maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 שינויים קטנים לחיים בריאים!


10 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי להרגיש שמחים יותר, בריאים יותר ולחיות חיים ארוכים יותר!

מדיטציה
 

1. הזיזו את קערת הפירות
הזיזו את קערת הפירות למרכז שולחן האוכל. לא רק שזה יוסיף עיצוב נחמד לשולחן, אלא שזה גם יהפוך את נושאי הויטמינים והסיבים התזונתיים לזמינים. מחקרים רבים מראים כי כאשר הפרי נמצא בהישג יד, הסיכוי שנשלוף גלידה או חטיף במקומו, נמוך יותר.

2. שמרו על קשר
במחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד על אריכות ימים, אחד הממצאים המפתיעים היה כי אנשים שנמצאים במערכת יחסים טובה עם אחיהם או אחותם, בדגש על אחות, חיו זמן ממושך יותר והיו מאושרים יותר. אז הרימו טלפון כבר עכשיו!

3. בשלו על ברזל יצוק
החליפו את מחבת הטפלון או המתכת לברזל יצוק, ואוטומטית תגבירו את צריכת הברזל. כך על פי מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה. הברזל הוא חומר מזין חיוני עבור כל התאים בגופינו והוא המסייע לחמצן לנוע מהריאות לכל חלקי הגוף, כולל השרירים. כשאין לנו מספיק ברזל אנו עשויים לחוש תשישות, רעד, חוסר ריכוז וחולשה. עורכי המחקר ממליצים להשתמש במחבת מברזל יצוק כדי להכין מזונות עשירים בברזל כמו בשר בקר רזה, דגים ועופות, ובכך להבטיח ספיגת ברזל מירבית. בנוסף, שימוש בברזל יצוק ימנע חשיפה לרעלים מסרטנים שנמצאים במחבתות המצופות.

4. משהו מצחיק
ידוע כי תינוקות צוחקים 50 פעמים ביום. הם אומנם גם בוכים 50 פעמים ביום, אבל זה לא רלוונטי. ככל שאנו גדלים, אנו מאבדים חלק מההומור שלנו ורגעי הצחוק הולכים ופוחתים. גם אם זה לא בא לכם בקלות, הקדישו מספר דקות כל יום כדי לצפות במודע במשהו מצחיק. צחוק משוחרר וטוב משחרר אנדרופינים שמנטרלים את ההשפעות הרעות של הורמון הקורטיזול, מגבירים את זרימת הדם והחמצן ומשרים רווחה גבוהה.

5. מדיטציה
מדיטציה ידועה כמשככת מתח ומשפרת מצב רוח. מחקר מקיף הוכיח כי מדיטציה יכולה  להוריד את הסיכון לדיכאון וחרדה, ולשפר את בריאות הנפש, ולא צריך הרבה ממנה. אנשים שעוסקים במודע במדיטציה כ-20 דקות בכל יום, יכולים ליהנות מיתרונות בריאותיים משמעותיים. לשבת בשקט עם עיניים עצומות או לחזור על מילה כמנטרה שוב ושוב, כל דבר שיעזור לכם לנשום.

6. שינוי שגרה
מחקרים מראים כי ביצוע משימות קטנות ושגרתיות בצורה אחרת, כמו אכילה, כתיבה עם היד הלא דומיננטית או קשירת שרוכים לאחור, יכול לשמש כסטרואידים לשרירי כוח הרצון. נסו בעצמכם - בפעם הבאה שתיגשו לצחצח שיניים, עשו זאת עם היד השנייה.

7. שימו לב ל-5 דברים חדשים
באוטוסטרדה בה אנחנו חיים, כשאנחנו ממהרים, תכליתיים וחסרי סבלנות, הסיכוי לפתח מודעות למה שקורה סביב הולך ופוחת. אנחנו שוקעים בתוך השיגרה של עצמנו ולא מרימים את הראש. פיתוח מודעות סביבתית מסייע לשמור על חושים מחודדים ועל תקשורת חיונית עם העולם. בכל יום, היו מודעים ל-5 דברים סביבכם. תינוק שמח, מודעה חדשה, שיר ברדיו, חיוך של זר... למודעות הזו יהיה פטנציאל להאיר לכם את היום!

8. עשו משהו בשביל מישהו אחר
שום דבר לא יגרום לכם להרגיש טוב יותר מאשר אם תעשו משהו נחמד עבור מישהו אחר. במחקר שנערך בשנת 2007 נמצא שאנשים שמתנדבים בארגונים שונים, נוטים לסבול פחות ממחלות לב לעומת אנשים שאינם מתנדבים או פעילים בארגונים חברתיים. הקפידו על מעשים קטנים של חסד, זה לא צריך להיות אקט הירואי. די אם תסחבו לזקנה את הסלים במעבר חציה, תפנו את הכסא לאישה בהריון, תתנו מספר שקלים לנזקקים, תתנו למישהו להיות לפניכם בתור או תעניקו מחמאה כנה לחבר.


9. קומו על הרגליים
אתם בטח קוראים את הטקסט הזה בישיבה, נכון? מחקר שנערך לאחרונה מצא כי אנשים שיושבים פחות משלוש שעות ביום, חיים בממוצע שנתיים יותר! נסו לעמוד במהלך פגישות או שיחות טלפון, אפילו באוטובוס. צפו בטלויזייה תוך כדי עשיית פעילות גופנית ואמצו הליכה ברגל על פני נסיעה בישיבה. אם זה לא בא לכם בקלות, כוונו שעון בכל שעה עגולה לקום מהכסא ל-5 דקות ולהזרים דם בגוף.

 

10. אמרו תודה
בסוף כל יום אמרו תודה על דבר אחד לפחות שעשה לכם את היום. אם זה אדם אחר, שתפו אותו. אם זה משהו שעשיתם אתם, פרגנו לעצמכם. ואם זה משמיים, אמרו תודה ליקום בקול רם. הכרת תודה היא תמיד מהלך אופטימי.

 

 

מקור תמונה: FreeDigitalPhotos.net

עריכה: טל עזר

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: