maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

תרגיל לשחרור צוואר תפוס בעזרת מגבת

 כולנו סובלים משרירי צוואר כואבים מפעם לפעם, דבר הנובע בין היתר ממתח נפשי גבוה, אי שמירה על יציבה נכונה ושינויים קיצוניים במזג האוויר. מלבד עוגמת הנפש הרבה וההשפעה השלילית על אורח חיינו, כאבים אלו עלולים גם להקרין לאזורים אחרים ולהתבטא בכאבי ראש תכופים למשל. החדשות הטובות הן שעם הפתרון הביתי הבא, אינכם צריכים להשלים יותר עם רוע הגזירה. כל שעליכם לעשות הוא לקחת מגבת ולעקוב אחר ההוראות הפשוטות הבאות.
 
מגבות מקופלות ועליהן ורד
 

כאבי צוואר ועורף – למה חשוב לטפל בבעיה?

הצוואר ובעיקר העורף ידועים ברגישותם, ומסיבה זו רבים נוטים לסבול מכאבים תכופים באזור זה ואף באזור הראש הצמוד אליו. הצוואר מורכב מקבוצות שרירים ורצועות רבות שעלולות להימתח בקלות רבה, כשאחת מן הדוגמאות המובהקות לכך היא ביצועה של תנועה מהירה שרבים נוטים לכנותה בתור "תנועה לא טובה". לרוב הכאב נעלם לאחר ימים ספורים, אולם מומלץ שלא להמתין זמן כה רב כיוון שאי טיפול בבעיה עלול להוביל להחמרתה של הפציעה הנוכחית. בנוסף לכך, אי הנעימות הרבה באזור הפגוע, גורמת לאנשים רבים לשנות את יציבתם באופן לא מודע, דבר המוביל להופעתן של תופעות נוספות דוגמת כאבי גב.

שחרור הצוואר בעזרת מגבת

כיום ישנם מגוון רחב של תרגילים ביתיים פשוטים וקלים עמם אנו יכולים להקל באופן משמעותי על כאבי הצוואר ובעיקר על אלו שנובעים משרירים תפוסים. דוגמה מצוינת לכך היא התרגיל הבא, בו עליכם להצטייד במגבת בלבד. מטרתה של המגבת היא כפולה, מצד אחד היא מספקת תמיכה ויציבות לאזור הרגיש, ומצד שני היא מפעילה לחץ מתון על השריר המכווץ המשיב לו את הגמישות שאבדה בפציעה.
איש אוחז לעצמו בעורף
 

אופן ביצוע התרגיל

את התרגיל אמנם מומלץ לבצע מיד עם הופעתם של הכאבים, אך רצוי גם לשלבו בשגרה היומיומית כאמצעי מניעתי להישנותה של הבעיה. אם אתם מרגישים שהכאבים אינם חולפים, או אי נוחות הנובעת מהפציעה, רצוי להיוועץ עם רופא כדי למנוע החמרה נוספת.
  • אחזו במגבת משני צדדיה, תוך כדי שיד אחת מחזיקה בקצה העליון הימני והיד השנייה מחזיקה בקצה התחתון השמאלי. עתה, קפלו את המגבת בצורת משולש.
  • כירכו את המגבת סביב העורף, מעט מתחת לקו השיער, והרימו אותה קדימה כך ששתי הקצוות יהיו מקבילים זה לזה.
  • משכו את שתי קצוות המגבת קדימה והשתדלו להתנגד ככל האפשר ללחץ המופעל על ידיה תוך שמירה על ראש יציב.
  • ניתן לגוון את התרגיל בעזרת הנעת הראש באופן איטי ומבוקר לצד שמאל וימין.
  • בצעו את התרגיל במשך דקה. ניתן לחזור עליו מספר פעמים ביום.
למידע נוסף צפו בסרטון ההדגמה הבא המועבר על ידי הפיזיותרפיסט ניק שוסטר (Nick Schuster) מקליניקת סקאבור לפיזיותרפיה (Scarborough Physio and Health) שבאוסטרליה (לתרגום בעברית לחצו על גלגל השיניים שבפינה הימנית התחתונה של המסך, לחצו על כתוביות ובחרו "עברית"):
 
לסיכום
כאבים באזור הצוואר והראש הם בעיה נפוצה למדי. עם זאת, העובדה שמדובר בתופעה שכיחה איננה אומרת שעלינו להשלים עמה ולקבלה. להבא, כשאתם חשים בכאבים באזור זה, הקדישו מספר דקות ביום להפעלת לחץ מתון על המוקד הכואב בעזרת מגבת, ותתחילו להרגיש את השיפור בתוך זמן קצר.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: