maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

17 טריקים פשוטים לבעיות שונות בגוף

בגוף שלנו יש הרבה תופעות מציקות ומרגיזות שהיינו שמחים אם מישהו היה מלמד אותנו טריקים פשוטים להיפטר מהן. איך מעבירים גירוד בגרון? איך גורמים לכוויות להיעלם? ובכלל, מה עושים נגד כאבים שונים? את כל אלה ועוד טריקים מדליקים, תמצאו ברשימה הבאה.


1. דגדוג בגרון - גרדו באוזן
אין הרבה דברים מציקים יותר מגירוד או דגדוג בתוך הגרון. זהו אזור רגיש ובלתי נגיש והדרך המוכרת, כחכוח קולני, לא ישימה במיוחד ליד קהל. למזלנו, ישנו קשר הדוק בין האוזניים לבין הגרון. ד"ר סקוט שאפר, נשיא מרכז מומחים לאף אוזן גרון בניו ג'רזי, מסביר כי כשאנו מגרים את העצבים שבאוזניים, זה יוצר רפלקס של כיווץ שרירים בגרון, מה שמקל ומעביר את הדגדוג.

 


2. אוזן ימין טובה יותר בקליטת דיבור
חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, גילו כי לאוזן ימין יש יכולת טובה יותר לקלוט את הקצב המהיר של דיבר. מאידך, אוזן שמאל נמצאה כיעילה יותר בזיהוי מוזיקה. אם אתם מנסים לקלוט שיחה או לשמוע אדם בתוך המולה, נסו להפנות כלפיו את אוזן ימין. לעומת זאת אם אתם מנסים לקלוט שיר כלשהו, השתמשו באוזן שמאל.


3. עצרו דחף לשירותים בכוח המחשבה
למרבה הפלא הדרך הכי פשוטה להתגבר על הצורך להטיל את מימנו היא לחשוב על סקס. ד"ר לארי ליפשולץ, ראש מחלקת רפואת גברים בבית הספר ביילור לרפואה, מסביר כי העסקת המוח במחשבות על סקס מסיטה את משאביו הרחק מהדחף ללכת לשירותים ומקלה משמעותית על הצורך. השתמשו בטריק זה כשאין שירותים בסביבה הקרובה.


4. השתעלו כדי למנוע כאב
כאב, מכל סוג שהוא, הוא תופעה לא רצויה ומסתבר שיש שיטה מדהימה בפשטותה למנוע אותו. חוקרים מגרמניה גילו כי שיעול במהלך קבלת זריקה, יכול להפחית את עוצמת הכאב מדקירת המחט. בספר שנכתב על התופעה נכתב כי היא נובעת מתהליך פיזיולוגי פשוט: בזמן השיעול חלה עלייה זמנית של לחץ בבית החזה ובתעלת השדרה. עליית לחץ זו משבשת ברמה מסוימת את הולכת תחושת הכאב בחוט השדרה ומשמשת כמשככת כאבים טבעית.


5. שחררו גודש בסינוסים בעזרת הלשון
יש בשוק הרבה תרופות לשחרור גודש אבל יש גם שיטה פשוטה שלא מצריכה דבר. פשוט לחצו את הלשון לסירוגין לגג הפה ואז לחצו בין הגבות עם האצבע. ד"ר ליסה דיסטפאנו, עוזרת פרופסור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מישיגן, מסבירה כי ביצוע פעולה זו גורם לרטט בעצם האף העוברת בין תעלות האף לפה וכתוצאה לשחרור של גודש. תחושת השחרור תורגש אחרי 20 שניות.

6. שנו על הצד למניעת צרבת
שינה על צד שמאל יכולה למנוע צרבת, אומר ד"ר אנטוני סטרפולי מבית הספר לרפואה גסטרואנטרולוגית. מחקרים הראו כי מטופלים ששכבו על צדם השמאלי היו בעלי נטייה נמוכה יותר לסבול מצרבות. הוושט והבטן מחוברים בזווית מסוימת. כשאתם שוכבים על צד ימין, נוצר מצב בו הקיבה גבוהה יותר מהוושט, מה שמאפשר לתכולת הקיבה החומצית לעלות לגרון ולגרום לתחושת צריבה קשה. כשאתם על צד שמאל, הקיבה נמוכה מהוושט מה שמונע מהצרבת להתרחש.


7. שפשפו קרח על היד להקלת כאב שיניים
מחקר קנדי גילה תופעה מאוד מעניינת: כאשר משפשפים קרח על גב כף היד באזור החיבור שבין האגודל לאצבע, ניתן להפחית את עוצמת כאבי השיניים בעד- 50%. העצבים הנמצאים באזור הזה מגרים חלק במוח אשר חוסם את אותות הכאב של הפנים והידיים.


8. העלימו שלפוחיות של כוויות
את כולנו לימדו לשים קרח על כוויות, אבל האמת היא שדווקא טמפרטורה פחות קרה יכולה להיות פיתרון טוב יותר. אם קיבלתם כוויה, נקו את העור באזור הפגוע והפעילו לחץ קל על האזור באמצעות כריות האצבעות והניחות תחת מים זורמים פושרים. ד"ר ליסה דיסטפאנו אומרת כי קרח יקל על הכאב מהר יותר, אך דווקא החזרה של העור הפגוע לטמפרטורה נורמלית ולא קיצונית לכיוון השני, היא זו שתמנע מהעור להתנפח ולגרום לשלפוחית.

 

 

9. העבירו סחרור חמרמורות
האיבר האחראי על איזון בגוף הוא הקאפולה, שנמצאת בתוך האוזן וצפה בנוזל בעל דחיסות הזהה לזו שקיימת בדם. מה שוקרה בזמן שתיית אלכוהול מופרזת, מסביר ד"ר שאפר, הוא דילול של הדם בתוך הקפאולה, מה שגורם לה להיות יותר קלה מהנוזל בו היא צפה ולעלות מעלה. מצב זה מבלבל את המוח וגורם לתחושת הסחרחורת הקשה. כדי להתגבר על כך, הוא מוסיף, צריך לתת למוח "חוות דעת שנייה". איך עושים את זה? פשוט הניחו את הידיים על עצם מאוזן ויציב. זה ייתן למוח שלכם מקור נוסף לפיענוח היציבות של הגוף והידיים יעילות במיוחד כיוון שהעצבים ביד רגישים ביותר.


10. מנעו התכווצויות בסרעפת
כולנו מכירים את התופעה שמתרחשת בזמן ריצה, כאשר אנו חשים התכווצות בבטן והשריר "נתפס" ומקשה מאוד על הנשימה. במקרים רבים זה קורה מכיוון שאנו נושפים אוויר בעת שרגל ימין נמצאת על הקרקע, מה שמפעיל לחץ על הכבד, שנמצא גם הוא בצד ימין של הגוף. הלחץ על הכבד גורם לו למשוך את הסרעפת, שהיא השריר שמתחת לריאות. התוצאה הסופית היא סרעפת "תפוסה" וקשיי נשימה. כדי למנוע זאת, פשוט הקפידו לנשוף כשרגל שמאל פוגעת בקרקע.

17 שיטות פשוטות ומבריקות להתגבר על כאבים ובעיות בג

11. הפסיקו דימום באף ללא סכנה
הדרך הכי מוכרת לעצור דימום באף היא להטות את הראש לאחור וללחוץ על האף. זו אמנם נראית שיטה הגיונית, אך לא רבים יודעים כי הטאומנת בחובה סכנה גדולה, במיוחד עבור ילדים. כאשר אנו מטים את הראש לאחור, הדם חוזר חזרה למערכת הנשימה ועלול לחדור לריאות, מה שיגרום לחנק וסכנת מוות. דרך פחות מוכרת אך יותר בטיחותית היא ללחוץ חזק עם פיסת צמר גפן מתחת לשפה העליונה בדיוק באמצע החניכיים, מסביר ד"ר פטר דסמרייס, מומחה אף אוזן גרון בבית החולים של דרבן בדרום אפריקה. מרבית דימומי האף מגיעים מהסחוסים של מחיצות האף ולחיצה באזור זה עוצרת אותם.

 



12. ייצבו את הדופק בעזרת נשימה
בכל מצב של התרגשות יתרה, כאשר אתם חשים כי הלב מאיים לפרוץ את בית החזה, תוכלו להרגיע אותו באמצעות טכניקת נשימה פשוטה למדי. העצב ששולט על קצב פעימות הלב הוא עצב הואגוס וניתן לשלוט בו על ידי נשימה, אומר בן אבו, מומחה לרפואת חירום מאוניברסיטת פיטסברג. נשפו על האגודלים שלכם על מנת להוריד את קצב הדופק ולהרגיע את הגוף.


13. מנעו תחושת קיפאון בראש
מי לא חווה את התחושה המשתקת של כאב עז בראש לאחר אכילת ביס גדול מדי של קרטיב? מה שמכונה בסלנג "בריין-פריז". בן אבו מסביר כי כשאנו אוכלים משהו קר בבת אחת, העצבים בגג הפה מתקקרים מאוד בפתאומיות וזה מטעה את הגוף לחשוב שכל המוח קופא. כפיצוי הגוף מנסה לבצע חימום מידי, מה שמתסכם בכאב ראש. כדי להקל על התחושה, לחצו את הלשון מעלה כלפי החיך ונסו לכסות כמה שיותר שטח. ככל שתפעילו יותר לחץ, כך יעבור כאב הראש מהר יותר.

 


14. חדדו את הראייה
קוצר רואי, או פגם בראייה לטווחים רחוקים הוא בדרך כלל תוצאה של מתח בעיניים, הנובע מחוסר התאמה בין שדה הראייה הטבעי שלנו לבין הדרישות של החיים המודרניים. במילים אחרות, בהייה מקרוב במסכים יכולה ליצור כיווץ של שרירי העין ולהפריע לראייה, מסבירה ד"ר אן בארבר, אופטימטריסטית מטאקומה, וושינגטון. מאחר ואין לנו שליטה מודעת בשרירי העיניים ואנו לא מסוגלים להרפות את השרירים בצורה רצונית, צריך להשתמש בטכניקה עוקפת. כדי לעשות זאת, בצעו הרפיה יזומה של שריריים אחרים בגוף. עצמו את העיניים, קחו נשימה עמוקה והשאירו את האוויר בריאות למשך מספר שניות. לאחר מכן, שחררו את האוויר והרפו את השרירים בגוף בו זמנית. כיווץ ושחרור של שרירי הזרוע או העכוז יכולים להניע שחרור לא רצוני גם של שרירי העיניים ולחזיר את הראייה לסדרה. בצעו זאת מספר פעמים ביום, במיוחד אם אתם עובדים הרבה מול מחשב.

 


15. החזיקו זמן רב ללא נשימה מתחת למים
כאשר אנו צוללים, זה לא המחסור בחמצן שגורם לנו להיות נואשים לאוויר. הסיבה שנגרמת לגוף מצוקה חמורה היא הצטברות של פחמן דו חמצני בדם, מה שהופך אותו לחומצי ושולח אותות אזהרה למוח. כדי להתגבר על זה יש לבצע תרגולת שנקראת היפר-ונטילציה, כלומר שאיפה ונשיפה עמוקות של אוויר במהירות ומספר רב של פעמים, לפני עצירת הנשימה. שטף החמצן בדם מוריד את החומציות, מסביר ד"ר ג'ונתן ארמברסטר, פרופסור חבר לביולוגיה באוניברסיטת אאובורן. זה מהתל במוח לחשוב שיש מספיק חמצן בדם ומונע ממנו להיכנס למצב חירום מוקדם מדי.

17 שיטות פשוטות ומבריקות להתגבר על כאבים ובעיות בג

16. שחררו את הכאב של איבר רדום
אם נרדמה לכם היד כתוצאה מתנוחה לא טובה, אתם יכולים להעביר את תחושת ה"נמלים" בדרך פשוטה מאוד. נענעו ראשכם ימין ושמאל מספר פעמים וזה יעביר את העקצוץ תוך דקה וללא כאבים. ד"ר ליסה דיסטפאנו מסבירה כי פעמים רבות תחושת הנמלול נובעת מלחץ על קבוצת העצבים שנמצאת בצוואר. שחרור שרירי הצוואר מעביר את הלחץ על אותם עצבים. כדי להעביר את תחושת הנמלול ברגל יש לקום וללכת כמה דקות, כיוון שהעצבים השולטים על הרגליים נמצאים באזור נמוך יותר בגוף.

 


17. שפרו את הזיכרון קצר הטווח
קנדי היימגרטנר, מדריכה למדעי הביולוגיה באוניברסיטת איידהו, מסבירה כי תהליכי הזיכרון המתרחשים בזמן השינה הם הטובים ביותר, ולכן כל חומר שיעובד לפני השינה יישמר במוחינו בצורה טובה ביותר. כך למשל, אם יש לכם מבחן, מצגת או נאום ביום המחרת, מומלץ לעבור על הנקודות החשובות ממש לפני השינה, ולתת למוח לעשות את שלו...

תמונות: Jari Salomaa, Kyle Cassidy, BruceBlaus

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: