print header

4 מתכונים צמחוניים טעימים להפליא

 המודעות לבריאות עולה בהתמדה בשנים האחרונות, מה שגורם ליותר ויותר אנשים לשנות את אורח חייהם ולעבור לתזונה בריאה ומגוונת יותר. דיאטה שכזו כרוכה פעמים רבות בקיצוץ כמויות של מאכלים שידוע כי הם עלולים להזיק לבריאות, כמו למשל בשר אדום שאכילה מרובה שלו עלולה לגרום לבעיות בלב ובכלי הדם. בדיוק בגלל הסיבה הזו, אנשים בוחרים להחליף את נוכחותו בתפריט הקבוע שלהם במקורות חלבון אחרים שתורמים רבות לגוף ומעשירים אותו ברכיבים חיוניים. 4 המתכונים הנפלאים שלפניכם מהווים גרסאות צמחוניות למנות בשריות אהובות, וטעמם בהחלט לא נופל מזה של המקור, שהיווה השראה להכנתם.
 
מתכונים צמחוניים: צרור עגבניות, בזיליקום ומוצרלה על קרש חיתוך מעץ
 
מתכון להמבורגר שעועית וסלק - צמחוני

המבורגר הוא בהחלט מאכל שאהוב על אנשים רבים, אך בגרסת המתכון הבשרית יש שומן וכולסטרול שלא מומלץ לצרוך מהם כמויות גדולות. לעומת זאת, במתכון הנפלא שלפניכם, שכולל שעועית המאזנת את רמות הסוכר בדם ומכילה חלבונים חיוניים לצד סלק שמסייע בניקוי רעלים מהגוף ומכיל כמות גדולה של וויטמין C וברזל, תוכלו ליהנות ממנה מיוחדת וטעימה מאין כמוה.

רכיבים להמבורגר:
סלק אדום - כ-1 ק"ג (3 יחידות גדולות)
אורז חום - ½ כוס (לא מבושל)
בצל - 1 (בינוני, חתוך לקוביות קטנות)
שיני שום - 3 (כתושות)
חומץ תפוחים - 2 כפות
שיבולת שועל - ¼ כוס (גרוסה)
שעועית שחורה - 430 גר' (ניתן להשתמש בשעועית מקופסת שימורים)
שזיפים מיובשים - ¼ כוס (קצוצים לחתיכות קטנות)
שמן זית - 1 כף
פפריקה מעושנת - 2 כפיות
חרדל - 2 כפיות
כמון - 1 כפית
כוסברה - ½ כפית (זרעים)
טימין - ½ כפית
ביצה - 1 (גדולה)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
 
מתכון לספגטי בולונז עם יין אדום

ספגטי ברוטב עגבניות ותוספת של בשר טחון זו מנה אהובה בכל רחבי העולם, ובגרסה הצמחונית הבאה אתם כלל לא תרגישו בחסרון של הבשר. הפטריות שעשירות בסלניום - נוגד חמצון חזק שמתקן נזק תאי, מקבלות טעם עשיר מהתיבול, ועם תוספת היין האדום המנה הצמחונית הזו הופכת לבסיס עבור ארוחת גורמה של ממש.

רכיבים לספגטי בולונז:
חציל - 1 (בינוני)
פטריות - 450 גר' (שמפיניון ללא גבעולים, פרוסות דק)
שמן זית - 2 כפות (מחולקות)
בצל - 1 (בינוני, קצוץ דק)
סלרי - 2 (גבעולים קצוצים דק)
גזרים - 2 (בינוניים, קלופים וקצוצים דק)
יין אדום - 2 כוסות (יבש)
שיני שום - 3 (כתושות)
בזיליקום - 1 כף (עלים טריים קצוצים דק)
אורגנו - 2 כפיות
טימין - 1 כפית (עלים קצוצים + עוד קצת לקישוט)
רסק עגבניות - ¼ כוס
עגבניות - 800 גר' (משומרות, מרוסקות)
פסטה פנה - 400 גר' (או ריגטוני)
מלח - ¾ כפית
גבינת פרמזן - לפי הטעם (לא חובה)
 
מתכון לשניצל צמחוני ללא עוף

תחליפי בשר רבים מכילים טופו המופק מסויה, אך יש אנשים שלא מחבבים את טעמו ומרקמו של המרכיב הזה. בשנים האחרונות נמכר תחליף בשר נוסף שהפך לאהוד במיוחד ומשמש להכנת מתכונים רבים – הסייטן. מדובר ברכיב אשר מיוצר מחלבון חיטה, הוא נוח לעיבוד ומעבר לכך גם עשיר בחלבונים, סידן ודל בכולסטרול ובשומן. הסייטן מהווה תחליף מעולה לבשר, שכן הוא מזכיר במרקמו את המאכל האהוב וגם סופח טעמים בצורה בלתי רגילה, מה שהופך אותו לחומר גלם מושלם במטבח.

רכיבים לשניצל:
סייטן - 1 כוס
שמרים תזונתיים - 2 כפות (ניתן להשיג בחנויות טבע)
אבקת בצל - 1 כפית
מלח - ½ כפית
אבקת מרק עוף - ½ כפית (פרווה)
מרק ירקות - ¾ כוס (ניתן להכין מהמסת ½ כפית אבקת מרק ירקות ב-¾ כוס מים)
קמח - 1 כוס
פלפל שחור - 1 כפית (לערבב עם הקמח)
ביצים - 2 (טרופות ומתובלות במלח)
פירורי לחם - ½1 כוסות
שמן - לפי הצורך (לטיגון)
מתכון לקבב חומוס צמחוני במטבל יוגורט

קבב הוא בהחלט מאכל שאהוב על אנשים רבים, אך כמו מאכלים אחרים שעשויים מבשר אדום, אכילת כמות גדולה ממנו עלולה להזיק לבריאות. גרסת המתכון הבאה לקבבים שמורכבים מחומוס, בהחלט מהווה תחליף ראוי ובריא למאכל האהוב, שכן הגרגירים הללו מכילים סיבים תזונתיים שמנקים את מערכת העיכול, חלבון חיוני למגוון תהליכים חשובים בגוף וגם מפחיתים דלקות.

רכיבים לקבב חומוס:
כוסברה - 1 כפית (זרעים)
כמון - 1 כפית (זרעים)
ג'ינג'ר - 1 (חתיכה בגודל אצבע, טרי וקצוץ)
שיני שום - 2 (כתושות)
שמן זית - מעט
כוסברה - חופן (טרייה)
חומוס - 400 גר' (גרגירים מבושלים)
פירורי לחם - ½ כוס
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
רכיבים למטבל יוגורט:
נענע - 3 (עלים טריים)
מיץ לימון - 2 כפות
יוגורט - 4 כפות
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו