maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

GoDesk - לשמור על כושר משולחן העבודה

בעיות הבריאות הנפוצות ביותר בעידן המודרני הן הבעיות הנובעות מישיבה ממושכת. אנחנו פותחים את הבוקר בישיבה בפקקים, עוברים לישיבה מול מסך המחשב במשך 10 שעות רצופות, וחוזרים הביתה כדי לשבת מול מסך הטלוויזיה. מחקרים הראו כי בישיבה ממושכת יש סכנה אמיתית לבריאות, ורופאים בארצות הברית אף קבעו כי ישיבה ממושכת מסוכנת יותר מאשר עישון. GoDesk הוא מוצר חדש, המאפשר לנו לגמוע קילומטרים שלמים ולשמור על בריאותנו מבלי לעזוב את שולחן העבודה!

סכנת הבריאות הנפוצה ביותר במאה ה-21

יום העבודה הטיפוסי מתחיל ב-9 בבוקר ומסתיים ב-7 בערב, וזה עוד במקרה הטוב. מדובר ב-10 שעות בהן אנחנו יושבים מול מסך המחשב, לא קמים, לא זזים ולא מפעילים כלל את הגוף. כשהיום מסתיים ואנחנו מגיעים לביתנו, כבר אין לנו כוח לצאת לריצה או לבקר בחדר הכושר, ואנחנו נשארים ישובים על הספה מול מסך הטלוויזיה. מהספה אנחנו עוברים לשכב במיטה, ומהמיטה אנחנו קמים לעוד יום של ישיבה במקום, בקיצור, אנחנו מעבירים את חיינו במעבר בין מצב שכיבה למצב ישיבה. מחקר משנת 2008 גילה כי רובנו מבלים בישיבה סטאטית 60% מהיום. על פי מחקר נוסף, גם אנשים הדואגים ללכת לחדר הכושר מספר פעמים בשבוע, אך יושבים ברציפות מספר שעות לא מבוטל בכל יום, נמצאים בקבוצת הסיכון.

הישיבה הממושכת מפעילה על הגוף לחצים שונים אליהם הוא לא מותאם מבחינה פיזיולוגית, ובנוסף פוגמת בזרימת הדם התקינה אל פלג הגוף התחתון. הפגיעה בזרימת הדם גורמת להופעת כאבים חדים ועלולה אף לגרום להופעת קרישי דם מסוכנים. בנוסף לפגיעה הפיזית, חוסר התנועה גורם לנו לחוש עייפות מתמשכת לאורך כל היום, מוביל לירידה במצב הרוח ומעודד השמנה. ד"ר ג'יימס לווין, אנדוקרינולוג מבית הספר לרפואה "מאיו" שבארצות הברית, מסתמך על המחקרים האחרונים באומרו כי "ישיבה על הכסא היא העישון החדש". על פי מחקרו של ד"ר לווין, אנשים המבלים את יום העבודה שלהם בישיבה שורפים רק כ-300 קלוריות כל יום, אנשים הנמצאים בתנועה, לעומתם, שורפים בכל יום 2,300 קלוריות. בהתבססו על נתונים אלה, קבע ד"ר לווין כי כל שעת ישיבה מול הטלוויזיה מקצרת את תוחלת החיים שלנו ב-22 דקות.

ד"ר ג'יימס לווין, מומחה בתחום השמנת היתר והסוכרת, החל לחקור את השפעות הישיבה הממושכת בעקבות תלונות רבות של העובדים בבית החולים הלימודי בו הוא עובד. רוב העובדים בבית החולים מחזיקים במשרות משרדיות, בהן הם ישובים במשך רוב שעות היום מול מסך מחשב. תלונות העובדים על עייפות מתמשכת, על כאבי גב ועל תחושת עקצוץ בגפיים הובילה את ד"ר לווין להסיק כי הישיבה הממושכת היא שגורמת לכאבים. ד"ר לווין המשיך לחקור את השפעות הישיבה הממושכת, ופיתח את אב הטיפוס למכשיר הליכון חדשני, המאפשר לאנשים בעלי עבודה משרדית לשמור גם הם על פעילות במהלך היום. ההליכון נוסה בתחילה על העובדים עם ד"ר לווין, שדיווחו תוך זמן קצר על שיפור בכאבים, ברמת הבריאות הכללית ובמצב הרוח שלהם.

GoDesk הוא שמו של המוצר החדשני אותו פיתח ד"ר לווין. המכשיר מאפשר לנו לשמור על אורח חיים בריא, להשאיר את גופנו בתנועה, לשרוף קלוריות עודפות והכל בלי הצורך לפנות זמן מיוחד לפעילות גופנית. המכשיר הוא למעשה מכשיר הליכון, דומה למכשירים הקיימים בחדר הכושר, עליו מורכבת עמדת עבודה עם מסך, מקלדת, טלפון וכל מה שתזדקקו לו. מכשיר ה-GoDesk מאפשר לעובד לבצע את ההליכה החיונית כל כך לבריאותו ובו בזמן להמשיך ולעבוד ללא כל הפרעה. מומחים קבעו כי שעה ביום של שימוש במכשיר מספקת את הפעילות הגופנית הנחוצה, אך רוב המשתמשים במכשיר נהנים ממנו עד כדי כך שהם ממשיכים את העבודה עליו יותר ויותר שעות.

יתרונותיו של מכשיר ה-GoDesk

  • לא דורש מאמץ מיוחד - ההליכון השולחני לא דורש מהמשתמש בו להתאמץ כלל. ההליכה על המכשיר היא בקצב מתון, 1 - 2 קמ"ש, שאינה גורמת להזעה והתנשפויות כלל.
  • בניגוד להליכה המאומצת על ההליכון בחדר הכושר, שאינה מאפשרת לבצע פעולות נוספות, ההליכה במהירות המתונה של מכשיר ה-GoDesk מאפשרת עבודה מלאה על המחשב - קריאה, כתיבה, שימוש בעכבר ואפילו שרטוט מדויק. 
  • ניצול זמן מקסימלי - במקום לפנות זמן במיוחד כדי להתעמל, אתם יכולים להתעמל בזמן העבודה! לענות למיילים, ולשרוף קלוריות. חוץ מזה, מתי פעם אחרונה מישהו שילם לכם כדי לעשות קצת כושר?
  • פעילות גורמת ליעילות - שמירה על הגוף במצב של פעילות מתונה מזרימה את הדם בגוף ושומרת עלינו עירניים ויעילים במיוחד. עבודה יעילה יותר תעזור לכם לסיים את יום העבודה מוקדם יותר, ועכשיו כשכבר התעמלתם בזמן העבודה, תוכלו להשתמש בזמן הפנוי כדי לבלות עם המשפחה.
  • לא צריך דיאטה - אחד היתרונות הגדולים ביותר שבהליכה מתונה, הוא שהיא שורפת קלוריות מבלי שנבחין בכך. ההליכה עצמה היא טבעית לגוף, ואנו עושים אותה מבלי להשקיע בכך מאמץ או מחשבה מיוחדת. הליכה לאורך זמן יכולה לשרוף כ-100 עד 130 קלוריות בשעה. הליכה של שעתיים-שלוש ביום תעשה פלאים לגזרתכם, והכל בלי טיפת זיעה.
  • הצלחה מוכחת - הארגונים הגדולים ביותר בארץ ובעולם עושים בעצמם שימוש בתחנות עבודה בסגנון ההליכון השולחני. העובדים וגם המנהלים מדווחים על סביבת עבודה נעימה יותר, פוריה יותר ועל בריאות משופרת. בין החברות המשתמשות בהליכון השולחני תוכלו למצוא את ענקיות המחשבים גוגל, מיקרוסופט ודל, את רשתות המלונות היאט ומריוט, ואפילו את הבולשת האמריקאית - ה-FBI.

בקיצור, נגמרו התירוצים. מעכשיו שעות עבודה ארוכות הן לא סיבה לדלג על חדר כושר. אין יותר צורך לבצע עבודת כפיים כדי לשמור על גוף חטוב, כשניתן לעשות זאת גם בעבודה מול המחשב. קומו מהכסא, ותתחילו ללכת. אבל אתם עדיין יכולים להמשיך לעבוד.

 

רוצים לקבל מידע נוסף על מכשיר ה-GoDesk החדשני? - לחצו כאן!

 

מקור התמונה - freedigitalphotos.net / imagerymajestic
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: