maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מתכונים למאכלים מנחמים ובריאים

  פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו רוצים לטעום משהו מפתה יותר מסתם יוגורט או פרי, אך נמנעים מכך בשל הרצון שלנו לשמור על הבריאות וגם על הגזרה. למאכלים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר מבחינה נפשית אנו קוראים "מאכלים מנחמים", וזאת משום שאכן יש להם את הכוח לגרום לנו להרגיש טוב בזכות מגע קטן עם בלוטות הטעם שלנו. המאכלים האלה לאו דווקא קיימים כדי לספק את הצרכים הפיזיים שלנו, אך 7 המתכונים הבאים יוכלו לעשות גם זאת, הודות לרכיבים הבריאים שבהם. אז אם בא לכם פיצה, המבורגר, עוגיות או דבר מה אחר שיסב לכם עונג רב, לפניכם 7 המתכונים שתרצו להכיר.
מתכון לפיצה כרובית ללא גלוטן

כמה פעמים רציתם לאכול פיצה חמה ומפתה, אך מנעתם זאת מעצמכם בטענה שיש בה כל כך הרבה בצק, שזה לא יהיה שווה את הטעם? ובכן, מהיום אתם לא צריכים להתפשר, משום שתוכלו ליהנות מאותו הטעם הנהדר ללא הבצק! הכירו את המתכון המושלם לפיצה כרובית!

זמן הכנה: 30 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: vodkaandbiscuits
רכיבים לפיצה כרובית:
ביצה - 1 (בינוניות)
תערובת גבינות מגורדות - 1 כוס (גבינות קשות לפי הטעם)
רוטב פסטו - 2 כפות
אורגנו - 1 כפית
מלח שום - ½ כפית
פלפל שחור - ½ כפית
רוטב לפיצה - 1 כוס
אופן הכנת הפיצה כרובית:
  1. חממו את התנור מראש ל-200 מעלות.
  2. הסירו את ראש הכרובית מהגזע והעלים, וחתכו אותו לחצי.
  3. שטפו וייבשו את הכרובית והעבירו אותה למעבד מזון. הפעילו את מעבד המזון בפולסים עד שמתקבלים חתיכות בגודל של גרגרי אורז (אם אין לכם מעבד מזון תוכלו להשתמש בפומפייה).
  4. הניחו את פרחי הכרובית הקצוצים בקערה עמידה למיקרוגל, והכניסו אותם לחימום בתוכו במשך 4 דקות. לאחר מכן תנו להם להתקרר, שפכו אותם על גבי מגבת מטבח רגילה ומעכו אותם כדי להוציא מהם כמה שיותר לחות.
  5. קחו קערה והוסיפו לה את פרחי הכרובית, ביצה, ½ כוס מתערובת הגבינות, פסטו ותבלינים. ערבבו את הכל יחדיו וצרו כדור עם הידיים.
  6. רדדו את הכדור לצורת פיצה שטוחה והניחו את ה"בצק" שיצרתם על אבן אפייה שמצופה בנייר אפייה (אם אין לכם אבן אפייה, תוכלו להשתמש במגש אפייה רגיל, אולם יתכן שהפיצה תהיה בתנור לפרק זמן ארוך יותר).
  7. אפו את הפיצה במשך 20 דקות, או עד שהתחתית והקצוות הופכים לפריכים.
  8. הוציאו את הפיצה מהתנור, צפו אותה ברוטב הפיצה, חצי כוס נוספת של תערובת גבינות ותוספות אחרות לבחירתכם. הכניסו אותה שוב לתנור ואפו עד שהגבינות נמסות והקצוות שלה משחימות, כ-10 דקות.
מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס נהדרות על בסיס חומוס

לפני שאתם עושים פרצוף למשמע החומוס בעוגיות שוקולד צ'יפס, תשמחו לגלות שתפקידו הוא להחליף את הקמח הלבן המסורתי, שרבים מאתנו מנסים להימנע ממנו. העוגיות האלה מכילות כמות רבה של סיבים וחלבונים, וכל מי שרגיש לגלוטן יכול ליהנות מהן ללא חשש.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: ambitiouskitchen
רכיבים לעוגיות:
גרגירי חומוס - 425 גר' (מקופסת שימורים, או שהושרו במים למשך 24 שעות)
סירופ מייפל - ⅓ כוס (ניתן להמיר בנקטר אגבה או דבש)
תמצית וניל - 2 כפיות
ביצה - 1 (בינונית)
מלח - ½ כפית
אבקת אפייה - ¼ כפית
שוקולד צ'יפס - ⅓ כוס + 2 כפות
מלח ים - לפיזור מעל העוגיות
חמאת שקדים - ½ כוס (או חמאת בוטנים)
אופן הכנת העוגיות:
  1. חממו את התנור מראש ל-175 מעלות ורססו תבנית אפייה נון סטיק עמוקה בספריי השמן.
  2. הכניסו את כל המרכיבים פרט לשוקולד צ'יפס למעבד מזון והפעילו אותו עד שתתקבל עיסה חלקה.
  3. קפלו שליש כוס שוקולד צ'יפס לתוך העיסה.
  4. מרחו את העיסה באופן שווה בעזרת מרית בתוך תבנית האפייה, ופזרו מעל 2 כפות שוקולד צ'יפס. העיסה עשויה להידבק למרית, לכן מומלץ לרסס גם אותה בשמן לפני שתעשו זאת.
  5. אפו במשך 20-25 דקות, או עד שקיסם שתדחפו לתוך העוגיות יצא יבש ומעט חום. יתכן שהעיסה תיראה כאילו היא לא מוכנה במלואה, אך אל תמשיכו את האפייה כדי שלא יצאו לכם עוגיות יבשות מדי.
  6. תנו לתבנית להתקרר במשך 20 דקות, פזרו מעליה מעט מלח ים וחתכו לקוביות.
מתכון לפנקייק עם יוגורט

המתכון הזה יספק לכם פנקייקים אווריריים, עבים וטעימים להפליא, עם תוספת של פרוביוטיקה שתועיל לבריאותכם. כדי להפוך אותם לבריאים אף יותר מומלץ שלא להשתמש בחלמון הביצה, אולם ההחלטה הזו נשארת לשיקולכם.

זמן הכנה: 25 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: everydaybelle
רכיבים לפנקייק:
ביצה - 1 (ניתן להשתמש רק בחלבון)
קמח - ½ כוס (אפשר להשתמש אפילו בפחות)
תרסיס שמן - מעט לריסוס
אופן הכנת הפנקייק:
  1. העבירו לקערה את היוגורט וערבבו אותו עד שהוא חלק וקרמי. שברו לתוכו ביצה והמשיכו לערבב עד שהרכיבים משתלבים היטב יחדיו. התערובת שתצא לכם אמורה להיות בעלת צבע צהוב בהיר ומעט גבשושית.
  2. בקערה נפרדת, ערבבו את הקמח עם אבקת הסודה לשתייה.
  3. העבירו את תערובת היוגורט לקערת הקמח וערבבו היטב – התערובת תהיה סמיכה מאוד.
  4. רססו שמן על מחבת, הניחו אותו על אש בעצמה בינונית-גבוהה והעבירו אליה כף מהתערובת.
  5. הפכו את הפנקייק כשהוא מתחיל לבעבע מעט. טגנו אותו עד שהוא משחים משני צדיו והגישו לצד סירופ מייפל או פירות.
מתכון לצ'יפס סלק עם מטבל יוגורט

כשאתם שומעים שקית צ'יפס נפתחת, אתם בטח מתפתים מהר מאוד לקחת ביס מחתיכה אחת לפחות, אך תוכלו לאכול כאוות נפשכם חטיפי "צ'יפס" בריאים הרבה יותר אם תכינו אותם בעצמכם, ובונוס נוסף הוא שתכינו אותם מדברים מפתיעים שאינם תפוחי אדמה. כשתטעמו את צ'יפס הסלק לא תבינו איך טרם ניסיתם להכין אותו בעבר. כמו כן, בזכות השילוב של הסלק האפוי עם מטבל היוגורט, תוכלו ליהנות מטעם פריך ונהדר. 

לחצו כאן כדי ללמוד כיצד להכין 6 מתכונים לחטיפי צ'יפס בריאים וטעימיםביניהם צ'יפס מקישואים, גזר, בטטה, קייל ותפוחים.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לצ'יפס סלק:
סלק - 4-6 יחידות (לא מבושלים, פרוסים דק)
שמן קנולה - 2 כפות (או כל שמן צמחי אחר)
מלח - 1 כפית
רכיבים למטבל יוגורט:
מלח - 1 כפית
כוסברה - 2 כפות (קצוצה דק)
אופן הכנת הצ'יפס סלק:
  1. חממו את התנור מראש ל-180 מעלות.
  2. הכניסו אל תוך קערה את חתיכות הסלק, הוסיפו שמן וכפית מלח, וערבבו היטב עד שהסלק יהיה ספוג בשמן ומתובל במלח. preperation
  3. הניחו ניירות אפייה בתוך 2 תבניות, ופזרו את חתיכות הסלק המתובלות.
  4. הכניסו את התבניות לתנור, אפו במשך 15 דקות, ולאחר מכן הפכו את חתיכות הסלק ואפו במשך 15-10 דקות נוספות, או עד שהסלק יתייבש ויהיה פריך.
אופן הכנת המטבל יוגורט:
  1. להכנת המטבל הכניסו אל תוך קערה יוגורט, אבקת קארי, כפית מלח וכוסברה וערבבו היטב עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה.
מתכון למלפפון חמוץ מצופה ואפוי

החטיף המושלם הזה נראה כמו מאכל מטוגן מעורר תיאבון, ואף אחד לא יאמין כשתספרו לו מה מסתתר בתוכו – מלפפון חמוץ! אם זה נשמע לכם מוזר, הרי לכם סיבה נוספת לנסות את המתכון הזה, משום שאחרי שתטעמו אותו לא תבינו איך לא שמעתם עליו לפני.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: veggieandthebeastfeast
רכיבים לחטיף האפוי:
מלפפונים חמוצים - 5 (חתוכים לחתיכות בעובי 6.5 מ"מ, מומלץ שלא להשתמש במלפפון חמוץ חתוך מראש, שכן החתיכות אינן עבות מספיק)
קורנפלור - ½ כוס + 1 כף
ביצה - 1
ריוויון - ½ כוס
חרדל דיז'ון - 1 כפית
פירורי לחם פנקו - ½ כוס (פנקו - פירורי לחם יפניים)
קמח תירס - 2 כפות
מלח שום - ½ כפית
כמון - ¼ כפית
שמן זית - 3 כפות
רכיבים לרוטב ראנץ':
שמנת חמוצה - 2 כפות
מלח גס - ½ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
פלפל קאיין - קמצוץ
שמיר - ½ כפית
פטרוזיליה - ½ כפית
אופן הכנת החטיף האפוי:
  1. חממו את התנור מראש ל-220 מעלות.
  2. הכניסו למעבד מזון את פירורי הלחם, קמח התירס, כף אחת של קורנפלור, מלח שום וכמון. הפעילו בפולסים קצרים עד שפירורי הלחם הופכים לקטנים יותר.
  3. מלאו קערה אחת בחצי כוס קורנפלור, קערה אחרת בתערובת של ריוויון, ביצה וחרדל דיז'ון, וקערה אחרונה שתכיל את פירורי הלחם והתבלינים שנותרו.
  4. הניחו את הקערות אחת לצד השנייה וטבלו את חתיכות המלפפונים החמוצים בתוכן לפי הסדר הבא: קודם בקערת הקורנפלור (ודאו שהמלפפון החמוץ מכוסה מכל צדיו), לאחר מכן בתערובת הריוויון ולבסוף בתערובת פירורי הלחם. הניחו את חתיכות המלפפון החמוץ בצד עד שתסיימו לעשות זאת עם כולן.
  5. צפו תבנית אפייה בנייר אפייה, הזליפו עליו כף שמן זית והניחו עליו את חתיכות המלפפון החמוץ שהכנתם. לאחר מכן הזליפו מעל למלפפונים החמוצים עוד כף אחת של שמן זית.
  6. אפו במשך 8 דקות, הפכו את המלפפונים החמוצים, הזליפו עליהם את כף שמן הזית הנותרת ואפו במשך 8 דקות נוספות, עד שהם מזהיבים.
  7. בזמן שאתם אופים את המלפפונים החמוצים, השתמשו במעבד מזון כדי לשלב את כל הרכיבים הנותרים ליצירת רוטב הראנץ'. שמרו אותו במקרר לפני השימוש.
אופן הכנת הרוטב ראנץ':
  1. הכניסו למעבד המזון את כל הרכיבים, הפעילו בפולסים קצרים עד להיווצרות מרקם חלק ואחיד.
מתכון לתפוח אדמה אפוי "מוקרם" דל שומן

את המאכל האהוב הזה אנו מכירים בעיקר מדוכני המזון המהיר שבפסטיבלים שמתקיימים ברחבי הארץ, אך תוכלו להכין לעצמכם גרסה ביתית בריאה יותר שלו בעזרת המתכון הבא. אין בו טיפה אחת של שמנת, אך הטעם שלו יוצא מן הכלל!

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 8
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: yummyhealthyeasy
רכיבים לתפוחי האדמה:
תפוחי אדמה - 4 (גדולים)
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
חלב - ½ כוס (דל שומן)
בצל ירוק - 3 גבעולים (קצוץ)
גבינת קוטג' - ¼ כוס (דלת שומן)
גבינה צהובה - ⅔ כוס (מגורדת, דלת שומן)
אופן הכנת התפוחי האדמה:
  1. חממו את התנור מראש ל-200 מעלות.
  2. שטפו את תפוחי האדמה ודקרו אותם עם מזלג לכל אורכם. אפו אותם במשך כשעה, עד שניתן להחדיר לתוכם מזלג בקלות. לאחר מכן הוציאו אותם ותנו להם קצת זמן להתקרר.
  3. הפחיתו את החום שבתנור ל-175 מעלות, וכשתפוחי האדמה קרים מספיק חצו אותם והוציאו את חלקם הפנימי בעזרת כף לתוך קערה.
  4. הוסיפו לקערה מלח, פלפל, יוגורט יווני, חלב וגבינת קוטג', וערבבו היטב.
  5. הוסיפו לקערה ⅓ כוס גבינה צהובה מגורדת ואת הבצל הירוק, ערבבו ומלאו כל תפוח אדמה באופן שווה.
  6. אפו את תפוחי האדמה במשך 10 דקות, או עד שהתערובת מתחממת היטב.
  7. פזרו מעל לתפוחי האדמה את שאר הגבינה המגורדת שנשארה ואפו למשך 5 דקות נוספות, או עד שהיא נמסה.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: