print header

פירות וירקות בעלי ערך קלורי גבוה

 הם מרעננים לנו את הקיץ, מנחמים לנו את החורף ומספקים לנו חוויה מתוקה בכל פעם שאנו זקוקים לכך, אך מבלי ששמנו לב חלק מהפירות והירקות האהובים עלינו מכילים הרבה מאוד קלוריות ביחס לאחרים... נכון, מדובר בקלוריות שהן בריאות ומוטב לאכול בננה או תמר על פני חטיף שוקולד רווי שומן. אך עבור שומרי המשקל, הערך הקלורי משחק תפקיד חשוב מאוד בתזונה היומית והם נדרשים לבקרה קפדנית יותר על כמות הסוכרים והפחמימות שנכנסת להם לגוף. אז כדי לעזור בתהליך - וגם כדי לספק לכם את המידע החשוב הזה - קיבצנו עבורכם את 9 הפירות והירקות בעלי הערך הקלורי הגבוה ביותר.

1. בננה

בננה היא חטיף טבעי נהדר שאפשר לשלב בתפריט היומי והיא מספקת לנו פחמימות בריאות ואנרגיה זמינה לפני ואחרי האימונים - אך דעו לכם שמדובר בפרי בעל ערך קלורי יחסית גבוה, שרמת הסוכר בו עולה ככל שהוא הופך בשל יותר. כשהבננה עדיין ירוקה, כלומר לפני שהיא מגיעה למצב של בשלות, רוב הקלוריות בה מורכבות מפחמימות כמו סיבים תזונתיים, אך ככל שהיא מבשילה וקליפתה מצהיבה כך היחס בין הסוכרים לסיבים התזונתיים משתנה והיא הופכת למתוקה יותר. בננה אחת בשלה בגודל בינוני (כ-188 גרם) מכילה כ-43 גרם של פחמימות, כאשר יותר מחצי מהן (כ-23 גרם) הם סוכרים וכ-167 קלוריות. 

2. אבוקדו

אין ויכוח על כך שממרח אבוקדו הוא מטבל נהדר ושפרוסות אבוקדו הן תוספת מצוינת לכריכים שונים. אך אף על פי שמדובר בפרי אהוב על רבים מאיתנו - או אולי בדיוק בגלל הסיבה הזו - הוא עתיר בשומן ובקלוריות. אמנם יש לציין שמדובר בקלוריות "ידידותיות" שמורכבות משומן בריא וכמויות זניחות של סוכר, אך הערך הקלורי הסופי הוא גבוה, ולכן חשוב להיות בבקרה על כמות האבוקדו הנצרכת. חצי אבוקדו בגודל בינוני (כ-100 גרם) מכיל כ-14.66 גרם של שומן, כ-8.53 גרם של פחמימות וערך כולל של כ-160 קלוריות. 

פירות וירקות בעלי ערך קלורי גבוה:

3. קוקוס

העץ ממנו מגיע אגוז הקוקוס משמש אותנו בתחומים רבים - ניתן לבנות מסיביו חבלים ומחצלות, משורשיו אפשר להכין מי פה כדי להבטיח את הבריאות הדנטלית ומהפרי שלו - אגוז הקוקוס - מפיקים משקה בריא, שמנים עשירים ותחליפי חלב. אך החלק העיקרי של הפרי הוא השכבה הפנימית, הסיבית והלבנה המכילה כמויות גדולות של שומן וכן הרבה פחמימות. מנה של כ-50 גרם קוקוס (מהחלק הלבן) מכילה כ-16.74 גרם של שומנים, כ-7.62 גרם של פחמימות וכ-177 קלוריות.

4. מנגו

המתיקות-חמצמצות של המנגו מוסיפה לכל שייק הרבה צבע, טעם ושמחת חיים טרופית, אך כל הטוב הזה מגיע עם מחיר מסוים - ערך קלורי גבוה. אז אם אתם שומרי משקל ובכל זאת מעוניינים במנת מתיקות מרעננת, מנגו הוא אפשרות נהדרת שלא כדאי לוותר עליה לגמרי, אך עליכם לשקול להגביל מעט את צריכתו. בכוס אחת של מנגו חתוך לקוביות (כ-165 גרם) יש כ-23.05 גרם פחמימות, שהרוב המוחלט מתוכן הם סוכרים (כ-24.42 גרם) וערך המנה הזאת הוא כ-107 קלוריות.

פירות וירקות בעלי ערך קלורי גבוה:

5. פירות יבשים

כולנו מכירים את הכוכבים הגדולים של חג הט"ו בשבט, אך מה שלא כולנו יודעים הוא שהפירות האלה עלולים לאיים על הרצון של חלקנו לשמור על צריכת קלוריות מאוזנת. פירות יבשים מכילים כמויות גדולות יחסית של סוכר, ועל אף שמדובר בסוכר טבעי ולא מזיק במיוחד הם מאופיינים בערך קלורי יחסית גבוה. הנה כמה דוגמאות:
  • תמרים: 2 יחידות של תמרים יבשים מכילות כ-31 גרם של פחמימות, מתוכן 27 של סוכרים וערך קלורי של כ-110.
  • משמשים: מנה אחת של משמשים יבשים (כ-30 גרם) מכילה כ-18.79 גרם של פחמימות, מתוכן 16.03 גרם של סוכרים וסך הכל 72 קלוריות.
  • צימוקים: מנה של צימוקים (כ-30 גרם) מכילה כ-22 גרם של פחמימות, מתוכן 17.76 גרם של סוכרים, שערכם הכולל הוא כ-90 קלוריות.

6. תאנים

אורך חיי המדף של התאנה הטרייה הוא קצר למדי, ולכן הצורה היבשה היא הנפוצה ביותר עבור הפרי הזה. אך מאחר שהערך הקלורי של הפרי הזה גבוה גם בתצורתו הטבעית, חשבנו שמוטב שתדעו את זה, כיוון שכל ביס מתוק ומהנה מכיל כמויות יחסית גדולות של סוכר. 3 תאנים בגודל בינוני מכילות כ-36.41 גרם פחמימות, מתוכן 27.31 גרם של סוכרים והערך הכולל של הפינוק הזה הוא כ-142 קלוריות.

פירות וירקות בעלי ערך קלורי גבוה:

7. בטטה

המרקם המיוחד וטעמה המתקתק של הבטטה הופך אותה לירק אידיאלי להכנת מרקים ופשטידות, וחלק מהמסעדות אף מטגנות אותה והופכות אותה לחטיף ממכר אך משמין במיוחד. הבטטה מכילה מטבעה כמות גדולה יחסית של פחמימות שמעלה את הערך הקלורי שלה, כך שאם אתם שומרי משקל רצוי שתימנעו מלטגן או לאפות אותה בתדירות גבוהה. בטטה אחת במשקל 200 גרם בצורתה הגולמית מכילה כ-40 גרם פחמימות, מתוכן 8.36 גרם של סוכרים והערך הקלורי שלה הוא כ-172.

8. ענבים

התענוג המתקתק הזה, שמגיע אלינו בקיץ בצבעים של ירוק וסגול, ממלא את המקרר שלנו בשמחה כיפית ומרעננת. אך לפני שאתם מתיישבים מול הטלוויזיה ומניחים לצדכם קערה מלאה בכל טוב של ענבים בכל מני צבעים, חשוב שתדעו שהם מכילים כמות סוכר גדולה במיוחד. כוס אחת של ענבים (ללא חרצנים, מכל סוג שהוא) מכילה כ-28.96 גרם של פחמימות, שרובן (כ-24.77 גרם) הם סוכרים, מה שמותיר אותנו עם 110 קלוריות למנה.

פירות וירקות בעלי ערך קלורי גבוה:

9. פפאיה

הנציג הטרופי הנוסף והפרי האחרון ברשימה שלנו הוא הפפאיה, הידועה בצבעה הכתום-אדמדם וטעמה המתקתק שמשאיר רמזים של מנגו ומלון. כמו קודמיו ברשימה, טעמו המתוק של פרי הפפאיה עלול לתעתע בנו ולגרום לנו להתמכר אליו דבר שמרחיק מאיתנו את המחשבות על ערכו הקלורי הגבוה וכן כמות הסוכר שהוא מכיל. פפאיה אחת גדולה מכילה כ-37.28 גרם של פחמימות, מתוכן 22.42 גרם של סוכרים וערך קלורי גבוה של כ-148.
 
אנו מקווים שנהניתם מהכתבה שלנו ושהמידע שסיפקנו לכם היה מועיל ומלמד. חשוב לציין כי כלל הפירות שצוינו לעיל הינם בריאים ומאופיינים בערכים תזונתיים טובים במיוחד, אך ההמלצה שלנו עבור שומרי המשקל היא לבצע בקרה מסוימת על צריכתם. אתם ודאי שואלים את עצמכם מה לגבי הצד השני של המטבע? אז במיוחד בשבילכם הכנו גם את הרשימה של 9 הפירות והירקות שיעזרו לכם לשמור על המשקל.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.