maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 המזונות שמכילים הכי הרבה ליקופן!

טוב לדעת

הליקופן הוא קרטנואיד שנותן לפירות ולירקות את הפיגמנט האדום ומשמש כנוגד חמצון רב עוצמה. הליקופן מגן על המבנים התאיים ועל תאי ה-DNA מפני השפעות של רדיקלים חופשיים, מוריד את רמות הכולסטרול וממלא תפקיד חשוב במניעת סרטן ומחלות לב. מחקרים רבים מצאו כי השפעותיו של הליקופן טובות וחזקות יותר מכל נוגד חמצון אחר, כאשר הצריכה היומית המומלצת נעה בין 20-40 מ"ג ביום. איזה מזונות מספקים הכי הרבה ליקופן? הנה התשובה!

עגבניה (מיובשת, מבושלת, גולמית)
עגבניות הן מקור מצוין לליקופן. כוס של עגבניות מיובשות מכילה כ-25 מ"ג ליקופן, כוס של עגבניות מבושלות מספקת כ-7.3 מ"ג, כוס עגבניות גולמיות מספקת כ-4.6 מ"ג ועגבניה אחת בינונית מספקת 3.1 מ"ג ליקופן בממוצע.
עגבניות
 
2. גויאבות
גויאבות הן מזון עתיר ויטמין C, אך גם עשיר בליקופן. במנ
ה של 100 גרם גויאבות יש כ-5.2 מ"ג ליקופן וכ-2.8 מ"ג ליקופן בפרי בינוני.
גויאבה
   
3. אבטיח
אבטיח הוא חטיף מרענן לקיץ, אך גם מקור מצויין לליקופן. במנה של 100 גרם אבטיח יש כ-4.5 מ"ג ליקופן. בכוס אבטיח יש כ-6.9 מ"ג ליקופן ובפרוסה בינונית יש כ-12.9 מ"ג ליקופן.
אבטיח
   
4. אשכולית אדומה
אשכולית ורודה ואשכולית אדומה מספקות כמות יפה של ליקופן. במנה של 100 גרם יש כ-1.4 מ"ג ליקופן ובפרי אחד יש כ-3.4 מ"ג ליקופן.
אשכולית
   
5. פטרוזיליה
עשב התבלין המיובש מכיל שפע ויטמינים ומינרלים חיוניים, כמו: ברזל, סידן, אשלגן, ויטמין A, ויטמין K ומגנזיום. למרבה ההפתעה ולמרות צבעו הירוק, יש בו גם ליקופן. פטרוזיליה מיובשת מספקת את הכמות הגבוהה ביותר של ליקופן עם 0.4 מ"ג ליקופן ב-100 גרם או כ-0.08 מ"ג בכף גדושה.
בזיליקום
   
6. אפרסמון
אפרסמון הוא פרי מתוק ומרענן. כמות של 100 גרם אפרסמון מכילה 0.16 מ"ג ליקופן , בעוד שפרי בינוני מכיל כ-0.27 מ"ג.
אפרסמון
   
7. אספרגוס
אספרגוס הוא ירק מצוין שעשיר בויטמין E, ויטמין K וויטמין B9 (חומצה פולית). הוא מספק 0.05 מ"ג ליקופן במנה של 100 גרם וכ-0.01 מ"ג ליקופן ל-4 חתיכות מהצרור.
אספרגוס
   
8. כבד
הכבד ארוז בשפע של ויטמינים ומינרלים, אך יש בו גם קמצוץ של ליקופן. מנה של 100 גרם כבד עוף מספקת כ-0.02 מ"ג ליקופן.
כבד
   
9. אבקת צ'ילי
אבקת צ'ילי עשירה בויטמין C וויטמין E והיא גם דרך מצויינת לקבל קורטוב של ליקופן. בכפית שטוחה יש 0.001 מ"ג ליקופן, בכף גדושה יש 0.002 מ"ג ליקופן, ואילו וחובבי החריף יכולים ליהנות מ-0.02 מ"ג ליקופן במנה של 100 גרם.
צ'ילי
   
10. כרוב אדום
כרוב אדום מספק 0.02 ליקופן במנה של 100 גרם ו-0.17 מ"ג בכרוב בגודל ממוצע.
כרוב אדום

שמרו על הבריאות והשתדלו לאכול לפחות מזון אחד אדום ביום!

מקור תמונות: FreeDigitalPhotos.net

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: