maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מומלץ: טיפים בריאים לשמירה על משקל

טוב לדעת

היתרונות של שמירה על משקל ברורים לנו, אבל באותה מידה ברור לנו כמה קשה לעמוד בדיאטה. הנה כמה טריקים שיסייעו לכם לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה יותר.

ארוחות ביתיות
אנשים שמצליחים לשמור על משקל תקין מדווחים כי נוהגים לאכול מזון שהם מבשלים בעצמם. השתדלו להכין בבית את הארוחות שלכם לפחות 5 פעמים בשבוע. באופן הזה תוכלו לשלוט הן ברכיבים והן בכמויות של שמן, מלח ושל מוצרים טריים. מלבד זאת, בישול ארוחה במטבח הביתי יכול להפוך לבילוי משפחתי קבוע.

בצעו שינויים בבישול
ישנו הרגל הקיים בהרבה מטבחים והוא לשמור על מתכונים כמות שהם - כי סוס מנצח לא מחליפים. אל תפחדו מכך כי מוכח מחקרית שטעם הוא עניין נרכש שאפשר להסתגל אליו. קחו למשל פיצה - היא לא חייבת להיות אסון דיאטתי. אם מכינים את בסיס מקמח מלא, מורידים מעט מהגבינה ומוסיפים אקסטרה ירקות, מתקבלת ארוחה כלל לא רעה. את השינויים הקטנים הללו אפשר לעשות בכל מתכון.

הכירו את "הפאוזה"
למדו להכיר את שלב ההשהייה של הארוחה. הדבר הזה מתרחש באמצע האוכל, כאשר אתם מניחים מודע את הסכו"ם לכמה רגעים באופן טבעי ובלתי. כאשר זה קורה, עצרו והרימו את הצלחת. רובינו לא מודעים לאות הזה, אך הוא מסמן לנו שאנו שבעים.

 


Grant Cochrane - freedigitalphotos.net

מסטיק מנטה
צפייה בטלוויזיה, גלישה באינטרנט, הגעה לאירוע ולמרבה האירוניה גם בישול ארוחה,  הם זמנים מועדים לפורענות בכל מה שקשור לנשנוש בלתי מבוקר. לעיסת מסטיק ללא סוכר בטעם מנטה חזק, יכול להשתלט על חוש הטעם ולהפוך מזונות אחרים לבעלי טעם סר ותפל וכך למנוע מכם אכילת חטיפים.

כלים קטנים
מחקרים הוכיחו כי אנשים צורכים יותר מזון כשהם משתמשים בצלחות יותר גדולות. אכילה מצלחת בינונית או קטנה עשויה לחסוך לכם כ-100-200 קלוריות ביום. בחישוב מהיר, אכילה רק שינוי גודל הצלחת לבדו יכול לחסוך לכם בין 4.5 ל-9 ק"ג בשנה!

גודל מנות
דעו מה גודל המנה עבורכם. מרבית האנשים נוטים לקחת מנות גדולות ממה שהם צריכים ולא לסיים אותן. העניין הוא, שלהשאיר חלק מהמזון בצלחת זה כבר כמעט עניין של נימוס, ולכן אם תקחו מנות קטנות יותר, תגלו מהר מאוד שאפשר להסתפק בהן ואף להותיר מהן.
 

Praisaeng - freedigitalphotos.net

חוק ה-20-80 של אוקינוואה
תושבי האי אוקינוואה שביפן ידועים כבעלי תוחלת החיים הגבוהה בעולם ושווה ללמוד מהם את חוק 'הארה האצ'י'. המשמעות היא שהם אוכלים עד לרמה של 80% שובע ואז עוצרים. את אותו הדבר אפשר לעשות פשוט על ידי הגשת 20%פחות אוכל. מחקרים שבדקו את העניין גילו שאנשים לא מרגישים בחסרונה של הכמות.

אוכלים בחוץ
 - גם כשיוצאים לאכול בחוץ עדיין יש כמה טיפים שכדאי ליישם:
 - הזמינו סלט למנה ראשונה על מנת להתמלא ולא להתפתות לאכלו הרבה.
 - חלקו מנה גדולה עם חבר.
 - בקשו לארוז לכם חצי או שליש מנה עוד לפני שהתחלתם לאכול. תהנו ממנה למחרת.

קניות על בטן מלאה
כניסה לסופר מלא השפע על בטן ריקה היא מתכון לאסון. אינסוף הגירויים לא רק מפתים אותנו לבזבז כסף, אלא גם לנשנש בזמן הקניות. אכלו משהו בריא בבית לפני שאתם יוצאים לקניות ודאגו להשתמש ברשימה קבועה מראש. טיפ קטן שיכול לעזור - קבעו לעצמכם את כמות החריגות המקסמילית מרשימת הקניות. אל תכניסו לעגלה יותר ממוצר או שניים שלא מופיעים ברשימה.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: