maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מתכוני ירקות ופירות טעימים ומיוחדים

 תמיד אומרים לנו שאכילת ירקות ופירות היא אחת מהדרכים הטובות ביותר לשמור על משקל מאוזן וגוף בריא, אבל כמה אפשר לאכול שוב ושוב את אותו המזון ולהכין כל הזמן את אותם המתכונים? לפעמים נדמה כי כבר אין מה לחדש ושנגזר עלינו להסתפק רק במנות הידועות והמוכרות לנו אם אנחנו רוצים לאכול בריא. אז כדאי שתדעו שזה ממש לא נכון, ובעזרת 5 המתכונים הפשוטים והטעימים שלפניכם תלמדו להכין מנות המשלבות פירות, ירקות ועשבים, בצורות שונות ומיוחדות שלא חשבתם מעולם שאפשר להכין.
מתכון לתבשיל חזה עוף ומנגו
למרות שהמנגו ידוע במתיקותו הרבה, הוא אחד מהפירות שניתן לשלב בקלות רבה במנות מגוונות ולא רק בקינוחים. כושר ספיגת הטעמים של הפרי הטרופי הזה וצבעו הצהוב-כתום עוזרים ליצירת מנות יפות ומיוחדות ממש, כמו למשל מתכון העוף הזה - שיגרום לכל בני המשפחה להתאהב בו כבר מהטעימה הראשונה.
מתכון לתבשיל חזה עוף ומנגו מקור תמונה: savoryspin
רכיבים לתבשיל:
שמן זית - 2 כפות
בצל - 1 (בינוני קצוץ)
שיני שום - 2 (כתושות)
חזה עוף - 3 חצאים (ללא עור, חתוכים לקוביות בגודל 2X2 ס"מ)
עגבניות - 400 גרם (צלויות, קצוצות וקלופות. ניתן להשיג בקופסאות שימורים)
רסק עגבניות - ¼ כוס
תרד - ½ כוס (דחוסה, ניתן להשתמש גם בתרד קפוא)
מנגו - ½ כוס (קלוף וקצוץ)
ציר עוף - 1 כוס (מתכון לציר עוף, או 2 כוסות מים רותחים עם 1 כפית אבקת מרק עוף)
צ'ילי - 1 כפית (לא חובה)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
ברוקולי - 1 ראש (חתוך לפרחים בינוניים)
 
מתכון לסלט פתיתים, אגוזי מלך ודובדבנים
כבר מילדות למדנו שפתיתים אוכלים עם שניצל, קציצות או נקניקיות, והיום זה נראה כאילו שאין ילד בישראל שלא גדל על השילוב המיוחד הזה. אך מהפתיתים אפשר להכין הרבה יותר מנות משאתם חושבים, כאלה שגם מכילות פירות וירקות ושמות אותם במרכז, ודוגמה נפלאה לכך היא מתכון סלט הדובדבנים והפתיתים שלפניכם.
מתכון לסלט פתיתים, אגוזי מלך ודובדבנים מקור תמונה: thefoodblog
רכיבים לסלט:
שמן זית - 3 כפות
פתיתים - ½1 כוסות (עגולים לא מבושלים)
מים - 2 כוסות (רותחים)
דובדבנים - 2 כוסות (טריים מגולענים וחצויים)
זיתים שחורים - 1 כוס (מגולענים)
אגוזי מלך - ½ כוס (קלויים וקצוצים גס)
גבינת פטה - 1 כוס (מפוררת)
מיץ לימון - 4 כפות
טימין - 2 כפות (עלים טריים)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
פטרוזיליה - ½ כוס (קצוצה)
מתכון לממתקי פאדג' דלעת
כאשר שמעתי בפעם הראשונה בחיי על ממתק שהוא מעין עוגה המשלבת דלעת קצת נרתעתי, אבל לאחר שטעמתי אותו לא האמנתי שלא שמעתי עליו קודם לכן. הרכות והמתיקות המעודנת של החטיף הזה, פשוט יגרמו לכם להתאהב בו ולהכין אותו כמעט בכל פעם שתרצו לפנק ולהתפנק.
מתכון לממתקי פאדג' דלעת מקור תמונה: passthesushi
רכיבים לפאדג':
סוכר - 3 כוסות
חמאה - ¾ כוס (מומסת)
חלב מרוכז - ⅔ כוס (ניתן להשיג ברשתות השיווק)
דלעת - ½ כוס (מבושלת ומרוסקת למחית)
סירופ תירס - 2 כפות
קינמון - ½ כפית
אבקת ג'ינג'ר - ¼ כפית
שוקולד לבן - 340 גרם (קצוץ גס)
ממרח מרשמלו - 200 גרם (ניתן להשיג בחנויות אפייה מתמחות)
תמצית וניל - 1 כפית
אגוזי מלך - 1 כוס (קלויים וקצוצים)
 
מתכון לסוכריות ג'לי ביתיות ללא סוכר
תמיד אמרו לנו שסוכריות הן ממתק לא בריא ומלא סוכר וזה בהחלט נכון בכל הקשור למוצרים המתועשים, אך כאשר מכינים אותן בבית מחומרים טבעיים בלבד אפשר לאכול ללא חשש, אך כמובן במידה. ניתן לעשות זאת בעזרת המתכון שלפניכם, שלא מכיל סוכר וכולו על טהרת פירות טריים בתוספת עלי תרד. לכן, אם הילדים שלכם או אתם אוהבים סוכריות אך נמנעים מלהכניס אותן הביתה, נסו את המתכון הבא ותיהנו ממתקים טעימים ובריאים.
מתכון לסוכריות ג'לי ביתיות ללא סוכר מקור תמונה: thestayathomechef
רכיבים לסוכריות:
מיץ תפוזים - ½ כוס (טבעי, או כל מיץ פירות אהוב אחר)
תרד - 4 כוסות (עלים דחוסים)
פירות יער - 3 כוסות (טריים או מופשרים ומסוננים)
סירופ אגבה - ½ או ¼ כוס
תמצית וניל - 1 כפית
אבקת ג'לטין - ¾1 שקיות (35 גרם)
מתכון לקרחון מלפפון וצ'ילי
בארצנו החמה תמיד נחמד שיש איזשהו פינוק מתוק ומרענן במקפיא שיכול לצנן אותנו ולתת לנו אפשרות טעימה להתמודד עם גלי החום של הקיץ. הבעיה עם אותם מוצרים היא כמות הקלוריות וצבעי המאכל הנמצאים בהם, שידועים כלא בריאים, לכן כדאי לעשות שימוש במתכון שלפניכם, שמבוסס על שילוב טעמים שלא תוכלו למצוא בשום חנות - מלפפון וצ'ילי. אז למה אתם מחכים, היכנסו למטבח כבר עכשיו ובעוד 3 שעות תוכלו להתענג על קרחון ייחודי ומפתיע.
מתכון לקרחון מלפפון וצ'ילי מקור תמונה: pinterest
רכיבים לקרטיב:
מלפפונים - 3 כוסות (קלופים, מגולענים וקצוצים)
מלפפונים - ½ כוס (עם קליפה חתוכים לקוביות בגודל של 1 ס"מ)
פלפל חריף - ½ (קלוף וללא גרעינים)
אבקת צ'ילי - ¼ כפית
סוכר - ⅔ כוס
מיץ לימון - ⅓ כוס
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו