maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

3 משקאות בריאים וטעימים להורדת הכולסטרול

  כולסטרול היא מילה מפחידה ומאיימת עבור רבים מאתנו, שכן למרות שמדובר בחומר שחיוני לגוף במידה מסוימת, עודף שלו מהווה איום אמתי לבריאותנו. להבדיל מהכולסטרול הטוב הנקרא HDL, המשמש את הגוף לבניית אנזימים והורמונים החיוניים לתפקודו התקין, הכולסטרול הרע (LDL) עלול להוביל להצטברות של פלאק על דפנות העורקים ולהגדיל את הסיכון לבעיות כמו שבץ והתקפי לב.
 
החדשות הטובות הן שאחת מהדרכים היעילות לאזן את כמויות הכולסטרול הרע בגוף, בנוסף לפעילות גופנית יומיומית, היא תזונה, ואם חשבתם שמדובר בתהליך ארוך ומתיש תופתעו לגלות שתוכלו להרוויח לא מעט על ידי הוספת משקאות טעימים ובריאים לתפריט היומי. הכירו 3 משקאות שכאלה, את היתרונות של רכיביהם ואת המתכונים להכנתם, ותוכלו להעניק לגוף שלכם תוך דקות כלים חשובים במלחמה בכולסטרול המזיק.
 
משקאות להורדת כולסטרול
 

מתכון למשקה תפוחים וג'ינג'ר

אנשים רבים נהנים משתיית מיץ תפוחים מרענן, אך המשקה שלפניכם כולל גם מספר תוספות שהופכות אותו למשקה נהדר ומנצח במלחמה בכולסטרול הרע. במתכון הבא נעשה שימוש במסחטת פירות, אך אם אתם מעוניינים לשמר כמה שיותר מהסיבים התזונתיים שבתפוח, תוכלו גם להכין אותו בבלנדר וליהנות ממשקה במרקם של שייק. כדי ליהנות מיתרונותיו במלואם ניתן לשתות אותו פעמיים ביום, ולאחסן את השאריות במקרר במשך יומיים.
 
  • תפוחים – בזכות השילוב בין סיבים תזונתיים לבין פוליפנולים, מדובר בפרי שמועיל מאוד במלחמה בכולסטרול הרע. פוליפנולים הוא שמן של תרכובות כימיות טבעיות המיוצרות על ידי פירות וצמחים שונים, שהוכחו ביעילותן בהורדתת רמות הכולסטרול הרע, וזאת בשעה שהסיבים התזונתיים מסייעים בספיחת הכולסטרול שנדבק אל העורקים ועוזרים להוציא אותו מהגוף. תוכלו ליהנות מהיתרונות הללו בשימוש בתפוחים אדומים וירוקים באותה המידה.
  • מלפפונים - מלפפונים עשירים בסטרולים צמחיים, תרכובות המסייעות בהפחתת רמות הכולסטרול LDL. כיוון שקיים דמיון בין הסטרולים לבין הכולסטרול והם למעשה "מחקים" אותו מבחינה מבנית, כאשר הם מצויים בגופנו הם דוחקים את הכולסטרול הרע ועל ידי כך הרמות שלו במעיים שלנו מצטמצמות.
  • ג'ינג'ר – בנוסף לשלל היתרונות של שורש הג'ינג'ר בהורדת לחץ דם ושיכוך כאבים, הוא יכול לעזור מאוד גם בהורדת רמות הכולסטרול בגוף. זאת בזכות הכמות הגבוהה של נוגד החמצון ג'ינג'רול, אשר מפעיל אנזימים מסוימיםם המגבירים את השימוש של הגוף בכולסטרול, ועל ידי כך מצמצמים אותו.
  • לימונים – גם הלימונים עשירים בפוליפנולים, אך בנוסף גם בלימונויד, פיטוכימיקל שהוכח כמעקב התפתחות סוגי  סרטן שונים ובמקביל גם כיעיל בהפחתת כולסטרול ובעל השפעה על תאי שומן בגוף.
זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 1
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים למשקה בריאות:
ג'ינג'ר - 1 (שורש באורך של אצבע)
לימון - ½ לימון
אופן הכנת המשקה בריאות:
  1. חתכו את התפוחים לרבעים והניחו אותם בתוך מסחטת מיצים קשים.
  2. קלפו את המלפפון, חתכו אותו לחתיכות והוסיפו אל המסחטה. לאחר מכן הוסיפו גם את הג'ינג'ר. preperation
  3. סחטו חצי לימון והוסיפו את המיץ שלו אל המיץ שהכנתם.

מתכון למיץ תפוזים ואגסים

תפוזים, אגסים וחומץ תפוחים הם הבסיס להכנת המיץ המתקתק והטעים הזה, שלא הייתם מאמינים כמה הוא מועיל לבריאותכם ומנקה את העורקים מכולסטרול. תוכלו לשתות בין 2 ל-3 כוסות מהמיץ הזה מדי יום, ולתוצאות יעילות במיוחד מומלץ לשתות את הראשונה לפני ארוחת הבוקר. 
 
  • תפוזים – תפוזים עשירים בוויטמין C, חומצה פולית והספרידין, המסייעים בהפחתת רמות הכולסטרול בגוף. במחקר שפורסם בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, נמצא כי שתיית מיץ תפוזים באופן יומיומי מסייעת להגביר את רמתת הכולסטרול הטוב HDL בגוף, ועל ידי כך מפחיתה את היחסיות של הכולסטרול הרע בדם. 
  • אגסים – רמות הפקטין הגבוהות שבאגסים הופכות אותם לנשק נהדר במלחמה בכולסטרול. זאת, כיוון שהוא "לוכד"  את הכולסטרול הרע לפני שהוא נספג בדם ומסלק אותו מהגוף על מנת שלא יוכל להזיק לנו.
  • חומץ תפוחים –  חומץ תפוחים מכיל חומצה אצטית, אשר מסייעת בהורדת רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם, שהם תרכובות אורגניות שמשתתפות במאגרי השומן בגופנו. כמו כן, החומץ גם נלחם באנזימים שאחראיים עלל התכווצות כלי הדם שלנו.
  • דבש – בנוסף להיותו תחליף בריא לסוכר, הדבש יכול גם לעזור לשלוט ברמות גבוהות של כולסטרול. במחקר שפורסם בשנת 2008 בירחון האמריקאי "מזון ומדע", נמצא כי צריכת דבש סייעה בהורדות רמות הכולסטרול הכללי בגוף, על ידי הפחתת כמויות גושי הכולסטרול בדם, הנקראים גם ליפופרוטאינים.  
זמן הכנה: 6 דקות
כמות סועדים: 1
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים למיץ תפוז אגס:
דבש - 1 כף
חומץ תפוחים - 1 כפית
אופן הכנת המיץ תפוז אגס:
  1. קלפו את התפוזים, חתכו אותם לחצאים והכניסו את הפלחים שלהם אל מסחטת מיצים קשים.
  2. חתכו את האגסים לרבעים, והוסיפו אותם אל המסחטה. אין צורך לקלף את הקליפה.
  3. לבסוף, הוסיפו את הדבש ואת חומץ התפוחים, ערבבו ושתו לרוויה. preperation

מתכון לשייק סלק ותפוחי עץ

המשקה הבא כולל חלק מהרכיבים שעליהם מבוססים המשקאות הקודמים, לצד "שחקני חיזוק" נהדרים כמו סלק, תרד, תה ירוק וזרעי פשתן. תוכלו ליהנות ממנו פעמיים ביום ולאחסן אותו במקרר למשך יומיים. אם אינכם אוהבים את טעמו של התרד, תוכלו להשתמש בכרוב כדי ליהנות מאותם היתרונות.

 

 

  • סלק – סלק מכיל כמויות גדולות של סיבים מסיסים לצד בטאציאנינים, פיגמנטים אדומים אשר מעניקים לו את הגוון הסגול העמוק המזוהה עמו. השילוב של הרכיבים הללו מסייע לסלק בהפחתת תהליך החמצון של הכולסטרול הרעע בגוף, ועל ידי כך מונע ממנו להצטבר מסביב לדפנות העורקים. 
  • תרד – תרד מכיל כמויות גדולות של קרוטנואידים, נוגדי חמצון שחשובים לבריאות העיניים, מערכת החיסון והעור, וקיימים ברמות שונות גם בגזר ובעגבנייה. כיוון שהם מונעים מהכולסטרול הרע להצטבר בכלי הדם, מדובר בתוספת נהדרת לשייק שלכם.
  • תה ירוק – התה הירוק מפורסם בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים, שאחד מהם הוא הפחתת רמות הכולסטרול הרע בגוף. בשל העובדה שהוא מכיל תרכובות של קטצ'ינים המונעות ספיגה של LDL במעי, לצד פלבנואידים המסייעים לגוף לקלוט פחות כולסטרול רע, הוא מגביל את הכמויות שלו בדם ועוזר לנו להרגיש במיטבנו. 
  • זרעי פשתן – זרעי פשתן נחשבים ל"מזון על" בזכות שלל יתרונותיהם בהגנה מפני סרטן העור, מניעת דיכאון, הפחתת דלקות ועוד, וכמו כן מדובר גם במקור נהדר לחומצה אלפא-לינולנית, חומצת שומן צמחית שמפחיתה אתת רמות ה-LDL והטריגליצדרידים בדם. חוקרים מאוניברסיטת איווה שבארצות הברית גילו שזרעי הפשתן משפיעים בעיקר על רמות הכולסטרול אצל גברים, וסוברים שמדובר באינטראקציה בין רכיבי הזרעים לבין הטסטוסטרון הגברי.
זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לשייק סלק:
סלק - 150 גר'
תרד - 170 גר'
תה ירוק - 1 כוס (מבושל, בטמפרטורת החדר)
תפוז - 1
ג'ינג'ר - 1 (שורש באורך של אצבע)
דבש - 1 כף
אופן הכנת השייק סלק:
  1. הוסיפו את התרד, הסלק והתה למערבל המזון שלכם, וערבלו עד לקבלת שייק בגוון סגלגל. preperation
  2. בשלב הבא חתכו את התפוח לקוביות, והוסיפו אותן למערבל יחד עם שורש הג'ינג'ר והתפוזים. זכרו להוציא את הגרעינים של הפירות טרם הוספתם לשייק.
  3. לבסוף הוסיפו את זרעי הפשתן, הדבש וחומץ התפוחים, וערבלו שוב עד לקבלת תערובת במרקם חלק.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: