maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

16 מזונות נפוצים שעוזרים לשמור על מוח חד ובריא

אנו עושים כושר כדי לשמור על הבריאות שלנו, אוכלים בריא כדי לשמור על המשקל ומתעמלים כדי לשמור על שרירים חזקים, אבל מה אנחנו עושים כדי לשמור על המוח שלנו? המוח הוא האיבר החשוב ביותר שלנו, והוא השולט בכל הפעולות השונות של הגוף. בעזרת תזונה נכונה אנו יכולים לא רק להגן על המוח מפני שחיקה וניוון, אלא אף לחזק את כוחו ואת היכולות המנטליות שלנו. לכן כדאי מאוד להכיר את רשימת 16 המזונות שיהפכו את המוח שלכם לחזק, בריא ויעיל יותר לאורך שנים.
 
מזונות למוח חזק
 

1. חצילים

החצילים נחשבים לאחד המזונות הטובים ביותר לבריאות המוח, כיוון שהם מכילים נוגדי חמצון מסוימים היעילים במיוחד בשמירה על קרום התאים במוח, ותורמים להגנה על תהליך השכפול שלהם. החציל הוא ירק רב תכליתי המתאים לסוגי תבשילים שונים; נסו להוסיף חצילים למנות בשריות, מנות עוף, מוקפצים או לצלות אותם בתנור  אתם לא תתאכזבו.
 

2. שום

השום הוא אחד מהמזונות הבריאים ביותר המוכרים לאדם, עקב הימצאות נוגדי חמצון ומרכיבים אנטי בקטריאליים רבים בו. השום הוכח כיעיל בהגנה על תאי המוח, ובהגנה מפני מחלות שונות ובהן שבץ, סרטן ומחלות ניווניות שונות שמשפיעות על המוח. בנוסף, השום גורם לדילול של הדם, מה שמאפשר זרימה מהירה יותר שלו לכל חלקי הגוף, כולל למוח.
 

3. שיבולת שועל

שיבולת השועל משפיעה לטובה על רמות הכולסטרול בגוף שלנו, ובשעה שלעובדה זו יש חשיבות רבה בפני עצמה, יש לה גם השפעות משמעותיות מאוד על המוח. כאשר אנו מנמיכים את רמות הכולסטרול בגוף, אנו מסייעים בעקיפין למוח שלנו לקלוט יותר חמצן מהדם. בנוסף, שיבולת השועל מספקת לנו פחמימות המתפרקות לאט בגוף. הספיגה האיטית מספקת לנו אנרגיה מתמשכת לאורך זמן, המפעילה את המוח שצורך כרבע מהאנרגיה שמופקת מהמזון שלנו.
 

4. שוקולד מריר

רבות כבר נאמר על נפלאות היתרונות הבריאותיים של השוקולד המריר, ובנוסף להם, השוקולד המריר מסייע לנו גם בשמירה על בריאות המוח. הוא מכיל נוגדי חמצון שלא מצויים בשוקולד חלב, המסייעים בהאטת תהליך ההזדקנות של המוח, וגם משפר את זרימת הדם בגוף ומספק עקב כך דם וחמצן נוספים למוח.
מזונות למוח חזק

5. שקדים

השקדים הם המזון המושלם לנשנושים בין הארוחות, מכיוון שבנוסף ליכולתם לשפר משמעותית את בריאות הלב ומערכת כלי הדם, הם מכילים גם כמות גדולה של ויטמין E, אשר תורם בין השאר לתפקוד המוח בתחומי הלמידה, פתרון הבעיות, הזיכרון והריכוז. אז במקום לשלוח את הילדים לבית הספר עם שקית של חטיף מלא בשומן ומלח, למה שלא תתנו להם שקית עם כמה שקדים? את התוצאות כבר תראו בתעודה!
 

6. סלמון

בשר הסלמון הוא אחד המקורות הטובים ביותר לחומצת השומן המפורסמת אומגה-3. חומצת השומן הזו חיונית בשמירה על תהליכי גוף רבים, ואחד היתרונות המשמעותיים ביותר שלה הוא התרומה לפעילות המוח. אומגה 3 גורמת לכם "לחשוב יותר טוב", על ידי שיפור פעולתם של המוליכים העצביים הקיימים במוח. בנוסף, אומגה 3 מגנה על המוח מפני מחלות ניווניות שונות.
 
 

7. חמאת בוטנים

במשך שנים החשיבו התזונאים את רב השומן הבלתי רווי ואת חד השומן הבלתי רווי כשייכים לקבוצת השומנים, בלי לעשות הבדלה בין השומנים הבריאים ללא בריאים, אך האמת היא שסוגי השומן האלה הם חיוניים לפעילות הגוף במגוון תחומים, ביניהם פעילות המוח. חמאת הבוטנים עשירה בסוגי שומן אלה, אך חשוב להקפיד לצרוך חמאת בוטנים שעשויה אך ורק מבוטנים, ללא תוספות של שמנים נוספים.
 

8. יין אדום

כולנו שמחים לשתות כוס יין אדום מדי פעם, ועכשיו יש לנו גם הצדקה בריאותית אמיתית לעשות זאת. היין האדום מכיל חומר טבעי בשם רזרווטרול, המשמש להגנת צמחים ממפגעים שונים. בגוף האדם משפר הרזרווטרול את זרימת הדם באזור הראש והמוח, ולכן הוא משפר את כושר קליטת החמצן של המוח, וכך משפר את פעילותו.
מזונות למוח חזק

9. בננות

אחד הגורמים שהופכים את החשיבה שלנו למעורפלת ומסורבלת הוא מחסור באשלגן, המשמש כאחד המוליכים החשמליים העיקריים בגוף. כדי להגן על פעולת המוח, המתבססת על פולסים חשמליים תדירים, הקפידו לאכול בננות, הידועות בתכולת האשלגן הגבוהה שבהן.
 

10. אורז מלא

אם עדיין לא עשיתם את המעבר מאורז לבן לאורז מלא, עכשיו בוודאי תשקלו את העניין מחדש. אורז לבן הוא למעשה אורז מעובד, ובתהליך העיבוד, האורז מאבד כמות נכבדת מתכולת הוויטמין B שבו. ויטמין זה, יחד עם מרכיבים נוספים באורז, שומרים על רמת פעילות תקינה של המוח על ידי וויסות רמות ההורמונים בגוף.
 

11. עגבניות

העגבניות מכילות את המרכיב ליקופן, המצוי במזונות אדומים רבים ומפורסם בעולם כולו כאחד מחומרי התזונה הבריאים ביותר. שמו של הליקופן נקשר בהגנה מפני מחלות מוח שונות, כגון אלצהיימר, קיהיון (דמנציה) ומחלות רבות נוספות. כדי למצות את מלוא כוחו של הליקופן, מומלץ לאכול את העגבניות מבושלות.

12. אבוקדו

לאבוקדו האהוב יש כמה תכונות אשר הופכות אותו לאחד המזונות הטובים ביותר לשמירה על המוח. ראשית, האבוקדו מכיל כמות גבוהה של אשלגן, המסייע בשמירה על פעילותו התקינה של המוח. שנית, האבוקדו מכיל שמנים חיוניים ומסייע בהורדת לחץ הדם, כלומר משפר את זרימת הדם בגוף בכלל ובמוח בפרט.
מזונות למוח חזק

13. תה ירוק

נוגדי החמצון שבתה הירוק הופכים אותו למשקה הכרחי עבור כל מי שמעוניין לשמור על פעילות מוח תקינה, אך הם לא כל מה שיש לתה הירוק להציע. מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו קשר ברור בין שתיית תה ירוק באופן קבוע לבין ייצור של תאי מוח חדשים. תוצאות אלה הפתיעו את מרבית המומחים, אך הן ההוכחה לכך שהתה הירוק הוא ממש תרופת פלא למוח חזק ובריא.
 

14. מלונים

כשאתם חותכים לכם מלון קר ועסיסי ביום קיץ חם, אתם בוודאי זורקים את הזרעים, נכון? אם כן, מומלץ שתפסיקו לעשות זאת, שכן הזרעים מכילים כמויות גדולות של אומגה-3, שהוכח כחומר תזונה יעיל במיוחד לחיזוק כושרו של המוח. זרעי המלון הם קטנים, אינם מסוכנים לעיכול וטעמם אינו מורגש, שינוי קטן בדרך ההגשה של המלון יכול לגרום לשיפור משמעותי בכוח המוח שלכם.
 

15. אגוזי קשיו

אגוזי הקשיו הטעימים נמצאו כיעילים במיוחד בשמירה על פעילות המוח שלנו. בנוסף לעובדה כי אגוזי הקשיו מכילים שמנים חיוניים השומרים על פעילות המוח, הם מכילים גם כמות נכבדת של ויטמין E, המסוגל להגן על המוח שלנו מפני מחלות ניווניות שונות, הנוטות לפגוע במוח בגילאים מתקדמים.
 

16. גזרים

אומרים שגזרים טובים לשמירה על עיניים בריאות, אבל עכשיו אנו יודעים שהגזרים טובים גם לשמירה על מוח חד. הגזר מכיל תרכובת טבעית בשם לוטאולין. הלוטאולין הוא סוג של פלבנואיד, תרכובת המיוצרת בתאי הצמח, המסוגלת להגן על המוח שלנו מפני אובדן זיכרון בגילאים מתקדמים. החדשות הטובות ביותר הן שאת הלוטאולין ניתן למצות מהגזר בצורת מיץ וגם בצורתו המוצקה.

מקור התמונות: realitysadream, Matthew Rogers, Saad Faruque

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: