maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

טיפים מועילים במיוחד להתמודדות פשוטה עם כאבים

הם עשויים לתקוף אותנו בסוף יום עבודה, לאותת על בעיה כאשר אנחנו עולים במדרגות או אפילו להוביל לכאבים במקומות נוספים בגוף שנתקשה להבין את מקורם. כאבי גב, צוואר, ברכיים או מפרקים הם כאבים שרבים מאיתנו נתקלים בהם לא פעם, כאשר בחלק מהמקרים הם עשויים להוביל לפגיעה של ממש באיכות החיים. במקום לחכות בקוצר סבלנות עד שגל הכאב יחלוף או ליטול כדור נוגד כאבים, כדאי שתכירו את הטיפים המועילים הבאים, שהם יעילים לטיפול בכאבים נקודתיים כמו גם במניעת כאבים עתידיים.
 
טיפים נגד כאב
SanDiego PersonalInjuryAttorney
 
1. נשכו את הלשון
 
לא מדובר כאן במטאפורה, אלא בהמלצה אמיתית שגם הוכחה כיעילה. הפתרון הלא שגרתי של נשיכה עדינה של הלשון מסייע בהקלה על כאבי שרירים ועמוד שדרה, ופיזיותרפיסטים רבים ממליצים עליו למטופליהם. כאשר הכאב תוקף אתכם במפתיע, נסו להירגע, להוציא את הלשון ולנשוך אותה בעדינות. בשלב הבא, השתמשו באגודל שלכם ולחצו מספר פעמים על העור הרך שתחת הסנטר. השיטה הזו מבוססת על טכניקת שחרור כאבים, שמניחה שגירוי יתר ראשוני של הרפלקסים של הגוף הוא שאחראי על תחושת הכאב שממשיכה ללוות אותנו גם לאחר שהאירוע שגרם לה מסתיים. השיטה שמוצעת כאן "מבלבלת" את השרירים הכואבים, מרגיעה את שרירי הלסת שמתהדקים פעמים רבות ברגע שכאב תוקף אותנו ומובילה לתחושה רגועה יותר. 
 
2. היעזרו במלח אנגלי
 
אנשים רבים שסובלים מכאבי שרירים לאורך זמן עשויים ליהנות מישיבה באמבטיית מים חמים שכוללת מלח אנגלי. מלח זה, שנקרא גם מלח אפסום וניתן לרכישה במרבית חנויות הטבע, כולל מגנזיום גופרתי שמרגיע ביעילות את האזורים הכאובים. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף למי האמבט החמימים 2 כוסות מלח אפסום וכוס סודה לשתייה וכבר אחרי מספר דקות במים תוכלו ליהנות מתחושת הקלה נהדרת. אם אתם סובלים מהתקף כאבי שרירים או מפרקים בכפות הידיים בזמן שאינכם בבית, תוכלו לטבול אותן במשך מספר דקות בקערת מים חמים שאליה תוסיפו חצי כוס מלח אנגלי.
 
טיפים נגד כאב
 
3. צרכו מזונות נוגדי דלקות
 
למזון שאנו אוכלים יש השפעה ישירה על רמות הכאב שאנחנו חשים באזורי הגוף השונים. זאת, בשל רכיבים כמו מגנזיום ואשלגן המסייעים בהתמודדות עם הכאב, הנפיחות ותחושות הנוקשות האזוריות, כמו גם במניעת תהליכי דלקת וחיזוק הסחוסים. בין המזונות שכדאי לכם לאמץ ראוי לציין ירקות ירוקים, דובדבנים, אוכמניות ופטל שחור בכל צורה שהיא, רימונים, זנגביל, כורכום ושמן זית. עם זאת, במקביל להוספת מזונות מסוימים, חשוב גם להפסיק לצרוך מזונות שעשויים להחמיר את עוצמת הכאב בשל הפעלת תגובות דלקתיות מועצמות בגוף. מזונות כאלה הם מאכלים המכילים סוכרים מזוקקים, שומן רווי ועמילן. לחצו כאן על מנת להכיר מזונות שונים שעשויים ליצור מצבי דלקת ומזונות שיכולים למנוע אותה
 
4. שמרו על סביבת עבודה בריאה
 
אם התקפי הכאב פוקדים אתכם במהלך השבוע אולם נוטים להיחלש ואף להיעלם בסופי השבוע או בחופשות, ככל הנראה האשם העיקרי מצוי בסביבת העבודה שלכם. אנשים רבים נוטים לפתח כאבים כרוניים בגב התחתון, בצוואר ובאזור הרגליים בשל טעויות שהם מבצעים בשעות העבודה, כשלרוב מדובר בנזקי ישיבה לא תקינה. רבים מאיתנו חושבים שבזמן ישיבה הגב שלנו נח, אולם ישיבה לא נכונה גורמת לו להתאמץ לא מעט ואף מסיבה לו נזק. על מנת למנוע חלק גדול מהנזקים הקיימים או העתידיים אין צורך בעזרים יקרים או בשינוי משמעותי של סביבת העבודה, שכן קיימים לא מעט דברים חשובים שתוכלו לעשות בעצמכם בכל הנוגע לקרבה של המסך והמקלדת, האופן בו אתם מחזיקים את המרפקים והברכיים ועוד. לחצו כאן על מנת להכיר את צורות הישיבה שאחראיות לחלק גדול מהנזקים לגופנו, ואת החלופות החכמות להן.
 
טיפים נגד כאב
 
5. ודאו שאתם מחפשים את הכאב במקום הנכון
 
תחושת הכאב שתוקפת אותנו היא קריאת אזהרה של הגוף לכך שדבר מסוים אינו כשורה, אבל חשוב לזכור שמיקומו של הכאב לא בהכרח מעיד גם על מקורו. מתח באזור השוקיים עלול להתבטא בכאב באזור העקב ובעיות באזור הירך יכולות להיות מוקרנות דווקא לברכיים. לפיכך, במידה ותוקף אותנו כאב חדש ולא מוכר חשוב לוודא שאנחנו מזהים את המקור המדויק. ייתכן שהגוף שלכם מגיב באופן חדש לכאב כרוני קיים, ומצד שני יכול להיות שהתגלתה אצלכם בעיה שונה שמקורה באזור אחר.
 
הפיזיותרפיסט אדריאן מירנדה, שמסייע לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים, מייעץ למי שסובל מהתקף של כאבי ראש לנסות ולהזיז את צווארו בעדינות קדימה ואחורה, לקרב את האוזן לכתף ולהזיז את הראש ימינה ושמאלה. בחלק מהמקרים ייתכן שהתנועות הללו יובילו לתחושת מתח באזור מסוים כמו הכתף למשל, מה שאומר שכאב הראש עשוי להיות רק ניסיון של הגוף לאפשר לכם לשים לב לכך שמשהו לא כשורה. אם אכן זה המקרה, בצעו מתיחות או תרגילים המיועדים לאזור המתוח שנתגלה. במקביל, מירנדה מציין שכאשר אתם סובלים מהתקף כאב נקודתי, חשוב להתייחס בעדינות גם לשאר איברי הגוף. כאבי ברכיים פירושם שצריך לשים לב להתייחס גם לשוקיים, לרגליים ולפעמים אפילו לגב. הנטייה של רבים מאיתנו להמשיך ולזלזל בשאר איברי הגוף במחשבה ש"הכל בסדר", עשויה להחמיר את הכאב הקיים או להוסיף נקודות כאב נוספות.
 
6. בצעו תרגילים מתאימים לכל אחד מאיברי גופכם
 
כולנו יודעים שלפעילות גופנית יש חלק מרכזי בשמירה על אורח חיים בריא, אולם גם אם אתם מקפידים על הליכה, ריצה או פעילויות נוספות, ייתכן שאתם מפספסים דווקא את התרגילים שאתם זקוקים להם כדי להתגבר על הכאב. בין שאתם סובלים מצוואר תפוס, כאבי ברכיים או כאבי גב תחתון, קיימים תרגילים ומתיחות שמתאימים לכל אחד ואחד מהם. אלה התרגילים שעליכם להכיר עבור כל אחד מהאזורים השונים. לחצו על שם הכאב או על הקישור המתאים כדי לעבור לאוסף התרגילים.
 
 
החיבורים בין עצמות הגוף שלנו מאפשרים לנו לנוע בקלות, אך עם השנים הנקודות הללו מתחילות "להחליד" ולכאוב. תחושות כאב באזור הברכיים, מפרק הירך, מפרק הכתף ומפרק כף היד, עשויות לפגוע מאוד באורח החיים שלנו ועם השנים להגביל את תנועתנו היומיומית יותר ויותר. לחצו על אוסף התרגילים והמתיחות הבא, שיעזור לכם לשמור על מפרקים בריאים ותקינים, ולהמשיך לבצע את הפעולות היומיומיות ללא כל בעיה.
 
טיפים נגד כאב
Zepfanman.com
 
 
כאבי צוואר פוקדים רבים מאיתנו במהלך יום העבודה או בסופו, ומדובר בסוג כאב שעשוי להקרין עם הזמן לאזורים נוספים בגוף כמו הראש, הכתפיים והגב. הימנעות מטיפול בבעיה לאורך זמן עשויה להוביל להחמרתה עד לצורך בטיפול רפואי, כך שכדאי לכם מאוד להקשיב כבר לקריאת האזהרה הראשונה של גופכם ולבצע תרגילים שיעזרו לצוואר שלכם לחזור לפעילות תקינה
 
 
כאבי רגליים וברכיים הם תופעה מוכרת שעשויה לתקוף אותנו בסוף יום עבודה, במעבר מישיבה לעמידה, כאשר אנו רוצים להתכופף על מנת להרים חפץ מהרצפה ועוד. התרגילים הבאים יעזרו לכם לשמור על גמישות הירכיים, הברכיים וגם הישבן, שלכולם משקל משמעותי בכל הנוגע לאופן בו פלג הגוף התחתון שלנו יתפקד.
 
טיפים נגד כאב
 
 
הבעיה בכך שרבים מאיתנו התרגלנו לשבת בצורה מזיקה היא שעם הזמן, גם כאשר אנחנו מתחילים את היום בצורת ישיבה זקופה ובריאה, השרירים שלנו מתעייפים מהר מאוד. המצב הזה גורם לנו לחזור לתנוחה הכפופה והמוכרת, מה שעשוי לגרום לנו לחשוב שאנחנו עוזרים לגוף לנוח כשלמעשה אנחנו משתמשים בעצמות במקום בשרירים, דבר שעשוי להיות בעל השלכות מסוכנות. אלה התרגילים שיעזרו לכם לתקן צורות ישיבה מזיקות ויאפשרו לכם לשבת זמן רב יותר בתנוחה הנכונה.
 
 
כאבי גב תחתון עשויים להיות תוצר של ישיבה לא נכונה או הימנעות מפעילות גופנית, אך רבים עלולים לסבול מהם עם הגיל גם ללא קשר לסגנון חייהם. מדובר בכאבים מציקים שעשויים להיות מגבילים מאוד, ולרוב הם גם יגרמו לנו לעמוד או לשבת באופן מזיק רק על מנת להקל ולו לרגעים ספורים על האזורים הכואבים. אלה התרגילים המומלצים שכדאי לכם להכיר על מנת להימנע מכאבי גב לא נעימים ולשמור על יציבה נכונה ובריאה יותר.
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: