maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

ההנחיות החדשות להפחתת הסיכון לחלות בסרטן

  אחת המחלות המפחידות ביותר שקיימות ושאיש לא רוצה לחלות בהן היא סרטן. זהו בעצם שם כולל לכמה מחלות שונות, שבהן תאי הגוף מתחלקים בצורה לא מבוקרת שגורמת לגידול. מדובר במחלה מסוכנת שקשה מאוד לטפל בה, מכיוון שהיא עלולה לחזור לאחר זמן מה, ולתאים הסרטניים יש קצב התרבות גבוה ויכולת לפתח חסינות לתרופות. לכן כדאי להימנע ממנה ולהגן על הגוף מפניה בכל דרך אפשרית, כשכעת החברה האמריקנית לסרטן שחררה בתחילת יוני 2020 הנחיות חדשות להימנעות מסרטן, וסיכמנו אותן כאן לפניכם עם כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בהצלחה. ההנחיות החדשות כוללות את הממצאים העדכניים ביותר ממחקרים שנערכו לאחרונה על תזונה, פעילות גופנית וצריכת אלכוהול, וייתכן שאת חלק מהדברים האלה כבר ידעתם, אך חשוב להזכיר אותם ולחקוק אותם בראש – זה מידע שיכול להציל את החיים שלכם.
 
הנחיות עדכניות כיצד להימנע מסרטן: סטטוסקופ

כושר גופני נגד סרטן

מבוגרים צריכים לעסוק 150-300 דקות בשבוע בפעילות גופנית מתונה, או 75-150 דקות בשבוע בפעילות גופנית מאומצת. מומלץ אף יותר לעבור את סף ה-300 דקות (או 150 דקות של פעילות מאומצת).
 
אם אתם עושים למשל הליכות 3 פעמים בשבוע, עליכם ללכת כשעה וחצי עד שעתיים בכל פעם. ההליכה צריכה להיות מהירה ולא איטית, ולחלופין אפשר גם לרכוב על אופניים למשך אותו זמן. שימו לב שגם ניקוי חלונות או שאיבה ושטיפת רצפה נחשבים לפעילויות גופניות מתונות, כך שתוכלו להוסיף את זמני הניקיון האלה לזמן הכולל שבו אתם עושים כושר בשבוע. 
 
אם בחרתם לעסוק בפעילות מאומצת, תוכלו להשיג את המטרה שלכם על ידי 3 אימונים בני 50 דקות של הרמת משקולות בכל שבוע. ניתן גם לבצע ריצות קלות וכן לשחק במשחקי ספורט עם אחרים כמו טניס, כדורגל, כדורסל וכדומה. לחצו כאן כדי לגלות איזה סוג אימונים מתאים לאישיות שלכם.
הנחיות עדכניות כיצד להימנע מסרטן: אישה עושה כפיפות בטן

תזונה נכונה וסרטן

בכל גיל חשוב לשמור על תזונה נכונה הכוללת כמות קלוריות מספקת שעוזרת לתמיכה במשקל גוף תקין, ומשלבת ירקות בכל הצבעים, קטניות עשירות בסיבים (שעועית ואפונה), פירות בשלל צבעים ודגנים מלאים. תזונה בריאה גם מגבילה או מכחידה לחלוטין צריכת בשר אדום, סוכר, משקאות מתוקים, מזונות מעובדים ודגנים שאינם מלאים.
 
בדקו אילו שינויים קטנים תוכלו לעשות כבר עכשיו בתזונתכם, שיעזרו לכם להגיע לתוצאות שכאלה. נסו למשל לעת עתה לצמצם את צריכת הבשר האדום לפעם בשבוע, בארוחת שבת למשל, אך חשוב מכך – הפחיתו את כמות צריכת המזון המעובד. העדיפו להכין את האוכל שלכם בבית, וייתכן אף שתמצאו כי תזונה צמחונית מתאימה לכם, והיא למעשה המומלצת ביותר. 
 
אם אכן בחרתם לעבור לתזונה צמחונית באופן מוחלט, זכרו שתצטרכו להזין את עצמכם במזונות שיחליפו את הבשר ואת החומרים שהוא יכול להעניק לגופכם. לחצו כאן כדי להכיר 12 טעויות שאנשים עושים במעבר לתזונה צמחונית, שם תגלו גם מזונות מן הטבע שמומלץ לכם להתחיל לצרוך יותר.
הנחיות עדכניות כיצד להימנע מסרטן: סלסלת ירקות

שתיית אלכוהול וסרטן

אף על פי שיין אדום מכיל נוגדי חמצון שעשויים למנוע סרטן, ייטב לגופכם יותר בהקשר זה אם תימנעו מצריכה מופרזת שלו, ובאופן כללי מצריכה של כל משקה אלכוהולי אחר. החברה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית פרסמה כי קיים קשר בין שתיית אלכוהול בכל רמה לבין סיכון מוגבר לחלות בסרטן השד, המעי הגס או הוושט, כש-6-5% ממקרי הסרטן בעולם נובעים מצריכת אלכוהול. משקאות מסוג זה מעודדים חלוקת תאים ברקמות של האזורים האלה, ולכן ככל שאתם שותים יותר, כך סיכוייכם לחלות בסרטן בהם עולה. מסיבה זו ממליצים המומחים לא רק לצמצם את צריכת האלכוהול, אלא אף להפסיק אותה לחלוטין כדי להימנע מסרטן. 
 
אנשים שבוחרים להמשיך לשתות אלכוהול צריכים לדעת שהכמות המומלצת לנשים קטנה פי 2 מהכמות המומלצת לגברים. הכמות היומית שאותה לא מומלץ לעבור לגברים היא 700 מ"ל בירה 5% אלכוהול, 300 מ"ל יין 12% אלכוהול או 22 מ"ל משקה חריף אחר עם 40% אלכוהול – עדיף מדולל במשקה קל נוסף. דעו לכם שאתם יכולים ליהנות גם ממשקאות נהדרים ללא אלכוהול במפגשים חברתיים כאלה ואחרים מבלי שאף אחד אפילו לא ידע – לחצו כאן כדי לגלות איך להכין 10 כאלה.
הנחיות עדכניות כיצד להימנע מסרטן: אנשים עושים "לחיים" עם כוסות שתייה

כמה מילים לסיום

ההבדל בין ההנחיות העדכניות לקודמות מתבטא בעיקר בכך שבעבר הומלץ לעסוק ב-150 דקות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות גופנית מאמצת בשבוע, וכן לצמצם את צריכת האלכוהול ולא להימנע ממנה לחלוטין. בנוסף, הומלץ בעבר רק להגביר את צריכת הירקות, הפירות והמזונות המלאים ולא להכחיד לחלוטין את צריכת הבשר האדום. ההנחיות אולם הפכו לנוקשות יותר, אך זאת במטרה לסייע לכם לשמור על בריאותכם.
 
פרט להנחיות האלה, חשוב לזכור שיש גם גורמים רבים אחרים שמובילים לסרטן, ביניהם עישון, זיהום אוויר וכדומה. ההמלצות האלה עם זאת הן הקריטיות ביותר לצמצום הסיכון לחלות בסרטן בקרב כל האנשים בכל הגילים, וחשוב מאוד להקפיד עליהן. הן כולן מבוססות על מחקרים עדכניים שנערכו בנושא זה, ואלו הן הדרכים היעילות ביותר להתגונן מפני המחלה. שתפו את המידע הזה עם חבריכם כדי שגם הם יוכלו להגן על עצמם ועל בני משפחתם כמו שצריך מפני מחלת הסרטן.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.