maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

יתרונות בריאותיים בלפת שלא ידעתם בתוספת 3 מתכונים מעולים

 הלפת היא ירק שנהוג לחשוב כי ערכו התזונתי נמוך ולכן אין הרבה אנשים שמרבים לרכוש אותו במרכולים, אך אם הם היו מכירים את יתרונותיו הבריאותיים אין לנו ספק בכך שהמצב הזה היה משתנה. אז כדי לשנות את המצב ולהציג בפניכם את כל הדברים הנהדרים שהלפת יכולה לעשות עבור הגוף, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה. אחרי שתלמדו מדוע הלפת חשובה לבריאות העצמות, המערכת החיסונית ועוד שלל איברים בגוף שלכם, תוכלו להכיר גם 3 מתכוני לפת מפתיעים שיהפכו למנות המועדפות עליכם ועל בני משפחתכם.
 
יתרונות בריאותיים של לפת: לפת
 

הכירו את הלפת

הלפת היא ירק שורשי בעל צבע לבן-סגול שנהוג ליחסו למשפחת תפוחי האדמה והסלק, אך למעשה היא "בת דודה" של הברוקולי, הארוגולה והכרוב, ולא רבים יודעים שהיא נחשבת למזון על בעיני תזונאים רבים. בלפת ניתן למצוא חומרים מזינים המסייעים להרזיה, ויש לה יתרונות בריאותיים נוספים הכוללים בין היתר את שיפור פעילות הלב וכלי הדם, בניית עצם, שמירה על בריאות העין ומניעת התפתחות תאים סרטניים. בלפת, כמו בבני משפחתה, יש שפע של מינרליים וחומרים חשובים שהגוף צריך כדי לתפקד כראוי, כמו למשל סידן, זרחן, אשלגן, נתרן ומגנזיום, ויטמינים מסוג K ,E ו-C, בטא קרוטן וניאצין. ירק זה גם עשיר בסיבים תזונתיים והינו בעל ערך קלורי נמוך, עובדה שהופכת אותו לתוספת מושלמת לתפריט של אנשים שרוצים לרדת במשקל.

1. מונעת סרטן

כידוע הסרטן הוא אחד מהמחלות הקטלניות ביותר בעידן המודרני, לכן אם אתם מעוניינים לשלב מזונות שיעזרו לכם למנוע את הסיכוי לחלות בה, כדאי לכם להתחיל לאכול יותר לפת. מחקרים רבים מראים כי ללפת יש את היכולת לנקות רעלים מהדם שעלולים לגרום למחלות רבות, ובמיוחד סרטן. כמו כן הלפת עשירה בבטא קורטן ונוגדי חמצון שמקורם בוויטמינים C ו-E, שיש ביכולתם לסלק רעלים בעלי פוטנציאל גבוה להפוך תאים בריאים לסרטניים.

2. מונעת דלקות

אם אתם סובלים מדלקות כרוניות, כדאי מאוד שתתחילו לאכול לפת. לירק המופלא הזה יש תכונות אנטי דלקתיות חזקות בזכות חומצת אומגה 3 וויטמין K, שהם חלק מהחומרים העיקריים שמובילים להרגעת הדלקת, בייחוד במקרים של דלקת מפרקים וטרשת עורקים. כמו כן הם אחראיים גם לשמירה על הבריאות הכללית של הגוף, ומסייעים בשיפור כושר הקשב והריכוז אצל ילדים והפחתת רמת חומצות השומן בגוף.

3. בונה עצם

מתברר שללפת יש יתרונות בריאותיים מעולים שעוזרים לשמור על בריאות עצמות הגוף שלנו, וזאת בזכות הרמות הגבוהות של הסידן והאשלגן המצויים בירק. מינרלים אלו מגבירים את הצמיחה של העצם ויוצרים רקמה מלאה וחזקה יותר. בזכות השפעתם, על ידי צריכה קבועה של לפת ניתן להוריד את הסיכויים לחלות במחלות כגון דלדול עצם ודלקת מפרקית שיגרונית.
יתרונות בריאותיים של לפת: יחידות של לפת
 

4. מחזקת את מערכת החיסון

שורש הלפת מכיל כמות גבוהה של ויטמין C, שנחשב לאחד החומרים המזינים והטובים ביותר לחיזוק המערכת החיסונית בגוף. הוספת ירק זה לסוגי מאכלים רבים על בסיס יומי תעזור לגוף להילחם ברדיקלים חופשיים שמזיקים לו, ותגביר את תהליך ייצור תאי הדם הלבנים אשר יובילו להקטנת הסיכוי לחלות בסוגים שונים של מחלות.

5. מסייעת למערכת העיכול ולמאמצי הרזיה

הלפת נחשבת לירק דל קלוריות, אך היא עשירה בחומרים מזינים, ובשל כך היא נחשבת למזון מומלץ ופתרון נהדר לכל המעוניינים לטפל בבעיה של כמה קילוגרמים מיותרים. הלפת מכילה כמות נאה של סיבים תזונתיים, 3.1 גרם ליתר דיוק בלפת אחת, התורמים לשיפור תהליכי העיכול ותפקודה הכללי של מערכת העיכול. בנוסף, בלפת יש בסך הכל 22 קלוריות ל-100 גרם, מה שהופך אותה למזון מאוד דיאטטי.
יתרונות בריאותיים של לפת: לפת לבנה

6. משפרת את זרימת הדם ומפחיתה לחץ דם

בלפת יש תרכובות אנטי דלקתיות רבות שבין השאר מסייעות לעיכול ומעודדות את הפרשת מיצי המרה מן הכבד. המיצים האלו מורידים את רמת השומנים בדם ומונעים היווצרות של כולסטרול מסוכן בכמויות גבוהות. כמו כן יש בלפת חומצה פולית המועילה לבריאות הלב וכלי הדם. שילוב שני היתרונות האלו מוביל לכך שמי שאוכל לפת מוריד את הסיכוי שלו לחלות במחלות לב שונות וחמורות.

7. מסייעת לשמור על עיניים בריאות

הלפת היא מקור עשיר של לוטאין (Lutein) וקרוטנואיד (Carotenoid) המועילים מאוד לבריאות העיניים. הלוטאין הופך את הלפת לאחד מהירקות הטובים ביותר לשמירה על בריאות העיניים שלכם, ישנם אף מחקרים שהראו כי בכל כוס של לפת קצוצה יש יותר מ-7,000 מיקרוגרם של לוטאין שהם כ-70% מהצריכה היומית המומלצת של הרכיב הזה, שמגן עלינו מפני אובדן ראייה.

3 מתכונים מצויינים וטעימים עם לפת

 
מתכון לתבשיל קדירת לפת וקרישה מוקרמות עם גבינה כחולה
הלפת ידועה בטעמה הייחודי וביכולתה לספוח אליה טעמים שונים ומגוונים, והכרישה שמצטרפת אליה במתכון הבא נותנת עקיצה חיננית לתבשיל הקדירה החלבי הנהדר הזה, שמוקרם ברוטב בשמל מגבינה כחולה, נמסה ומגרה.
מתכון לתבשיל קדירת לפת וקרישה מוקרמות עם גבינה כחולה מקור תמונה: naturalcomfortkitchen
רכיבים לבשמל גבינה כחולה:
חלב - 1 כוס
טימין - 2 גבעולים
פלפל שחור - 2 (פלפלים שלמים לא טחונים)
שן שום - 1 (כתושה)
בצל ירוק - 2 כפות (חתוך קטן ודק)
חמאה - 2 כפות
גבינה כחולה - 60 גרם (גורגונזולה או כל סוג אחר)
שמנת מתוקה - ¼ כוס
אגוז מוסקט - מעט (מגורר או טחון)
מלח - לפי הטעם
פלפל לבן - לפי הטעם
קמח - 2 כפות
רכיבים לתבשיל קדירה:
שום - 1 (קלוף וחצוי)
חמאה - 1 כף
כרישה - 3 יחידות (גדולות, חלקים לבנים פרוסים בעובי של 1 ס"מ)
לפת - 1.3 ק"ג (קלופים, חתוכים לרבעים ופרוסים לעובי של 1 ס"מ)
טימין - 4 גבעולים
מלח - לפי הטעם
פלפל לבן - לפי הטעם
מתכון לסלט לפת ודלעת בשילוב פקאנים וחמוציות
סלט או ממתק? כבר לא צריך לבחור! הכירו את המתכון לסלט לפת, דלעת ופיצוחים עם תיבול מתקתק שיעלה לכם חיוך גדול על השפתיים לאורך כל היום.
מתכון לסלט לפת ודלעת בשילוב פקאנים וחמוציות מקור תמונה: paleoleap
רכיבים לסלט לפת:
דלורית - 1 (קלופה וחתוכה לקוביות קטנות עד בינוניות)
לפת - 1 (קטנה, קלופה וחתוכה לקוביות קטנות)
חמוציות - 1 כוס (טריות או מיובשות)
אגוזי פקאן - 1 כוס (קצוצים גס)
קינמון - 1 כפית (טחון)
הל - קמצוץ
אגוז מוסקט - ¼ כפית
שמן זית - 2 כפות
פטרוזיליה - חופן (לקישוט)
מתכון טבעוני לפסטת לפת ברוטב קשיו

אתם יכולים להכין רוטב אלפרדו חלבי רגיל, אבל כאן מובא לפניכם רוטב טבעוני למקרה שתרצו להכין מנה שהיא פרווה. הלפת, שבדרך כלל נאפית או נצלית, מקבלת כאן תפקיד חדש ומפתיע!

רכיבים לספגטי לפת:
לפת - 1 (גדולה וקלופה)
שמן זית - 1 כף
שמן זית - 1 כף
שיני שום - 2 (קצוצות)
חומץ לבן - 2 כפות
רכיבים לרוטב קשיו טבעוני:
אגוזי קשיו - 2 כוסות (שהושרו במים למשך שעה לפחות וסוננו)
מים - 2 כוסות
מיץ לימון - 2 כפות
שמרי בירה - 3 כפות (להשיג בחנויות ומרכולי הטבע)
אבקת שום - 1 כף
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ½ כפית (גרוס)
אגוז מוסקט - מעט (⅛ כפית, מגורד)

 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: