print header

9 מאכלים בריאים שמכילים כמות גבוהה של מים

 כולנו יודעים שחשוב לשתות מים, ובמדינה כמו ישראל כדאי להקפיד לעשות זאת לאורך כל השנה ולא רק בימי הקיץ הלוהטים. כשאנשים עושים פעולה פשוטה שכזו ומרווים את צימאונם, הם חושבים שהמטרה היחידה שלה היא מניעת התייבשות, מבלי להיות מודעים ליתרונות רבים ומפתיעים שיש לשתייה ושכדאי להכיר. אם תהיתם כמה עליכם לשתות ביום כדי לזכות בתועלות אלו, המלצות התזונה האמריקאיות קובעות שעל גבר בריא לצרוך 3.7 ליטרים של מים, ונשים – 2.7 ליטרים. עם זאת, לא חייבים לקבל את כל הכמות הזו משתייה בלבד, וניתן לזכות בלפחות חמישית ממנה דרך מאכלים שונים המכילים נוזלים בכמות גדולה. כדי לעזור לכם לצרוך את הכמות הזאת ולתת לכם חלופות לשתייה, אספנו עבורכם 8 מאכלים נהדרים שמכילים אחוז נכיר של מים, לצד שלל יתרונות בריאותיים שאתם ממש לא רוצים לפספס. 
מאכלים עם נוזלים: מזיגת מים לכוס

1. קישוא (כ-94% נוזל)

הודות לערך קלורי נמוך וכמויות גבוהות של נוזלים וסיבים תזונתיים, קישואים יכולים לסייע לכם להוריד במשקל, לרכך צואה ולמנוע עצירויות. בנוסף, ניתן למצוא גם שפע של ויטמינים כמו A ו-C, לצד רכיבים כמו בטא-קרוטן ונוגדי חמצון, שעוזרים לשפר ראייה ולהגן על רשתית העין. אכילת קישואים גם מסייעת לשמירה על בריאות הלב, העור והעצם, ומורידה רמות סוכר בדם אצל חולי סכרת מסוג 2. אתם מוזמנים להכיר יתרונות נוספים ומתכונים נהדרים שמכילים את המאכל הטעים והבריא הזה. 

2. אננס (כ-86% נוזל)

הפרי הטרופי הזה לא רק טעים במיוחד, אלא שישנם לו מגוון יתרונות בריאותיים והוא כולל שלל רכיבים חיוניים כמו ויטמין C, שתורם לגדילה ולהתפתחות הגוף, לשמירה על המערכת החיסונית ולספיגת ברזל. אננס גם מכיל מגוון מינרלים כמו מנגן, שמשמש כנוגד חמצון ועוזר לצמיחה ולשמירה על בריאות מערכת העיכול. בנוסף, ניתן למצוא בו אנזימים כמו ברומליין, אשר תורם למערכת החיסונית, דוחה דלקות ומקל על כאבים שנובעים מדלקת פרקים, מניתוח או מאימון ספורט מפרך. אננס גם תורם לשיפור המערכת החיסונית והורדת הסיכוי לחלות בסרטן, ואם אתם מעוניינים לזכות בכל האושר הזה, אתם מוזמנים להכין מתכון נהדר לעוף עם אננס ופלפל חריף.
מאכלים עם נוזלים: אננס בים

3. דלעת (כ-90% נוזל)

בזכות ערך קלורי נמוך וכמות גבוהה של נוזלים וסיבים תזונתיים, דלעת מסייעת להורדה במשקל ולכן מהווה מאכל נהדר לאנשים הנמצאים בתהליך של דיאטה. היא גם מכילה שלל מינרלים שמגנים מפני נזקי שמש ושמורידים את הסיכוי לחלות בסרטן ובמחלות עיניים. בנוסף, מגוון הוויטמינים שיש בדלעת, כמו למשל ויטמין C, יחד עם הכמות הגבוהה של רכיב הבטא-קרוטן שמסייע לגופנו לייצר ויטמין A, שומרים על המערכת החיסונית שלנו תקינה ועוזרים לפצעים להחלים מהר יותר. אם אתם מעוניינים לדעת יותר על דלעת, אתם מוזמנים ללמוד תועלות נוספות שלה ומתכונים נהדרים שמכילים אותה.

4. פירות הדר (כ-88% נוזל מתפוז ומאשכולית)

כמו בסעיף 3, גם פירות הדר הם בעלי ערך קלורי נמוך וכמות גבוהה של מים וסיבים תזונתיים, ובשל כך הם עוזרים להתמלא מהר יותר ולהוריד במשקל. בנוסף, רבים יודעים שפירות שכאלו מכילים כמות גבוהה של ויטמין C, ובזכות כך הם מחזקים את המערכת החיסונית ושומרים על עור חלק וגמיש. תועלות פחות מוכרות שלהם הן צמצום הכולסטרול "הרע" בגוף ושיפור בריאות הלב, הורדת הסיכוי להיווצרות אבנים בכליות, שמירה על בריאות המוח וחיזוק הגוף בעת טיפול בסרטן. אם אתם רוצים ליהנות מיתרונותיהם הרבים של מגוון פירות ההדר שבמחוזותינו, כדאי לכם להכין את התה הקר והמרענן הזה לקיץ, שמכיל תפוזים.  
מאכלים עם נוזלים: לימונים

5. שעועית מש (כ-116 מ"ל נוזל מתוך כוס של 250 מ"ל שעועית מש מבושלת)

שעועית המש היא מאכל טעים ובריא שתוכלו להשיג בחנויות המשווקות מזון אורגני, וכולל שלל רכיבים חשובים, כמו חלבונים שמורידים רמות סוכר בדם וחומצות אמינו שמסייעות לגוף להגן על עצמו. שעועית מש מכילה שלל נוגדי חמצון נהדרים שמסייעים להורדת חום ולחץ דם, וכן מצמצמים את סיכוי להיווצרות מחלות כרוניות ולב. בנוסף, היא מומלצת לדיאטה בזכות שילוב של סיבים תזונתיים וחלבונים שנמצאים בה בשפע ושתורמים לתחושת שובע. מרכיבים חשובים נוספים שיש בשעועית מש ושמועילים בעיקר לנשים בהיריון, הם חומצה פולית וברזל, ואתם מוזמנים להרחיב את הידע על יתרונות בריאותיים של עדשים שונים, לרבות שעועית המש, ולהכין מרק נפלא המכיל אותה.

6. דובדבן (כ-81% נוזל)

דובדבנים הם לא רק טעימים ומשמשים להכנת קינוחים נהדרים, אלא גם מכילים מגוון ויטמינים, כמו ויטמין C החשוב, לצד סיבים תזונתיים ומינרלים. הימצאות אשלגן, למשל, תורמת לבניית שריר, תפקוד עצבי תקין והסדרת לחץ דם, ונוגדי החמצון הרבים שהם מכילים מזרזים החלמה מפציעות ומכאבים שנובעים מפעילות ספורטיבית. בנוסף, אכילת דובדבנים מסייעת להסדרת מעגל השינה, בזכות הורמון חשוב שהם מכילים בשם "מלטונין". תועלות אחרות שדובדבנים מספקים הן שיפור בריאות הלב, הקלה על תסמיני דלקת פרקים ושיגדון, וכל היתרונות האלו מוכיחים שמדובר בפרי קטנטן עם יכולות אדירות.
מאכלים עם נוזלים: דובדבנים בסלסלה, על צלחת ובצנצנת ריבה

7. פתיתי שיבולת שועל (קוואקר, מכילים כ-197 מ"ל נוזל מתוך כוס של 250 מ"ל)

לפני שנפרט על תועלותיה הרבות של שיבולת השועל, נסביר כי סוגיה השונים לא נבדלים בערכיהם התזונתיים במידה רבה אלא במרקמם, ולכן אנו בוחרים להתמקד כאן בשיבולת שועל מבושלת ("קוואקר") מכיוון שהיא רכה וקלה יותר לשימוש ולבישול. קוואקר הוא דגן מלא ונטול גלוטן שמכיל שלל יתרונות בריאותיים ורכיבים כמו נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים מיוחדים, אשר עוזרים בהורדת סוכר בדם ורמות כולסטרול. כמו כן, הוא מומלץ לאנשים שחושקים לרדת במשקל, מכיוון שהוא בעל ערך קלורי נמוך וגורם לתחושת שובע שנמשכת זמן רב.

8. אבטיח (כ-92% נוזל)

אבטיח הוא פרי נהדר שאכילתו מעניקה לגוף יתרונות בריאותיים רבים, אפילו גם כשמדובר בקליפתו, יש בו כמות נוזלים גבוהה וערכו הקלורי הנמוך לצד כל אלו הופך אותו למאכל נוסף שכדאי לצרוך. הוא כולל שלל רכיבים נהדרים כמו ויטמינים C ו-A שתורמים לבריאות השיער והעור, לצד וויטמינים מקבוצת B, בטא-קרוטן ומינרלים חשובים כמו מגנזיום. יש בו גם פיגמנט בשם "ליקופן", אשר תורם לבריאות הלב והמוח ועוזר במניעת סרטן ומחלות כרוניות אחרות. בנוסף, אכילת אבטיח עוזרת להקל על כאבי שרירים ולמנוע מחלות שנובעות מהזדקנות, כמו למשל בעיות עיניים שעלולות להוביל לעיוורון. כדי ליהנות מפרי זה, אתם מוזמנים ללמוד דרכים מקוריות לחיתוכו ולהגשתו.
מאכלים עם נוזלים: אבטיחים חתוכים

9. תפוח עץ (כ-86% נוזל)

כמו מאכלים אחרים שמכילים כמויות גבוהות של מים וסיבים תזונתיים, גם הפרי הטעים ודל הקלוריות הזה מומלץ לאנשים שעושים דיאטה. בנוסף לכך, הוא כולל שלל יתרונות בריאותיים כמו שמירה על בריאות הלב ופעולת המעי, לצד הורדת הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2 וסרטן. התפוח גם עתיר נוגדי חמצון כמו ויטמינים C ו-K, ומינרלים כמו אשלגן, אשר יכולים להגן על הריאות, לצמצם דלקות ולשכך התקפי אסתמה ואלרגיות. יתרונות נוספים של תפוחי עץ ומיציהם הם חיזוק העצמות, שמירה על בריאות המוח והורדת סיכוי להיווצרות בעיות הקשורות אליו, כמו אלצהיימר. אם אתם רוצים ליהנות ממתכון נפלא ומרענן שמכיל תפוחים ומותאם לקיץ, אתם מוזמנים להכין את הגלידה הבאה.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו