maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 שילובי אוכל לא מומלצים!

 

אתמול הבאנו לכם 10 שילובי אוכל בריאים במיוחד (למעבר למייל לחצו כאן). אך לא פחות חשוב לדעת גם אילו שילובי אוכל לא מומלץ לשלב. השילובים הבאים עשויים לגרום לכם כאב בטן, בעיות עיכול, ויפריעו לספיגה של חומרים חיוניים. 
 

1. קפה וביצים

השילוב הקטלני הזה מצוי בקטלוג ארוחת הבוקר של מסעדות ומשפחות רבות, ועם זאת הפוליפנולים המצויים בקפה בעצם מצמצמים את ספיגת הברזל מהביצים ומורידים את כמות הסידן בעצמות הגוף שלנו.

טיפ: אם אתם לא יכולים לעבור את היום בלי קפאין, נסו לעבור מקפה לתה צ'אי, אשר מספק קפאין אך מכיל גם תבלינים אשר משפרים את זרימת הדם והצלילות המנטאלית.

 

2. חלב וכל מזון אחר

מאחר וחלב הוא מזון מלא, הוא דורש עיכול בצורתו המרוכזת ביותר – לבדו. כל מזון אחר שנצרך יחד איתו יכול לגרום לבעיות עיכול, במיוחד ככל שאנו מתבגרים.

טיפ: אם אתם מתאווים לכוס חלב, שתו אותה עם כפית דבש, מאחר שלקיחת שניהם יחד יוצרת סגולות אנטי-בקטריאליות, הבריאות לגוף.

 

3. בשר ותפוחי אדמה

למרות שהשילוב הקלאסי הזה יוצר ארוחה משביעה ומלאה, העמילן מתפוחי האדמה מעוכל במעי הדק בעוד החלבון מהבשר מעוכל בקיבה, כך שכשאנו אוכלים את שניהם יחד אנו יכולים לסבול מבעיות עיכול וחילוף חומרים איטי יותר.

 

4. פירות וכל מזון אחר

פירות הן מקור מצוין לויטמינים ולאנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון), אך הם גם מכילים כמויות גדולות של חומצות אשר גורמים להם לתסוס בקיבה ולהאט את העיכול של מזונות אחרים.

טיפ: שעועית היא לא היחידה שגורמת ל'יציאת מצריים' של גז רעיל – אכלו פירות לבדם על בטן ריקה על מנת להימנע מבעיות עיכול והפצצות גז.

 

5. ירוקים ללא עמילן ומוצרי חלב

תרד מוקרם נחשב כתוספת צד מצוינת. לרוע המזל, מחקרים מראים כי הכימיקלים בירקות ללא עמילן (תרד, כרוב, ברוקולי ועוד) יכולים למנוע את ספיגת הסידן ממוצרי החלב. במקום זאת, נסו לשלב אותם עם מזונות רזים ועשירים בחלבונים, כגון עופות או דגים.

 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: