maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

13 יתרונות בריאותיים של תבלין הקינמון

הקינמון הוא תבלין שניתן למצוא כמעט בכל בית, שכן טעמו המיוחד הופך אותו לתוספת מושלמת למאכלים מתוקים וגם למנות בשריות ותבשילי קדרה מגוונים. רבים מאתנו לא נוהגים לצרוך את הקינמון על בסיס קבוע, אבל אחרי שתקראו על כל היתרונות הבריאותיים של התבלין הנפוץ הזה, גם אתם תשתדלו לאכול ממנו לעתים תכופות יותר. 
 
היתרונות הבריאותיים של הקינמון
 

1. עשיר ברכיבים תזונתיים

בדומה לתבלינים רבים אחרים, הקינמון עשיר במינרלים ובחומרים שחיוניים לגוף. המינון היומי המומלץ לצריכת הקינמון נע בין חצי כפית לכפית בהתאם למין ולמשקל האדם, והוא מספק כמות ראויה של מגנזיום, סידן, ברזל, סיבים תזונתיים, אשלגן, זרחן וכמויות קטנות של מספר ויטמינים מקבוצת B, C ו-K.

2. מאזן את רמות הסוכר בדם

מעבר לעובדה שהקינמון הוא תבלין בעל טעם מתקתק ומעט מעקצץ שיכול להוות תחליף חלקי לסוכר במתכונים שונים, מחקרים הראו שהוא גם מסייע לאיזון רמות הסוכר בדם. הקינמון פועל בצורה דומה לאינסולין שבגוף, ומגביר את קצב חילוף החומרים ועיבוד הגלוקוז שנקלט בו. יתרון זה הופך את הקינמון לתבלין מומלץ מאוד לאנשים סוכרתיים וכן לסובלים ממשקל עודף, היות שרמות סוכר גבוהות בדם מעודדות אחסון מוגבר של שומן, וביכולתו של הקינמון למנוע מצב זה.  

3. מוריד את רמת הכולסטרול הרע

אמנם יש מחקרים סותרים בנושא זה, אבל קיימות סיבות רבות וטובות מאוד להאמין שצריכה יומית של קינמון במינון המומלץ מפחיתה את רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם. רמת כולסטרול נמוכה משמעותה הפחתת הסיכוי ללקות במחלות כלי דם ולב, ולכן בהחלט רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה בנוגע לתוספת קינמון לתפריט היומי, במקרה שהנכם נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה למחלות אלו.
היתרונות הבריאותיים של הקינמון
 

4. בעל מאפיינים אנטי דלקתיים

החומר הפעיל בקינמון, סינאמאלדהיד, הוא חומר נוגד חמצון רב עוצמה שאף משמש בתעשיית המתכת להגנה על פלדה וסגסוגות ברזל אחרות מפני קורוזיה. בנוסף לנוגדי חמצון, לקינמון יש מאפיינים אנטי דלקתיים שעוזרים לחיזוק המערכת החיסונית ולהגנה מהצטננויות ואף מפטריית הקנדידה.

5. מטפל במיגרנות

ברפואה הסינית בארצות המזרח, הקינמון ידוע כתוסף מזון בעל מגוון תכונות מרפא וביכולתו לסייע בהקלה על כאבים רבים. חלק מהסיבה לכך טמון בעובדה שהקינמון הוא תבלין "מחמם" שעוזר במיוחד בהקלה על תסמיני המיגרנות כך שעיסוי הרקות בתערובת של מים וקינמון עוזרת להרחיב את כלי הדם ולספק הקלה מהירה לכאבי ראש.

6. מסייע בהגברת הפוריות

הקינמון מכיל מספר תרכובות מיוחדות במינן שמורידות את ייצור הטסטוסטרון בגוף האישה, אשר עוזרות להגיע לאיזון הורמונאלי בינו לבין ההורמון הנשי אסטרוגן. מעבר לכך נמצא שצריכה של קינמון יכולה גם להפחית את כאבי המחזור, ולכן מדובר בתבלין שמומלץ לנשים באופן כללי.
היתרונות הבריאותיים של הקינמון

7. תורם לתחושת שובע

קינמון מעכב את מעבר המזון מהקיבה למעיים, כך שלאחר שתאכלו מאכלים שמכילים קינמון אתם תרגישו תחושת שובע לאורך זמן רב יותר. בנוסף לכך, אכילתו גם מעלה את קצב חילוף החומרים, כך שהמזון שאתם מעכלים במשך זמן רב יעביר לגופכם חומרים מזינים רבים יותר, שהגוף יהיה ערוך לקלוט בצורה מלאה.

8. משפר את הזיכרון והתפקוד הקוגינטיבי

מחקר שנערך באוניברסיטת וירג'יניה המערבית מצא שאכילת קינמון משפרת את הזיכרון ותורמת להתפתחות קוגניטיבית תקינה וכן לתחושת ערנות. בשל כך מומלץ מאוד לצרוך מזונות ומשקאות עם קינמון לפני נסיעות ארוכות, ולשלוח את הילדים לבית הספר עם חטיף טעים שמכיל מעט מהתבלין המתוק. 

9. מונע אלצהיימר

מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב בראשות פרופסור מיכאל עובדיה, הראה שיש פוטנציאל רב למניעת מחלה האלצהיימר בעזרת אכילת קינמון, ובעתיד אולי אף תמצא התרופה למחלה זו, אשר תהייה מבוססת על תכונותיו הייחודיות. המסקנות עדיין אינן חד משמעותיות, אבל פרופסור עובדיה ועמיתיו בהחלט ממליצים על אכילת התבלין באופן קבוע כדי להפחית את הסיכוי ללקות במחלה.
היתרונות הבריאותיים של הקינמון

10. מפחית כאב של דלקות מפרקים

כפי שכבר צוין קודם לכן, הקינמון ידוע כתבלין שמקל על כאבים במקומות שונים בגוף, והיות שהוא גם מאכל שיוצר תחושת חום ומעודד את תנועת הדם, הוא מומלץ במיוחד לסובלים מכאבי מפרקים. יחד עם זאת חשוב לציין שמדובר בתרופת סבתא שעדיין לא בוססה באופן מדעי מלא, אף על פי  שרבים טוענים שתה קינמון ודבש עזר לרפא לחלוטין את דלקות המפרקים שלהם.

11. נלחם במחלות פה וחניכיים

התכונות האנטי בקטריאליות של הקינמון מסייעות בשמירה על חלל פה נקי מחיידקים ומבקטריות, שעלולים לגרום למחלות חניכיים ולריח רע מהפה. זוהי גם הסיבה לכך שמסטיקים רבים, משחות שיניים ומי פה מכילים שמן קינמון, וכך אנו נהנים מטעם מרענן שגם עוזר לשמור על בריאות הפה שלנו.

12. מקל על כאבי גרון

חצי כפית קינמון בכוס התה שלכם היא תרופה ביתית מוכרת להצטננות, דלקת גרון ושפעת. שילוב המים החמים והקינמון עוזר לחמם ולנקות את הוושט, וחיזוק המערכת החיסונית תורם להחלמה מהירה מהמחלה הטורדנית.
היתרונות הבריאותיים של הקינמון

13. נלחם במלחת הסרטן

הסינאמאלדהיד וחומצת הציפורן, שני מרכיבים פעילים בתבלין הקינמון, הוכחו כחומרים שיש ביכולתם לעכב התפתחות תאי סרטן מסוגים שונים. איזון רמות הסוכר בדם מונע ממנו להגיע אל התאים הנגועים, וכך מחלות מסוכנות כמו לוקמיה, סרטן המעי ולימפומה לא מסוגלות להתפשט. לאנשים הסובלים ממחלות סרטניות מומלץ לצרוך אף יותר מהכמות היומית המומלצת (חצי כפית עד כפית) אך רק לאחר התייעצות עם הרופא המטפל.  

סוגי הקינמון המומלצים

לאחר שהכרנו את סגולותיו הנהדרות של הקינמון, חושב לדעת איזה סוג כדאי לנו לאכול על מנת ליהנות מהם בצורה הטובה ביותר. קיימים למעלה מ-300 מינים שונים של קינמון, אך ממספר מצומצם מאוד מכינים את התבלינים המצויים בחנויות המזון והטבע. במרבית המקומות תמצאו קינמון מסוג קסיה הידוע גם בשם קינמון סיני והוא נחשב לסוג מסוכן למדי של קינמון שעלול לגרום נזק לכבד ולכליות כשהוא נצרך בכמויות גדולות. במקום זאת, מומלץ לרכוש קינמון מסוג ציילון, שהוא ה"קינמון האמתי" כשמקורו מעצי הקינמון שגדלים בסרי לנקה, ארץ מוצאו של העץ. בכל מקרה חשוב לזכור שכמו תבלינים ומאכלים רבים אחרים, גם קינמון שישב על המדף זמן רב מדי גורם ליותר נזק מתועלת. הקפידו על צריכת קינמון טרי ככל האפשר, ותזכו ליהנות מטעם נפלא, תוספת חומרים מזינים חיונית לגוף ומכל היתרונות הבריאותיים החשובים שצוינו.
 
מקור התמונה הראשית: TheDeliciousLife
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: