בא-במייל

סגולותיה הבריאותיות של הבננה


בננה היא תרופה טבעית עבור תחלואים רבים. אם משווים את הבננה לתפוח עץ, בבנה יש פי-4 חלבונים, פי-2 פחמימות, פי-3 זרחן, פי-5 ויטמין A וברזל, וכמות כפולה של כל הויטמינים האחרים. היא גם עשירה באשלגן והיא אחד המאכלים האיכותיים הקיימים בסביבה.
אחרי שתקראו את המאמר הזה לא תסתכלו שוב על בננה באותה צורה.

בננה

בננה מכילה שלושה סוגי סוכר טבעי - סוכרוז, פרוקטוז וגלוקוז, בשילוב עם סיבים, הבננה גורמת לפרץ אנרגיה יציב הנמשך לזמן ארוך. מחקרים הוכיחו כי רק שתי בננות מספקות מספיק אנרגיה לאימון מאומץ של 90 דקות. אין פלא שהבננה היא הפרי מספר אחד אצל הספורטאים המובילים. אך אנרגיה אינה הדרך היחידה בה הבננה יכולה לעזור לנו לשמור על כושר. הבננה מונעת ועוזרת להתגבר על מספר לא מבוטל של מחלות ובעיות רפואיות, דבר שהופך אותה לתוסף רצוי לתזונה היומיומית.

דיכאון:
על פי סקר עדכני שנערך בקרב אנשים הסובלים מדיכאון, רבים הרגישו הרבה יותר טוב לאחר אכילת בננה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהבננות מכילות טריפטופן, סוג של חלבון שהגוף ממיר לסרטונין, הידוע כמשפר מצב רוח וגורם הרגשה של אושר.

תסמונת טרום-וסת:
שכחי את הכדורים - איכלי בננה. ויטמין B6 המצוי בבננה מווסת את רמות הסוכר בדם, דבר המשפיע בצורה ישירה על מצב הרוח.

אנמיה:
הברזל אשר בבננה מעודד את ייצור ההמוגלובין שבדם ופותר על ידי כך מקרים רבים של אנמיה.

לחץ דם:
פרי טרופי ייחודי זה מכיל כמות גדולה של אשלגן ואינו מכיל מלח, נוסחה ההופכת את הפרי לאידיאלי כלוחם נגד לחץ דם גבוה. המצב הביא את ה- FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) לאפשר, בימים אלה ממש, לתעשיות הבננה לפרסם ברבים את יכולתה של הבננה לצמצם את לחץ הדם ועל ידי כך להפחית במקביל את הסכנה ללקות בהתקף לב.

כוח המוח:
200 סטודנטים בבית בספר Twickenham Middlesex אכלו בננות בתפריטם בזמן המבחנים במשך השנה, בארוחת הבוקר, בארוחת 10 ולאחר ארוחת צהריים, במטרה לבדוק אם חל שינוי ביכולתם השכלית.
המחקר הוכיח שהאשלגן, הנמצא בפרי עזר רבות בתהליך הלמידה בכך שהעניק להם יכולת ריכוז גבוה.

עצירות:
דיאטה יומית עשירה בסיבים הקיימים גם בבננות, יכולה לעזור לפעילות תקינה במעי וכך לעזור בפתרון בעיות קיבה מבלי להזדקק למשלשלים למיניהם.

צרבת:
בבננה נוגדי חומציות טבעיים, כך שבהופעת תחושת הצרבת, אכול בננה לקבלת מרגיע טבעי והרגשת הקלה.

בחילות בוקר:
אכילת בננה בין הארוחות עוזרת לווסת את רמת הסוכר בדם ומונעת בחילות בוקר.

עקיצות יתושים:
לפני שפונים לתכשירים נגד עקיצת יתושים, נסו למרוח על אזור העקיצה את החלק הפנימי של קליפת הבננה. רבים מצאו שזאת דרך נפלאה ומוצלחת להפחתת הנפיחות והגירוי.

עצבים:
לבננה רמות גבוהות של ויטמין B, העוזר בהרגעת מערכת העצבים.

עומס יתר בעבודה:
במחקר של המכון האוסטרי לפסיכולוגיה נמצא שעומס יתר ולחץ בעבודה מובילים "לארוחות נחמה", העשירות בשומנים כמו תפוחי אדמה מטוגנים, ומזונות עתירי סוכר כמו שוקולד. בבדיקה של כ- 5000 אנשים, מצאו החוקרים שהשמנים ביותר מביניהם, עסקו בעבודות בהם הלחץ היה הגבוה ביותר, המחקר מסכם ואומר, שכדי למנוע את התחושה המובילה לתשוקה בלתי נשלטת למזון, צריכים לאזן את רמת הסוכר בדם באכילת חטיף בין הארוחות, עשיר בפחמימות מורכבות - בננה, לא שוקולד, וופלים, מטוגנים וכו', ובכך לשמור על רמת סוכר מאוזנת.

כיבים:
הבננה, בהיותה חלק מדיאטת המזון שלנו, משמשת כמזון נגד הפרעות עיכול
הודות לרכות ועדינות המרקם שלה. כמו כן, הבננה מנטרלת את החומציות המיותרת ומונעת גירויים בכך שמכסה בשכבת הגנה את הריריות שבקיבה.

ויסות חום הגוף:
בתרבויות רבות מתייחסים לבננה כפרי "מקרר" בעל יכולת להוריד את הטמפרטורה פיזית ונפשית בקרב נשים הרות. בתאילנד, למשל, נשים הרות אוכלות בננות כדי להבטיח שהתינוק שלהן יוולד עם טמפרטורה קרירה.

הפרעה רגשית עונתית:
הבננה יכולה לעזור לסובלים מדיכאון עונתי משום שהיא מכילה טריפטופן טבעי המשפר את מצב הרוח.

עישון:
הבננה יכולה לעזור לאנשים הנגמלים מעישון. B6 ,B12, אשלגן ומגנזיום הנמצאים בבננה עוזרים לגוף להתאושש מההשפעות של גמילה מניקוטין.

לחץ (סטרס):
אשלגן הוא מינרל חיוני העוזר לנרמל את הדופק, שולח חמצן למוחנו, ומווסת את רמת הנוזלים בגוף. כאשר אנו בלחץ, קצב חילוף החומרים גדל, וכתוצאה מכך קטנה רמת האשלגן. ניתן לאזן רמה זו על ידי אכילת בננה המכילה רמה גבוהה של אשלגן.

שבץ:
אכילת בננה כחלק רגיל מהתזונה היומית מפחיתה את הסיכון למות משבץ ב-40%.


 

הכרויות ודייטינג

מחפש/ת:

בגילאים:

טוען...
טוען...