maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

לטייל בלי כאבים - המלצות חשובות!

פסח הסתיים, האביב כבר פה והקיץ מעבר לפינה. עכשיו, כשמזג האוויר נאה והפריחה בשיאה, זה הזמן הטוב ביותר לצאת לטיולים ברחבי הארץ, בפארקים, בנחלים ובחורשות.
אנשים רבים שאוהבים לטייל נאלצים לוותר על החוויה בשל כאבי ברכיים. כאבי ברכיים הם תופעה נפוצה מאוד, שיכולה להיגרם מסיבות רבות, בינהן, חבלות, דלקות, מחלות, מאמץ יתר ושחיקה של המפרקים. ברוב המקרים, התוצאה של כאבים אלה פוגעת משמעותית בתפקוד היומיומי של הסובלים מהם.

על מנת שלא "תקרקעו" את עצמכם בבית ותוכלו גם אתם ליהנות מעונת הטיולים, צוות המטפלים של "אפוסתרפיה" מציע מספר המלצות שיעזרו לכם להתמודד עם כאבי הברכיים.

טיול

1. תרגילים על הבוקר
מצד אחד חשוב להקל על הברך הכואבת, אך מצד שני, מנוחה רבה מדי יכולה לגרום להידלדלות השרירים באזור הברך. מומלץ לבצע תרגילים לחיזוק השרירים באופן קבוע, ובימי טיול - לשים דגש על ביצוע תרגילים בבוקר, כאשר אתם עדיין במיטה. תרגילים אלה יקלו על הנוקשות הטבעית של הברך ויעזרו לכם כבר בצעדים הראשונים שתעשו, כמו גם בהליכה שמצפה לכם בהמשך המסלול.

2. עזרים חיצוניים
אל תתביישו להשתמש במקלות הליכה. אם יצא לכם אי פעם לטייל בהרים באירופה, בוודאי ראיתם את אלפי המטיילים שם, צעירים ומבוגרים גם יחד, נעזרים במקלות ספורט להליכה. מקלות אלה, הנקראים גם "מקלות נורדיים", מקלים את המאמץ והלחץ המופעל על הברכיים, מאחר והמאמץ מתחלק בין ארבעת הגפיים של הצועד. ההליכה עם מקלות אלה אינה שונה מהליכה רגילה, וכל אחד יכול להתרגל אליה מהר מאוד.

3. שימוש בקומפרסים קרים
במהלך יום הטיול, דאגו לקרר מפעם לפעם את הברכיים הדואבות באמצעות כריות קירור מיוחדות, בעזרת קרח עטוף במגבת, או באמצעות כל כרית קירור מאולתרת אחרת שתהיה נוחה לשימושכם. המטרה של קירור האזור היא להפחית את הכאבים, הגירויים והנפיחויות שאתם עלולים לסבול מהם בשל המאמץ המוגבר בו כרוך הטיול הרגלי. ההמלצה היא לעצור את הטיול אחת לשעה או שעתיים ולהניח את הקרח על הברך למשך כעשר דקות לפני שתחזרו לטיולכם. שימו לב כי מומלץ לא לקרר את האזור הכואב למעלה מעשר דקות, על מנת להימנע מגרימת פגיעות הקשורות לקירור יתר.

4. נעליים מתאימות
יש רגעים בחיים בהם צריך לשכוח לרגע מאופנה וממותגים ולהתמקד במה שחשוב באמת – הבריאות שלכם. נעלי טיולים חייבות להיות בראש ובראשונה נוחות לנעילה במשך שעות ארוכות, הן צריכות להיות סגורות ולתמוך בכף הרגל, והן צריכות להתאים לכם במידה. נעליים שלוחצות על אזורים שונים בכף הרגל ימשיכו לעשות זאת גם בזמן הטיול ויגבירו את הכאבים שתחושו.

5. נסיעה נכונה
במהלך הנסיעה ברכב (וגם בזמן טיסה), מומלץ שתשבו בצורה כזו שתיווצר זווית גדולה של למעלה מתשעים מעלות, בין גופכם לירך. כמו כן, השתדלו לשנות לעתים קרובות את הזווית בין הברך לירך, על מנת למנוע היווצרות נוקשות במפרק. המלצה נוספת היא לקום בכל חצי שעה וללכת הלוך ושוב לצורך חילוץ העצמות.

6. טיפול לטווח ארוך
כדי שתוכלו לטייל בחופשיות, חשוב לטפל בגורמים לכאבי הברכיים, וזאת על מנת להסיט את העומס מהמפרקים ולהביא להקלה משמעותית לטווח הארוך.

אפוסתרפיה היא פיתוח רפואי ישראלי מתחום האורתופדיה ורפואת הספורט, המבוססת על טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בכאבי ברכיים וגב. מטרת הטיפול היא להסיט את העומס מהמפרקים ולתרגל שליטה עצבית-שרירית נכונה, בעזרת מערכת הליכה ייעודית. מערכת ההליכה מותאמת לכל מטופל בהתאם למצבו, על ידי פיזיותרפיסט מומחה, כאשר השימוש במערכת ההליכה נעשה במסגרת השיגרה היומית, וללא צורך בזמן מיוחד לטיפול.

אפוסתרפיה מסיטה את העומס מהמפרק הפגוע ומאפשרת לימוד מוטורי של השרירים להטמעת תבנית תנועה נכונה. בדרך זו, הטיפול מפחית כאב ומשפר את התפקוד בבעיות מגוונות של ברך, ירך, קרסול וגב תחתון -  לטווח הארוך גם בהליכה ללא המערכת. 85% מהמטופלים מדווחים על הקלה משמעותית בכאב ושיפור בתפקוד תוך 5 שבועות.

במהלך הבדיקה שנערכת ע"י פיזיותרפיסט מומחה באפוסתרפיה ניתן לגלות את הגורם לכאבים, לקבל נתונים מדוייקים של מהירות ההליכה, אורך הצעד ומשקל נשיאת כל רגל, ולהתנסות בהליכה עם מערכת אפסותרפיה מותאמת אישית.

 

לבדיקת ייעוץ והתאמה חינם - לחצו כאן!

 

** האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי והוא בבחינת מידע כללי בלבד. כל המסתמך על האמור לעיל, מבלי לקבל חוות דעת רפואית על בסיס כל העובדות הרלבנטיות, עושה זאת על אחריותו בלבד.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: