maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 מזונות שמעלים את חום הגוף באופן טבעי

 החורף כבר בעיצומו וכולנו ממהרים לעטות על עצמנו אינספור שכבות נוספות של בגדים, להוציא את השמיכות והתנורים ולכוון את המזגן על טמפרטורות שיזכירו לנו ימים קיציים ונוחים יותר. עם זאת, בפועל, מי מאיתנו לא מכיר את תחושת חוסר האונים כאשר פעמים רבות אנו ממשיכים לסבול מן הקור העז אפילו כשכבר נדמה לנו שעשינו הכל כדי להתחמם? זה אולי יפתיע אתכם, אך הסוד לשמירה על חום הגוף לא טמון אך ורק בתנורים ובשלל "הציוד הכבד" של עונת החורף, אלא גם בהקפדה על תזונה מותאמת שמסייעת לגוף לשמור ולהעלות את הטמפרטורה הפנימית שלו. אתם מוזמנים לשדרג את התפריט החורפי שלכם ולהוסיף אליו את אחד או יותר מבין 9 המזונות המחממים הבאים, על מנת ליהנות מחורף נעים וחמים יותר. 
 
אדם לבוש עם מעיל וכובע גרב
 

1. ג'ינג'ר

לשורש הג'ינג'ר בצורתו הטרייה וכאבקה, נהוג לייחס מגוון רחב של יתרונות בריאותיים שונים, מה שהופך אותו לתוסף מעולה עבורנו בחודשי החורף רוויי המחלות. כעת, יש לכם סיבה נוספת וחשובה לא פחות להוסיף אותו לתזונתכם היומית, כיוון שלג'ינג'ר מיוחסת גם השפעה הממריצה את זרימת הדם בגוף ותכונות נוגדות קרישה המסייעות לו לשמור על טמפרטורה פנימית תקינה. תוכלו לצרוך את הג'ינג'ר במגוון דרכים, הן כתוסף לחליטת תה והן כתבלין בשלל מנות חורף נהדרות.
ג'ינג'ר

2. קפה

אף אחד אמנם לא צריך לספר לנו שכוס קפה מהבילה היא דרך מעולה להתמודד עם הקור העז השורר בחוץ בשעות הבוקר המוקדמות, אך עם זאת מפתיע לגלות שאלו לא רק המים הרותחים של הקפה שעוזרים לנו להתמודד עם מזג האוויר הקשה אלא גם הקפאין המצוי בו. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהימצאות הקפאין בדם מזרזת את תהליך חילוף החומרים בגוף ומעודדת שריפה מוגברת של תאי שומן – תהליך אשר גורם לחום גופנו לעלות באופן טבעי. אם אינכם חובבי קפה, ישנן גם לא מעט חליטות תה עם קפאין שיעזרו לכם להשיג את אותה המטרה.
כוס קפה ולידה עוגיות

3. בוטנים

הם מוכרים לנו יותר בתור חטיף אהוב שאין לו שום קשר לעונות השנה, אך הבוטנים הם שחקני חיזוק לא רעים בכלל כשזה נוגע לשמירה על חום גוף תקין. מלבד טעמם ממכר, בבוטנים ניתן למצוא כמויות גבוהות של ניאצין (ויטמין B3) המשפר באופן משמעותי את זרימת הדם ובמקביל גם מאיץ את תהליך חילוף החומרים, שני תהליכים המעלים את הטמפרטורה הפנימית בגוף. מומלץ שלא לצרוך יותר מחופן בוטנים ביום, בשל כמויות השומן הגבוהות יחסית המצויות בהם ובשל רמות הנתרן הגבוהות בבוטנים ממולחים.
בוטנים

4. אורז חום

אין זה סוד שלאורז חום ישנם לא מעט יתרונות בריאותיים, אך הקושי לבשלו וטעמו הנרכש גורם למרביתנו לוותר על הכנסתו לתפריט התזונה היומי ולהמשיך לאכול את האורז הלבן המוכר. כעת, כשהרוחות הקרירות מנשבות בחוץ, ייתכן וזהו הזמן הנכון לעשות את המעבר לאורז החום בשל יכולתו לסייע לגופנו להישאר חם גם בימים קרירים וסגריריים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהאורז החום מכיל פחמימות מורכבות המתעכלות לאט, וכך גורמות לגוף לשחרר יותר אנרגיה אשר באה לידי ביטוי בין היתר בחום הגוף.
קערה עם אורז חום מבושל
 

5. קינמון

אחת מן ההנאות הצרופות השמורות לעונה הקרה והגשומה של השנה היא ללגום כוס משקה חם עם מקל קינמון. אך אם חשבתם שהוספת הקינמון היא רק מסורת חורפית ועניין של טעם, ודאי תשמחו לגלות שהתבלין האהוב הזה גם מעלה את חום גופכם וכך אתם יוצאים מורווחים כפליים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלקינמון יש מגוון יתרונות בריאותיים שונים, אשר ביניהן גם היכולת להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף, תהליך הכרוך בהפקת אנרגיה וחום.
קינמון

6. כמון

אנו מכירים אותו היטב כתבלין הנפוץ במטבח הישראלי ועם זאת, צמח הכמון מצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש עם סגולותיו הרפואיות השונות ובין היתר בשל יכולתו לסייע לנו לשמור על חום גוף תקין. מינרל הברזל המצוי בכמון בכמויות גבוהות יחסית, מגביר את ייצור ההמוגלובין אשר נושא את החמצן בתאי הדם האדומים ובכך מעשיר את גופנו בחמצן. בין שלל היתרונות הבריאותיים המופקים מכך, העשרת הגוף בחמצן מאיצה את חילוף החומרים בגוף, תהליך אשר גורם לגופנו להפיק חום.
כמון

7. בננות

למרבה המזל, העונה המומלצת ביותר בה ניתן ליהנות מן הבננות היא החורף, וייתכן וזו דרכו של הטבע לרמוז לנו שעלינו לעשות בהן שימוש מושכל. הבננה עשירה בוויטמינים מקבוצת וויטמין B ובמינרל המגנזיום, רכיבים אשר מסייעים לפעילותה התקינה של בלוטת התריס המעורבת בין היתר בתהליך ויסות חום הגוף ובשמירה על תקינותה של זרימת הדם בין האיברים השונים.
בננות מונחות על קרש חיתוך

8. שמן קוקוס

לשמן הקוקוס תוכלו למצוא מגוון רחב של שימושים מקוריים ומפתיעים במיוחד שיעזרו לכם בשמירה על ניקיון הבית, בהקפדה על תזונה בריאה יותר ועוד. בנוסף, אם אתם חשים ששכבת הבגדים המכובדת ששמתם על עצמם לא עוזרת לכם להתמודד עם החורף הקר, וודאי תשמחו לגלות ששמן הקוקוס הוא גם מזון נהדר שביכולתו לסייע לגופכם להתחמם. זאת כיוון ששמן הקוקוס גדוש בשומנים בריאים המפורקים על ידי הגוף במהירות גבוהה יותר מאשר שומנים רוויים. בשל תהליך פירוק השומנים הזה, גופנו מפיק אנרגיה ומייצר חום.
שמן קוקוס

9. פלפל קאיין

פלפל קאיין, כמו תבלינים ומאכלים חריפים נוספים, אמנם גורם לנו לחוש בחום מוגבר ואף להזיע, אך אין זו הסיבה האמיתית מדוע מומלץ שנוסיף אותו לתזונת החורף שלנו. בתוך התבלין המפורסם ניתן למצוא רמות גבוהות של קפסאיצין (Capsaicin), תרכובת אורגנית שומנית שעל פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Biological Chemistry, מסייעת בהגברת קצב חילוף החומרים ובהעלאת טמפרטורת הליבה של הגוף.
אבקת פלפל קאיין

מקור: Daniella SeguraGusjerMeal Makeover MomsBadagnani

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: