maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מתכונים לארוחות ביניים שיסדרו לכם את היום

פעמים רבות איננו מצליחים לשבוע מ-3 הארוחות שאנו נוהגים לצרוך במהלך היום, ומוצאים את עצמנו מתענגים על מאכלים ומזונות לא בריאים שאף כלל לא משביעים אותנו. עם זאת, מתברר כי אין הנאה גדולה יותר מלהכין לעצמנו ארוחת ביניים טעימה שלא דורשת הרבה זמן וכן מאפשרת לנו לשלוט על הכמות והחומרים אותם אנחנו מכניסים לגופנו. 5 המתכונים שלפניכם יאפשרו לכם להכין ארוחות ביניים בריאות ומזינות בקלות מבלי שתזדקקו למרכיבים רבים, וכל מה שחסר לכם כעת זה רק מישהו נוסף לחלוק עמו את התענוג...

מתכון לגזר בתנור לצד לאבנה וזעתר

ככל הנראה שמעתם לא פעם שאכילת גזר בריאה לשיניים, לעיניים ולמערכת החיסונית ואכן, הגזר מכיל נוגדי חמצון רבים כמו קרוטנואידים והינו עשיר בוויטמינים ובמינרלים כמו ויטמין E, C, B6, K, A, סידן, מגנזיום, אשלגן וסלניום. בנוסף לכל החומרים המזינים האלה, הגזר הוא אחד הירקות המשביעים ביותר ולכן המתכון שלפניכם, שמשלב את הירק הנהדר עם לבנה וזעתר, יספק את רעבונכם וחלק גדול מהצריכה היומית המומלצת של וויטמינים ומינרלים.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לגזר בתנור:
שמן זית - ½2 כפות (כתית)
גזר - 5 כוסות (חתוך לאורך, בעובי של כ-5 ס"מ)
זעתר - 1 כף
פלפל שחור - מעט (טחון)
מלח גס - ½ כפית
כמון - מעט (טחון, ⅛ כפית)
פטרוזיליה - ¼ כוס (קצוצה)
מיץ לימון - 1 כף (סחוט טרי)
לבנה - 6 כפות (או יוגורט יווני, מומלץ 2% שומן)
אופן הכנת הגזר בתנור:
  1. חממו מראש תנור אפייה ל-210°, לאחר שהתנור יתחמם הניחו נייר אפייה על תבנית ועליו מחבת והכניסו לתנור כדי שתתחמם.
  2. ערבבו בקערה את הגזר ו-2 כפיות של שמן זית. לאחר מכן הוסיפו זעתר, פלפל, מלח וכמון וערבבו שוב. preperation מקור תמונה: Jeremy Keith
  3. הוציאו את המחבת מהתנור, סדרו את הגזרים בשכבה אחת במחבת ואפו במשך כ-10 דקות, ערבבו פעם אחת ואפו במשך 8 דקות נוספות עד שהגזרים יתרככו או ישחימו מעט.
  4. הוציאו בזהירות את המחבת מהתנור, פזרו מעט פטרוזיליה, שמן זית, מיץ לימון ופלפל שחור והגישו לצד לבנה או יוגורט עם עוד קצת זעתר.

מתכון לחומוס משעועית שחורה וטחינה

שעועית שחורה היא המקור המומלץ ביותר למוליבידן, מינרל קורט חיוני בגוף האדם, וב-100 גרם שעועית שחורה אפשר למצוא כ-150% מכמות הצריכה היומית המומלצת של מינרל זה. אותה כמות מכילה גם כ-32% מהצריכה היומית של חומצה פולית, שמהווה חומר הכרחי ליצירת תאים ולשימורם בגוף. מרכיב נוסף ובירא במיוחד במתכון זה הוא הטחינה, שעשירה במינרלים כגון זרחן, לציטין, מגנזיום, אשלגן וברזל, ויחד עם השעועית, המתכון הנפלא והמקורי הזה מספק מגוון רחב של חומרים מזינים ומשביעים שיתרמו להמשך התפקוד היומי שלכם.

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 8
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלט חומוס:
שעועית שחורה - 400 גר' (מבושלת, שטופה ומסוננת. ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
מלח גס - ¼ כפית
מים - 3 כפות
כמון - ½ כפית (טחון)
פפריקה - ¼ כפית
צ'ילי גרוס - ¼ כפית (טחונה)
אופן הכנת הסלט חומוס:
  1. ערבבו טחינה, מיץ לימון, שעועית שחורה, שמן זית, מלח, מים ושום במעבד מזון. preperation מקור תמונה: Stacy Spensley
  2. הוסיפו חומץ, כמון, פלפלת אדומה וערבבו שוב עד לקבלת מרקם חלק.
  3. העבירו לצלחת הגשה ופזרו מעל מעט בצל, גבינה וכוסברה.
  4. אפשר להגיש את המנה כמטבל לצד צלחת ירקות או לאכול יחד עם פרוסות לחם מקמח מלא.
  5. לקישוט: מעט בצל סגול קצוץ, גבינה לבנה לבחירתכם וכוסברה קצוצה

מתכון לקרפצ'יו סלק עם עלי נענע

בתקופה האחרונה, יותר ויותר אנשים נוהגים להכין מנות ללא בשר והמתכון הנפלא הזה לקרפצ'יו סלק ועלי נענע הוא לא רק טעים להפליא ותחליף נהדר למנה בשרית, גם יש בו מגוון רחב של מינרלים וויטמינים חיונים שישביעו אתכם לאורך זמן.

 

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לקרפצ'יו סלק :
סלק - 5 יחידות
שמן זית כתית - 2 כפות
סוכר - ½ כפית
עלי נענע - ⅓ כוס
אופן הכנת הקרפצ'יו סלק :
  1. חממו מראש תנור אפייה ל-200°.
  2. עטפו כל סלק בנייר אלומיניום, הניחו במחבת והכניסו לתנור למשך שעה. בינתיים, ערבבו את השמן, החומץ והסוכר בקערה נפרדת. preperation
  3. בדקו בעזרת קיסם אם הסלק התרכך, אם כן, הוציאו בזהירות מהתנור והניחו לו להתקרר, אם לא, השאירו אותו בתנור לעוד מספר דקות.
  4. בעזרת כפפות, הסירו בזהירות את הקליפה של הסלק. חתכו אותו לפרוסות דקות ועגולות וסדרו אותן על צלחת הגשה.
  5. פזרו מעל גבינת עיזים ועלי נענע, ערבבו היטב ולסיום זלפו מלמעלה מעט שמן זית.

מתכון למרק עדשים עגבניות וכרישה

המרק הנהדר הזה הוא תערובת של מגוון ירקות בריאים ומזינים, כדוגמת העגבניות שמכילות כ-33 אחוזים מכמות הצריכה היומית של ויטמין C (ב-180 גרם), או הכרישה שמכילה ויטמינים וחומצות שומן שונות וביניהן אומגה 3. המרכיב המרכזי במרק, העדשים החומות, עשיר בחומצה פולית וב-200 גרם יש כ-90 אחוזים מכמות הצריכה היומית המומלצת של חומר זה ומרכיבים אחרים כמו ברזל, אבץ, מנגן וויטמין B1 שנחוצים לתפקוד היומיומי שלנו. אז אם חפצה נפשכם במרק בימי החורף או בימי הקיץ, הגוף שלכם וגם בלוטות הטעם ללא ספק תיהנו מהמתכון הנהדר הזה.

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים למרק עדשים :
שמן זית - 1 כף
כרישה - 4 גבעולים
עגבניות - 800 גר'
בטטות - 2 (קלופות וחתוכות לחלקים בגודל ½1 ס"מ)
כרוב קייל - 1 צרור
טימין - 1 כף
עדשים חומות - ½ כוס
מים - 6 כוסות
מלח גס - לתיבול
פלפל שחור - לתיבול
אופן הכנת המרק עדשים :
  1. חתכו את גבעולי הכרישה לחתיכות גסות ושמרו את החתיכות בצבע לבן וירוק בהיר. בנוסף, חתכו כרוב קייל (ללא החלק העבה בכרוב) לרצועות.
  2. חממו סיר עם כף שמן זית על אש בינונית, הוסיפו את הכרישה וערבבו כ-3 עד 4 דקות עד שהגבעולים יתרככו.
  3. הוסיפו את העגבניות ובשלו הכל יחד במשך 5 דקות. ברגע שהעגבניות מתרככות רסקו אותן מעט בעזרת כפית. preperation
  4. הוסיפו לסיר 6 כוסות מים והביאו אותו לרתיחה. לאחר מכן, הוסיפו בטטות, קייל, עדשים, טימין, כ-½1 כפית מלח ו-¼ כפית פלפל.
  5. ערבבו ובשלו במשך 25 עד 30 דקות, עד שהעדשים יתרככו והגישו.

מתכון לסלט אבוקדו וצנוניות

כל סלט נחשב לארוחת ביניים מזינה ובריאה אך הטעם המתקתק של הסלט הזה, והשילוב הנפלא בין הרכות של האבוקדו הבריא לצנוניות הפריכות יעניקו לכם לא רק חוויה קולינרית נפלאה, אלא גם ארוחת ביניים שאפשר להכין במהירות, בקלות ועם מעט מאוד מרכיבים. אז בפעם הבאה שאתם חושבים להכין לעצמכם סלט ירקות פשוט ותפל, הניחו את העגבניות והמלפפונים בצד והכינו את הסלט הטעים והמזין הזה.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלט אבוקדו:
אבוקדו - ½-1 (מקולף ופרוס לרצועות)
מיץ לימון - 1 כפית (סחוט טרי)
חסה - 4 עלים
צנוניות - ½ כוס (פרוסות לרצועות דקות)
תירס - 2 פלחים (עם הקליפות)
רכיבים לרוטב ויניגרט:
שמן צמחי - ½ כוס
שן שום - כתושה
סוכר לבן - 2 כפיות
מלח - 2 כפיות
אופן הכנת הסלט אבוקדו:
  1. חממו מראש תנור אפייה ל-230° והניחו נייר אפייה על גבי תבנית אפייה.
  2. ערבבו את חתיכות האבוקדו ומיץ הלימון בקערה, כסו והכניסו למקרר להצטננות. preperation
  3. הורידו את שתי הקצוות של פלחי התירס, השאירו את הקליפות והניחו את פלחי התירס בזהירות בתנור.
  4. אפו את פלחי התירס במשך 20 דקות או עד שיתרככו ולאחר מכן הוציאו מהתנור והניחו להם להתקרר בצד.
  5. הסירו את הקליפות וגרדו את הגרעינים לתוך קערת האבוקדו.
אופן הכנת הרוטב ויניגרט:
  1. להכנת רוטב ויניגרט, ערבבו את כל המרכיבים יחד עד שהם יתרככו לתערובת אחידה ואחסנו בצנצנת.
  2. קצצו את עלי החסה והוסיפו לקערת האבוקדו יחד עם הצנונית, ערבבו הכל יחד, העבירו לצלחת הגשה ומזגו מעל רוטב ויניגרט, או כל רוטב אחר לבחירתכם, והגישו.
מקור: כותל ל.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: