maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 דרכים פשוטות לשפר את הבריאות

אחד התירוצים האהובים על רובינו הוא: "אין לי מספיק זמן!" התירוץ השחוק הזה נותן לנו לגיטימציה לוותר על אימון גופני, לדלג על ארוחות מזינות ולקצר את שעות השינה. אך האם בריאות היא בהכרח פונקציה של זמן? הנה 10 דרכים להיות בריאים ב-10 דקות, ואפילו פחות...

החיים הטובים

דקה אחת: לצחוק
צחקוק של 60 שניות הוא כל שנדרש כדי לשחרר אנדרופינים. אלה, ינטרלו תחושת מתח ויביאו להרפיית השרירים. ואם תהפכו את הצחוק לתרגול יומי קבוע, תוכלו להביא לירידה ברמת הסוכר, שיפור זרימת הדם ואפילו הארכת תוחלת החיים. פשוט צחקו.

שתי דקות: להכיר תודה
לא לוקח הרבה זמן להגיד שתי מילים - תודה רבה. שתי מילים בלבד יכולות לעשות את כל ההבדל. לא רק שאמירת תודה תגרום לאדם שמולכם להרגיש טוב יותר, אלא גם תשפר את מצב הבריאות שלכם. על פי מחקר שנערך בשנת 1995, רגשות חיוביים עשויים להועיל במצב של יתר לחץ דם ולהפחית את הסיכוי למוות פתאומי בקרב חולים עם אי ספיקת לב ומחלת לב כלילית. פשוט אמרו תודה.

שלוש דקות: לבשל ביצה
ביצים הן קלות להכנה ויש בהן רכיבים המשפרים את הבריאות, כמו למשל כולין,
ויטמין ממשפחת ויטמיני B, המסייע לשמור על בריאות כללית טובה, עוזר בהעברת אותות עצביים ושיפור תהליכי הזיכרון, כמו גם מפחית את רמת הכולסטרול ומנקה רעלים. על פי מחקר שהתפרסם לאחרונה ב-American Journal of Clinical Nutrition, ארוחת בוקר עשירה בחלבון, מסייעת לנו להימנע מאכילת מזונות עשירים בשומן ובסוכר בהמשך היום.


ארבע דקות: לנשום נשימות עמוקות
אתם לא צריכים להיות אמני יוגה מנוסים כדי ליהנות מהיתרונות המרגיעים של נשימה עמוקה. בכל מקום בו אתם נמצאים, קחו לעצמכם ארבע דקות של נשימה עמוקה. שאיפה ארוכה מהאף בספירה של שלוש, ונשיפה ארוכה דרך הפה באותה הספירה. תוך כדי נשימה, נסו לדקלם מנטרות מרגיעות, כמו למשל: 'שאיפה - אני רגוע - נשיפה - אני רגוע".

חמש דקות: לעשות אימון גופני
חמש דקות אימון לא יבואו במקום שיעור ספינינג או הליכה של 45 דקות בשכונה, אבל די בהזזה חטופה כדי להאיץ את חילוף החומרים, ולשפר את זרימת הדם והחמצן. נסו את האימון הבא: 25 ניתורים במקום / 20 כפיפות בטן / 16 סקוואטים איטיים ומבוקרים / 10 שכיבות סמיכה איטיות ומבוקרות / 10 סמוך-קום.

שש דקות: לעלות במדרגות
כדי להילחם בהשפעות השליליות של ישיבה ממושכת, הוסיפו 4-5 סטים של עלייה וירידה במדרגות. עשו זאת 6 דקות ביום.

שבע דקות: לקרוא את התוויות
מסתבר שגם האנשים הבריאים ביותר, לא תמיד מקפידים לקרוא את השורות הקטנות. קחו את הזמן כדי לעיין בתוויות שעל גבי המוצרים שאתם צורכים דרך קבע; לא רק מספר הקלוריות אלא גם תכולת השומן, הסוכר, החלבונים והסיבים. השקיעו לפחות 7 דקות ביום.

שמונה דקות: לעשות את מה שאתם תמיד דוחים
כן, אתם עסוקים. כולנו עסוקים, אבל בטח תרגישו די מטופשים אם תאלצו להסביר לרופא שהייתם עסוקים מדי מכדי להקדיש זמן לבריאות שלכם. הקדישו 8 דקות ביום כדי לקבוע את התור הדרוש לרופא, לסגור את החשבונות הפתוחים, לשריין כרטיסים להופעה, לטפל במילוי טפסים או להחזיר טלפון חשוב.

תשע דקות: לארוז את ארוחת הצהריים
אם גם אתם מאלה שממתינים לחשוב על ארוחת הצהריים רק כשהבטן מקרקרת והלו"ז דוחק, גדל הסיכוי שתתפתו לדכא את הרעב עם קניית ג'אנק פוד חטוף על הדרך. במקום זה, הקדימו לנטרל את תשוקת הצהריים כבר בבוקר, או אפילו בלילה שלפני, על ידי כך שתכינו ארוחת צהריים מזינה, תוצרת בית. לא רק שתהיה לכם שליטה על הרכיבים של המנה, כמו נתרן ותכולת השומן, סביר להניח גם שתחסכו כסף.

עשר דקות: לנמנם
מרגישים ישנוניים? אל תהססו לעצום את העיניים ל-10 דקות. לא רק שתרגישו עירניים ומרוכזים יותר, מחקרים מציעים כי נמנום קצר אף משפר את הזיכרון, היצירתיות והתפוקה. ומה שטוב זה ש-10 דקות זה בדיוק הזמן בשביל ליהנות מהיתרונות הללו. יותר מזה, ואתם עשויים להתעורר מותשים.

 

שמרו על הבריאות שלכם בכל זמן!

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: