maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

עצות וטיפים כיצד להתארגן מבחינת אוכל ושתייה לנסיעה ארוכה

 החלטתם לקחת את המשפחה לטיול בחיק הטבע, איזה כיף! אתם מתארגנים בזריזות, נכנסים אל המכונית ויוצאים לדרך. אך הנה כבר צצה לה בעיה: היעד בו בחרתם לבקר נמצא במרחק נסיעה של כמה שעות מביתכם, וככל שהשהייה ברכב מתמשכת, הרעב מתחיל להזדחל בקרבכם ובקרב הילדים שלא מפסיקים להתלונן. אז אתם עוצרים בצד הדרך, קונים חטיפים וממשיכים הלאה, אבל אז לאחר שאתם והילדים זללתם, הבטן מתחילה לכאוב ואתם מוצאים את עצמכם פעם אחר פעם עוצרים בצדי הדרך להפסקות שירותים. בנקודה הזאת עולה השאלה: איך נוכל להתארגן טוב יותר עם האוכל והשתייה, טרם ובעת נסיעה ארוכה לטיול משפחתי? כל מי שיצא אי פעם לטיול עם המשפחה התחבט בסוגיה, ולכן הכנו לכם מדריך מיוחד עם כמה המלצות תזונתיות לנסיעות ארוכות, שבסופו תוכלו גם למצוא רשימה מסודרת הכוללת את המאכלים שאתם צריכים לקחת עמכם ואת המאכלים שעדיף שתשאירו מחוץ למכונית בפעם הבאה שאתם יוצאים לטיול.
 
ילדים מציצים מבאגז' של רכב
 

טיפים והמלצות תזונה לנסיעות ארוכות 

צאו אל הדרך רק לאחר שאכלתם ארוחת בוקר מזינה ומלאה 

לעיתים אנו חושבים שאם נדלג על ארוחת הבוקר לפני היציאה, נמנע מעצמנו מטרדים כגון כאבי בטן ופעילות מעיים מוגברת במהלך הנסיעה. זוהי טעות, כי עבור יושבי הרכב, ובייחוד עבור הנהג הזקוק לריכוז וערנות מרבית מרגע היציאה לדרך, ארוחת בוקר מסודרת היא מקור חשוב לאנרגיה ורעננות ולא מומלץ לדלג עליה. אל תסתמכו על עצירות בדרך או על נשנושים מזדמנים ולא מספקים, אכלו ארוחת בוקר במידה הנכונה לפחות כשעה טרם היציאה לטיול, וכללו בה מגוון של מוצרי חלב, ירקות, פירות ודגנים. לחצו כאן כדי ללמוד עוד על היתרונות הבריאותיים של ארוחת הבוקר.
ארוחת בוקר

במהלך הנסיעה השתדלו לשתות מים ומיצי פירות טבעיים והימנעו מריבוי משקאות חמים וממותקים

גם אם קפה או תה הם המרעננים הרשמיים שלכם בכל יום עבודה, השתדלו להימנע מריבוי משקאות שכאלה כשאתם יוצאים לטיול, מכיוון שהם מכבידים מאוד על שלפוחית השתן ויעוררו בכם אי נוחות תוך כדי הנסיעה. במקום להתמהמה בדרך כדי לקנות ספל משקה חם אחד אחר השני, הצטיידו מראש בכוס טרמית , מלאו אותה במשקה שהכנתם לעצמכם בבית, ולגמו ממנה פעם בכמה זמן כשאתם רוצים להתרענן. בשאר הנסיעה, כשאתם מרגישים צמאים, השתדלו לשתות מים או מיצי פירות טבעיים שהכנתם מבעוד מועד.

אל תוותרו על עצירות התרעננות ועל ארוחות מסודרות לאורך הדרך

כשאנחנו בדרכינו אל עבר יעד מסוים, ובייחוד אם מדובר במסלול טיול שמתוכנן לעשותו במספר שעות מוגדר, נרצה להזדרז בנסיעה ולהגיע למקום כמה שיותר מהר. אך אין זה אומר שלשם כך מותר לנו לוותר על עצירות ההתרעננות ועל שמירה על הרגלי התזונה המסודרים של משפחתנו. עצירה להתרעננות וחילוץ איברים יחד עם אכילה מסודרת של ארוחות צהריים וערב חשובה עבור כלל יושבי הרכב, ובייחוד עבור הנהג, כדי לשחרר את השרירים מהישיבה הארוכה ולשמור על רמות מתאימות של אנרגיה וערנות בנסיעה. אל תוותרו על העצירות הללו ואפילו דאגו לתכנן מראש את המקומות שבהם תעצרו.

ארזו אוכל ונשנושים לדרך ביחד עם הילדים והקפידו על תזונה נכונה

פעמים רבות, בכדי להוריד מעצמנו את עול הארגון, אנחנו נותנים לילדינו לקחת עימם לטיול אילו מאכלים שהם חפצים בהם, מבלי שנשים לב יותר מדי איזה אוכל הם בוחרים לעצמם. זוהי טעות מצערת שיכולה לקלקל לנו ולהם את חווית הטיול, כי לאחר זלילת חטיפים וממתקים שאינם בריאים בזמן הנסיעה, הם עלולים להרגיש ברע. לכן חשוב שנשים לב איזה מזון ילדינו לוקחים איתם לדרך, ואפילו מומלץ מאוד לשבת עימם לפני היציאה ולארוז יחדיו את האוכל, הנשנושים והצידה שתיקחו עמכם. זה גם יספק לכם עוד הזדמנות לפעילות מגבשת ומהנה טרם הטיול וגם יוסיף ערך בריאותי לתפריט של כולם.
מארז אוכל לילדים
 

הרשימה: מה לארוז ומה להשאיר בבית לקראת הטיול הבא

מה מומלץ לארוז:

  • ירקות ופירות – ידוע שפירות וירקות הם מקור מצוין לאנרגיה ונשנוש מרענן במהלך הדרך, אך כדאי להקפיד לארוז לטיול כאלו שלא ילכלכו את הרכב יותר מדי או יגרמו למטרדים כגון קליפות זרוקות. כמו כן מומלץ לפרוס את הירקות הפירות מבעוד מועד, וניתן גם לקחת גביע גבינה לבנה קטן בכדי לטבול בו את הירקות. 
המומלצים:
- חטיפי גזר טריים או גזר חתוך דק
- מלפפונים
- צנוניות
- פלפלים
- דובדבנים
- תפוחי עץ
- ענבים
- בננות
גזרים חתוכים
  • חטיפים וממתקים –  וודאו שלחטיפים ולממתקים שאתם אורזים לדרך יש ערך תזונתי והם בריאים ומזינים ככל הניתן, כאלו שאתם והילדים תוכלו לנשנש יחד בשמחה במהלך הנסיעה. הקפידו לקחת אתכם נשנושים שיעוררו וימלאו אתכם אך לא יכבידו על קיבתכם יתר על המידה.
המומלצים:
- חטיפי בריאות עשירים בחלבון (מתכונים לחטיפי בריאות שתוכלו להכין בעצמכם תמצאו כאן)
- עוגיות מחיטה מלאה ודגנים 
- פירות יבשים לא מסוכרים (תמרים, צימוקים, תאנים) 
- שקדים ואגוזים למיניהם
- שוקולד מריר
- חטיפי צ'יפס בטטה או צ'יפס תפוח עץ
חטיפי בריאות
  • מוצרי חלב –  חלב ומוצריו הם מקור נוסף לאנרגיה טובה ומזינה, אז הקפידו לארוז עמכם מספר מאכלים מסוג זה.
המומלצים:
- מקלות גבינה
- יוגורט ביו בבקבוק מתאים שתייה
- כריכי קרקרים ממולאים בגבינה

מה מומלץ להשאיר בבית

  • מאכלים חומציים – הימנעו מלקחת מאכלים עשירים בחומצה, ובייחוד פירות הדר ומוצרים העשויים מעגבניות, מכיוון שאכילה מרובה מהם תגרום ללחץ על שלפוחית השתן וחוסר נוחות, דבר שיוביל לעצירות שירותים תכופות.
להשאיר בחוץ:
- עגבניות
- תפוזים
- פיצה
- קטשופ
- מיונז
- חרדל 
 
  • מאכלים שומניים – מומלץ להימנע מצריכתם של מזונות שומניים למיניהם גם במהלך ארוחת הבוקר טרם הנסיעה וגם בעצירות האוכל שתעשו, וכמובן שאל לכן לארוז עמכם מאכלים כאלו לנסיעה עצמה. עיכול המאכלים האלו דורש מהגוף אנרגיה רבה, ואמנם הם עשויים להשביע אתכם, אך בהמשך הדרך הם יגרמו לעייפות פתאומית וחוסר אנרגיה.

להשאיר בחוץ:
- המבורגר
- צ'יפס תפוח אדמה מטוגן
- נקניקיות ונקניקים
המבורגר וצ'יפס
  • חטיפים מלוחים וממתקים עתירי סוכר - מעבר לנטייה שלהם להתפזר וללכלך את הרכב, אכילה מרובה של החטיפים והממתקים האלו תגרור פעולת יתר של המעיים, ולאחר התרוממות הרוח וההנאה הרגעית שהם יגרמו לכם ולילדים באכילתם, יגיעו תחושות מעיקות של עייפות, חוסר אנרגיה וצורך עז להתפנות.   
להשאיר בחוץ:
- חטיפים מטוגנים ומלוחים
- חטיפי בוטנים
-  חטיפי צ'יפס תפוח אדמה מטוגנים
- ממתקי גומי
- ממתקי שוקולד
 
לסיכום - הנסיעות הארוכות עם המשפחה יכולות להיות חוויה נפלאה ומגבשת, שלא בהכרח צריכה לסבול מבעיות של כאבי בטן, איחורים עקב עצירות מרובות או ירידת אנרגיה פתאומית שלכם או של ילדיכם הקטנים. אם אוכלים כמו שצריך לפני ובזמן הטיול אפשר להפיק ממנו את המרב וגם לדאוג לבריאות של כל יקיריכם. אז שתהייה לכם ולכל בני משפחתכם נסיעה נעימה!

מקור התמונות: jeffreyw,Melissa,Ben Francis

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: