maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

המזונות המומלצים ביותר לבוקר

ארוחת בוקר עשירה בחומרים מזינים חיונית כדי להתחיל את היום ברגל ימין. המזונות שאנו אוכלים משפיעים על היכולות של המוח, ביניהן: קבלה, איחזור, שליחה ושליפת מידע. הזנת המוח במזונות הנכונים בזמן ארוחת הבוקר, תעזור לכם להעניק למוח את ההתחלה הטובה ביותר ותשפיע עליכם למשך זמן רב. המזונות האלה יעזרו לכם להישאר מרוכזים ועירניים במשך כל היום.

דייסת שיבולת שועל עם תפוזים
אכילת קערת דייסת שיבולת שועל בארוחת הבוקר תספק לכם מספר גרמים של סיבים תזונתיים שיוסיפו לכם אנרגיה במהלך הבוקר, וגם תשפיע באופן חיובי על מוחכם. שיבולת שועל מגרה את המוח ותורמת לתפקוד בריא של תאים במוח. לתפוזים יש השפעה דומה. קחו תפוזים, קצצו אותם והוסיפו לשיבולת השועל, או לחילופין שתו כוס מיץ תפוזים סחוט 100% טבעי.

ביצים קשות
אחד מהחומרים המזינים החשובים ביותר לתפקוד המוח הוא החלבון. אחרי מספר שעות שהמוח שלכם בילה בשינה, הוא צריך זריקת חלבונים על מנת שיתפקד כראוי במשך היום שלפניו. מומלץ שלפחות ממחצית ארוחת הבוקר שלכם תהיה מורכבת ממאכלים עתירי חלבון כמו ביצים.

דגנים מלאים עם פירות
ארוחת בוקר עשירה בסוכר עשויה לתת לכם פולס של אנרגיה, אבל האנרגיה הזו לא תימשך זמן רב ותשאיר אתכם עייפים ורעבים מוקדם מהרגיל. אכילת ארוחת בוקר המכילה סוכרים טבעיים מפירות תעניק לגוף השפעה הפוכה בעזרת שחרור הדרגתי של אנרגיה שימשך זמן רב יותר. ביחרו דגנים מלאים כיוון שהם עשירים בסיבים תזונתיים ופחותי-סוכר, ולאחר מכן הוסיפו פירות טבעיים כגון בננות, תותים, אוכמניות, תפוחים, אגסים וכו'.

לחם מחיטה מלאה עם חמאת בוטנים
לחם מחיטה מלאה הוא לעיתים קרובות עשוי עם פחות סוכר מלחם לבן, ומכיל יותר סיבים תזונתיים המפיקים אנרגיה. מומלץ להוסיף כ-1-2 כפיות של חמאת בוטנים על מנת להפיק תועלת גדולה יותר למוח. חמאת בוטנים היא מקור מעולה לויטמין B6, שהמוח שלנו זקוק לו על מנת שיוכל להישאר ממוקד. מחסור בויטמין B6 יכול לגרום לבעיות שינה ובעיות זיכרון. להגברת ויטמין B6 מומלץ להוסיף פרוסת בננה.

שייק בננה-קקאו
שייק המכיל בננה - העשירה באשלגן, חלב סויה - העשיר בסידן וקקאו - המכיל מגנזיום, יעיל לתמיכה בתפקוד המוח. הכינו שייק מבננות, חלב סויה וקקאו, ערבבו עד שהתערובת תהיה חלקה ושתו על בסיס יומי.

אגוזי מלך
אגוזי המלך נראים כמו המוח וגם תורמים לו רבות כיוון שהם עשירים בחלבון וחומצות שומן אומגה-3.
איכלו מספר אגוזי מלך כל בוקר.

בנוסף לאמור לעיל, אתם יכולים לעזור למוח ולגוף שלכם להתעורר בעזרת תרגילים פשוטים למוח. תרגילים אלה יכולים להיות פיזיים, נפשיים או שילוב של שניהם. תרגול למוח כדבר ראשון על הבוקר יעזור לכם להרגיש מוכנים יותר לקראת היום שעומד לפניכם ויגביר את האנרגיה. קחו מספר דקות לפני שאתם קמים מהמיטה ועוררו את החושים שלכם. לפניכם מספר תרגילים מומלצים.

תרגול תחושה
לאחר שאתם קמים ולפני שאתם יוצאים מהמיטה, העסיקו את מוחכם עם תנועה. התחילו ברגליים: הזיזו את אצבעות הרגליים, שרירי השוקיים והדקו את הברכיים. התמקדו והרגישו את השרירים ברגע שאתם מזיזים אותם. המשיכו במעלה גופכם, כשאתם מורים למוח להתמקד בחלקים השונים שבגוף, עד שתגיעו לפנים. הדקו את השפתיים, כווצו את האף והרימו את הגבות שלכם. פעולה זו ממריצה את המוח ואת האיברים הפנימיים שלכם.

אימון נוירונים
שירו או זמזמו שיר כשאתם מתלבשים או מכינים את ארוחת הבוקר שלכם. התחילו לאיית דברים, ביחנו את אוצר המילים שלכם בשפה זרה או התחילו לחשוב מחשבות עמוקות. זה יגדיל את מספר הדנדריטים (הסתעפות תאי עצב) המאפשרים למוח שלכם לתפקד. צחצחו שיניים עם היד החלשה שלכם, או האזינו למוסיקה בזמן שאתם מתכוננים להמשך היום ומכינים ארוחת בוקר. ביצוע פעולות עם חושים שונים תעורר את פעילות מוחכם.

שנו את השגרה שלכם
עוררו את המוח שלכם וגירמו לו לבצע פעול חשיבה, על ידי שבירת השגרה שלכם. לדוגמה, אם אתם הולכים לשירותים מיד לאחר שאתם קמים, התחילו עם הקפה שלכם במקום. צחצחו שיניים לפני שאתם מתלבשים או להיפך. נסו מתכון חדש לארוחת הבוקר או דרך חדשה להגיע למקום העבודה. אתגרו את המוח שלכם לחשוב ולהתמקד, במקום לבצע את אותן המשימות באותה הדרך בכל יום.

 

תרגום מאנגלית - מילה שירותי תרגום

מקור: פזית ריפמן
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: