print header

אוסף מתכונים לשייקים ומשקאות בריאות במיוחד לתקופת הסתיו

הסתיו מכניס לחיים שלנו משבי רוח מרעננים, מראות נפלאים של עלי שלכת ברחובות העיר וגם ירקות ופירות שונים שנמצאים בתקופה הזאת בשיא עונתם וזהו הזמן הטוב ביותר ליהנות מהם. אנחנו מדברים כמובן על האבוקדו, הסלק, הגויאבות, הדלעת, השומר ועוד... מכל הרכיבים האלו אפשר להכין מגוון רחב של מנות ומאכלים, אך הדרך הכי קלה ומהירה ליהנות מהטעם והיתרונות שלהם היא בעזרת שייקים פשוטים ומשקאות בריאים. בכתבה הבאה אספנו עבורכם 8 מתכונים לשייקים שכאלה, מהם תוכלו ליהנות לאורך הסתיו ובכל הזדמנות אחרת שבה תוכלו למצוא בחנויות את הפירות והירקות האלו.

מתכון לשייק דלעת

רבים מאיתנו ודאי לא מכירים הרבה שימושים לדלעת מלבד להכנת מרקים, אך חבל "לבזבז" את הסתיו שבו הירק הכתום הזה נמצא בשיא עונתו ולא להכין בעזרתו מנות נוספות. השייק הפשוט שלפניכם הוא מקום מצוין להתחיל בו, מפני שהוא דורש מעט מאוד מאמץ ורק דקות ספורות של עבודה. בסיום תוכלו ליהנות משייק מרענן עם טעם עשיר ומתקתק שניתן להתאים להעדפה האישית שלכם ושיעניק לגופכם הרבה רכיבים תזונתיים חשובים בזכות תוספת של זרעי פשתן, תבלינים בריאים ובננה.

מתכון לשייק דלעת מקור תמונה: budgetbytes.com
רכיבים למתכון לשייק דלעת:
מחית דלעת - ⅓ כוס (לאחר קילוף, הרתחה ומעיכה, או קנויה)
בננה - 1 (קפואה ומקולפת)
קינמון - ⅛ כפית
פלפל אנגלי - ⅛ כפית
חלב - 1 כוס (ניתן להשתמש בתחליף טבעוני לפי הטעם)
תמצית וניל - ¼ כפית
סוכר חום - 1 כפית
קצפת - לקישוט (לא חובה)
מתכון לשייק רימונים

סביר להניח שאתם מקשרים את פרי הרימון עם ראש השנה יותר מכל דבר אחר, אך הוא נמצא בשיא העונה שלו גם במשך ימי הסתיו שבאים אחרי החג הזה, והוא נותר בריא וטעים בדיוק כפי שרבים אוהבים. כדי להכין שייק על בסיס הרכיב הזה צריך בסך הכל להכניס את זרעי הרימון לבלנדר ביחד עם שאר הרכיבים שבמתכון שאתם עומדים לקרוא, ולפעול לפי ההוראות הקצרות שמופיעות בהמשך. שתו לרוויה והגוף שלכם יגיד לכם תודה!

מתכון לשייק רימונים מקור תמונה: acouplecooks.com
רכיבים למתכון לשייק רימונים:
אננס - 1 כוס (קוביות, קפואות)
בננה - 1 (בטמפרטורת החדר, מקולפת וחתוכה בגסות)
קרח - 1 כוס
יוגורט יווני - ⅓ כוס (ניתן להמיר בחלב קוקוס)
מתכון לשייק אבוקדו וקיווי

זה תמיד תענוג לגלות משקה מיוחד חדש כמו זה שמוצג במתכון הבא לשייק אבוקדו-קיווי טעים ובריא. האבוקדו מכיל אנזימים המסייעים לגופנו לספוג ויטמינים בצורה טובה יותר, ולכן הוא משמש כהכנה מעולה ליום חדש ומלא בריאות. בנוסף, האבוקדו נחשב לאחד ממנקי הפה הטבעיים הטובים ביותר, כיוון שהוא מחסל ריחות רעים.

רכיבים לשייק אבוקדו וקיווי:
אבוקדו - ½ (בשל וגדול)
קיווי - 2 (קלופים)
מיץ ליים - ¼ כוס (טרי או שניתן גם להשתמש במיץ לימון בתוספת ¼ כפית סוכר חום)
מיץ תפוזים - ¼ כוס (ניתן להשתמש גם בחלב להשגת מרקם עשיר יותר)
דבש - ½ כפית (לפי הטעם)
מתכון לשייק שומר ואגס

למרות שהשומר הוא לא רכיב נפוץ בשייקים, הוא מוסיף למתכון הסתווי שלפניכם שפע של טעם ויתרונות בריאותיים. כדי בכל זאת להכניס לשייק טעם קצת יותר מוכר ומתקתק, "כוכב" אחר של העונה הזאת בא לעזרה וזהו כמובן האגס. תוסיפו לזה נגיעה של כורכום ומי קוקוס עדינים, וקיבלתם מתכון שמתאים לכולם; שומרי משקל, חובבי בריאות, רגישים ללקטוז, טבעוניים ועוד... גם אם אתם לא משתייכים לקבוצות האלו עדיין כדאי לכם לנסות את המשקה הזה, כי מדובר בשייק יוצא דופן שעכשיו זה הזמן הכי טוב לנסות!

מתכון לשייק שומר ואגס מקור תמונה: thehealthytart.com
רכיבים למתכון לשייק שומר ואגס:
שומר - 1 (ללא השורש והעלים, חתוך גס)
אגסים - 2 (ללא גרעינים, חתוכים גס)
מי קוקוס - ¼1 כוסות
מים - ¼1 כוסות
כורכום - 1 כפית
דבש - לפי הטעם (לא חובה, ניתן להשתמש בממתיק חלופי)
מתכון לשייק סלק, גזר ובטטה

מצאנו עבורכם מתכון למשקה עם מראה מגרה ושם מתאים -  פינק ליידי, בשל צבעו האדום עז. השייק מורכב משלושה ירקות, יעיל לחיזוק המערכת החיסונית, שיפור גוון העור והמרצת הגוף בשפע של בטא קרוטן. הכינו אותו עבור עצמכם כשהטמפרטורות יורדות, ותתנו לגוף שלכם חיזוק חשוב שיעזור לשמור על בריאותכם. 

רכיבים לשייק פינק ליידי:
סלק - 1 (בינוני, שטוף וחתוך לריבועים)
גזרים - 5 (גדולים, שטופים וקלופים)
בטטה - 1 (בינונית, שטופה, קלופה וחתוכה לריבועים)
מתכון לשייק צנוניות ומלפפון

למרות שאנחנו רגילים לחשוב על שייקים כפינוק מתקתק, יש גם גרסאות בעלות טעמים מעודנים יותר שמדגישות את הטעם הטבעי של חומרי הגלם. זה בדיוק המצב במתכון שלפניכם, שמבוסס על הצנוניות הנהדרות שאפשר לראות על מדפי החנויות בסתיו. בעזרת כמה רכיבים נוספים שסביר להניח כי כבר יש לכם בבית ושקל מאוד למצוא בחנויות, תוכלו להכין משקה בריא שירגיע את התיאבון שלכם ויעזור לכם לשמור על המשקל.

מתכון לשייק צנוניות ומלפפון מקור תמונה: eatsmarter.com
רכיבים לשייק צנונית ומלפפון:
מלפפון - ½ גדול או 1 בינוני
יוגורט טבעי - 200 גרם
חלב מלא - 50 מ"ל
מלח - קמצוץ
פלפל לבן - קמצוץ
בצל ירוק - לקישוט (לא חובה)
מתכון לשייק סלק ואוכמניות

הגוון העז של הסלק הופך את מתכון השייק שלפניכם למושך במיוחד לעין וגם לבלוטות הטעם. טעימה מהמשקה הזה תאפשר לכם ליהנות מטעמו המתקתק-אדמתי של הסלק שיכניס לגופכם וויטמין B, אשלגן וחומצה פולית בצורה טבעית. הסלק מכיל גם חומצה ניטרית שמשפרת את זרימת הדם בגוף ובכך מסייעת להוריד לחץ דם גבוה ללא צורך בתרופות. בניגוד לשייקים אחרים שמכילים מיץ סלק עתיר בסוכרים, האינדקס הגליקמי של השייק הבא הוא נמוך יחסית מפני שהוא מכיל רק ⅓ כוס סלק.

מתכון לשייק סלק ואוכמניות מקור תמונה: rd.com
רכיבים לשייק סלק ואוכמניות:
חלב שקדים - 1 כוס (לא ממותק - ניתן להמיר בחלב אורז/חלב קוקוס/ חלב צמחי אחר לבחירתכם)
אוכמניות - ½ כוס (קפואות)
סלק - ⅓ כוס (קצוץ)
מיץ ליים - מ-2 ליים
זרעי צ'יה - 1 כף
מתכון לשייק גויאבה טרופי

ריחה של הגויאבה הוא חלק בלתי נפרד מהגעת הסתיו עבור מי שאוהב את הפרי הירוק-אדמדם הזה, ואם אתם חלק מהקבוצה הזאת, יש לנו בשבילכם מתכון פשוט למשקה עם טעם קוקוס-לימון עשיר ומהנה. כדי להכין אותו אין באופן עקרוני שום צורך בבלנדר, מה שהופך אותו לקל ומותאם מאוד לאלו שאין להם כוח להוציא את המכשיר הזה מהארון, למרות שניתן כמובן להכין אותו גם בדרכים חלופיות. מה שחשוב זה שבסופו של דבר יהיו לכם 2 כוסות משקה גויאבה בריאות ומלאות בטעם נהדר שיעזור לכם לחגוג את הגעת הסתיו!

מתכון לשייק גויאבה טרופי מקור תמונה: alphafoodie.com
רכיבים למכון לשייק גויאבה טרופי:
חלב קוקוס - ½1 כוסות (ניתן להחליף בתחליף חלב אחר)
ליים - 1 (או לימון)
גרידת ליים - קמצוץ (או לימון - לפי הטעם)
סירופ מייפל - 1 כף (או ממתיק דומה)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם: Google
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם: Google
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.