maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 הדברים שיש לכם שליטה מלאה עליהם בחייכם

החיים של כולנו יכולים להיראות מסובכים ומלאים בקשיים שקשורים למערכות היחסים, לעבודה, למשפחה או לכל דבר אחר שעשוי להטריד את ראשנו ומחשבותינו. למרות שיש דברים רבים שאין לנו שליטה עליהם, קיימים כמה דברים קטנים שיש לנו עליהם שליטה מלאה, וההשפעה שלהם על חיינו היא גדולה יותר ממה שאתם עשויים לחשוב. האושר וההצלחה שלכם בחיים תלויים בבחירות שתעשו בנוגע ל-7 הדברים הבאים, וכל מה שאתם צריכים כדי לשפר אותם זה רק מעט ידע וכוח רצון.

1. הנשימות שלכם

הדברים שיש לנו שליטה עליהם
Minoru Nitta
 

רוב האנשים לא חושבים על הנשימות שלהם, שכן מדובר בפעולה טבעית שאנחנו עושים לרוב באופן לא מודע. מן הסתם נשימה חשובה עבור הגוף שלנו, אך כך גם היכולת שלנו להתרכז בה. עצרו לרגע ושאלו את עצמכם האם אתם יכולים להרגיש את החזה שלכם מתרחב בזמן שאתם שואפים ונושפים? היכן בדיוק אתם מרגישים את הנשימה, בחלק העליון של החזה או בחלק התחתון?

נשימה מודעת היא השיטה הטובה ביותר להרגעת הנפש והפסקת מחשבות טורדניות. ברגע שאתם עוברים חוויה שאינה נעימה, קחו כמה נשימות עמוקות והתרכזו בהן במקום באותה החוויה ובדרך שבה היא גורמת לכם להרגיש. תוכלו לספור את הנשימות שלכם, כשכל ספירה תסמל שאיפה ונשיפה. אם הגעתם ל-10 והלב שלכם עדיין פועם בכל כוחו עשו זאת שוב, ובמהרה תקבלו שליטה מלאה על הרגשות שלכם ותזכו לרגיעה.

לחצו כאן כדי להכיר 7 תרגילי נשימה להפגת מתחים

לחצו כאן כדי להכיר 10 ריחות בעלי יתרונות בריאותיים שתרצו לנשום

לחצו כאן כדי ללמוד כיצד נשימה נכונה יכולה להשפיע על חייכם

 

2. הקול הפנימי שלכם

הדברים שיש לנו שליטה עליהם
 

לכולנו יש קול שמדבר אלינו בראשנו. הקול הזה יכול לפעמים לבקר את הדברים שאנו עושים ואת הבחירות שלנו, ועל ידי כך למנוע מאתנו להגיע לאושר אמיתי והצלחה בחיים. נסו לספור את כמות הפעמים שבה אתם מדברים לעצמכם באופן שלילי בכל יום, יתכן שתופתעו לגלות עד כמה שאתם נוקשים מדי עם עצמכם.

אם אתם יכולים לזהות את הקול הפנימי השלילי שבכם, החליפו אותו בהצהרות מעצימות ומעודדות, והגישה שלכם תתחיל להשתנות במהרה. נסו לדבר לעצמכם בחמלה: במקום להגיד לעצמכם שאתם לא טובים מספיק, הזכירו לעצמכם שמגיע לכם לקבל אהבה ותשומת לב כמו כל אדם אחר, או שזה בסדר לעשות טעויות – כולנו עושים אותן ולומדים מהן!

לחצו כאן כדי להכיר 8 טיפים להתמודדות יעילה עם ביקורת עצמית

לחצו כאן כדי להכיר 15 משפטי העצמה שיעזרו לכם לכבוש כל מטרה

לחצו כאן כדי להכיר 14 ציטוטים מעוררי השראה שיגרמו לכם לשנות את נקודת המבט שלכם על החיים

 

3. הכרת התודה שלכם

הדברים שיש לנו שליטה עליהם
 

אם תתרגלו הכרת תודה מדי יום, רמת האושר שלכם תגבר פלאים. הכרת תודה עוזרת לנו להתרכז בתקווה, לשמור על השראה, להיות אופטימיים ולהוביל את עצמנו לכיוון המטרות שלנו עם אומץ בליבנו. בנוסף לכל, היא משפרת את מצב הרוח שלנו וגורמת לנו להבין כמה שאנחנו עשירים, למרות שלפעמים אנחנו נוטים לשכוח את כל הדברים שכבר יש בבעלותנו, כמו המשפחה האוהבת שלנו והבריאות שלנו.

תוכלו לתרגל הכרת תודה בכל לילה לפני השינה; עצמו את העיניים ואמרו תודה על כל הדברים שיש לכם בחיים ושהייתם רוצים לשמור עליהם כפי שהם. תוכלו אפילו להרחיק לכת ולהגיד תודה על כל הדברים שאין לכם או שלא השגתם עדיין בחייכם ואתם שואפים להשיג אותם. זה יעזור לכם למקד את המחשבות שלכם במטרותיכם בצורה חיובית, ובבוקר שלמחרת תתעוררו עם תשוקה רבה ואהבה גדולה לחיים.

לחצו כאן כדי להכיר את כוחה האדיר של הכרת התודה

לחצו כאן כדי לצפות בסרטון העצמה מקסים על הכרת תודה

לחצו כאן כדי לצפות בהרצאה על הקשר שבין הכרת תודה לאושר

 

4. שפת הגוף שלכם

הדברים שיש לנו שליטה עליהם
 

לפי הפסיכולוגית החברתית איימי קאדי, אתם יכולים לזכות בכוח ובביטחון עצמי פשוט על ידי שינוי תנוחת הגוף שלכם. לדוגמה, כשאתם מאמצים תנוחה כוחנית שמותחת את גופכם ותופסת מרחב רב בחלל שבו אתם נמצאים, גופכם מגביר את רמות הטסטוסטרון שבו ומפחית את הכמות של הורמוני הלחץ (קורטיזול). זה נקרא "תנוחת כוח", וזוהי שיטה ידועה שעוזרת לחזק את הביטחון העצמי.

זכרו את הטיפ הזה בפעם הבאה שאתם ניגשים לראיון עבודה, שיחה עם לקוח או פשוט לפני שאתם יוצאים מהבית. זה יעזור לכם לזכות בביטחון העצמי שלו אתם זקוקים בכדי להשיג את המטרות והשאיפות שלכם, וזה ישפיע גם על האנשים שתפגשו לאחר מכן, אשר יגיבו אליכם בהתאם לשפת הגוף שלכם.

לחצו כאן כדי להכיר את המדריך לזיהוי ושליטה על שפת הגוף

לחצו כאן כדי לצפות בהרצאה על כוחה של שפת הגוף בחייכם

לחצו כאן כדי ללמוד כיצד להימנע משפת גוף שלילית במצבים מלחיצים

 

5. הכושר הגופני והמנטלי שלכם

הדברים שיש לנו שליטה עליהם
 

אנשים רבים מודעים ליכולתה של פעילות גופנית בשיפור תהליכי החשיבה והיצירתיות שלנו, ואשר מעניקה לנו הזדמנות נהדרת להאזין למוזיקה שאנחנו אוהבים או פשוט להשקיט את המחשבות שמטרידות אותנו. אתם לא חייבים ללכת לחדר הכושר כדי לשפר את הכושר הגופני שלכם, אך חשוב שתקדישו לכך לפחות 20 דקות ביום בדרכים שונות. אם אתם מרגישים תקועים באמצע תהליך יצירתי או שמצב הרוח שלכם מעט ירוד, צאו להליכה קצרה ותראו כיצד היא משפיעה עליכם לטובה.

בנוסף חשוב לשמור גם על הכושר המנטלי, וזה קל יותר ממה שאתם עשויים לחשוב. בין שתבחרו לפתור תשבץ סודוקו, להרכיב פאזל או לקרוא ספר, המוח שלכם ירגיש בהבדל. את אותה ההשפעה המועילה תוכלו לקבל גם ממדיטציה של 20-30 דקות, אשר הוכחה כמפחיתה לחצים ואפילו בעלת יכולת להפחית כאבים פיזיים.

לחצו כאן כדי לגלות את הקשר המפתיע בין כושר לאושר

לחצו כאן כדי להכיר 8 אפליקציות לשיפור הכושר המנטלי

לחצו כאן כדי להכיר 6 טכניקות מדיטציה שונות, מקוריות ומהנות

 

6. התזונה שלכם

הדברים שיש לנו שליטה עליהם
 

למרות שיש לו טעם נהדר, מזון מהיר לא מספק אף דבר חיוני לגופכם, ולמעשה הוא גורם למוח ולגוף שלכם לעבוד לאט יותר. גם צריכת סוכר אינה מומלצת ואף מקושרת למספר רב של בעיות בריאותיות, שביניהן מחלות לב וסוכרת, שלא להזכיר את מצבי הרוח המשתנים במקרה של התמכרות. בנוסף לכל, מזון מעובד הוכח כמעודד את הופעתם של תסמינים שקשורים למחלות כרוניות, והוא אפילו מקושר לסיכון מוגבר לחלות בסרטן. 

שינויים קטנים בתפריט היומי שלכם, כמו החלפת החטיפים בקערת פירות, יכולים לעזור לכם לזכות בבריאות טובה יותר ואף להפחית חשקים למזונות אחרים, מאחר שגופכם מרגיש שהוא זקוק למרכיב מסוים, אולם אתם מפרשים זאת כתשוקה למאכל מזיק ולא בריא. 

לחצו כאן כדי להכיר 12 שינויים קטנים בתפריט שיעזרו לכם לזכות בחיים בריאים יותר

לחצו כאן כדי ללמוד כיצד לספק את החשקים הנפוצים למזון בצורה בריאה

לחצו כאן כדי ללמוד כיצד להכין חטיפי בריאות ביתיים וטעימים

7. איכות השינה שלכם

הדברים שיש לנו שליטה עליהם
Navy NADAP

שינה מספקת ואיכותית היא חשובה מאין כמותה לבריאותנו, להצלחה שלנו בלימודים ולתפקוד שלנו במקום העבודה. כדי לדאוג שתקבלו שינה איכותית בכל לילה עליכם פשוט ליצור לעצמכם שגרה. על מנת לקבל 7 שעות שינה, קבעו לעצמכם את השעה שבה תלכו לישון בכל יום על פי השעה שבה עליכם להתעורר. 

לאלו מבינכם שרוצים ללכת צעד אחד קדימה, מומלץ שתלכו לישון אפילו מוקדם יותר כדי שתספיקו להתעורר ולצפות בזריחה בכל יום עם כוס משקה חם ביד. זה יעזור לכם לזכות ברוגע ושלווה ברגעים הראשונים של היום במקום להיות לחוצים לצאת מהבית במהירות, ובכך תתחילו כל יום ברגל ימין. 

לחצו כאן כדי להכיר 10 גורמים מפתיעים לנדודי שינה

לחצו כאן כדי להאזין ל-7 נעימות שיעזרו לכם להירדם בקלות ובשלווה

לחצו כאן כדי ללמוד כיצד להפוך לאנשים של בוקר

 

כמה מילים לסיכום

בכל יום אנו עושים מאות החלטות קטנות, שהתוצאה של כל אחת מהן יכולה להיות חיובית, שלילית או ניטרלית. ככל שתעשו יותר בחירות שיניבו תוצאות חיוביות ותפחיתו את ההחלטות שיניבו תוצאות שליליות, תזכו בסיפוק מהחיים ובאושר שיישאר אתכם לאורך זמן רב. זכרו את 7 הדברים שיש לכם שליטה מלאה עליהם והשתמשו בטיפים שלמדתם כדי לשפר את איכות חייכם – זוהי הדרך הטובה ביותר לחיות את החיים כפי שאתם רוצים לחוות אותם.

 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: