maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מים בטעמים בריאים ומרעננים להכנה ביתית

אין דבר טוב יותר לגוף ממים; זה המשקה הצלול והבריא ביותר שהטבע העניק לנו ובנוסף המים מהווים גם כ-60% ממשקל הגוף שלנו. לפני מספר שנים התחילו לראות בחנויות מים בטעמים שלכאורה בריאים אף יותר ממים רגילים, אך האמת היא שהם לא כל כך בריאים כמו שחברות המים המינרלים רוצות שנחשוב. כמעט בכל בקבוק מים בטעמים שאתם רואים בסופר יש 6 כפיות סוכר והוא מכיל כמעט את אותה כמות הקלוריות שתוכלו למצוא בקולה. אם בכל זאת אתם רוצים ליהנות מהרעננות והטעם הנפלא של מים בטעמים, תוכלו לעשות זאת בעצמכם בבית בקלות, וכל מה שאתם צריכים זה כמה מרכיבים מהטבע עם יתרונות בריאותיים אמתיים. 

מתכונים למים בטעמים
 

איך להכין מים בטעמים

הכנת מים בטעמים זה תהליך הרבה יותר קל משנראה לכם. חלק מהמתכונים כוללים הוראות ייחודיות, אך באופן עקרוני, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחתוך את המרכיבים, פרט לעלים הירוקים, לחתיכות בגודל 2-3 ס"מ ולשים אותם בתוך קנקן או צנצנת עם קרח ומים למשך הלילה (8-12 שעות). אם אתם רוצים לקצר את זמן ההמתנה ולהכין אותם תוך 2-3 שעות, חוררו את המרכיבים בעזרת מזלג והחומרים שבהם יספגו במים במהירות רבה יותר. יחס הפירות והמים צריך להיות כוס אחת של פירות לכל ליטר מים. אם המשקה אינו מספיק מתוק לטעמכם תוכלו תמיד להוסיף לו מעט סוכר, דבש או כל ממתיק אחר, ואם אתם רוצים תוכלו להשתמש גם במי סודה במקום במים רגילים, רק אל תשכחו לאחסן אותם בכלי סגור כמו צנצנת.

כעת כשאתם יודעים כיצד להכין מים בטעמים, הגיע הזמן שתכירו 9 דוגמאות נהדרות שתוכלו להכין בעצמם. תוכלו גם להמציא מתכונים משלכם, אך השילובים הבאים הם שילובים מנצחים שאי אפשר לטעות איתם, וכל אחד מהם ייתן לכם שלל יתרונות בריאותיים בנוסף לטעם מרענן ביום קיץ חם.

1. אננס ונענע – להרגעת מערכת העיכול

הטעם השולט במשקה הזה הוא טעמו של האננס, לכן כמה עלים בודדים של נענע מספיקים. האננס עשיר בוויטמינים A ו-C ויש בו גם אנזים בשם ברומלין, שהוא בעל תכונות אנטי-בקטריאליות וחיוני למערכת העיכול – אפילו עושים בו שימוש בתעשיית התרופות. הנענע מחזקת את ההשפעה החיובית של האננס על מערכת העיכול, שכן היא בעצמה עוזרת למניעת קלקול קיבה, בחילות, הקאות ושלשולים. 

מתכונים למים בטעמים
 

2. ליים ודובדבנים – לשיפור איכות השינה

המשקה המרענן הזה ישכיח מכם את הרצון לטעום משקאות ממותקים עם סוכרים. תוכלו להכין אותו בזריזות אם תכתשו את הדובדבנים בתוך המים (אחרי שהוצאת להם את הגרעינים) ותאחסנו אותו במקרר למשך כ-10 דקות. המשקה הזה מושלם עבור לילות קיץ חמים בהם אינכם מצליחים להירדם, משום שהדובדבנים מגבירים את ייצור המלטונין בגוף – ההורמון שאומר לו שהגיע הזמן לישון.

מתכונים למים בטעמים
 

3. אבטיח ורוזמרין – לשיפור פעילות כלי הדם

השילוב הזה יוצר טעם נהדר של קיץ, ומספיק רק גבעול אחד של רוזמרין בשביל לשדרג את הרעננות שמתלווה לטעם האבטיח. לרוזמרין יש סגולות רבות כמו שיפור הזיכרון, חיזוק השיער והגנה מפני אלצהיימר, וכן תכונות אנטי-בקטריאליות. האבטיח מספק לגוף ויטמין A, ויטמין C, אשלגן ואל-ציטרולין, שהיא חומצת האמינו שמסייעת לוויסות לחץ הדם ופעולת כלי הדם בגוף. 

מתכונים למים בטעמים
 

4. תפוז, אננס וג'ינג'ר – לטיפול בהתייבשות

חצי כוס קוביות אננס, חצי תפוז חתוך וכף אחת של אבקת ג'ינג'ר, זה כל מה שאתם צריכים כדי להכין לעצמכם את המים הטעימים והמרעננים האלה. במקרה של התייבשות, זה המשקה שתרצו לשתות כדי להחזיר לעצמכם נוזלים וכדי למנוע את התסמינים. הג'ינג'ר יחד עם התפוז עוזרים למנוע בחילות והקאות, והג'ינג'ר לבדו יעיל בטיפול בכאב ראש ובשיפור עבודת מערכת כלי הדם שאחראית לקירור הגוף. 

מתכונים למים בטעמים
 

5. סלרי, ליים וענבים – לדיכוי "התקפי רעב"

אמנם הסלרי אינו פרי, אך זה לא הופך את המשקה הזה לפחות טוב – ההיפך! לכל ליטר מים הוסיפו 3 גבעולי סלרי חתוכים, לימון סחוט שידגיש את טעמו של הסלרי ו-2 כוסות של ענבים חתוכים ל-2. המשקה הזה עוזר להפחית את תחושת התיאבון בזכות הסלרי שמדכא "התקפי רעב". מעבר ליכולתו למנוע אבנים בכליות, שיגדון, סוכרת, מחלות ריאות ומחלות לב, הוא גם עוזר לשפר את חיי המין בקרב גברים בכך שהוא עוזר להתאושש לאחר קיום יחסים.

מתכונים למים בטעמים
 

6. ורדים ונענע – להפחתת לחצים

המשקה הנפלא הזה לא רק טעים, אלא גם נראה מדהים אם תוסיפו לו עלי כותרת של ורדים (כל עוד לא רוססו, הם אכילים). השתמשו ברבע כפית מי ורדים ו-2 גבעולי נענע על כל 2 כוסות מים. הריח של מי הוורדים מספיק בעצמו כדי להפחית לחצים באופן מיידי, לכן משתמשים בארומה שלהם במכוני ספא. שתיית המים האלו מסייעת להחדיר לגוף אנטיאוקסידנטים, ויטמינים מסוג A, C, D ו-E, והם מכילים גם פלבנואידים שעוזרים לטפל בדלקות ובאלרגיות.

מתכונים למים בטעמים
 

7. אגס, ג'ינג'ר, וניל וקינמון – למניעת בריחת סידן

הווניל והקינמון הופכים את המשקה המרענן הזה לחוויה של ממש, ומומלץ מאוד שתנסו אותו בעצמכם כשאתם נרגעים בגינה בסוף השבוע. האגס עשיר בבור – יסוד שעוזר לשמור על הסידן שבו ומאט את בריחת הסידן מהגוף כשנצרך. בנוסף לכך הוא עוזר להפחית חום, כולסטרול, לחץ דם ותסמינים הקשורים לאלרגיה. לצדו, ריח הווניל משפר את מצב הרוח, ריח הקינמון משפר את התפקוד הקוגנטיבי והג'ינג'ר מומלץ עבור נשים שסובלות מכאבי מחזור.

מתכונים למים בטעמים

8. מלון ומלפפון – למניעת כאבי ראש

המשקה הקייצי הזה מושלם עבור התגברות על כאבי ראש חזקים, במיוחד כאלה שמקורם בעודף נתרן בגוף, רמות סוכר נמוכות או בהתייבשות הודות לאשלגן ולסוכרים שבמלון. המלפפון תורם לכך גם כן, היות והוא מכיל מספיק סוכר, ויטמין B ואלקטרוליטים שעוזרים למנוע חמרמורת ואת כאבי הראש המתלווים אליה, במיוחד אם שותים את המשקה הזה בלילה לפני שהולכים לישון. 

מתכונים למים בטעמים
 

9. תפוז, צ'יה וקינמון – להקלה על כאבי פרקים

חתכו 2 תפוזים, הכניסו 2 מקלות קינמון, הוסיפו 2 כפות זרעי צ'יה ושפכו כפית סירופ מייפל, הכל יחד עם ליטר מים. מה שהופך את המתכון הזה לכל כך מושלם הם זרעי הצ'יה שמוסיפים רבות לטעמו ולאיכויות הבריאותיות שלו. בשנים האחרונות התגלה לכולנו שזרעי הצ'יה הן אחד ממזונות העל הבריאים ביותר בעולם, והם מסייעים בירידה במשקל, הקלה על כאבי פרקים והגנה על הגוף מפני מחלות לב וסוכרת.

מתכונים למים בטעמים
 
מקור: אלעד מ.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: