדים:
  1. הכניסו את השקדים למעבד המזון והפעילו אותו. לאחר 2-3 דקות יתקבל קמח שקדים. גרדו מדי פעם את דפנות הקערה משיירי שקדים שעלו למעלה, כדי שמעבד המזון ימשיך בטחינתם.
  2. לאחר מספר דקות תבחינו כי השמנים הטבעיים של השקדים ישתחררו ויהפכו את התערובת ללחה יותר.
  3. המשיכו את תהליך העיבוד עד שתתקבל תערובת במרקם של משחה. משך העיבוד יהיה כ-20 דקות, אך עלול להשתנות בין סוגים שונים של מעבדי מזון.
  4. העבירו את התערובת לקערה, ערבבו לתוכה את שמן הקוקוס והגישו.
מתכון לסלט ענבים ואגוזים

המתכון הפשוט והקליל הזה לסלט ענבים, תפוחים ואגוזים מציע איזון טעמים מושלם בין מתוק למלוח ויהיות והוא גם עשיר ביתרונות הבריאותיים של אגוזי הלוז המלך, אין שום סיבה שלא תנסו להכין אותו בעצמכם. כמו כן, אחד הדברים שמעניקים לסלט הזה טעם נהדר, זו תערובת האגוזים שהוא מכיל ובשל כך תוכלו להוסיף לתערובת את האגוזים האהובים עליכם מבלי לחשוב פעמיים. 

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלט ענבים:
ענבים - 125 גר' (חצויים ל-2)
תפוח ירוק - 1 (חתוך לרצועות)
עלי רוקט - מעט
צימוקים - 60 גר'
אגוזי לוז - 125 גר' ( או תערובת של אגוזים שונים)
שמן אגוזים - לזילוף
גבינה בולגרית - מעט (מגוררת, או כל גבינה מלוחה לבחירתכם, לא חובה)
פפריקה - ⅔ כפית (לתיבול)
זרעי כוסברה - 1 כפית (לתיבול)
פלפל אנגלי - ¼ כפית (לתיבול)
ניצני ציפורן - 3 (לתיבול)
הל - 10 (לתיבול)
שמן זית - 1 כף (לתיבול)
אופן הכנת הסלט ענבים:
  1. במחבת משומנת טגנו את האגוזים, הוסיפו את מרכיבי התיבול, למעט שמן הזית, וטגנו עד שהתערובת תזהיב קלות. לאחר מכן הוסיפו שמן זית וטגנו מעט כך שהאגוזים לא יתרככו מדי.
  2. ספגו את האגוזים במגבת נייר, קררו מעט והוסיפו תיבול לפי הצורך.
  3. פזרו את תערובת האגוזים על צלחת הגשה, הוסיפו את שאר המרכיבים ואחדו את הסלט עם מעט שמן אגוזים ומלח (ניתן להוסיף גם חתיכות גבינה מלוחה או מיושנת). preperation
מתכון להמבורגר צמחוני עם אגוזים וקוסקוס

מחקרים רבים גילו כי צריכת סלניום שומרת על בריאות תאי העור ואנשים שצורכים אותה על בסיס קבוע נוטים לסבול פחות מסוגי סרטן שונים, ביחוד סרטן המעי הגס, סרטן הריאות והערמונית. אגוזי ברזיל הם אחד המקורות הטובים ביותר לנוגד החמצון הזה, ובמתכון הנוכחי תוכלו ליהנות מהיתרונות הרבים שהוא מציע ומטעם משובח.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים להמבורגר:
קוסקוס - 1 כוס (כ-125 גר')
אגוז קשיו - 100 גר' (קצוץ)
אגוז ברזילאי - 100 גר' (קצוץ)
עלי נענע - ½ כוס (קצוצים)
פטרוזיליה - 1 כף (קצוצה)
בזיליקום - 1 כף (קצוץ)
קמח - 1 כף
פלפל שחור - לפי הטעם
כמון - ¼ כפית (טחון)
אופן הכנת ההמבורגר:
  1. הניחו את הקוסקוס בקערה עמידה לחום והוסיפו מים רותחים עד שיגיעו לגובה של 2 ס"מ מעל הקוסקוס.
  2. כסו את הקערה בניילון נצמד והניחו בצד למשך 5 דקות. לאחר מכן הוסיפו שמן זית וערבבו את הקוסקוס בעזרת מזלג כדי להפריד בין הגרגירים.
  3. הניחו לקוסקוס להתקרר במקרר ובינתיים ערבבו בקערה גדולה אגוזים, נענע, פטרוזיליה, בזיליקום, ביצה, קמח, פלפל כמון והוסיפו את הקוסקוס. ערבבו את הכל יחד עד לקבלת תערובת אחידה. preperation
  4. הרטיבו מעט את הידיים, חלקו את התערובת ל-8 חתיכות ועצבו אותן בצורה של קציצת המבורגר.
  5. הניחו את קציצות ההמבורגר שהכנתם על נייר לא דביק והמתינו 10 דקות.
  6. חממו מחבת עם שמן וטגנו את ההמבורגר בין 3 ל-4 דקות על כל צד עד שיקבלו צבע חום-זהב, והגישו.
מקור: מירב ב.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: