maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 טיפים לשמירה על העור בחורף

תקופת החורף יכולה להיות מאוד קשה עבור העור שלנו. מצד אחד הרטיבות רבה ומצד שני יובש וחימום, שיכולים לייבש את העור ולגרום לסדקים ואפילו פצעים ודימום. הנה כמה טיפים שיעזרו לעור שלכם לעבור את החורף בשלום.

1. כפפות לעור הידיים - עור הידיים הוא דק באופן יחסי מהעור בשאר חלקי הגוף ויש בו פחות בלוטות שומן. המשמעות של כך היא שלידיים קשה יותר לייצר את הלחות הטבעית שלהן ולכן הן נוטות להתייבש בחורף, במזג אוויר קר ויבש. מלבד שימוש בקרם לחות, השתדלו ללבוש כפפות כותנה על מנת לשמור את הלחות על העור כאשר אתם יוצאים מהבית.

 

2. הסירו גרביים מדי פעם - החורף מביא עימו לא רק בעיות של יובש בעור אלא גם בעיות של עודף לחות. גריבת גרביים היא חיונית לשמירה על חום הגוף, אך חובה לתת לעור להתאוור מדי פעם. אם החדר שלכם מחומם, וותרו על גרביים בזמן השינה. אם קשה לכם לוותר על הגרביים בלילה השתמשו בטלק, אך בכל מקרה חלצו נעליים לשעתיים-שלוש, על מנת לתת ללחות שנצטברה על הרגל במהלך היום להתפזר. דבר חשוב נוסף - אל תגרבו גרביים מיד אחרי המקלחת, יבשו היטב את כפות הרגליים ובמיוחד בין האצבעות טרם אטימת הרגליים בגרביים.

3. אדים ושמירה על לחות באוויר - מרבית סוגי החימום הביתי הנפוצים כיום, מייבשים מאוד את האוויר. בין אם מדובר במזגן, הסקת נפט/סולר/גז רדיאטור או תנור חשמלי, התוצאה הסופית היא זהה - אוויר נטול לחות. זהו מתכון מושלם עבור יובש וחשוב להקפיד לשמור על הלחות בבית. ניתן לעשות זאת בכמה אמצעים, הראשון שבהם הוא שימוש במכשיר אדים, המפזר תרסיס לח של מים בחלל הבית. אם אתם משתמשים ברדיאטור, ניתן להניח בחדר לצידו סיר עם מים, על מנת שיתאדו לאוויר. אופציה נוספת היא לפתוח מעט את החלון, על מנת שתיווצר סירקולציה של אוויר מבחוץ ולא תיוותרו בבית עם אוויר יבש.

 

4. שתייה מרובה - מלבד דאגה לאוויר היבש שמחוץ לגוף שלנו, חשוב להקפיד גם על הצד השני של המשוואה, בתוך הגוף שלנו. זה אולי מנוגד לאינטואיציה, אך בחורף חשוב מאוד לשתות כמות מספיקה של נוזלים. בחורף אנו מרבים בשתיית קפה ותה, משקאות עתירים בקפאין הגורמים להשתנה תכופה. בנוסף לכך החימום שמופעל כמעט 24 שעות ביממה מנקז מאיתנו עוד ועוד נוזלים מבלי שנבחין בכך. במצב של מחסור מתמשך בנוזלים, לעור קשה להזין את עצמו בלחות טבעית. לכן חשוב להקפיד יתר על המידה לשתות נוזלים, ואם קשה לכם עם כמויות גדולות של מים, שתו הרבה מרקים וחליטות צמחים ללא קפאין.

 

5. הימנעו מטיפולים קוסמטיים קשים וחדשים - עור הפנים החשוף, הוא בין הראשונים להיפגע מיובש בחודשי החורף. לכן מומלץ להימנע מטיפולים קוסמטיים גסים דוגמת פיליניג, שאמנם אמור להסיר תאים מתים מהעור, אך בפועל הוא יגרום לתחושה בלתי נסבלת ואף עשוי להחמיר את המצב. כמו כן, אם אתם נוטים לסבול מיובש, החורף הוא לא הזמן המומלץ לנסות תכשירים חדשים לעור הפנים או הידיים, שעלולים להיות בעלי תופעות לוואי של יובש וגירוי.

6. הימנעו מאמבטיות לוהטות - מקלחת חמה היא אולי הפיתוי הגדול ביותר של החורף ויותר משכיף להיכנס אליה, קשה מאוד לעזוב אותה. אך מלבד ניפוח חשבונות החשמל והמים, מדובר בהרגל שעשוי להזיק לעור שלכם. המים הלוהטים הזורמים על העור במשך זמן, מפרקים את הליפידים שבעור המשמשים כמחסום עבור הלחות. בתהליך זה ישנה בריחה של לחות ולכן פעמים רבות יש תחושת יובש דווקא אחרי מקלחת חמה מדי וארוכה מדי.

 

7. השתמשו ברכיבים טבעיים - על מנת להשיב את הלחות והרכות לעור ניתן להשתמש בחומרים מן הטבע. אמבטייה עם שיבולת שועל או אבקת סודה יכולה לסייע להשיב את הלחות לעור. אם אתם מעונינים דווקא בפעולה מקומית, נסו למרוח מעט שמן זית על האזור היבש. שמן הזית עתיר בחומרים מזינים ויעשיר את העור לא רק בלחות, אלא במגוון יתרונות בריאותיים נוספים. טיפ נוסף שיכול לעזור הוא צריכה של מזונות העשירים בויטמין A. לעתים, מחסור בויטמין זה יכול לגרום ליובש ולכן השתדלו למנוע זאת על ידי אכילה מרובה של: עגבניות, בטטה, גזר, תרד ודלעת.

תמונות: freedigitalphotos.net - papaija2008,Arvind Balaraman,artur84

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: