maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 מאכלים ומרכיבי מזון שמעודדים יצירת קרטין בגוף

  מי מאיתנו לא היה רוצה שיער, עור פנים וציפורניים מושלמים? ישנם טיפולים רבים שנועדו לעזור לנו בכך, כמו החלקת שיער וטיפולים קוסמטיים שונים שעולים הון ולא תמיד כוללים חומרים שבריאים לנו. אם עברתם אי פעם טיפולים שכאלו או ראיתם פרסומות שלהם, כנראה יצא לכם לשמוע על אחד ממרכיבי המפתח שלהם, שדווקא מועיל לנו; קוראים לו קרטין, והוא קבוצה של חלבונים סיביים שלא ניתנים לעיכול ושמכילים חומצות אמינו, שיוצרים את הקרניות של הגוף כמו ציפורניים, שיער והשכבה החיצונית של העור. היום נגלה לכם שכדי לשפר את המראה שלהם, אתם לא חייבים לעבור סדרת טיפולים מפרכת שתעלה לכם הרבה כסף ולא בטוח תועיל לכם לטווח הארוך – תוכלו לעודד את יצירת המרכיב הזה בגוף באופן טבעי! כדי לעשות זאת, עליכם לצרוך את 10 מרכיבי המזון הבאים, שמלאים ביתרונות בריאותיים נוספים. מכירים מישהו שהולך להחליק או לשקם שיער כל כמה חודשים? שלחו לו את הכתבה.
 
מאכלים שמעודדים יצירת קרטין: בחורה עם שיער ישר מסתכלת הצידה

1. ביצה

אוהבים חביתות ומרבים להשתמש בביצים במתכונים? מתברר שאתם מעשירים את מאגר הקרטין שלכם בגוף! הסיבה לכך היא שביצים הן מאגר נהדר לביוטין, תרכובת אורגנית שמשתייכת לוויטמינים מקבוצת B ושמעורבת בתהליך יצירת קרטין. למעשה, בחלמון של ביצה אחת גדולה ומבושלת תמצאו 13.25 מק"ג ביוטין. בנוסף לכך, בביצה גדולה יש 6 גרם חלבון, שמעודד גם הוא יצירת קרטין בגוף – כך שחביתה אחת עוזרת לכם לשפר את מראה השיער, העור והציפורניים שלכם. יתרה מכך, חשוב לזכור שביצים הן מקור נהדר לסלניום וויטמינים A ו-B12, ואלו היתרונות הבריאותיים שתזכו בהם אם תצרכו 2 מהן מדי בוקר.

2. בצל

יש אנשים שמתמוגגים מהניחוח של בצל – בעיקר אם הוא מטוגן, ומוסיפים אותו לשלל סלטים ומטעמים. כשהם עושים זאת, הם גם מעשירים את עצמם בוויטמין C, אשלגן ונוגדי חמצון, שעוזרים לנו לשמור על בריאותנו וחלקם אף מועילים לעורנו. בנוסף לכך, ניתן למצוא בבצל מרכיב חשוב בשם N-אצטילציסטאין, שהופך בגופנו לחומצת אמינו בשם L-ציסטאין – מרכיב של קרטין. יתרה מכך, בצל מספק גם חומצה פולית, חומר שנחוץ לנו כדי לשמור על בריאות זקיקי השיער. מכאן שהירק הזה מספק לנו חבילה שלמה שנועדה לשמור על מראה שיער נפלא! בין אם אתם רוצים לזכות ביתרונות הללו ובין אם אתם פשוט אוהבים מנות עם בצל – אתם מוזמנים לנסות את מגוון המתכונים הנהדרים שלנו שמכילים אותו.
מאכלים שמעודדים יצירת קרטין: 3 בצלים

3. סלמון

מתכון סלמון הוא ללא ספק דרך נהדרת להעשיר ארוחות, והיום ניתן לכם סיבה נוספת להכין אותו. מתברר שמנת סלמון, שבדרך כלל שוקלת 85 גרם, מלאה בחלבון (17 גרם) וביוטין (5 מק"ג), ששניהם כאמור מגבירים בדרכם את תהליך היווצרות הקרטין בגופכם. בנוסף לכך, הדג האהוב הזה גם מלא בחומצות השומניות אומגה 3 שתורמות לבריאות הלב, וצריכתן כתוספי מזון גם מסייעת לצמיחת שיער וצפיפותו ומגנה מפני נשירה. בכתבה הבאה תמצאו יתרונות נהדרים של דג הסלמון, ו-3 מתכונים מצוינים שתוכלו להתחיל להכין כבר לארוחה הבאה שלכם.

4. בטטה

אין כמו מנת בטטה נפלאה שיצאה זה עתה מהתנור וממלאת את הבית בניחוח מתקתק, נכון? ובכן, מתברר שהיא גם מועילה לכם מאוד, כי בבטטה אחת בינונית ששוקלת כ-150 גרם, תמצאו לא פחות מ-1,150 מק"ג ויטמין A, שהם כ-100% מהכמות היומית המומלצת שלו. המרכיב החשוב הזה לא רק נדרש בפני עצמו לבריאות העור והשיער, אלא גם מעודד את תהליך יצירת הקרטין בגופכם, כך לפי מחקר מ-2011. בנוסף לכך, בטטה מכילה אשלגן, מנגן וויטמינים B6 ו-C, ותועיל לכם בדרכים רבות כמו אלו שמופיעות בכתבה הבאה.
מאכלים שמעודדים יצירת קרטין: בטטות

5. גרעיני חמנייה

אוהבים לפצח גרעינים מול משחקי כדורגל או ככה סתם להנאתכם? אולי כדאי שתמשיכו לעשות זאת, מכיוון שהפיצוחים הללו הם מקור מצוין של מרכיבים שמסייעים ליצירת קרטין בגוף. לראייה, ¼ כוס (35 גרם) גרעיני חמנייה, תעניק לכם 7 גרם חלבון ו-2.6 מק"ג ביוטין. מעבר לכך, הגרעינים האלו גם עשירים בחומרים מזינים אחרים כמו ויטמין E, נחושת וסלניום, שכולם נחוצים מאוד לגופנו. הגרעינים האלו גם מסייעים לנו בשמירה על בריאות הלב ועל רמות סוכר תקינות בדם, כמו גם מגנים מפני מחלות כמו סרטן. עם זאת, מומלץ להכיר את החסרונות שבצריכה מוגזמת שלהם, אותם תגלו במדריך הבא.

6. מנגו

הפרי האקזוטי הזה, שניתן לראות בדרך כלל על המדף בסופרים בארץ בין החודשים יוני לדצמבר, הוא לא רק דרך מתוקה ובריאה לרענן את היום, אלא גם לעודד ייצור קרטין! זאת מכיוון שגם במנגו, כמו במרכיבי מזון אחרים שכבר ציינו לעיל, יש כמות גבוהה של ויטמין A (למשל, 89 גרם לכוס מנגו שמכילה 165 גרם). בנוסף לכך, מנגו תורם לבריאות השיער והעור בזכות מרכיבים כמו ויטמין C וחומצה פולית, שפועלים בדרכם כדי שנראה טוב יותר. רוצים להכיר עוד יתרונות בריאותיים מדהימים שיש לפרי האקזוטי? היכנסו לכתבה הבאה, שתחשוף בפניכם בין השאר מדוע הוא נפלא לבריאות העיניים וכיצד הוא מסייע בירידה במשקל...
מאכלים שמעודדים יצירת קרטין: שני חצאים של מנגו פרוסים לקוביות בקערה

7. שום

בדומה לבצל אודותיו כתבנו מעלה, גם השום עשיר ב-N-אצטילציסטאין, שעוזר באופן עקיף ליצירת קרטין בגוף. בנוסף לכך, ממחקר מעבדה שנערך בקוריאה הדרומית עולה כי תמצית שום מגנה מפני נזקי שמש על תאי קרטינוציט (Keratinocyte cells) שאחראיים ליצירת קרטין, אך עדיין נדרש מחקר בתחום על בני אדם. במחקרים אחרים על בעלי חיים נמצא כי מרכיבי מזון כמו שום עשויים לסייע בהגלדת פצעים, לחימה בדלקות והאטת סימני הזדקנות. באשר לשום עצמו, כדאי לדעת שהוא עשיר בחומרים מזינים נפלאים כמו מנגן וויטמינים B6 ו-C שמועיל לעורנו, ואפשר להיעזר בו לשלל שימושים מפתיעים במיוחד!

8. קייל

עלי הקייל הם לא רק תוספת נהדרת ומומלצת לסלט, אלא גם נחשבים למקור הטוב ביותר לוויטמין K, ומכילים גם חומרים מזינים אחרים כמו ויטמין B6, מנגן, סידן ונוגדי חמצון. בכל הקשור לקרטין, העלים הללו עשירים בוויטמין A, כאשר כוס אחת (21 גרם) של קייל טרי מכילה 50 מק"ג ממנו. בנוסף לכך, הקייל מהווה מקור מצוין לוויטמין C, שמסייע בייצור קולגן – חלבון ששומר על חוזק, מבנה וגמישות העור. כפי שאפשר להבין, השילוב של ויטמין C וקרטין הוא מנצח ויעזור לכם לזכות במראה נחשק! תוהים איך תוכלו לשלב את הקייל הנהדר במנות שלכם? אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור הזה ולהיעזר בשלל המתכונים שלנו שמכילים את עלי הפלא.
מאכלים שמעודדים יצירת קרטין: עלי קייל

9. כבד בקר

אם כמות הברזל הגבוהה שיש במנה של כבד בקר לא מצליחה לשכנע אתכם לצרוך יותר מהמנה הזו, אולי סיבה אחרת תעשה את העבודה. המאכל הזה, שעשיר בוויטמינים כמו B12 וחומצה פולית, הוא גם אחד מהמקורות הטובים ביותר לביוטין – שאת תרומתו לייצור קרטין כבר ציינו מספר פעמים למעלה. לצורך העניין, במנה של 85 גרם כבד בקר, תמצאו 31 מק"ג ביוטין, כמו גם כ-25 גרם חלבון ו-7,960 מק"ג ויטמין A, שמהווים ביחד שילוש קדוש של גורמים המעלים את רמת הקרטין בגופכם. 

10. גזר

רבים יודעים שהירק הזה נחוץ לנו כדי לשמור על בריאות העין, בין השאר הודות לוויטמין A שנמצא בו בשפע – 1,070 מק"ג בכוס גזר קצוץ (128 גרם). בזכות הכמות הגבוהה של המרכיב הנחוץ הזה, כמו גם הביוטין שיש בו, הירק הזה הוא גם דרך מצוינת להעלות את כמות הקרטין בגוף – ובכך לשפר את מראה השיער, העור והציפורניים שלנו. בנוסף לכך, הגזר מלא בוויטמין C, שכפי שכתבנו מעלה, תורם להיווצרות קולגן בגוף, וגם מסייע בריפוי דלקות ושמירה על עור הפנים מפני נזקים. בכתבה הבאה תלמדו להכין מיץ גזר, שעשיר ביתרונות בריאותיים נוספים כמו סיוע במניעת סרטן, שמירה על בריאות הכבד ואפילו ירידה במשקל.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו