maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 מתכונים כשרים לפסח שתרצו לנסות במהלך חול המועד

רוב הסיכויים שאתם כבר יודעים מה אתם מתכוונים להכין לארוחת ליל הסדר, היות שאנחנו מתכוננים ומצפים לפסח ולמנות החג האהובות הרבה לפני שאנחנו נפגשים בסעודה המשפחתית, אבל האם כבר יצא לכם להקדיש מחשבה למאכלים שתכינו במהלך חול המועד? אם אתם מחפשים מתכונים לארוחות קלילות לפסח שיוכלו לשמש אתכם לבוקר או לערב, הגעתם למקום הנכון. אספנו עבורכם 6 מתכונים של בשלנים מרחבי הרשת על מנת שתוכלו להכין לכם ולמשפחתכם מנות טעימות, משביעות וכשרות לפסח שמושלמות לפתיחת היום או לסגירתו.

מתכון לפשטידת מצות ומנגולד של אלונה אייזנברג

לפני המתכון הזה, אלונה לא התלהבה כלל ממנגולד, אך לאחר שהפסיקה לצרוך בשר והתחילה להשתמש בחומרי גלם חדשים היא גילתה שדווקא ניתן להכין בעזרתו מנות טעימות במיוחד, כמו פשטידת המנגולד והמצות שתכירו במתכון הבא.

למתכונים נוספים מהאתר "בלונים"

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: בלונים
רכיבים לפשטידת מנגולד:
מנגולד - צרור עלים
מצות - 6
חמאה - 50 גר'
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הפשטידת מנגולד:
  1. חממו את התנור מראש ל-180 מעלות.
  2. שטפו היטב את עלי המנגולד, סננו אותם ממים וקצצו אותם גס. preperation מקור תמונה: בלונים
  3. העבירו את העלים למחבת רחבה והוסיפו לה 50 גרם חמאה. אדו את הכל במשך מספר דקות. preperation מקור תמונה: בלונים
  4. הרטיבו את המצות ופוררו אותן לחתיכות בינוניות. אין צורך לסחוט את המים מהמצות.
  5. שימו בקערה את הגבינות, המצות והביצים, הוסיפו את עלי המנגולד וערבבו את הכל ביחד. preperation מקור תמונה: בלונים
  6. סדרו את התערובת בתבנית, אך אל תדחסו יותר מדי את הפשטידה בתוכה על מנת שתישאר אוורירית.
  7. הכניסו לתנור למשך 20-30 דקות
  8. הפשטידה שלכם מוכנה. אלונה ממליצה לאכול אותה קרה, ולכן כדאי להמתין שתתקרר ולאחר מכן לפרוס אותה לריבועים קטנים.

מתכון לפאי שקדים ובננות כשר לפסח מהבלוג "מפרגנת בריאות"

ליבי רצתה להכין משהו מיוחד מקמח השקדים הבריא, והתברר לה שאי אפשר ממש להכין איתו לחמים, אך לאחר ששיטחה את הבצק שהכינה ממנו בתבנית, יצא לה פאי שקדים נהדר שאתם פשוט חייבים לנסות בעצמכם!

למתכונים נוספים מהבלוג "מפרגנת בריאות"

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: מפרגנת בריאות
רכיבים לפאי שקדים ובננות:
קמח קוקוס - 2 כפות
אבקת אפייה - 1 כפית (מומלץ ללא אלומיניום ונתרן)
מלח אטלנטי - ½ כפית
שמן קוקוס - ¼ כוס (מומס)
זרעי פשתן - ¼ כוס
זרעי צ'יה - 2 כפות (שלמים)
מים פושרים - ¾ כוס
מים - ¼ כוס (ליצירת ג'לי מהזרעים)
2 - ובננות (בשלות מעוכות, ניתן להשתמש גם בקפואות מופשרות)
תמצית וניל - 1 כפית (טבעית)
סירופ מייפל - 1 כף (טבעים )
קמח שקדים - 3 כוסות פחות 2 כפות
אופן הכנת הפאי שקדים ובננות:
  1. חממו את התנור מראש ל-180 מעלות.
  2. הכניסו את זרעי הצ'יה והפשתן לתוך רבע כוס מים למשך כרבע שעה, עד לקבלת ג'ל סמיך.
  3. ערבבו את כל החומרים יחדיו, הוסיפו את ג'לי הזרעים והעבירו לתבנית פאי גדולה ומשומנת (או 2 תבניות פאי קטנות ומשומנות) ואפו במשך 35-45 דקות, עד להזהבה. preperation מקור תמונה: encouraginghealthis
  4. הוציאו את הפאי מהתנור ותנו לו להתקרר בטמפרטורת החדר למשך לפחות שעה.

מתכון לפוקצ'ה מדהימה לפסח של קרין גורן

הקונדיטורית קרין גורן מגישה מתכון חגיגי של פוקצ'ה כשרה לפסח על בסיס קמח מצה ועם תיבול עדין של שמן זית, רוזמרין, מלח גס ושום. יתכן שאפילו לא תתגעגעו לחמץ וללחם אחרי שתנסו את המתכון הזה.

זמן הכנה: 8 דקות
רמת קושי: קל
רכיבים לפוקצ'ה:
מים רותחים - ½1 כוסות
שמן זית - ½ כוס
מלח - ½ כפית
קמח מצה דק - ½1 כוסות (200 גר')
רוזמרין - 1 כפית (קצוץ, לבצק)
מלח גס - מעט (לזרייה לפני אפייה)
שום - מעט (פרוס, לפיזור על הבצק לפני אפייה)
שמן זית - מעט
רוזמרין - מעט (לפיזור על הבצק לפני אפייה)
אופן הכנת הפוקצ'ה:
  1. חממו את התנור ל- 160° מעלות.
  2. הקציפו את הביצים 5 דקות במיקסר במהירות גבוהה.
  3. בקערה נפרדת ערבבו יחד את כל שאר החומרים, וערבבו פנימה את הביצים המופרדות.
  4. רפדו תבנית מלבנית בינונית בנייר אפייה, שטחו את התערובת וצפו ברוזמרין, מלח גס, שום ושמן זית.

מתכון לקציצות פרסה מעולות של הילה קריב

הילה מציינת שהקציצות האלה כל כך פריכות מבחוץ ונימוחות מבפנים, שהן פשוט תענוג לאכילה. במקור המתכון הוא עם עוף, אולם ניתן להכין אותו גם בגרסה צמחונית ופשוט לוותר על העוף ולהגדיל את כמות הכרישה.

למתכונים נוספים מהבלוג "ביסים"

זמן הכנה: 20 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: bissim
רכיבים לקציצות פרסה:
כרישה - 600 גר' (משקל נטו של החלקים השמישים – בערך 5 כרישות גדולות)
שמן זית - 1-2 כפות (לא חובה)
בצל ירוק - 6 גבעולים (קצוצים)
פטרוזיליה - חופן (קצוצה)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מצות - 2 (מרוסקות דק)
מים - ¼ כוס
עוף טחון - 300 גר' (כרעיים - ניתן לוותר על העוף, להוסיף יותר מצות ולהכפיל את כמות הכרישה, לקבלת מתכון צמחוני.)
אופן הכנת הקציצות פרסה:
  1. חתכו את הכרישות הנקיות בחתך לאורך (הבסיס צריך להישאר מחובר) ושטפו אותן היטב מחול. קצצו אותן והעבירו למחבת גדולה ורחבה. preperation מקור תמונה: bissim
  2. הוסיפו שמן זית למחבת ורבע כוס מים, ותבלו במלח. כסו את המחבת ואדו את הכרישה במשך 10-15 דקות על להבה בינונית.
  3. ערבבו מדי פעם, וכאשר הכרישה מתרככת הוסיפו את הבצל הירוק הקצוץ, ערבבו ובשלו למשך כדקה נוספת ללא מכסה על להבה גבוהה, עד שכל הנוזלים ייעלמו. לבסוף תנו לתוכן המחבת להתקרר. preperation מקור תמונה: bissim
  4. בינתיים רסקו את המצות במעבד מזון.
  5. כשהכרישה נעימה למגע, העבירו אתה לקערה והוסיפו את הביצים, העוף, הפטרוזיליה ופירורי המצה. פזרו מלח ופלפל וערבבו היטב. גם אם העיסה נראית לכם רכה מדי, אל תוסיפו עוד פירורי מצה משום שהיא תתייצב מעט בקירור. כדאי בשלב הזה לטגן חתיכה קטנה במחבת כדי לבדוק את התיבול וגם את יציבות הקציצה (כך ניתן לדעת אם כדאי להוסיף עוד פירורי מצה או לא). צננו את התערובת במקרר למשך שעה או יותר.
  6. לאחר שהתערובת התקררה עצבו את הקציצות בעדינות עם ידיים רטובות מעט וטגנו אותן עד שהן מזהיבות. אם העיסה עדיין רכה יחסית לאחר הקירור, זה בסדר. preperation מקור תמונה: bissim
  7. הקציצות מוכנות. תוכלו להגיש אותן חמות, פושרות או קרות, הן טעימות כך או כך. preperation מקור תמונה: bissim

מתכון לחביתיות נהדרות ממצות של בתיה דורון

בתיה מציינת שמדי שנה כל בני משפחתה מחכים לחביתיות האלה, ובכל פעם היא מכינה אותן עם תערובת שונה. במתכון הזה היא בחרה בתערובת שעשויה מגבינות ובצל מטוגן, ואפילו אם אינכם בשלנים שרגילים לפקוד את המטבח, אין סיבה שלא תוכלו להכין את המנה הפשוטה והנהדרת הזו.

למתכונים נוספים מהבלוג ''אוכל כשר, כורדי ומזרחי''

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: batyad
רכיבים לחביתיות:
מצות - 5
גבינת פטה - 250 גר' (חמד, קשקבל או כל גבינה קשה אחרת)
בצל גדול - 1 (קצוץ)
כוסברה - ½ חבילה (או פטרוזיליה)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
שמן - לטיגון
אופן הכנת החביתיות:
  1. טגנו את הבצל במחבת וסננו אותו מהשמן. בתיה ממליצה להעמיד את המחבת באלכסון לשם כך. preperation מקור תמונה: batyad
  2. הכניסו את המצות לקערה, פוררו עם הידיים, שפכו עליהן מים והמתינו 5 דקות.
  3. הוסיפו את הבצל המטוגן, הביצים והפטרוזיליה או הכוסברה לקערה עם המצות וערבבו את הכל. preperation מקור תמונה: batyad
  4. גרדו את הגבינות לתוך הקערה, הוסיפו תבלינים, ערבבו היטב ותנו לתערובת לשבת כ-10 דקות. preperation מקור תמונה: batyad
  5. צרו מהתערובת קציצות וטגנו אותן משני הצדדים. לאחר מכן העבירו אותן לצלחת עם מגבת נייר שתספוג את השמן. preperation מקור תמונה: batyad
  6. החביתיות שלכם מוכנות. בתיה ממליצה להגיש לצד זיתים או סלט ירוק.

מתכון ללחמניות טפיוקה מתוקות לפסח מהבלוג "מפרגנת בריאות"

לחלקנו קשה לדמיין ארוחה ללא פיתה או לחמנייה לצדה, אך אם אתם נוהגים להכין בכל שנה לחמניות מקמח מצה שילוו את המאכלים האחרים שלכם, מומלץ שתנסו פעם אחת להכין לחמניות מתוקות מקמח שקדים, אורז וטפיוקה. יכול מאוד להיות שתגלו כי הן מתאימות לטעמכם גם במשך כל שאר השנה.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: encouraginghealthis
רכיבים ללחמניות טפיוקה :
קמח שקדים - 1 כוס
קמח אורז - ½ כוס
קמח טפיוקה - ½ כוס
קסנטן גאם - 1 כפית (להשיג בחנויות הטבע)
אבקת אפייה - 2 כפיות (מומלץ ללא אלומיניום)
סוכר קוקוס - ½1 כפית
חלב שקדים - ⅔ כוס
רסק תפוחים - ¼ כוס (לא ממותק)
שמן ענבים - ¼ כוס
אופן הכנת הלחמניות טפיוקה :
  1. חממו את התנור מראש ל-180 מעלות, ושמנו תבנית שקעים של מיני מאפינס.
  2. ערבבו בקערה את כל החומרים היבשים, וערבבו בקערה נפרדת את כל החומרים הרטובים. preperation מקור תמונה: encouraginghealthis
  3. אחדו את החומרים וערבבו עד שתתקבל עיסה אחידה.
  4. צקו את הבצק לתוך השקעים, עד ל-¾ מגובהם (בערך כף גדושה אחת) preperation מקור תמונה: encouraginghealthis
  5. אפו במשך כ-17 דקות, או עד שקיסם ננעץ במרכז הלחמניות ויוצא יבש.
  6. צננו ואכלו עם כל מטבל שתבחרו, מלוח או מתוק. preperation מקור תמונה: encouraginghealthis
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: