maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מחקר ישראלי מוכיח: ארוחת בוקר הכוללת עוגה עשויה לסייע בהורדה במשקל

התרגשתם כששמעתם שלשוקולד מריר יש לא מעט יתרונות בריאותיים? במידה שמידע זה אכן השפיע לחיוב על מצב רוחכם, ודאי תשמחו להכיר את ממצאי המחקר הישראלי שמעידים על כך שאכילת עוגת שוקולד כחלק מארוחת בוקר מלאה, יכולה לעזור לכם להשיל קילוגרמים ממשקל גופכם. אז אם בחנתם לאחרונה אפשרויות שונות לדיאטות, מומלץ שתתוודעו לנתוני המחקר הבאים, שכן הם יסייעו לכם לבצע בחירות טובות יותר, בכל הנוגע לבריאות שלכם ושל יקיריכם. 

 
עוגת שוקולד לארוחת בוקר
 
אמנם מדובר בחדשות שנשמעות טובות מדי בכדי להיות מציאותיות, אך ממצאי מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב מעידים על כך ששילוב של פחמימות, כדוגמת עוגת שוקולד סופגנייה, עוגיות, גלידה וכדומה יחד עם חלבונים ומזון מבושל בארוחת הבוקר, יסייע לכם להוריד מספר קילוגרמים ואף יעזור לכם לשמור על משקלכם. 
 
החוקרים הממונים על הניסוי חילקו 193 נשים וגברים מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר שאינם סוכרתיים ל-2 קבוצות. קבוצה אחת צרכה ארוחת בוקר דלת פחמימות המונה 300 קלוריות, בזמן שהקבוצה השנייה אכלה ארוחת בוקר מאוזנת שמונה 600 קלוריות, הכוללת קינוח נהדר של עוגת שוקולד. לאחר 32 שבועות מתחילת המחקר, שתי הקבוצות הנחקרות השילו ממשקלם בממוצע 15 ק"ג לאדם. עם זאת, במחצית השנייה של המחקר הקבוצה הראשונה שצרכה ארוחת בוקר דלת פחמימות העלתה כ-10 ק"ג בממוצע לנפש, ואילו הקבוצה שנהנתה מעוגת השוקולד כחלק מארוחת בוקר מאוזנת, הורידה 6.5 ק"ג נוספים בממוצע לנפש.
 
עוגת שוקולד לארוחת בוקר
 

לאחר שהניסוי תם, התוצאות המכריעות לא בוששו להגיע, ומשתתפי המחקר שנמנו בקבוצה השנייה, אשר צרכה ארוחת בוקר עתירת קלוריות הכוללת פחמימות, השילו ממשקלם כ-18 ק"ג יותר לאדם מאשר עמיתיהם בקבוצה הראשונה. פרופסור לרפואה דניאלה יעקובוביץ', מאוניברסיטת תל אביב מוסיפה ואומרת שלמרות ששתי הקבוצות צרכו כמות קלוריות זהה במהלך היום, המשתתפים בקבוצת הדיאטה דלת הפחמימות חשו פחות מסופקים מכיוון שהרגישו שהם אינם מצליחים לשבוע מהארוחות אותן צרכו. זאת משום שהתשוקה שלהם לסוכרים ופחמימות התעצמה, מה שגרם להם לרמות ואף לחבל בתוכנית הדיאטה.

עובדה נוספת שהסיקו מהמחקר מעידה על כך שתוספת של פחמימות לארוחת הבוקר מסייעת למנגנון ההישרדותי של הגוף להתמודד בהצלחה עם הירידה במשקל, ואף משפרת בטווח הארוך את יעילותן והשפעתן של דיאטות עתידיות על גופנו. פרופסור יעקובוביץ' גורסת כי הימנעות מצריכת מתוקים עלולה ליצור התמכרות פסיכולוגית לאותם המזונות בעתיד, מה שיפגום בניסיונות חוזרים ונשנים של הפחתה במשקל.  

עוגת שוקולד לארוחת בוקר
 

ארוחת הבוקר חיונית לבריאותנו מכיוון שהיא מספקת לגופנו אנרגיה עבור המשימות שעליו לעמוד בהן במשך היום, מגבירה את תפקוד המוח ומזרזת את תהליך חילוף החומרים בגוף, אשר חיוני לירידה במשקל ולשמירה עליו. "ארוחת הבוקר היא ארוחה שמווסתת ומסדירה את הורמון הגרלין אשר מגביר את הרעב" טוענת פרופסור יעקובוביץ', "מה שסייע לנחקרים בקבוצה שצרכו פחמימות וקינוח לחוות מעט, אם בכלל, תשוקה למאכלים מתוקים בהמשך היום".

עוגת שוקולד לארוחת בוקר

מחקר זה מהווה תגובה ראויה עבור הדיאטות המגבילות שאוסרות לצרוך קינוחים ופחמימות, שהן בדרך כלל יעילות רק בתחילת הדרך. במקרים רבים קשה להתמיד בתוכנית הדיאטה הנוקשה, מה שמוביל לעתים להשבת המשקל שהושל ואף להכפלתו. זאת אומרת שהמחקר מוכיח שתפריט המזון מוכרח להיות מציאותי, על מנת שהאנשים שמאמצים אותו יצליחו להקפיד ולהתמיד באורח החיים החדש שסיגלו לעצמם. 

אין ספק שממצאי המחקר מעודדים ומחזקים את חוסר היעילות של הדיאטות המהירות והמוגזמות, ומספקים את האישור לאכילת פחמימות ומתוקים בזמן דיאטה. עם זאת יש לזכור שהדבר החשוב ביותר שיש לבצע בעת ניסיון ההורדה במשקל, הוא להתאים את צריכת הקלוריות לפעילות הגופנית ולאורח החיים שלכם, ולא לסמוך על כך שאכילת חתיכת עוגה בארוחת הבוקר היא זו שתוביל לדיאטה מוצלחת ויעילה. הרי רובנו כבר יודעים שהסוד לחיים בריאים טמון במידות ובמינון של הדברים אותם אנו צורכים, ויש לזכור זאת גם כעת. 

במידה שאתם מעוניינים להכניס את עוגת השוקולד לתפריט ארוחת הבוקר שלכם, אתם מוזמנים לנסות מתכון נהדר לעוגת שוקולד טעימה ופשוטה להכנה. בתיאבון!

מקור התמונה: Tony Alter

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: