maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

13 דרכים להפחתת רמות הסוכר בדם

  כולנו שמענו על מחלת הסוכרת, הנגרמת עקב קושי בייצור אינסולין או בקליטתו. עם השנים השתכללו הדרכים בהן ניתן לזהות את המחלה, אפילו בשלביה הראשונים, אולם ההערכה בארגון הבריאות העולמי (WHO) היא שמספר המבוגרים החולים בסוכרת נמצא במגמת עלייה ושרבים אינם מודעים לכך שהם חולים במחלה או נמצאים בסיכון ללקות בה. הסיבה לכך היא שקיימים סימנים שקטים שאמורים להדליק נורה אדומה אצל הסובלים מהם, אולם רבים מפספסים אותם או שאינם מטפלים בהם ברצינות הנדרשת. לרגל יום הסוכרת הבינלאומי שחל ב-14 בנובמבר, אתם מוזמנים להכיר את הסימנים הללו וללמוד עוד אודות 13 דרכים טבעיות ויעילות להפחתת הסוכר בדם. 
 
קוביות סוכר
 

סימני אזהרה שעלולים לרמז על רמות סוכר גבוהות בדם

קיימים מספר סימנים שחשוב להתייחס אליהם, אשר עלולים להיות מקושרים לשינויים ברמות הסוכר בדם שלכם. אם מצאתם אצלכם אפילו חלק מהסימנים המצוינים ברשימה הבאה, מומלץ שתיגשו להיבדק על ידי רופא:
  • ירידה לא מוסברת במשקל
  • צימאון לא רגיל
  • צורך ללכת לשירותים לעיתים תכופות יותר
  • עייפות משמעותית ומתמשכת
  • ראייה מיטשטשת
  • פצעים שמתאחים במשך זמן רב מהרגיל
  • תחושות נמלול בכפות הרגליים
גילוי מוקדם של המחלה עשוי להציל אתכם ממחלות לב וכליות, ואף מאיבוד גפיים וסיבוכים אחרים. על מנת להימנע מנזקי המחלה ולמען שמירה על הבריאות הכללית, מומלץ כמובן להפחית בצריכת כמות הסוכר, ובעזרת 13 הדרכים הבאות תוכלו להוריד את רמות הסוכר בדם שלכם מ-150 מ"ג לדציליטר עד ל-70 מ"ג לדציליטר מבלי לצרוך תרופות ובדרכים טבעיות בלבד.

פחמימות

פחמימות הן התרכובות האורגניות הנפוצות ביותר בעולם שלנו, והן מחולקות בצורה גסה לפשוטות ומורכבות, כאשר הפחמימות הפשוטות הן למעשה הסוכרים בעלי הטעם המתוק שניתן למצוא במגוון רחב מאוד של מאכלים. לכל מי שמעוניין לשמור על משקלו ובריאותו הכללית מומלץ לשים לב לצריכת הפחמימות שלו, בדגש על אנשים שנמצאים בסיכון לחלות בסוכרת.
כיכר לחם

1. הפחיתו בכמות הפחמימות שאתם צורכים

מומלץ להתייעץ עם הרופא או עם דיאטנית על הרגלי התזונה שלכם, אך העובדה הפשוטה היא שבדיאטה שמבוססת על צריכת פחמימות מינימאלית קל יותר לשלוט ברמות הסוכר בדם. פחמימות נמצאות במאכלים כמו ירקות שורש, דגנים, אורז, קטניות וכל המופק מהם כמו לחם, פסטה, סושי, צ'יפס ואפילו מרק עדשים. לצריכת פחמימות נמוכה שהיא חלק מדיאטה עשירה בעלים ירוקים, אגוזים, פירות יער ובשר רזה יש השפעה מעולה על איזון רמות הסוכר בדם. לוקח זמן ללמוד לוותר על עוגה בשביל חטיף דל פחמימות, אך את ההבדל תרגישו במהרה.
 

2. חלקו את צריכת הפחמימות שלכם לאורך כל היום

את הפחמימות שאתם כן אוכלים מומלץ לחלק לאורך היום. אם למשל אתם מאוד אוהבים תפוחים אך אכילת תפוח שלם מעלה את רמת הסוכר בדם שלכם, אכלו מספר חתיכות תפוח בכל שעה במקום את כל התפוח בבת אחת. הקפיצה ברמות הסוכר כתוצאה מאכילת התפוח תהיה פחות חדה, ואם תצליחו לשמור על יציבות רמת הסוכר בדם תרגישו פחות רעבים ומצב רוחכם ישתפר.

כושר

שמירה על כושר עוזרת להפחית את רמות הסוכר בדם באופן מידי, ובטווח הארוך גורמת לגופכם לפרק סוכרים באופן יעיל יותר.
אופניים
 

3. עשו התעמלות קלה

התעמלות קלה יכולה להפחית באופן משמעותי את רמות הסוכר בדם בתוך דקות אחדות. תוכלו ליהנות גם מפעילות קלה כמו הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים. אם חשבתם שהיתרונות מופקים מפעילות בעצימות גבוהה בלבד, תשמחו לגלות שהליכה של 20 דקות בלבד יכולה להוריד את רמות הסוכר שלכם בדם ב-40 מיליגרם לדציליטר. 
 

4. אימוני משקולות

אימוני כוח הם בעלי מאפיינים ייחודיים משום שהם יכולים להעלות באופן זמני את רמות הסוכר בדם, אך לאורך זמן באפשרותם לעזור לכם לבנות את השרירים כדי לפרק את הסוכרים באופן יעיל יותר. לפיכך מדובר באחת מהדרכים הטבעיות המומלצות ביותר להגנה מפני מחלת הסוכרת, כדי לשמור על גוף בריא ומלא באנרגיה. 

שתיה

משקאות מסוימים יכולים להוריד את רמות הסוכר בדם במהירות וביעילות, וחשוב להכיר את יתרונותיהם השונים.
כוס תה

5. כוס יין אדום

אם אתם מתלבטים האם לשתות בירה או כוס יין, העדיפו את האפשרות השנייה. בשעה שבירה מכילה הרבה פחמימות ולכן היא לא מומלצת, יין אדום עוזר להפחית את רמות הסוכר בדם על ידי מניעת ספיגת הגלוקוז במעיים. חשוב לזכור שלא מדובר בפתרון יעיל לשליטה ברמות הסוכר בדם לטווח הארוך, משום שאלכוהול עלול לתרום לבניית שומן בכבד. בנוסף, חשוב כמובן לשתות במתינות ולהקפיד על לא יותר מכוס אחת. 
 

6. תה לא ממותק

תה שחור, ירוק או קמומיל יכולים לעזור להוריד את רמות הסוכר במקצת בתוך חצי שעה מרגע השתייה. התה עוזר למנוע את התפתחות מחלת הסוכרת, ומכיל פוליפנולים אשר משפרים את פעילות האינסולין בגוף. הימנעו מהוספת חלב לתה, משום שהחלב מבטל את השפעתו המועילה.

תוספי מזון

אנשים רבים צורכים תוספי מזון בשל היתרונות הבריאותיים שהם מספקים בטווח הארוך, אך התוספים יכולים גם להוריד את רמות הסוכר בדם שלכם במהירות וביעילות.
תוספי מזון

7. תמצית תה ירוק

אם קראתם על יתרונות התה בסעיפים הקודמים אולם אתם לא נהנים במיוחד מטעמו, תוכלו לצרוך תמצית תה ירוק כתוסף.
 

8. כדורי קינמון

הקינמון מוריד את רמות הסוכר בדם עבור מרבית האוכלוסייה, אך מידת יעילותו פוחתת עבור נשים שעברו את גיל המעבר. במחקר בו צרכו הנבדקים בין 1 ל-6 גרמים של קינמון במשך 40 יום, נמצא כי הוא הפחית את הכולסטרול בגופם ב-18% אחוז ואת הסוכר בדמם ב-24%. כדי להשתמש בכדורי הקינמון להורדת רמות הסוכר בדם, צרכו אותו בצורת קפסולה. ניתן לצרוך עד 300 מ"ג בכל ארוחה.
 

9. כרום פיקולינט

כרום פיקולינט הוכח כמפחית רמות סוכר בדם. במחקר שנעשה בסין בקרב 180 משתתפים להם ניתנו 500 מ"ג של כרום פיקולינט פעמיים ביום למשך 4 חודשים, התגלה שיפור משמעותי במצבם של מרבית המשתתפים הסוכרתיים. חשוב להתייעץ עם רופא לפני צריכת תוסף התזונה הזה, משום שכמות גדולה מדי ממנו עלולה לגרום נזק לכבד.
 

10. גרגרנית (חִלבָּה)

גרגרנית היא זרע שמשתמשים בו למתן טעם לסירופ מייפל מלאכותי, והיא מומלצת לאימהות טריות משום שהיא עוזרת לייצור חלב אם. בנוסף לכך, הגרגרנית גם מאטה את ספיגת הסוכר בדם. כיוון שמדובר בחומר שכמות גדולה מדי ממנו עלולה לגרום לו לתפקד כחומר משלשל, חשוב להיצמד להוראות ולא לצרוך ממנה יתר על המידה.
 

11. חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוכח כמפחית רמות סוכר בדם אצל חולים סוכרתיים. אם אינכם רוצים לשתות 2 כפות של חומץ תפוחים ביום, תוכלו להשתמש גם בתמצית חומץ תפוחים, שאותה קל יותר לצרוך. שימו לב שלחומץ תפוחים לוקח יותר זמן להשפיע על רמות הסוכר בדם משאר השיטות שצוינו, ומומלץ להשתמש בו למניעה יותר מאשר כפתרון.
 

רגיעה

אם אתם רוצים להעניק לגופכם דחיפה נוספת שתאפשר להוריד את רמות הסוכר בדם שלכם ללא מאמץ, תוכלו פשוט לשבת ולהירגע. למצב הנפשי שלנו יש השפעה לא מבוטלת על תהליכים המתרחשים בגוף, ובסעיפים הבאים תקבלו רעיונות שיאפשרו לכם להרגיש שלווים יותר ובו זמנית להפחית את רמות הסוכר בדם. 
איש שוכב על הדשא

12. הימנעו ממצבי לחץ

מצבים מלחיצים גורמים לגוף להפריש אפינפרין וקורטיזול, שמגבירים את ספיגת הסוכר בדם על מנת לספק לגוף את האנרגיה לה יזדקק ברגע המלחיץ בו הוא נמצא. אם אתם מרגישים חרדים, היעזרו בטכניקות הרגעה כמו מדיטציה ונשימות עמוקות כדי להוריד את רמות הסוכר בדם, או נסו את השיטות הזריזות הללו שיעזרו לכם להרגיש טוב יותר במהלך יום עבודה ארוך. 
 

13. שנו יותר

שינה טובה היא דרך פשוטה להפחית את תנודות האינסולין בגוף. הסוכרתיים שביניכם יכולים אפילו להבחין בכך שיש לכם ספירת סוכר גבוהה כשאינכם ישנים מספיק. למעשה, שינה לא טובה ורמות סוכר גבוהות בדם יוצרים ביחד מעגל אכזרי: ברגע שרמות הסוכר בדם גבוהות מדי, קשה להירדם, וכשקשה להירדם ולא ישנים טוב, רמות הסוכר עולות. אם תצליחו, נסו להפחית בפעילויות ששומרות עליכם ערים עד לשעות המאוחרות של הלילה כמו צפייה בטלוויזיה או צריכת קפאין בשעות הערב.
 
מקור תמונות: SuperFantastic
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: