maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 טיפים לתזונה ממלכת אנגליה - אליזבת השנייה

  הידעתם שהמלכה אליזבת השנייה היא השליטה המלכותית שמכהנת בתפקידה במשך הזמן הארוך ביותר בהיסטוריה של בריטניה? העובדה הזו מדהימה בהתחשב בכך שלמשפחת המלוכה הבריטית יש היסטוריה ארוכה ומפורטת מאוד, אך זה לא פרט הטריוויה היחידי שמפתיע בנוגע למלכה הידועה הזו – היא גם השליטה המבוגרת ביותר בעולם כיום! בגיל 92 היא עברה את הגיל הממוצע של הנשים באנגליה בעשור שלם, ובעוד שהסטטוס שלה בהחלט מאפשר לה ליהנות מהרופאים והשפים הטובים ביותר בכל הממלכה המאוחדת, גם היא עצמה יודעת לא מעט על תזונה ובריאות. הנה 6 דברים שיש למלכת אנגליה, אליזבת השנייה, ללמד את כולנו על נושא התזונה למען אריכות ימים.
 
טיפים לתזונה ממלכת אנגליה: אליזבת השנייה
 

1. אכלו במנות קטנות

השף המלכותי לשעבר, דארן מקגריידי, סיפר בראיון שבניגוד לנסיך הארי, אשר "חי כדי לאכול", המלכה אליזבת נוהגת לאכול מנות קטנות, ולמעשה היא מעדיפה לאכול 4 ארוחות במהלך היום ולא 3 כמו רובנו. אם אי פעם ניסיתם לרדת במשקל, אתם ככל הנראה יודעים כמה חשוב לשלוט בכמות המזון ששמים בצלחת על מנת להצר את קו המותניים, ואכן על פי עדויות שנאספו על ידי חברת הייעוץ האסטרטגית הגלובלית מקינזי, הפחתת כמות המזון בצלחת היא הדרך היעילה ביותר לרדת במשקל ולהילחם בהשמנת יתרלכן מומלץ שתתחילו לאכול בצלחות קטנות יותר, ואם אפשר, אכלו 4 ארוחות קטנות יחסית במהלך היום, ולא 3 גדולות.

2. תיהנו ממה שאתם אוהבים לאכול, אך לא מכל דבר שבא ליד

על פי עדויות של אנשי הצוות של מלכת אנגליה, כשמכינים עבורה עוגת שוקולד וביסקוויטים שאהובה עליה במיוחד, היא נהנית מכל פיסה שלה עד שהיא נגמרת – אך היא עושה זאת בחתיכות קטנות ולאורך זמן. בסופו של דבר היא מסיימת את כל העוגה, אך זה המקרה רק עם העוגה הזו. מכל שאר העוגות היא אוכלת רק חתיכה קטנה בשביל הטעם.
 
מחקרים מראים שחשוב לפנק את עצמנו מדי פעם, במיוחד במהלך דיאטה ארוכת טווח. במחקר שנערך בישראל אף נמצא כי אנשים שמתחילים את יומם עם שוקולד, עוגייה או גלידה, מצליחים לנהל בצורה יעילה יותר את החשקים שלהם במהלך היום. עורכת המחקר, ד"ר דניאלה יעקובוביץ מאוניברסיטת תל אביב, טוענת גם שהחשקים האלה נובעים מדיאטה דלת פחמימות, ולכן חשוב לשלב גם פחמימות בתזונה, אולם בדרך בריאה.
טיפים לתזונה ממלכת אנגליה: פיסת עוגה
 

3. החטיף הטוב ביותר – שוקולד מריר

מלכת אנגליה אוהבת שוקולד מריר שעשוי מ-60% קקאו או יותר, ולא פחות. "ככל שזה יותר מריר, כך זה יותר טוב", כך ציין בעבר השף הקודם שלה, מקגריידי. הוא הוסיף ואמר כי, "המלכה לא אוהבת שוקולד חלב או שוקולד לבן", וזוהי ללא ספק בחירה חכמה, שכן בשוקולדים האלה אין את תכולת הפלבנואידים שקיימת בשוקולד מריר, אשר מסייעת להימנע ממחלות לב ושבץ, זאת על פי מחקר שנערך בשנת 2012.

4. אכלו מירקות ופירות העונה

המלכה אוהבת לאכול תותים בקיץ (באנגליה הם גדלים בעונה זו), אך השף מקגריידי אומר שהיא לא תיגע בהם בתקופת החורף. אמנם זה לא נשמע כמו סיפור גדול – לאכול פירות שלא בעונה – אך מתברר שיש למנהג הזה בסיס בריאותי. פירות שאינם גדלים בקיץ או בחורף ונמכרים בתקופות האלה ככל הנראה יובאו ממדינות אחרות ועברו מרחקים עצומים כדי להגיע למדפים שבסופר. המסע הזה פוגע בערכיהם התזונתיים, כשהמרכיב הפגיע ביותר הוא ויטמין C. העובדה הזו הוכחה במחקר שנערך בבנגלדשבו נמצא כי עגבניות מאבדות כמחצית מכמות הוויטמין C שבהן במשך זמן של שבוע אחד בלבד.
 
כאן לא נגמר הטיפ של המלכה, משום שהיא אוכלת אך ורק פירות וירקות שמגדלים בגינה המלכותית שלה, לכן מומלץ שתגדלו בעצמכם לכל הפחות ירק אחד או שניים, או אפילו עשבי תיבול שבהם תשתמשו בבישולים שלכם. לחצו כאן כדי להכיר 8 עשבי תיבול שתוכלו לגדל בבית בקלות. 
טיפים לתזונה ממלכת אנגליה: פירות חתוכים בתוך קערות בצורת לב

5. צרכו יותר דגים שמנים

המנות האהובות ביותר על מלכת אנגליה הן כריך דג סלמון מעושן יחד עם תה באחר הצהריים, ודג צלוי לארוחת ערב. היא והשפים שלה מודעים ליתרונות הבריאותיים של הדגים, כשהראשון שבהם הוא סיוע לשמירה על מוח חד ופעיל. הסיבה לכך היא תכולת חומצות השומן אומגה 3 שבדגים השמנים, שבמחקרים נמצאו כחומרים אשר סייעו לנחקרים לתפקד ביעילות במבחני זיכרון שנערכו שישה חודשים לאחר שצרכו תוספות שלהם באופן יומיומי.

6. לגמו קצת תה

הטיפים ממלכת אנגליה לא היו שלמים לעולם ללא תה של השעה ארבע. התה המועדף על המלכה הוא ארל גריי, שבו יש פלבנואידים שמסייעים להפחית את רמות הכולסטרול בדם. פרט לכך, לתה השחור יש שלל יתרונות בריאותיים שנחקרו לעומק, ביניהם הפחתת הסיכון לחלות בסרטן השחלות ועידוד ירידה במשקל. לכן עשו לעצמכם מנהג לשתות כוס תה מדי יום – זה לא חייב להיות בשעה 4, אך החלטה על שעה קבועה בהחלט יכולה לסייע לכם להפוך את .
 
מקור התמונות: PolizeiBerlin

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו