maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 יתרונות בריאותיים של הקיווי ומתכון מפתיע לשייק טעים ובריא

 
מרבית האנשים אשר אוכלים את פרי הקיווי נוהגים להסיר את הקליפה וליהנות מטעמו ומיתרונותיו הבריאותיים, אך מתברר שתוכלו לספק לגופכם הרבה יותר ויטמינים וחומרים מזינים אם תקפידו לאכול גם את הקליפה עצמה... אתם מוזמנים להתוודע ל-9 היתרונות הבריאותיים של הפרי הסיני הנהדר הזה, וברגע שתבחרו לתת גם לקליפה הזדמנות להשתלב בתפריט התזונתי שלכם, תוכלו להגביר את ההשפעות החיוביות על גופכם בן רגע – במיוחד לאחר שתנסו את המתכון הנהדר שבסוף הכתבה... 
יתרונות בריאותיים של הקיווי
 

1. מקור נהדר לוויטמין C

אם התרגלתם עד כה לצרוך לימונים ותפוזים על מנת לקבל מנה ראויה של ויטמין C, כדאי שתחשבו להכניס פרי אחר לתפריט שלכם. זאת מאחר שהקיווי מכיל 93 מ"ג מוויטמין חיוני זה בכל מנה של 100 גרם, כמעט פי שניים מלימונים ותפוזים, כך שקיווי אחד בלבד מכיל קרוב ל-100%  מכמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C עבור אדם מבוגר. 

2. מסייע להילחם במחלות לב

אכילת 2 קיווי ביום עשויה להפחית את הסיכוי לסבול מקרישת דם בכ-18% ובנוסף להפחית את רמות הטריגליצרידים בגוף בכ-15%, כשרמה גבוהה במיוחד של תרכובת זו עלולה לגרום למחלות לב, אירועים מוחיים, דלקת לבלב וכן הצטברות של שומן במקומות לא אופייניים. אנשים רבים נוטים לצרוך תרופות כאלה ואחרות על מנת למנוע היווצרות של קרישי דם, מה שלא פעם גורם לתופעות לוואי רבות כדוגמת דלקות ודימום פנימי. לפיכך, חשוב לדעת כי הקיווי ניחן באותם יתרונות שמונעים קרישה, ללא תופעות לוואי כלל.
יתרונות בריאותיים של הקיווי

3. מסייע לפעילות מערכת העיכול

פרי הקיווי מכיל אנזים בשם אקטינידין, אשר ידוע בשל יכולתו לסייע בפירוק חלבוני מזון שמצויים במזונות כדוגמת גבינות וביצים עוד בקיבה, לפני שהוא מגיע למערכת המעי. אנזים זה מסייע גם לעיכול החלבונים בגוף, ולפיכך יכול לסייע לאנשים הסובלים מתסמונת המעי הרגיז.

4. מונע ניוון מקולרי ובעיות עיניים אחרות

ניוון מקולרי הנו הגורם המוביל לאובדן ראייה בקרב אנשים מבוגרים, אך מתברר שאין שום סיבה לראות בנתון זה גזירה משמיים. מחקר שנערך בשנת 2004 על למעלה מ-110,000 נשים וגברים מצא כי אכילת 3 פירות או יותר ליום (כדוגמת קיווי) מפחיתה את הסיכוי לסבול מניוון מקולרי בכ-36%. הסיבה לכך ככל הנראה טמונה ברמות הגבוהות של לוטאין וזיאקסנטין שבקיווי ופירות דומים. אלו הם שני כימיקלים טבעיים המצויים בעין האנושית ותורמים לתקינותה אשר יש לספקם לגוף באמצעות מזון, מאחר שאין לנו אפשרות לייצרם באופן טבעי. 
יתרונות בריאותיים של הקיווי
 

5. מגן על ה-DNA מפני נזק

מחקר שפורסם בכתב העת הלאומי לבריאות בארה"ב הראה כי שילוב ייחודי של נוגדי חמצון המצויים בקיווי מסייע להגן על ה-DNA של התא מפני נזק חמצוני. צריכה של 3-2 קיווי ביום תוך הקפדה על פעילות ספורטיבית קבועה יכולה להוביל לפעילות מוגברת של נוגדי חמצון וכן לכמות גבוהה יותר של ויטמין C שתיספג בגוף, מה שהכרחי עבור מניעת נזקי חמצון. 

6. מקל על תסמיני אלרגיה ואסטמה אצל ילדים

מחקר שנערך בקרב 18,000 ילדים בדרום איטליה מצא כי אכילת קיווי ופירות נוספים מפחיתה את הסיכוי לחוות התקף אסטמה, כמו גם את כמות השיעולים וה"צפצופים" בנשימה במהלך הלילה. הילדים שצרכו 7-5 מנות קיווי בשבוע הפחיתו את כמות הפרעות הנשימה בכ-44%, את חומרת קשיי הנשימה בכ-32%, וכן את כמות השיעולים ב-27%. קיווי אמנם לא יכול לרפא אסטמה או אלרגיה, אך אין ספק כי ביכולתו להקל על התסמינים המעיקים שמלווים את הבעיות האלו. 
יתרונות בריאותיים של הקיווי

7. מאזן את לחץ הדם

100 גרם של קיווי, מנה של פרי וחצי או 2 פירות, מכילים 312 מ"ג אשלגן, מינרל שמסייע לשמור על האלקטרוליטים בגוף באיזון על ידי נטרול השפעות הנתרן. חשוב לציין כי חוסר איזון אלקטרוליטי מהותי עלול להוביל לבעיות עצביות או לסיבוכים לבביים כמו גם לחוסר איזון בלחץ הדם, כך שחשוב לספק לגוף כמות נאותה של אשלגן.

8. משפר את מראה העור

אם מאסתם בטיפולים יקרים שמבטיחים לשמור על מראה עור פנים יפה וזוהר לאורך זמן, כדאי לכם לתת לקיווי הזדמנות להוכיח את יעילותו בתחום. כל שעליכם לעשות הוא לחתוך את הקיווי למספר פרוסות ולהניח אותן על העור, והוויטמינים המצויים בו (C ו-E) ימנעו מעור הפנים ליפול וישמרו על מראה צעיר וחיוני. 
יתרונות בריאותיים של הקיווי

9. מטפל בהפרעות שינה

אם גם אתם מתקשים להירדם בלילה ודאי תשמחו לשמוע כי מחקר שנעשה באוניברסיטת טייפה בטאיוואן מצא כי פרי הקיווי מכיל נוגדי חמצון וסרוטונין, אשר עשויים לסייע בהתמודדות עם הפרעות שינה. כל שעליכם לעשות הוא לאכול או לשתות קיווי שעה אחת לפני הליכתכם למיטה, וכך תזכו בשינה ערבה ונעימה.

הפקת מרב היתרונות של הקיווי באמצעות קליפתו

כפי שצוין קודם לכן, תוכלו להכפיל את היתרונות הבריאותיים שהקווי מציע אם תבחרו לצרוך אותו יחד עם הקליפה, זאת מאחר שקליפתו מכילה מרכיבים אנטי-דלקתיים, אנטי-אלרגניים ואנטי-סרטניים שתורמים רבות להתפתחות גוף בריא וחזק. 

על מנת שתוכלו לנצל את מרבית היתרונות הבריאותיים שיש לקיווי להציע, מומלץ לשפשף את הקליפה עם מטלית נקייה או להשרות אותו במשך מספר דקות בקערת מים עם מעט חומץ לבן, ולאחר מכן לשטוף את הפרי ביסודיות. פעולת הניקיון הינה חשובה מאחר שלכלוך וחומרי הדברה עלולים להיתפס בשערות הזעירות של קליפת הקיווי, מהם נעדיף להימנע. לאחר שתשטפו היטב את הפרי תוכלו להכניסו בשלמותו לבלנדר, להוסיף מרכיבים בריאים נוספים וכן להמתיק את המשקה עם מעט דבש או סירופ מייפל טהור, או שפשוט תוכלו להיעזר במתכון הבא:

שייק קיווי ומלון

יתרונות בריאותיים של הקיווי
רכיבים:
  • קיווי חתוך למספר פרוסות יחד עם הקליפה
  • 2 פלחי מלון
  • 6-5 ענבים
  • כוס חלב שקדים (או כל תחליף חלב שתבחרו)
  • ½ כפית דבש 
  • ½ כוס שבבי שיבולת שועל
  • תוכלו להוסיף ממתיק טבעי נוסף במידת הצורך

הוראות הכנה:

1. הכניסו את כל הרכיבים לבלנדר, וערבלו היטב עד לקבלת תערובת אחידה.

2. מזגו את השייק לכוס ולגמו בהנאה. 

 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: