print header

גוף ונפש - אכול טוב הכל טוב!

 

Previous






  • אם אתם תוהים מדוע אתם עייפים אחרי שנת לילה מלאה, עצבניים גם בלי כוס קפה, נפוחים למרות שאתם אוכלים ירקות ושוכחים כל הזמן היכן שמתם דברים, התשובה עשויה להיות על הצלחת שלכם. חוסרים תזונתיים יכולים במידה רבה להשפיע על הגוף והנפש. למדו כיצד לאכול טוב ולהרגיש טוב.

    תזונה

  • * כדי להגביר את האנרגיה

     

     

    מרגישים שהיום עובר בעצלתיים? ייתכן ואין לכם מספיק ברזל בגוף. במידה ואת אישה, הוסיפי על זה את העובדה כי בזמן הוסת את מאבדת כמות גדולה של מינרלים ואת כבר עשויה להרגיש מטושטשת ומעורפלת, גם אם בלילה ישנת מצויין.

    הפתרון: אכלו יותר בשר אדום, דגים ועופות. בעלי חיים הם מקור מצויין לברזל, כאשר הכבד מכיל את הכמות הגבוהה ביותר (לא מומלץ לנשים בהריון). אם אתם לא אכלני בשר, לכו על פולי סויה, עדשים, תרד ודגנים מועשרים בברזל, אך קחו בחשבון שמכיוון שהברזל לא נספג בקלות בתצורות האלה, הוספת ויטמין C יכולה לעזור. אכלו את הדגנים עם כוס מיץ תפוזים, הוסיפו סלט ירקות עשיר או ירקות מוקפצים לארוחה.



  • * כדי להרגיש רגוע

     

     

     

    קפאין יכול להמריץ אבל הא גם יכול להכניס את הגוף להיפר, הרחק מתחושה רגועה. והוא לא היחיד - גם פחמימות מזוקקות עשירות בקמח לבן (כמו עוגיות, דגני בוקר ממותקים ומאפים), משבשות את היציבות של רמת הסוכר. מנה גדולה של פחמימות מזוקקות גורמת לרמת הסוכר בדם לנסוק עם כמות מוגזמת של אינסולין המופרש על יד הלבלב, מה שיכול לגרום לעצבנות או חוסר יכולת להתרכז. מה גם שמהר מאוד האינסולין בדם יצנח ואיתו רמת הסוכר בדם, מה שעשוי לגרום לתחושת סחיטה.

    הפתרון: כדי למנוע שינויים דרסטיים של רמות הסוכר בדם, הארוחות והחטיפים צריכים להתבסס על חלבון רזה, שומנים בריאים ופחמימות מלאות, כמו אורז מלא, לחם מחיטה מלאה, שיבולת שועל, פירות, ירקות וקטניות, שמתפרקות לאט יותר.



  • * כדי לשפר את הזיכרון

     

     

     

    שוב איבדתם את המפתחות לרכב? שוב שכחתם איפה בכלל חניתם? מחסור בחומצת השומן אומגה 3 וויטמין B12, יכולים להיות האשמים, כיוון שהם הבוסטרים של המוח. חומצת השומן מסוג אומגה 3 מקדמת את תפקוד הסינפסות מה שמאפשר לנוירונים במוח לתפקד בצורה יעילה. חוסר בויטמין B12 נקשר עם בלבול, עייפות וטשטוש.

    הפתרון: הזינו את המוח בדגים שמנים המכילים אומגה 3 כמו מקרל, טרוטה, הרינג, טונה וסלמון. כדי לספוג עוד B12 נסו דגני בוקר מועשרים, כבד, צדפות מבושלות, יוגורט, גבינה, ביצים ודגים.

  • אומגה 3
    דלג


  • * כדי למנוע נפיחות

     

     

     

    כן, ירקות וקטניות זה מזון נהדר אבל יש כאלה, כמו שעועית, ברוקולי, כרוב וכרובית, שיכולים לגרום להרבה גזים ולהשאיר אתכם נפוחים. משקאת מוגזים גם הם יכולים להגדיל את תחושת הנפיחות משום שהם תוססים והממתיקים המלאכותיים שבהם מתקשים להתפרק.

    הפתרון: אם הבטן נפוחה, נסו להפחית את כמות הירקות והקטניות שאתם אוכלים במשך שבוע וראו אם זה עוזר. במידה ולא, הסירו אותם מהתפריט למרות שהם מספקים חומרים מזינים חיוניים והתייעצו עם תזונאי לגבי תפריט מאוזן ומזין. ותרו על משקאות מוגזים ועברו למים שיסייעו להקל תחושת הנפיחות.





  • * כדי למנוע התכווצות שרירים

     

    זה נורמלי להרגיש קצת כאב אחרי אימון קשה, אבל התכווצויות יכולות גם לנבוע מאלקטרוליטים נמוכים כמו אשלגן או מגנזיום. מגנזיום למשל, יחד עם סידן אחראי על התפקוד התקין של מערכת העצבים והשריר. כאשר אנו לא צורכים ממנו מספיק או מזיעים אותו במהלך האימון, אנו עשויים לחוות כאבי שרירים.

     


    הפתרון: בעוד שבננות הן המקור המפורסם של אשלגן, אתם תקבלו הרבה יותר מינרלים מתפוחי אדמה אפויים, שזיפים מיובשים ומיץ תפוזים. לגבי מגנזיום, לכו על שקדים ואגוזים, ירקות כמו תרד ופתיתי סובין ודגנים. צריכת סידן גם כן יכולה לעזור - צרכו אותו מחלב דל שומן, טופו וכן ירקות בעלי עלים ירוקים כהים כמו ברוקולי. התייבשות אף היא עלולה לגרום להתכווצות שרירים, לכן שתו הרבה מים.

  • אקטיב אמזון
    דלג
Next
 
 

מקור תמונה: Serge Bloch

ליקטה וערכה: טל עזר

תרגום מאנגלית - מילה תרגומים

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: