maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 דרכים שיגרמו לכם להיראות בטוחים יותר בעצמכם

 אין ספק שביטחון עצמי גבוה משחק לטובתנו במגוון מצבים דוגמת יצירת רושם ראשוני בראיונות עבודה, התבלטות בפני מעסיקים, יצירת קשרים בין-אישיים חדשים ועוד. עם זאת, כדרכו של עולם, לחלקנו הביטחון העצמי בא בקלות ובמהירות ולחלקנו נדרש זמן הכרוך בהתגברות על רגשות טבעיים כמו חששות, אי וודאות וחוסר הערכה עצמית. כמה נפלא אם כך לגלות שלא חייבים לחוש ביטחון עצמי גבוה בשביל להצליח לשדר אותו לסביבה הקרובה? כל שעליכם לעשות הוא להיות מודעים ל-9 הטריקים הבאים, להתאמן עליהם מבעוד מועד ובכך ליצור רושם שונה לחלוטין מן התחושות הפנימיות המלוות אתכם, ומי יודע, אולי כך גם תצליחו לעבוד על עצמכם!
 
שני צעירים יושבים ומשוחחים אחד עם השני
 

1. הקפידו על שפת גוף בסיסית

גם אם תחושו בהתחלה מעט נבוכים מן התנועות המלאכותיות, הקפידו שלא לוותר על אימוץ הרגלי שפת גוף חדשה ל"מילון המושגים" שלכם כיוון שזו נחשבת לדרך היעילה ביותר להקרין ביטחון עצמי כלפי הסביבה. הימנעו מתנוחה עייפה ומכונסת והקפידו על גב זקוף, כתפיים משוכות אחורה וידיים גלויות כמעין טקס ראשוני בכל אירוע בין אינכם חשים בנוח. מעבר לרושם הראשוני שאתם מקרינים, ישנם אף מחקרים שממצאיהם מראים כי אנשים המשנים את שפת גופם לטובה, משפיעים גם על האופן בו הם תופסים את עצמם. אז למה למנוע מעצמכם את הרווח הכפול הזה?

2. שימו לב למאפיינים התנהגותיים

אולי אנחנו לא יכולים לשלוט ברגשות שמציפים אותנו מבפנים, אבל אנחנו בהחלט יכולים לבלום את השפעתם על האופן בו אנו מתנהגים במהלך מפגש עם אדם אחר. לאורך שיחה עם אדם אחר, השתדלו לשמור על קשר עין רציף, כיוון שלאנשים בעלי ביטחון עצמי נמוך יש נטייה טבעית שלא להישיר את מבטם מתוך ביישנות או תחושה של מעמד פחות. בנוסף, מומלץ לתרגל דיבור איטי ורהוט, עמו תוכלו להקרין על האדם העומד מולכם רושם של רוגע ונינוחות. ולסיום, הקפידו להאזין לבן השיח שמולכם ואל תירתעו אפילו אם ישנן מעט שתיקות מביכות, זאת כיוון שהתנהגות זו תאפשר לכם לקחת זמן לסדר את מחשבותיכם, להירגע מעט ואף להפגין מראה שקול ונינוח יותר.
אישה כוססת את ציפורניה

3. חייכו – זה בהחלט לא יזיק!

חיוך הוא אחת הדרכים הנפלאות והפשוטות ביותר להיתפס כאנשים הבטוחים בעצמם בעיני הסביבה. בנוסף לכך, במחקר שנערך באוניברסיטת דיוק שבארה"ב, נמצא כי אנשים נוטים לזכור במהירות רבה יותר פרצופים מחייכים. לכן, זכרו את הרווח הכפול – גם הקרנת תחושת ביטחון עצמי גבוהה וגם הסתגלות והשתלבות מהירה יותר בסביבה החדשה.
 

4. השתדלו להתנדב ראשונים

התנדבות היא דרך מצוינת להיתפס על ידי הסובבים אותנו כבעלי ביטחון עצמי גבוה וככאלה המבקשים להתבלט. אין זה אומר שעליכם לאתגר את עצמכם יתר על המידה ולהתנדב למשימות שיעמיסו עליכם מבחינה נפשית, אך בהחלט ניתן לנצל את קלף ההתנדבות במגוון תרחישים פשוטים יותר דוגמת: ראיון עבודה קבוצתי במרכז הערכה בו תוכלו לבקש להיות הראשונים שיספרו על עצמם או בעזרת הירתמות לסייע לחבר במקום העבודה. מעבר לביטחון העצמי שתקרינו כלפי חוץ, כך תוכלו גם לשבור את הקרח בסביבות חדשות בהן אינכם חשים בנוח ולהתנהג בצורה טבעית יותר.
גבר עוזר לאישה לעלות על סלע גבוה
 

5. אל תהססו לשאול שאלות

שאילת שאלות תכופות במקום העבודה או בתרחיש אחר אולי מצטיירת עבור מרביתנו כסממן של חולשה או של חוסר בטחון עצמי, אך זכרו שלצבירת הידע החדש אין כל קשר לכך שהרי אתם בסך הכל בעיצומו של תהליך למידה. למעשה, ככל שתרבו לשאול שאלות ולהפגין עניין, כך תקרינו לסובבים אתכם שאינכם אנשים הססניים החוששים לדבר. גם בטווח הארוך תצאו מרווחים כיוון שריבוי השאלות יוביל אתכם להתחבר מהר יותר עם אנשים שאינכם מכירים והידע האישי החדש ייתן את אותותיו על הביטחון העצמי שלכם.

6. קחו צעדים גדולים

ייתכן ותופתעו לגלות זאת אבל אפילו הדרך שאתם עושים מחוץ או לתוך חדר ובו אנשים, מקרינה עליהם את מידת הביטחון העצמי שאתם חשים. השתדלו לשים לב שאינכם פוסעים בצעדים מהירים וקצרים מדי, כשההסבר לכך נעוץ בעובדה שסגנון זה מאפיין לרוב אנשים שאינם מרגישים בנוח ומסמל מעין הימלטות. במקום זאת, נסו לדמיין את עצמכם הולכים במקום המשרה עליכם שלווה כגון הליכה מן הסלון שבבית אל המטבח וכך מבלי שתשימו לב, תרחיבו את צעדיכם ותקרינו החלטיות וביטחון.
רגליים צועדות על מדרכה

7. הימנעו מתנועות הנגרמות מחוסר שקט

תנועתיות יתר היא ככל הנראה אחת מן ההתנהגויות הנפוצות ביותר שבעזרתן גופנו משדר שאנו חשים חסרי ביטחון ומתוחים. מקור התנועתיות נובע בין היתר מהמצב התודעתי "הילחם או ברח" המאפיין חרדה ומתבטא בקשיחות השרירים וברעד. שיטה נהדרת להתגבר על תסמינים אלו היא באמצעות תרגולי נשימה שבעזרתם תוכלו להרוות את הגוף בחמצן, להרפות את השרירים המתוחים ולהפגין כלפי חוץ שאתם רגועים ושלווים גם אם אינכם חשים כך באמת.

8. אל תירתעו ממגע

גם אם אינכם חשים בנוח עם האדם העומד מולכם, שימוש מושכל במגע כאמצעי להעברת מסרים של בטחון עצמי גבוה יכול לעשות עבורכם את כל ההבדל כשאחת מן המחוות השגורות שבהן היא לחיצת יד. לכן, הקפידו ליזום וללחוץ את ידו של בן השיח ובדרך זו לא רק שתשדרו תחושה של נינוחות אלא גם תשברו את הקרח ותקלו על הביטחון העצמי הירוד.
לחיצת ידיים

9. התאמנו על מילים חזקות

לעתים איננו מודעים עד כמה למילים שאנו בוחרים יש את הכוח לשנות את האופן בו האנשים שבסביבתנו תופסים אותנו. מסיבה זו, הקפידו להתאמן כדי שלא ליפול למלכודות של שימוש בשפה הססנית וסגלו לעצמכם בהדרגה "מילים חזקות" שיהפכו את המשפט שלכם להצהרה החלטית. במקום לומר "אולי כדאי שאעשה זאת כך" החסירו את ה"אולי" ובמקום לומר "אני משער שזה איננו עובד כך" שנו את המשפט ל"לדעתי זה איננו עובד כך". בדרך זו תשרו על הסובבים אתכם תחושת סמכותיות וביטחון.
 

טיפ אחרון: הפחיתו בכימיקלים שגורמים לכם לחוש חסרי ביטחון 

משום שאחת התופעות הנלוות לביטחון עצמי ירוד היא מתח נפשי גבוה, מומלץ שלא להסתפק ביישום פעולות המקרינות ביטחון עצמי כלפי חוץ כדי למנוע את השלכותיו המתרחשות בגופנו, כשאחת מהן היא הפרשת יתר של הורמון בשם קורטיזול. הפרשתו מתבטאת בין היתר בחוסר יכולת לחשוב בבהירות, ברעד בשרירים ובהפחתה ביכולת העיבוד של מידע מורכב, דבר היוצר מעגל לחץ – קודם אנו חסרי בטחון ואז איננו מסוגלים לתפקד כיאות במהלך היום, דבר המעצים את תפיסתנו העצמית השלילית אף יותר. דרך פשוטה שבעזרתה תוכלו לווסת את רמותיו של הקורטיזול היא באמצעות ספורט – אין צורך להיות חובבי ריצה מושבעים, מספיק שתצאו להליכת ערב ארוכה והתוצאה תהיה זהה. רמת ההורמון בגופכם תרד, אתם תחושו טוב יותר כלפי עצמכם ותחושו שיפור מידי בביטחון העצמי שלכם.
 

מקור: MaxwellShenandoah National ParkPui Shan Chan

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: