maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

25 טיפים מנצחים לקידום בעבודה

אם תתבקשו להצביע על עובדים מוכשרים במחלקה או בחברה שבה אתם עובדים, ודאי תצליחו לציין את שמותיהם של מספר אנשים בקלות רבה. הסיבה לכך היא שכמעט בכל משרד או ארגון אפשר למצוא לא מעט אנשים שעושים את עבודתם בצורה נהדרת, אולם רק מעטים מתוכם זוכים לקידום, העלאה בשכר או בהזדמנויות נוספות להמשיך ולצמוח. בחלק מהמקרים קשה לנו להבין מה מייחד אותם מבין אחרים וכיצד הם מצליחים לעשות זאת בשעה שכל היתר נותרים באותה המשרה במשך שנים ארוכות, אולם מתברר שקיימים מספר דברים שהעובדים הללו עושים באופן זהה. 25 הסעיפים הבאים כוללים טיפים מנצחים ודרכים שיעזרו גם לכם להתקדם בעבודה, ואם תתחילו ליישם את העצות הללו אין ספק שתקדמו את עצמכם בכמה צעדים לפחות אל עבר המשרה והמעמד בהם אתם שואפים להיות.
 
 

1. חשבו על המיומנויות הנדרשות לכם לתפקיד הבא

כולנו משתדלים להצליח במטלות היומיומיות הנדרשות מאתנו בתפקיד הנוכחי שלנו, אבל אנשים שמתקדמים בעבודתם יודעים שהם צריכים לא רק לחזק את המדרגה עליה הם ניצבים כיום, אלא גם להכין את היסודות לתפקיד הבא. לאחר שתסמנו לעצמכם את התפקיד אליו אתם רוצים להגיע, נסו להבין אילו כישורים עליכם לפתח ואיזה ידע עליכם לרכוש מהאנשים שאיתם אתם עובדים. כך, כאשר תהיה לכם הזדמנות להגיש מועמדות או שיתאפשר קידום בחברה שלכם, אתם תבלטו על רקע המתמודדים האחרים שהסתמכו רק על הכלים שיש להם כעת.

2. דברו מול אחרים

קל מאוד להרגיש מאוימים בפגישות רבות משתתפים, אולם אם תסתפקו בלשבת ולהאזין לדברי אחרים, איש לא יכיר אתכם ולא יידע מה באפשרותכם לתרום לחברה. גם אם אין לכם את הידע הנדרש כדי לומר את דעתכם, שאלו שאלה או הסכימו עם נקודה מסוימת שהועלתה על ידי אדם אחר.

3. התלבשו כאילו שאתם מגיעים לראיון עבודה מדי יום

כולנו יודעים שהבגדים יכולים לעשות את האדם, ואדם שמשקיע בבגדים אותם הוא לובש הוא אדם שקשה לשכוח. אין הכוונה שעליכם להתגנדר בצורה מיוחדת, אלא רק להקפיד על ביגוד נקי ומסודר, ומראה כללי מוקפד. בדיוק כפי שאנשים שמתראיינים לתפקיד ניהולי ילבשו חליפה או יענבו עניבה, זכרו שכל יום שלכם במקום העבודה יכול לזמן לכם מפגש עם האדם שיהפוך לבוס הבא שלכם. התלבשו בהתאם.

4. אל תיבהלו ממפגש אישי עם בעלי תפקיד מפתח

היקלעות למעלית עם מנהל בכיר עלולה להישמע כמו סיוט עבור רבים, אבל אנשים שמתקדמים במקום העבודה ממתינים להזדמנות הזו בקוצר רוח. הכינו מספר נקודות קצרות לשיחה מראש, וזכרו לציין תמיד את השם שלכם ואת המחלקה בה אתם עובדים.

5. קחו אחריות

אל תחששו מתפקידים שרוב האנשים היו מסרבים להם כמו הנהגת פרויקט, חניכת עובד חדש או ליווי מטלה מסוימת. זכרו שכל מעשה שכזה יעזור לכם להשאיר חותם, יגרום למנהל האישי שלכם להעריך אתכם יותר ויעצים את התרומה שלכם לחברה.

6. אל תתחברו רק עם המנהלים שלכם

עובדים רבים שמעוניינים בקידום מניחים שהמפתח לכך מצוי ביחסים טובים עם הבוס. מדובר בהנחה נכונה, אולם רק בצורה חלקית. כדי לשמוע על הזדמנויות, להיעזר בידע נחוץ ולהצליח לבסס את עצמכם לקראת התפקיד הבא, עליכם להתחבר גם עם מחלק הדואר, המזכירה וכן הלאה. כל אחד מהם עשוי לעזור לכם בטיפים חיוניים במיוחד.
 

7. הקשיבו לא רק מתוך נימוס

הקשבה היא אחת מהמיומנויות הקריטיות ביותר בדרך להצלחה בכל תפקיד. כאשר אתם מקשיבים לאחרים הם הופכים לחברים שיכולים לעזור לכם להתקדם, ובמקביל גם לעובדים נמרצים יותר שמעוניינים לקדם את הפרויקט עליו אתם עובדים. הקשיבו לא רק לשם הנימוס, ונסו לזכור כמה שיותר פרטים ממה שאנשים בוחרים לחלוק איתכם.

8. הגיעו בזמן

עשו כל שביכולתכם כדי להימנע מאיחורים, לא רק כדי להיראות כמו עובדים יעילים ומסורים אלא גם כדי לזכות במקום הטוב ביותר בישיבה, להספיק לשוחח מספר דקות באופן אישי עם הבוס ולאחל בוקר טוב לכל שאר העובדים שבסביבה שלכם.

9. חשבו כמו מנהלים

נסו להסתכל על המטלה שלפניכם לא רק דרך העיניים שלכם אלא גם דרך עיני המנהל שלכם. השתדלו תמיד להבין מה המטרה של המעשים שלכם, מתי אמור להתחיל הפרויקט הבא ואיזה תפקיד יש לכל אחד מהאנשים שאתם עובדים מולם. כך תעשו את העבודה שלכם טוב יותר, תוכלו להציג דעות מגובשות יותר ותדעו כיצד להדריך את שאר העובדים ובאותה העת להשאיר רושם טוב על המנהלים.

10. תייקו את ההצלחות שלכם

אפילו המנהל הטוב ביותר לא יצליח לזכור את כל הרגעים שבהם אתם מתגאים. תייקו מפעם לפעם סיכומים של נתוני מכירות, תוצאות של פרויקטים או משובים חיוביים מלקוחות. כל אלה ישרתו אתכם בשיחות חתך ובראיונות לתפקיד הבא.

11. הדגישו תוצאות ולא פעולות

כאשר אתם משוחחים עם המנהלים שלכם לגבי המטלה השבועית או החודשית שלכם, זכרו שהדבר שחשוב להם לשמוע הוא לא מה עשיתם אלא מדוע עשיתם זאת ולאילו תוצאות זה הוביל. אם ברצונכם להדגיש את כמות השיחות שביצעתם ללקוחות, ציינו מה היו המכירות, כמה לקוחות חדשים הסכימו לשמוע פרטים נוספים או כל יעד נוסף שהצלחתם להגיע אליו.

12. עקבו אחרי קידומים אחרים

גם אם אתם חושבים שאתם יודעים מה נחוץ על מנת להתקדם במקום העבודה, ייתכן שהמנהלים שלכם חושבים אחרת. עקבו אחרי שאר הקידומים ונסו להבין מדוע האנשים הללו קודמו ומה ביכולתכם לעשות כדי להידמות להם בביצועיכם במשרד.

13. בקשו לקבל משוב

אם עבר זמן רב מאז הפעם האחרונה שהמנהל שלכם שוחח איתכם על הביצועים שלכם, נסו ליזום שיחה כזו. בקשו לשמוע את דעתו על הפרויקט האחרון או על התנהלותכם הכוללת, והקשיבו למה שיש לו לומר מבלי להיות תוקפניים או מתגוננים. 

14. חפשו בעיות שדורשות פתרון

אם אתם שמים לב לעניין מסוים אשר עשוי להועיל לחברה בצורה כזו או אחרת אך איש אינו מטפל בו, התנדבו לקחת זאת על עצמכם. התנהגות כזו תעיד על כך שאכפת לכם, תאפשר לכם להציג את הצד המקצועי שלכם ותהפוך אתכם לנכס לחברה שראוי לשמר.

15. הפסיקו לרכל

גם אם אתם כועסים או חשים מוטרדים מנושא מסוים או מהתנהלות כזו או אחרת, חפשו אחר פתרונות במקום לרכל ולהביע את התחושות השליליות שלכם בפני עובדים אחרים. ראשית, כיוון שזה לא עוזר לפתור את הבעיה ולא מקל עליכם, ושנית, כיוון שלעולם אין לדעת מי עלול לשמוע את הנאמר או להפיץ את הדברים לאחרים, וכיצד זה יתפרש.

16. דעו מהי חלוקת התפקידים

אף על פי שחשוב להימנע מרכילות, עדיין עליכם לשים לב לנפשות הפועלות בסביבת העבודה שלכם ולהכיר אותן. זהו מי העובד האהוב ביותר על המנהל, אילו קבוצות קיימות ועם מי כדאי להתחבר. כל אלה אמנם לא קשורים ישירות לעבודה, אבל היא מושפעת מהם וכך גם הקידום שלכם.

17. הכירו את שאר חלקי הפאזל

כל מקום עבודה מורכב מחלקי פאזל רבים ושונים, שהם העובדים והתפקידים המוטלים עליהם. אם אתם חשים שקיימים אנשים שאתם כלל לא מכירים או מחלקות שאתם עובדים מולן מבלי להבין לעומק מה נעשה בהן, חפשו אחר עובד שנראה ידידותי, הציגו את עצמכם וציינו שהעבודה שלו נראית מעניינת ושהייתם שמחים מאוד לשמוע עליה עוד. המטרה היא לא להתמקד רק במחלקות שהייתם רוצים לעבוד בהן, אלא להבין טוב יותר איך החברה עובדת ובאילו תחומים הייתם רוצים להתמקצע.

18.  זכרו שתמיד אפשר ללמוד עוד

גם אם אתם נמצאים בתפקיד שלכם במשך זמן רב, אל תגיבו בזלזול להזדמנויות ללמוד דבר חדש. כל עובד טרי יכול ללמד אתכם דבר שלא ידעתם, והפתיחות לידע הזה יכולה להעשיר את עולמכם כמו גם להציג אתכם כאנשים אכפתיים, מתעניינים וסקרנים. 

19. שמרו על אופטימיות גם ברגעים מלחיצים

קל מאוד להתעצבן, לכעוס ואפילו לריב עם עמיתים לעבודה כאשר עוסקים במטלה מלחיצה שצריך לסיים בזמן. עם זאת, זכרו שהמטרה שלכם היא להצליח ולא להכשיל את הפרויקט, וסביר שעובד שתכעסו עליו לא יפגין שמחה להמשיך ולעבוד אתכם. נשמו נשימה עמוקה, העריכו את העובדה שהמטלה לקראת סיום ועשו כל שביכולתכם כדי לגרום לאחרים לשתף פעולה ולעבוד ביעילות.

20. שימו לב לשפת הגוף

חלק לא מבוטל מהמסרים שמועברים אלינו בזמן שיחה הם מסרים לא מילוליים, ואם תדעו לפענח את שפת הגוף של העמיתים שלכם למקום העבודה או של המנהל שלכם, תוכלו לזהות בעיות מבעוד מועד ולהתייחס אליהן בהתאם.
 

21. מכרו את הרעיונות שלכם

לעולם אל תשאירו רעיונות טובים ומועילים לעצמכם. זהו חלקים ביום העבודה במהלכם המנהל שלכם פנוי לכמה דקות או אגדו מספר רעיונות, וקבעו פגישה כדי להציג אותם בפניו. גם אם הרעיונות הללו לא יתקבלו, תצרו רושם של עובד פעיל, אכפתי וחושב.

22. אל תתנצלו יתר על המידה

כולנו טועים מדי פעם וחשוב לקחת אחריות על שגיאות שעשינו, אולם במקביל חשוב גם להגיב במידתיות ולא להתנצל יתר על המידה. התנצלות מעצימה את תחושת האשמה שלכם בעיני עצמכם ובעיני אחרים, והדבר היחיד שעליכם להתרכז בו הוא הדרך שבה תפצו על השגיאה או תתקנו אותה.

23. אל תנסו להיות מושלמים

אם תחכו לרגע שבו תרגישו כמו עובדים מושלמים שראויים לקידום, כנראה שתמשיכו לחכות זמן רב. העובד שזוכה לקידום בעבודה הוא לא עובד מושלם אלא כזה שמוכן לנסות דברים חדשים, שמשגשג גם תחת לחץ ונשאר חיובי אפילו ברגעי משבר. הפכו לעובד הזה, ותזכו להגיע לתפקיד שאתם מעוניינים בו.
 
24. תלמדו לסרב
לא מעט עובדים שמנסים להיות נחמדים ואכפתיים כלפי אחרים, מוצאים את עצמכם כורעים תחת העומס שנגרם להם בעקבות חוסר היכולת לסרב לעזור לשאר העובדים במטלות שלהם, או להוציא לפועל פרויקטים מבלי לתעדף אותם בצורה הנכונה. עצרו פעם בשעה לאורך היום ושאלו את עצמכם: "האם השעה האחרונה תרמה לי בדבר מה?" אם התשובה היא לא, סרבו לסייע לאחרים במטלות שלהם במהלך השעה הבאה ושאלו את השאלה פעם נוספת לאחר מכן.

25. למדו לחיות עם החסרונות שאינם ניתנים לשינוי

בחלק מהמקרים החסרונות שלנו הם דברים שנמצאים בשליטתנו, אולם במקרים אחרים מדובר במאפייני מראה, תכונות אופי או צורות התנהגות שאנחנו צריכים לחיות איתם. ייתכן שאתם מניחים שחלקם פוגעים בכם ובקידום המובטח, אך המחשבה הזו היא למעשה המכשול הגדול ביותר שניצב בפניכם בדרך אליו. במקום לחפש אחר אשמים, חבקו את מי שאתם והזכירו לעצמכם למה הקידום הזה מגיע לכם. זוהי הדרך היחידה שתוכלו להוכיח זאת גם לאחרים. 
 
 
מקור תמונות: reynermedia
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: