maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 מאכלים שמומלץ להימנע מהם בבוקר

  כולנו מכירים את האמרה שלפיה ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, ומומחים רבים גם ממליצים שזו תהיה הארוחה הדשנה ביותר ביום. אמנם יש בסיס מוצק לטענה הזו, אך אנשים רבים צורכים קלוריות מרובות בבוקר בלי לשים לב לאיכות שלהן, וזה עלול לגרום לבעיות בריאותיות לא פשוטות במקום לעזור לפתוח את היום ברגל ימין. ארוחת הבוקר צריכה להיות מאוזנת, להכיל את כל אבות המזון ולספק לנו אנרגיה לשאר היום, ולכן חשוב שהיא תהיה איכותית ולא רק דשנה. כדי שנוכל להבטיח שזה יהיה המצב, מומלץ להימנע מ-10 המאכלים הבאים בארוחת הבוקר, שכן הם עלולים להיות בעלי השפעה הפוכה מזו שאנחנו שואפים לקבל. 
 
מזנון של ארוחת בוקר
 

1. פנקייק

פנקייק (או קרפ, חביתית וכדומה) הוא מנה אהובה, מתוקה וקלה להכנה, ולכן רבים בוחרים בה לארוחות הבוקר שלהם. למרבה הצער, המאכל האהוב הזה עלול להזיק לכם אם תאכלו אותו בבוקר, שכן הוא גורם לעומס על מערכת העיכול של גופכם, מה שעלול לגרום לעייפות, וכן לבעיות בריאותיות שונות. מרבית המוצרים האלו שנמכרים בחנויות ובמסעדות מכילים קמח מעובד שלא מטיב עם הגוף, וגם גורמים לעמידות להורמון הלפטין שמסמן לגוף שהוא שבע. כשהגוף נהיה עמיד להורמון הזה, אנשים אוכלים יתר על המידה מפני שמנגנון הרעב-שובע שלהם משתבש והם לא יודעים להבחין בין שני המצבים. יתרה מזאת, הסוכר שיש בפנקייקים ובסירופים שמצוותים אליהם, עלול להביא לעלייה חדה ברמות הסוכר שתוביל לתנגודת לאינסולין, מה שמתפתח לעתים לסוכרת.

2. חטיפי גרנולה

רבות דובר בשנים האחרונות על היתרונות של שיבולת השועל, מה שנתן לאנשים את הרושם המוטעה שכל מאכל שמכיל אותה הוא בריא. זה כולל, בין היתר, חטיפי גרנולה ואנרגיה שונים המכילים שיבולת שועל, פירות יבשים, שוקולד לא ממותק ורכיבים אחרים שנותנים אשליה של בריאות גדולה באריזה קטנה. למרות ההבטחה הזו, קשה לומר שהחטיפים הללו בריאים כמו שהיינו רוצים, שכן הם מכילים רכיבים רבים שאינם מיטיבים עם גופנו. ראשית כל, יש בהם רמות גבוהות של סוכר שנועדו להמתיק את שיבולת השועל ושאר הרכיבים בחטיפים. מלבד סוכר מזוקק, חטיפי גרנולה רבים מכילים גם סירופ סוכר ממותק, מה שרק מוסיף לכמויות הסוכר הגבוהות ממילא, וכן חומרי טעם וריח וחומרים משמרים. זה אמנם מפתה לשלוח יד לחטיפים הללו כשאתם ממהרים בבוקר ולא רוצים לוותר על משהו לאכול, אך קריאה של האותיות הקטנות והרכיבים שהם מכילים תרתיע אתכם מלעשות זאת ותגרום לכם להעדיף אפשרויות בריאות יותר.
חטיפי גרנולה
 

3. שייקים של פירות

שייקים של פירות סחפו את כולנו בשנים האחרונות בזכות הפרסום החיובי שהם זכו לו, והעובדה שהם מכילים רכיבים טבעיים בלבד. זה אמנם נכון שאכילת פירות בבוקר תספק לגופכם כמות נאה של וויטמינים, מינרלים, סוכרים טבעיים וסיבים תזונתיים, אך חשוב לצרוך אותם במידה. כשמכינים שייקים של פירות, בדרך כלל מכניסים לתוכם פירות רבים כדי שתצא כמות מספקת של נוזל. במקרים הללו הגוף מקבל "מכת" סוכר שלא מיטיבה עמו, וגורמת לזינוק של רמות הסוכר בגוף, מה שעלול לגרום לסוכרת. זה נכון באופן חלקי לגביי שייקים שמכינים בבית, אך אלו שנרכשים בחנויות ודוכנים המתמחים בהכנת המשקאות הללו מסוכנים פי כמה וכמה. ברבים מהמקומות הללו מוסיפים כמה כפיות של סוכר כדי להמתיק את השייקים אף יותר ולהפוך אותם למושכים וטעימים יותר. אם אתם אוהבים לשתות את ארוחת הבוקר שלכם, העדיפו לרכוש או להכין כוס קטנה יותר של שייק, ושלבו בה גם ירקות ולא רק פירות כדי שלא לגרום לזינוק ברמות הסוכר בגופכם.

4. מיץ תפוזים

זהו משקה אהוב נוסף בבוקר שרבים מעדיפים על פני שייקים בגלל המחשבה שהוא מכיל כמויות סוכר קטנות לעומתם. המחשבה הזו פופולרית למדי אך שגויה לחלוטין, שכן כוס אחת של תפוזים מכילה 36 גרם סוכר, שהם שווי ערך ל-9 כפיות סוכר! גם כאן הבעיה טמונה בכמויות הגדולות של הפרי שצריך כדי להכין כוס אחת של מיץ שאמורה להיות מזינה ובריאה. המיצוי של המיץ בלבד גורם גם לאובדן של הסיבים התזונתיים שמצויים בבשר שלו, ולכן עדיף לבחור לאכול תפוז טרי אחד במקום לשתות את המיץ של לפחות 7 תפוזים שנמצאים בכוס משקה אחת.
מיץ תפוזים בכוס זכוכית

5. לחם/לחמניות עם ריבה

אנשים רבים אוהבים לפתוח את הבוקר במאפה מתוק שמצוותת לו ריבה בטעמים, אך כמו שהשילוב הזה טעים, כך הוא מזיק. שני הרכיבים בארוחת בוקר מסוג זה מכילים כמות סוכר גבוהה שאינה מיטיבה עם הגוף, ובנוסף לסוכר הזה, הלחם או הלחמניות מכילים לרוב קמח לבן שלא מומלץ לצרוך אותו בבוקר. הארוחה הקטנה הזו מכילה כמות קלוריות גבוהה במיוחד, ולא מומלץ להתחיל כך את הבוקר, במיוחד כשמדובר בקלוריות ריקות שלא מכילות רכיבי תזונה חיוניים לגוף.

6. טוסט צרפתי

קשה למצוא אדם שיוכל לעמוד בפני טוסט צרפתי שעשוי מלחם טרי המטוגן בביצה וחמאה נימוחה. זה אמנם מזון מנחם שגורם לתחושה חיובית בשעות הבוקר, אך הטוסט התמים לכאורה הזה לא יועיל לכם במהלך היום. אכילה של אוכל מטוגן בבוקר עלולה לגרום לכם לצרבת לא נעימה, וכשמצוותים את זה לכמויות הקמח הלבן שנמצאות בלחם ומכילות גלוטן שמתנהג כמו דבק בקיבה, הפיתוי נראה פחות גדול.
טוסט צרפתי על צלחת עם קוביית חמאה וסירופ

7. דגני בוקר

הורים רבים מדי ממהרים למלא קערות בדגנים וחלב בגלל הפרסומות הרבות של החברות המייצרות אותן המבטיחות שפע של וויטמינים ומינרלים, דגנים מלאים וכל טוב באריזה אחת. אך לפני שאתם ממהרים לרכוש דגני בוקר, כדאי שתדעו שמלבד כמות סוכר גבוהה, המאכלים האלה מכילים גם רכיבים בשם לקטינים שבני האדם לא יכולים לעכל, ושאכילה מרובה שלהם עלולה לגרום לבעיות עיכול בהמשך הדרך. בנוסף, לקטינים עלולים לפגוע במעטפת הפנימית של הקיבה שרגישה במיוחד בבוקר, כשאין אוכל או נוזלים שיגנו עליה לאחר שנת הלילה ולכן מומלץ לוותר על דגני בוקר ולנסות חלופות בריאות יותר כמו שיבולת שועל עם ממתיקים טבעיים.

8. קרואסונים ומאפים אחרים

אין כמו מאפה חם ומתוק לארוחת הבוקר לצד הקפה או התה, וכולנו חוטאים באכילה של בורקס או מאפים אחרים בבוקר יותר ממה שאנו צריכים. המאפים הללו מכילים כמויות גבוהות של סוכר ושומנים שגורמים לעייפות, וכן קמח לבן מזוקק שעלול לגרום לחוסר איזון במערכת הרעב-שובע. בנוסף לכך, מאפים רבים מכילים שמנים צמחיים וגם מרגרינה שגורמים לדלקות ברחבי הגוף שמביאות לכאבים לא נעימים שמפריעים לסדר היום שלנו, ובמשך הזמן עלולים להחמיר.
קרואסונים בסלסלת קש

9. יוגורט בטעמים

יוגורט ביו טבעי מכיל חלבונים, סידן וחיידקים ידידותיים שמיטיבים עם הגוף, אך לא תמיד נזכה בכל הדברים האלו אם נפתח את היום עם יוגורטים בטעמים. במוצרים שכאלה המכילים רכזי פרי בטעמים שונים, פירות יבשים ועוד, אפשר למצוא הרבה הפתעות לא נעימות כמו כמות סוכר גבוהה, חומרי טעם וריח ומלאכותיים, וכן חומרים מייצבים שונים. החומרים הללו עלולים לגרום לנזק תאי, ולכן לא מומלץ לצרוך אותם בכמויות גדולות, בייחוד לא בבוקר.

10. דילוג על ארוחת בוקר

מומחים מסכימים שעדיף לאכול משהו קטן בבוקר כדי "לאתחל את המערכות" שלנו מאשר לא לאכול כלום. לאחר שהגוף שרוי בצום במהלך הלילה, זה חשוב להעניק לו רכיבי תזונה חשובים כמו סיבים, דגנים מלאים, וויטמינים ומינרלים, על מנת שיוכל לתפקד כהלכה במהלך היום. אנשים רבים נוטים למהר ולדלג על ארוחת הבוקר במחשבה שלא יקרה דבר אם יעשו זאת, אך במהלך היום אותם אנשים מרגישים עייפים, חסרי אנרגיות וגם נוטים לאכול יתר על המידה בארוחות אחרות. כדי למנוע זאת, השתדלו להכין לעצמכם ארוחת בוקר קטנה בערב, או לאכול משהו קטן כמו יוגורט ממותק בדבש כדי שגופכם יקבל כמות קלוריות מינימלית כדי להתחיל לפעול כמו שהוא צריך. 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: