maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

האם עדיף מזון טרי, משומר או קפוא?

המזון שאנו אוכלים מגיע ב-3 צורות עיקריות: טרי, משומר וקפוא. לכל צורה יש את היתרונות והחסרונות שלה ונשאלת השאלה, באיזו צורה הכי כדאי לקנות את האוכל שלנו. מסתבר שהתשובה היא מעט מורכבת, שכן במזונות שונים באים לידי ביטוי יתרונות שונים. לקחנו כמה מאכלים נפוצים וביצענו השוואה, שבמקרים מסוימים עשויה להפתיע אתכם.

עגבניות: טרי או משומר?
עגבניות משמשות אותנו הן בצורתן הגולמית והן לבישול. כאשר אנו צריכים אותן לבישול, האם כדאי לבחור בעגבניות טריות או במשומרות? היתרון הבריאותי הבולט והמשמעותי ביותר בעגבניות הוא הליקופן, רכיב מסוג קרוטנואיד אשר יכול לסייע נגד סרטן, מחלות לב, סכרת ועוד. מחקרים גילו שבניגוד לרכיבים אחרים, בישול לא רק שאינו פוגם בליקופן, אלא הוא אף גורם לשחרור מוגבר שלו. הטמפרטורה הגבוהה הקיימת בתהליך שימור העגבניות, למעשה משחררת מהן את הליקופן והופכת אותן לבריאות יותר.

תוצאה - לבישול, עדיף משומר.

השוואה - טרי, משומר או קפוא?
kc7fys

 

אפונה: טרי או קפוא?
באפונה קיים סוכר שנמצא בה כל זמן שהיא מחוברת לצמח. אולם ברגע שהאפונים נקטפים, הסוכר מתחיל בתהליך בו הוא הופך לעמילן. 24 שעות אחרי שנקטפו, האפונים יהפכו גבשושיים וטעמם יקהה. ואם להיות ריאלים, רוב הסיכויים הם שהאפונים לא יגיעו אליכם היישר מהשדה. אפונה קפואה מצד שני, נקטפת בשיא ההבשלה ומוקפאת מיד, מה שעוצר את תהליך הפיכת הסוכר לעמילן ולכן הטעם הטרי קיים דווקא בקפוא.

תוצאה - עדיף קפוא.

השוואה - טרי, משומר או קפוא?
EEPaul

 

מיץ לימון - טרי או משומר?
מיץ לימון מבקבוק הוא מאוד נוח - אין בו גרעינים, לא צריך ללכלך את הידיים במיץ והבקבוק גם אף פעם לא ישפריץ לכם לעין. יחד עם זאת, למותגים רבים של מיץ לימון מוסיפים חומרי שימור, חומרי טעם וריח, סוכר ושאר תוספים מלאכותיים, אשר גם הופכים את הטעם לפחות טוב וגם פחות בריאים. לימון טרי מאידך, מכיל ויטמין C ועוד מגוון של רכיבים בריאותיים המרוכזים במנות גבוהות. הלימון גם מגיע בגודל כמעט מושלם עבור הכמות הדרושה ולכן אורך חיי המדף אינו משחק תפקיד מהותי.

תוצאה - עדיף טרי.

השוואה - טרי, משומר או קפוא?
tiarescott

 

ברוקולי - טרי או קפוא?
הקפאה אכן מסייעת לשמור על ערכים תזונתיים של ירקות, וזה משמעותי במיוחד בירקות עונתיים. אולם במקרה של הברוקולי, התכונות של הירק הופכות אותו לבחירה הלא טובה עבור המקפיא. הוציאו את ראשי הברוקולי מתא ההקפאה ותגלו שפריכותו נפגמה והוא הפך לעיסה מימית. הנזק שגורם המקפיא לברוקולי נראה בבירור בצורתו הגולמית, אך גם בבישול הוא מורגש.

תוצאה - עדיף טרי.

השוואה - טרי, משומר או קפוא?
Muffet

 

דג סלמון - טרי או משומר?
לא רק דגי טונה מגיעים בצורה משומרת, אל גם סלמון. הדג קיבל בשנים האחרונות קרדיט גבוה בשל תכולת האומגה-3 הגבוהה שבו. אז איך עדיף לאכול סלמון? כשהדג מגיע בקופסת שימורים, הוא זול יותר, חיי המדף שלו ארוכים יותר והוא מוכן לאכילה הישר מהקופסא. לעומת זאת נתח סלמון טרי מכיל הרבה פחות סודיום וכמובן שדג משומר לא יכול להתחרות במנת סלמון טרייה ויפה על הצלחת. בשורה התחתונה, כדאי להתאים את צורת ההגשה למנה: לסנדוויץ' זריז נבחר בדג משומר ואילו עבור ארוחה חגיגית ורצינית ניקח נתח טרי.

תוצאה - שוויון, תלוי בצרכים שלכם.

השוואה - טרי, משומר או קפוא?
Juan-Calderon

 

תרד - טרי או קפוא?
הירק המועדף על פופאי מכיל שפע של יתרונות בריאותיים כמו סיבים, ברזל, סידן ועוד, ולכן מומלץ לצרוך כמה שיותר ממנו. וכאן בעצם היתרון הבולט הוא של התרד הקפוא, שנובע מחישוב מתמטי פשוט - כדי להשיג את התועלת הבריאותית שקיימת במשקל נתון של תרד קפוא, תצטרכו לאכול פי 4 עלי תרד טריים. הסיבה לכך היא שההקפאה אינה תופסת נפח ודוחסת הרבה תרד לשטח קטן, ואתם נותרים עם מנת בריאות מרוכזת.

תוצאה - עדיף קפוא.

השוואה - טרי, משומר או קפוא?
NicoleAbalde

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: