print header

טיפול במיגרנות ללא תרופות!

 

Previous
  • מיגרנה

    טיפול בדרך הטבע

    רק אנשים שסובלים ממיגרנות יודעים לתאר את הכאב המשתק שנגרם בכל התקף. כשההתקפים מגיעים בתדירות גבוהה, הם יכולים לפגום בהתנהלות תקינה של אורח החיים. כדי לטפל במיגרנות יש מגוון תרופות, האמורות לסייע לכאב, אבל מדובר בפיתרונות זמניים, חלקיים וכאלה שלא יורדים לשורש הבעיה. שילוב של פיתרונות טבעיים, שאינם כוללים תרופות, מועילים בעזרה להתמודד עם התופעה בצורה רחבה יותר. הנה מגוון דרכים ושיטות טבעיות לטיפול במיגרנות! חשוב לציין שבכל אופן שווה להיוועץ ברופא בטרם כל טיפול.

  • מיגרנה

    דיקור סיני

    בטיפול המסורתי העתיק הזה, מוחדרות מחטים זעירות לנקודות מאוד ספציפיות בגוף. הדיקור מעורר הפרשה של משככי כאבים טבעיים בגוף ומחקרים הראו כי שיטת הטיפול הזו יכולה להקל על כאבי הראש שנובעים ממיגרנות ואף להוריד את תדירות ההתקפים. זהו טיפול השייך לתחום הרפואה המשלימה ומומלץ כהמשך לטיפול הרגיל.

  • מיגרנה

    ביו פידבק

    הגוף שלנו מגיב לכאב בשינויים כמו דופק מהיר יותר, התקשחות שרירים או ידיים קרות. בשיטת הביופידבק, חיישנים מודדים את השינויים הללו ומזינים אותם חזרה אל המטופל כגלי אור או צלילים. המטופל לומד שיטות הרגעה כדי לשלוט במצב הפיזי שלו, מה שהעניק לה את התיאור "ניצחון המוח על המיגרנה". מחקרים הוכיחו כי ביופידבק יכולה להקל את עוצמת הכאבים של מיגרנות ואף להפחית את תדירות ההתקפים.

  • מיגרנה

    עיסוי

    עדיין לא קיים מחקר מעמיק בנושא, אך מחקרים ראשוניים מראים סימנים מבטיחים. מחקר מ- 2006 הראה כי טיפול בעיסויים הפחית את מספר כאבי הראש שאנשים חוו, אך הוא לא הקל את עוצמת הכאב מרגע שהחלה המיגרנה. בנוסף לכך, עיסויים ידועים כמפחיתי מתח וחרדה נפשיים, שהם בין הגורמים הנפוצים למיגרנות.

  • מיגרנה

    תוספי תזונה טבעיים

    מחקרים מציעים כי צריכת ויטמין B2 יכולה להפחית את תדירות המיגרנות, אולם לא לעזור לכאב במהלך התקף. קו אנזים Q10 יכול גם הוא להוריד את כמות ההתקפים אצל מבוגרים וילדים כאחד, טיפול שמראה תוצאות לאחר התמדה של מספר חודשים. אם אתם נוטלים תרופות רגילות, חשוב להיוועץ ברופא טרם צריכת תוספי תזונה.

  • תמצית זרעי אשכולית
    דלג
  • מיגרנה

    טכניקות הרפיה

    בהרבה פעמים, מיגרנות מתעוררות כתוצאה ממתח נפשי וחרדה. לכן, טכניקות של הרגעה והרפיה יכולות לתקוף את הגורם לבעיה. הנה 2 טכניקות שהראו תוצאות טובות: טכניקת הנשימה העמוקה היא פשוטה לביצוע ומסייעת להעשיר בחמצן את הגוף בכלל והמוח בפרט. מצאו מקום שקט ומבודד, שבו בביגוד נוח וקחו שאיפה עמוקה ככל שנפח הריאות מאפשר. החזיקו למשך מספר שניות ושחררו לאט. חזרו מספר פעמים, עד לתחושת הקלה בכל הגוף. טכניקת הרפיית השרירים כוללת מתיחה והרפיה של שרירים בחלקים שונים של הגוף.

  • מיגרנה

    פעילות גופנית

    התעמלות יכולה להוריד את תכיפות ההתקפים ועוצמת הכאב. חשוב לציין שמדובר בפעילות אירובית העובדת על סיבולת לב-ריאה, בניגוד לאימוני כוח העובדים על פיתוח שרירים. מחקר מ- 2011 שנערך בשבדיה, בחן את השפעתה של פעילות אירובית לעומת הרגעה ותרופות למניעת מיגרנות. נמצא כי פעילות אירובית של 40 דקות, 3 פעמים בשבוע, שוות ערך ביעילותה לשתי הטכניקות האחרות, בהורדת תדירות ועצמת ההתקפים. בפעילות אירובית ניתן לבחור ממגוון האפשרויות, ביניהן ריצה, אופניים, שיעורי אירובי, זומבה וכדומה.

  • מיגרנה

    כירופרקטיקה

    ישנו הליך כירופרקטי הנקרא "מניפולציה של עמוד השדרה". זהו טיפול שנועד להסדיר כאבי גב וצוואר אך מחקר שנערך בנושא גילה כי הוא יעיל גם נגד מיגרנות. המחקר השווה את המניפולציה של עמו הדרה לטיפול מיגרנה מבוסס ומצא כי שניהם עובדים בדיוק באותה מידה. היות ומדובר בתנועה של מפרקי עמוד השדרה, המהלך כרוך בסיכון וחשוב להתייעץ עם הרופא ואיש מקצוע בטרם בחירה בהליך.

  • מיגרנה

    ייעוץ מקצועי

    שיחה עם מטפל כנגד מיגרנות? זה עשוי להישמע מפתיע, אך תרפיה התנהגותית קוגנטיבית יכולה להוריד את כמות המיגרנות. מדובר בשיחה עם מטפל מוסמך, שמטרתה לשנות את דפוסי החשיבה של המטופל ואף את פעולותיו. כל זה כמובן לא אומר שיש לכם בעיה נפשית, או שהמיגרנות שלכם בדויות. השיטה פשוט מוצאת עבורכם דרכים חדשות, מרעננות וחיוביות לגשת לסיטואציות שעלולות לעורר מיגרנות.

  • מיגרנה

    הדמיה מגנטית גולגולתית

    זוהי שיטה בלתי חודרנית, הנסמכת על שליחת פעימות מגנטיות כנגד הקרקפת אל המוח, באמצעות מכשיר מגנטי. הגלים המגנטיים בעצם משפיעים על הנוירונים במוח ויכולים בכך לעורר פעילות של חלקים ספציפיים או כלליים. אמנם המכשיר עוד לא נפוץ כל כך בשימוש, אך המחקרים שבחנו אותו מראים לו עתיד מזהיר. נמצא כי השימוש במכשיר יכול לקצר את משך זמן הכאבים ואף להוריד מעוצמתם, כל זה בשימוש המתרחש במהלך ההתקף עצמו.

  • מיגרנה

    שינוי תזונה

    ישנם אנשים שמזונות מסויימים מעוררים אצלם את המיגרנות. הנפוצים שבהם הם אלכוהול, קפאין, שוקולד, מזון משומר, בשר מעובד, גבינות מיושנות, מוצרי חלב מתורבת, מונוסדיום גלוטמט ופסטרמה. מעקב אחר צריכה של מאכלים אלה יכול לסייע לזהות מי מהם מעורר מיגרנה. נסו לתעד ולפסול כל אחד מהמאכלים הללו בנפרד ומידה ומצאתם כי אחד מהם מעורר אצלכם מיגרנה, כמובן שהימנעו מצריכתו.

  • אקטיב אמזון
    דלג
  • מיגרנה

    עשבי רפואה

    בני האדם משתמשים בעשבים רפואיים לטיפול בכאבי ראש כבר מאות אולי אלפי שנים. אחד העשבים הידועים הוא בן-חרצית המסייע להקלה על כאבים, בחילות ורגישות לאור במהלך התקף. מחקרים הראו כי צמח החמאתן הינו אפקטיבי במניעת מיגרנות.

  • מיגרנה

    נקודות לחיצה

    לחיצה על נקודות מסויימות בראש, בפנים ובצוואר יכולה לסייע בזמן התקף מיגרנה. נסו את הטכניקות הבאות: לחצו על קו הגבות ומתחת לעיניים. עסו את הרכות והלסת בתנועות מעגליות. עסו את בסיס הגולגולת בעזרת כדור טניס. שווה לנסות גם רצועות ראש או תחבושות אלסטיות, הידועות גם הן כמקלות אצל חלק מהאוכלוסיה.

  • מיגרנה

    שינה

    מחקרים הראו כי שינה גרועה ומיגרנות, הולכות טוב ביחד. שינוי כמה הרגלי שינה עשוי לעזור. ראשית, אל תקראו, תצפו בטלוויזיה או תאזינו למוזיקה במיטה. שנית, אל תנמנמו במהלך היום בצורה שתהרוס לכם את שנת הלילה המשמעותית יותר. נסו להימנע מאכילה עד 4 שעות לפני השינה ומשתייה עד שעתיים. השתדלו ללכת לישון בכל יום באותה שעה ולישון לפחות 8 שעות בכל לילה.

  • מיגרנה

    אורח חיים כללי

    הרגלי בריאות כלליים יכולים להיות בעלי השפעה גדולה על תדירות המיגרנות שלכם. אל תדלגו על ארוחות, שתו הרבה מים, בצעו פעילות גופנית ושמרו על משקל תקין.

Next
 
 
מקור: פמלה גור
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: