maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 תנוחות שינה מומלצות להקלה על כאבי הגב

 הסטטיסטיקה לא מעודדת ומראה כי לפחות כ-80% מהאנשים סובלים או יסבלו מכאבי גב שונים מהצוואר ועד המותניים לפחות פעם אחת במהלך חייהם. ככל הנראה גם אנחנו ואתם סבלנו או נסבול מכך בעתיד, אבל למרות זאת ישנם פתרונות טבעיים, פשוטים וקלים מאוד לביצוע שיכולים להקל על הכאבים הטורדניים. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את תנוחות השינה שיעזרו לכם להקל ואף למנוע כאבי גב שונים, כאשר כל תנוחה מתמקדת בכאב מסוים. אחרי שתכירו אותן, תבינו כיצד בזכות שינוי תנוחת השינה שלכם תוכלו לעזור לעצמכם להקל על כאבי הגב השונים שאתם מרגישים.

1. תנוחת השינה להתמודדות עם כאבי צוואר וגב עליון

תנוחות שינה להקלת כאבי גב: תנוחת השינה להתמודדות עם כאבי צוואר וגב עליון
תנוחת השינה שבתמונה יכולה להקל על כאבי צוואר וגב עליון. איך זה בדיוק עוזר? שינה על הגב למעשה מחלקת את משקל גופכם באופן שווה לאורך כל הגוף. בדרך זו, אתם מפעילים פחות לחץ על אזורים שונים כמו הצוואר והגב העליון, ובמקביל גורמים ליישור של עמוד השדרה והאיברים הפנימיים. הדבר שבאמת משנה, והוא זה שעוזר לכאבים אלו, הוא הוספת כרית כדי לתמוך בצווארכם ועוד אחת מתחת לברכיים שלכם – כך תוכלו לשמור על עקומה טבעית של עמוד השדרה.

2. תנוחת השינה להתמודדות עם כאב לאורך עמוד השדרה

תנוחות שינה להקלת כאבי גב: תנוחת השינה להתמודדות עם כאב לאורך עמוד השדרה
תנוחת השינה שבתמונה יכולה להקל על כאב לאורך עמוד השדרה, והיא מתאימה בעיקר לאנשים שנוטים בדרך כלל לישון על הבטן וקשה להם להירדם בתנוחה אחרת. על ידי הוספה של כרית מתחת לבטן, תוכלו להפחית את הלחץ שמופעל על הגב שלכם ולאורך עמוד השדרה. את הכרית יש למקם מתחת לבטן ומעל אגן והירכיים, רק חשוב לוודא כי הכרית לא עבה יותר מ-8 ס"מ – כתוצאה מכך תזכו בשינה ערבה ללא כאבים. אם אתם מנסים לישון בתנוחה זו לאורך זמן ורואים כי אין הקלה בכאבים, נסו לישון באותה תנוחה אך ללא כרית מתחת לראשכם.

3. תנוחת השינה להתמודדות עם כאבי גב תחתון

תנוחות שינה להקלת כאבי גב: תנוחת השינה להתמודדות עם כאבי גב תחתון
תנוחת השינה שבתמונה יכולה להקל על כאבי גב תחתון. כאשר אתם ישנים על הצד, אתם מאלצים את עמוד השדרה שלכם להתעקם מעט במצב לא טבעי וכך מוסיפים משקל עודף שאותו הגב התחתון שלכם נושא. לכן, אם אתם בוחרים לישון על הצד, עדיף לכופף את הברכיים מעט כלפי מעלה ולמקם כרית רכה ביניהן. בזכות כך, אתם תמנעו כאבי גב תחתון שהיו קורים אילולא הייתם ישנים עם הכרית בין הברכיים – כך אתם שומרים על העקומה הטבעית של עמוד השדרה עד שאתם מתעוררים.

4. תנוחת השינה להתמודדות עם כאבי מותניים

תנוחות שינה להקלת כאבי גב: תנוחת השינה להתמודדות עם כאבי מותניים
תנוחת השינה שבתמונה יכולה להקל על כאבים במותניים ובאזור הגב התחתון, בכך שהיא למעשה מותחת את הגב התחתון והאגן ומבטלת את האפשרות של מאמץ יתר על האזורים הללו. כל שעליכם לעשות הוא להניח מספר כריות רכות מאחורי הגב והצוואר שלכם כדי ליצור מספיק תמיכה שתתאים לעקמומיות הטבעית של הגב. יתרה מזאת, כדי להקל עליכם ועל הנוחות שלכם, מומלץ למקם מספר כריות נוספות מתחת לברכיים ולכפות הרגליים – כך תוכלו לישון בנוחות ולהקל על הכאבים הטורדניים.

5. תנוחת השינה להתמודדות עם כאב בעצבי חוליות עמוד השדרה

תנוחות שינה להקלת כאבי גב: תנוחת השינה להתמודדות עם כאב בעצבי חוליות עמוד השדרה
במקרה בו זז מעט הדיסק הבין-חולייתי, הנמצא בין כל שתי חוליות בעמוד השדרה, אתם עלולים לסבול מכאבים עזים שככל הנראה יכולים גם להעיד על בלט דיסק, פריצת דיסק או חלילה מחלת דיסק ניוונית. עד שתצליחו לרפא זאת, מוטב לישון בתנוחה ספציפית כפי שמתואר בתמונה, שתאפשר לכם להרחיב את החלל בין החוליות ובכך תעזור להן לחזור למקומן הטבעי. כיפוף הגוף שלכם בתנוחה זו יכול להקל על הלחץ שמופעל על עצבי חוליות עמוד השדרה וכמובן להקל על כאבי גב נוספים.

מילים אחרונות

אחרי שקראתם את הכתבה הזו, אתם ודאי תוהים כיצד ניתן לשנות את הדרך שבה אתם ישנים כל כך הרבה שנים. למעשה, הקושי הוא רק בלילות הראשונים – ברגע שתתחילו להתעורר ללא כאבים, אתם תבינו שמצאתם את תנוחת השינה שעושה לכם טוב והגוף שלכם ישמח להתרגל אליה. אם אתם לא בטוחים איזו מהתנוחות שציינו לעיל מתאימה במיוחד בשבילכם, בחרו מספר תנוחות מהרשימה למעלה, כאלו שאתם מאמינים שיכולות לעזור לכם עם הכאבים שלכם, ובדקו אותן במשך מספר לילות. לאחר מכן אתם כבר תמצאו את התנוחה שלכם, אז שתהיה לכם שינה ערבה!

מקור התמונות: brightside

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו