maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 מתכונים פשוטים להכנת משקאות שנלחמים בהצטננות ביעילות

 בתקופת ילדותי, בעיקר בעונת החורף הקרירה, בימים בהם שכבתי במיטה עם גודש באף ושיעול, סבתי היקרה נהגה להגיע במיוחד מירושלים בכדי לרקוח עבורי משקאות שיפיגו במהרה את הכאבים. הייתי שומעת אותה מתעסקת עם כלים, ירקות ותבלינים במטבח, ולאחר מספר דקות לא ארוכות היא הייתה פוסעת לכיווני בצעדים זהירים ומגישה לי את משקה העל שלא רק דאג לבריאותי, אלא גם השאיר טעם נהדר בפה והרווה את צימאוני. לאחר שטעמתי סוגים רבים ומגוונים של המשקאות של סבתי, אני שמחה לשתף אתכם ב-6 הטובים ביותר שללא ספק יפיגו את כאבכם ויסייעו לכם להחלים במהרה מצינון והתקררות. 
מתכונים למשקאות להצטננות
מתכון למשקה אננס מהביל

טעמו הנפלא של האננס יחד עם החריפות המעודנת של פלפל הקאיין לא רק טעים במיוחד, הוא גם יפתח לכם את דרכי הנשימה וירגיע את כאב הגרון.  

רכיבים למשקה אננס:
מיץ אננס - ½-1 כוס
פלפל קאיין - קורט
דבש - 1 כפית
יתרונות בריאותיים:
  • מיץ האננס עשיר בוויטמין C, אשר ממלא תפקיד מכריע בחיזוק המערכת החיסונית. מיץ זה גם מונע התייבשות, מה שיעזור לכם לשמור על מעברי האף והעיניים לחים. 
  • חומץ התפוחים הינו אנטי בקטריאלי, מה שהופך את תנאי הגוף שלכם לפחות ראויים למגורים של חוירוסים וחיידקים. 
  • פלפל הקאיין הוא בעל תכונות אנטי בקטריאליות ובעל יכולת לעורר את זרימת הדם למערכת הנשימה והגרון. בנוסף, חומר הקפסאיצין המצוי בו מסייע באופן טבעי בהפחתת כאבים ודלקות. 
  • הדבש הטעים לא רק נוכח בכדי להוסיף מתיקות, הוא גם ידוע בזכות התכונות האנטי מיקרוביאליות שלו, מה שמסייע להרגיע במהירות את הגרון.
 
 
מתכון למשקה ג'ינג'ר ומנטה

השילוב של הג'ינג'ר יחד עם המנטה יוצר מרקם וטעם מרעננים, וגם נלחם ביעילות בדלקת של דרכי הנשימה.

רכיבים לשיקוי ג'ינג'ר ומנטה:
ג'ינג'ר - 1 (קלוף באורך של 2.5 ס"מ)
תמצית מנטה - 1 טיפה
יתרונות בריאותיים:
  • הלימון עשיר בוויטמין C, וביכולתו להמיס ריר שמיוצר בכמויות גדולות מהרגיל בזמן שיש זיהומים או בעיות בדרכי הנשימה. 
  • ג'ינג'ר מכיל נוגד חמצון רב עוצמה שבנוי מתרכובות נוגדות דלקות, וביכולתו להרגיע בחילות וכאבי בטן. 
  • כורכומין, החומר הפעיל העיקרי בכורכום, הינו אנטי דלקתי ובעל תכונות אנטי בקטריאליות. 
  • תמצית המנטה מספקת מנה ראויה של מנתול שתסייע לנקות את הגרון והסינוסים שלכם. 
 
מתכון לתה מרווה

משקה זה מלווה תרבויות שונות לאורך דורות רבים ולא בכדי. ביכולתו להשפיע רבות על גופנו ואף להפיג כאבים שונים. 

רכיבים לתה מרווה:
עלי מרווה - 2 (טריים או 1 כף עלי מרווה יבשים)
לימון - לפי הטעם (או דבש )
מים - 1 כוס (חמים)
יתרונות בריאותיים:
  • המרווה הינה אחד מצמחי המרפה והתבלין העתיקים והנפוצים ביותר בארץ ישראל, והיא מכילה טאנינים עפצים שהופכים אותה לתרופה טבעית שיכולה לטפל בפצעים מוגלתיים, בכאבי חניכיים וגרון ואף בדלקת שקדים.
 
 
מתכון לתה ג'ינג'ר
הטעם הפיקנטי של הג'ינג'ר יחד עם סגולותיו המרפאים יחוללו פלאים בגופכם,ויעזרו לכם להרגיש טוב יותר במהרה. 
 
רכיבים לתה ג'ינג'ר:
מים - 3 כוסות (מסוננים)
ג'ינג'ר - 1 (פיסת ג'ינג'ר באורך של 1.5 ס"מ.)
תה ירוק/שחור - 1 כף (גדושה)
דבש - 2 כפות
קינמון - קורט
חלב - ½ כוס (ניתן להשתמש גם בחלב שקדים)
יתרונות בריאותיים:
  • כפי שצוין קודם לכן, הג'ינג'ר מכיל נוגד חמצון ששומר על הבריאות, וביכולתו של הדבש להפחית ואף להפיג את כאב הגרון.
  •  בנוגע לחלב אמנם הדעות הינן חלוקות, ובכל זאת הוא מספק חלבון ושומנים שמחזקים את הגוף ומסייעים לו להדוף את הנגיף. 
  • הוספת הקינמון תוביל לתחושת התחממות שתוכלו להרגיש בגרון ובסינוסים. 
 
מתכון למשקה ציר עוף

אמנם ציר העוף משמש לנו בדרך כלל כבסיס למרק נהדר או כתיבול למנות עיקריות, אך במהרה תתוודעו כי מדובר גם במשקה חם ונהדר שילחם ביעילות בנגיף ההצטננות. 

רכיבים לציר עוף:
גב עוף - 2 קג' (עמוד השדרה והעצמות המחוברות אליו, וכנפיים חתוכים לחתיכות של 5 ס"מ )
בצל - 1 (קצוץ)
שמן זית - מעט (לטיגון)
מים - 8 כוסות (רותחים)
מלח - 2 כפיות
יתרונות בריאותיים:
  • הציר שהכנתם מכיל חומצת אמינו טבעית הנקראת ציסטאין, שמחזקת את המערכת החיסונית.
  • הירקות והתבלינים לא רק יעשירו את המרק בטעם נהדר, הם גם מכילים ויטמינים ונוגדי חמצון רבים. 
  • לבסוף, המשקה המלוח מרטיב ומרגיע את הגרון ביעילות רבה. 
 
 
מתכון לסיידר רימונים

את המשפט "רימון מוסיף המון" שמענו לא מעט, והוא אכן מוסיף טעם נהדר למשקה הבא, בזמן שהוא מחזק את המערכת החיסונית בגופנו. 

רכיבים לסיידר רימונים:
יתרונות בריאותיים:
  • למיץ הרימון יש יכולת נוגדת חמצון גבוהה מאוד, יותר מאשר ליין אדום או לתה ירוק. 
  • ניצני הציפורן הם בעלי תכונות אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות, אשר מגנות ושומרות על גופנו. 
 
מקור: אביה.פ
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: