maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מהם המזונות המומלצים לאכול בכל מצב?

אנו יודעים שכדאי לנו לאכול בריא, וכשיש לנו זמן והחיים מתנהלים בשיגרה, אנחנו גם מקפידים לעשות זאת, אבל מה קורה בימים לחוצים כשאנחנו מתרוצצים סביב השעון? לפני אימון, אחרי אימון, בין פגישות, על הדרך או מאוחר בלילה, לפניכם 8 המלצות מה לאכול בכל מצב...

 

לפני אימון

פחמימות

 
בין אם אתם מתאמנים דבר ראשון על הבוקר או אחרי העבודה, אף פעם לא כדאי להגיע לאימון על בטן ריקה. לפני אימון מומלץ לתדלק את השרירים בפחמימות, כך למשל פרוסת לחם מחיטה מלאה עם חמאת בוטנים תספק לגוף פחמימה וחלבון, כמוה גם צלחת שיבולת שועל עם פירות יער. זכרו, אתם לא צריכים להכביד על הקיבה, רק להעניק לגוף מקור טוב של פחמימות.

 

אחרי אימון

חלב

 

לאחר פעילות גופנית, לגוף יש צרכים שונים. החשוב מכל הוא לאפשר לו לתקן ולבנות את מסת השריר. זו הסיבה שהוא זקוק לחלבון. כוס חלב היא אחד הפתרונות הטובים ביותר לאחר אימון, גם שוקו שמעניק קצת פחמימות זה בסדר גמור. חטיפים מומלצים אחרים הם: תערובת של אגוזים, קרקר עם חמאת בוטנים או ירקות חתוכים עם חומוס.

 

ארוחת צהריים על הדרך

טונה  

בין אם אתם אוכלים בחפזון בין פגישות או בין פעילויות הצהריים של הילדים, ארוחת צהריים חטופה היא הבסיס לתזונה לא מאוזנת, ושם רובינו נופלים. העובדה שאתם מזדרזים לא אומרת שעליכם להקריב את איכות המזון ולהסתפק בג'אנק פוד, נסו למצוא פתרונות מהירים שעדיין שומרים על איזון בריא של חומרים מזינים. כך למשל: מנה של שעועית בטורטיה עם ירקות חתוכים, חומוס עם קרקרים, ביצים קשות או טונה בפיתה, יכולים להוות פתרון מהיר ומזין גם כן.

 

ארוחת ארבע

תפוז  

זה קורה כמעט בכל יום, בסביבות השעה 15:00-16:00, אנחנו משתוקקים לביס מתוק שיתן לנו תמריץ של אנרגיה. במקום לנבור במגירות אחרי ממתק או להכין עוד כוס קפה, לכו על תפוז. יש לו ריח וטעם נהדר, הוא קל ומרענן, קל לעיכול ומעניק לגוף מנה מומלצת של סוכר וויטמין C. אופציה נוספת היא לחם מחיטה מלאה עם דבש, יוגורט עם קמצוץ גרנולה או חטיף אנרגיה המבוסס על דגנים מלאים.

 

לפני ארוחת הערב

אבטיח

 

זה קורה לנו שוב ושוב ושוב. אחרי יום ארוך של עבודה והתרוצצות, אנחנו מגיעים לארוחת הערב מורעבים, ובשנייה שאנו נכנסים הביתה, כבר מתנפלים על המקרר. כדי להרגיע את הרעב מבלי להרוס את ארוחת הערב, חתכו לכם פירות כמו מלון, אבטיח או תפוח. הקלוריות שלהם נמוכות, צפיפות המים גבוהה והם ירסנו את הרעב מבלי למלא אתכם.

 

שעת לילה מאוחרת

דגנים  

אם ארוחת הערב לא השביעה אתכם או שהגעתם מאוחר הביתה מורעבים, אל תתפתו לנשנש. מצד אחד לא מומלץ לפתוח שולחן סמוך לשעת השינה, מצד שני גם לא כדאי ללכת לישון עם בטן מקרקרת. אז במקום לחפור בצנצנת עוגיות או לחמם שאריות, נסו קערה קטנה של דגנים עם כוס חלב חם, או יוגורט יווני עם פירות יער. אופציה נוספת היא טוסט מלחם מלא עם זרזיף דבש, או פרוסת ריקוטה רזה.

 

אחרי ערב של אלכוהול

תותים

אחד החסרונות של שתיית אלכוהול, הוא ההשתוקקות למזונות עתירי שומן וקלוריות "שיספגו את הקיבה". אבל פיצה, פסטה או שווארמה בלאפה הם לא פתרון מומלץ. במקום זה, התחילו בשתיית כוסות מים - כוס אחת של מים על כל כוס של אלכוהול. לאחר מכן, אכלו פירות. זה פתרון טוב כיוון שהם עשירים במים ומספקים לגוף סוכר נחוץ. במידה ואתם רוצים לעשות את הדבר הנכון באמת ולהוריד את לחץ הדם, לכו על ירקות טריים דלי נתרן כמו עלים ירוקים, או ירקות עשויים בחומץ. חלק מההתייבשות נובעת מכך שהכבד שלכם מנסה להתמודד עם האלכוהול, כך שהפתרון הטוב ביותר הוא לאכול תותים.

 

הבוקר שאחרי

אוכמניות

 

 

אחרי לילה של שתיית אלכוהול, אנו בדרך כלל מתעוררים עם תשוקה למזונות עתירי שומן. במקום לדחוף פחמימות מיותרות, נסו לאכול פירות יער להרגעת הקיבה. פירות יער בשילוב יוגורט יווני זה פתרון דל קלוריות ונוגד חמצון. אופציה נוספת היא תה ירוק, מנטה או קמומיל.

 

שמרו על תזונה נכונה בכל מצב!

 

מקור תמונות: FreeDigitalPhotos.net

ערכה וליטקה: טל עזר

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: