maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 מזונות שיכולים להרגיע כאב ראש

כאב ראש הוא אחד המטרדים הגדולים ביותר שתוקפים אותנו ומפריעים לשגרת חיינו. רובינו מטפלים בו בדרך הרגילה - מכבים את האור, נשכבים על המיטה, בולעים כדור ומחכים עד יעבור זעם, אך האם ידעתם כי מזונות מסוימים עשויים להקל ואף למנוע כאבי ראש?

כאב ראש

 

1. תפוח אדמה אפוי
תפוח אדמה אפוי יכול להקל על כאב ראש, במיוחד כזה שנגרם מעודף אלכוהול. מכיוון שהאלכוהול הוא חומר משתן הוא יכול לגרום להתייבשות ולאיבוד אלקטרוליטים חשובים כמו אשלגן. אכילת מזונות עשירים באשלגן, יכולה לפיכך, להקל על כאבי ראש שקשורים לחמרמורת. תפוח אדמה עם הקליפה, הוא אחד המקורות המרשימים של מינרל זה, המכיל כ-720 מ"ג אשלגן. לשם ההשוואה, בבננה יש כ-460 מ"ג אשלגן.

2. אבטיח
התייבשות היא אחד הגורמים העיקריים לכאב ראש, אז רגע לפני שאתם בולעים כדור, שקלו לאכול מזונות עשירים במים, כמו אבטיח. בכלל, יש הרבה פירות וירקות עשירים במים וחלקם מכילים גם מינרלים חיוניים כמו מגנזיום, שנחשב למינרל מפתח למניעת כאב ראש. נסו את השילוב הבא: הכניסו לבלנדר 2 כוסות של אבטיח פרוס לקוביות, 1 כוס קרח כתוש, 1/2 כוס יוגורט רגיל, קורטוב דבש ו-1/2 כפית ג'ינג'ר מגורר. ערבלו ושתו. הבונוס הוא שהג'ינג'ר יכול להקל על תסמינים של בחילות המתלווים לכאבי ראש. מזונות אחרים עם תכולת מים גבוהה כוללים גם פירות יער, מלפפון, מלון, עגבנייה, שיבולת שועל ומרקים.

3. קפה
קפה נחשב לתרופה עממית עתיקה נגד כאבי ראש. סוד הקסם הוא - מתינות. בעוד שאלכוהול גורם לכלי הדם להתרחב, מה שמעצים את כאב הראש, קפה הוא וסקונסטריקטורי, כלומר, מכווץ כלי דם, ובכך הוא יכול להפחית את עוצמת הכאב. יחד עם זאת, ותרו על אספרסו כפול, שכן כמות גדולה מדי של קפאין שהוא חומר משתן, עלולה להגביר את ההתייבשות ולהגדיל את חומרת הכאב. בשורה התחתונה - כוס אחת של קפה עשויה להיות מועילה בהפחתת כאב ראש הקשור לחמרמורת, אבל לא יותר.

4. לחם מלא
אנשים שמקפידים על תזונה דלה בפחמימות עלולים לסבול מכאבי ראש תכופים, מכיוון שדיאטה דלת פחמימות מדלדלת את מאגרי הגליקוגן שהם מקור עיקרי של אנרגיה למוח. במצב כזה, הגוף מפסיד נוזלים שגורמים להתייבשות וכתוצאה מכך, לכאבי ראש. אם זה המצב אצלכם, שקלו להוסיף פחמימות מורכבות לתזונה, כמו אלה שיש בלחם מלא, שיבולת שועל, פירות או יוגורט. בונוס - מנה של פחמימות, עשויה גם לשפר את מצב הרוח שלכם, וזאת מכיוון שהיא גורמת לגוף לשחרר סרוטונין שגורם להרגשה טובה.

5. שקדים
על פי מחקרים, המגנזיום שנמצא בשקדים עשוי להגן על הגוף מפני כאבי ראש, וזאת על ידי הרפיית כלי הדם. עבור מי שסובל ממיגרנה, תזונה עשירה במגנזיום יכולה להביא להקלה גדולה. כדי להגדיל את צריכת המגנזיום, הקפידו לצרוך שקדים. נסו גם בננות, משמשים יבשים, אבוקדו, קשיו, אורז מלא, קטניות וזרעים.

6. סלסה פיקנטית
זה אולי ישמע מוזר אבל מאכלים פיקנטיים כמו סלסה פיקנטית, פלפל חריף או סחוג, עשויים לעזור לכם להיפטר מכאבי ראש מהר. השאלה היא מה הגורם לכאב. אם הכאב הוא תוצאה של גודש בסינוסים, המאכלים החריפים עשויים להפחית את הגודש ולפתוח את דרכי הנשימה, מה שיקל על הלחץ בראש.

 

 

7. יוגורט
כאשר הראש שלכם פועם במהירות, ייתכן שזה איתות של הגוף שהוא זקוק לסידן כדי לתפקד ביעילות. ודאו שאתם צורכים מזונות עשירים בסידן, כמו יוגורט יווני רגיל ללא שומן, שהוא מקור מצוין לסידן, ללא סוכרים מוספים ועם פרוביוטיקה מועילה.

8. שומשום
מסתבר שבזרעים הזעירים יש מנה גדושה של ויטמין E שעשוי לסייע לייצוב רמות האסטרוגן ובכך למנוע מיגרנות. לצד העובדה ששומשום עשוי למנוע כאבי ראש הוא גם משפר את זרימת הדם. בונוס - זרעי שומשום עשירים גם במגנזיום, אז אל תהססו לפזר קצת בסלט, בבישול ובאפיה.

9. תרד
מה שעובד בשביל פופאי יכול לעבוד היטב גם בשבילכם. תרד הוכח כירק שעוזר להוריד לחץ דם ולטפל בחמרמורת. אז אם הראש מפמפם, שקלו להכין סלט גדול של עלים, ובמקום חסה, להעשיר אותו בתרד.

 

תרגישו טוב!

מקור: ניצה ענבר
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: